cpu-fan probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

• surfin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-04 12:55
de cpu-fan van mijn pc gaat op volle toeren draaien als ik hem uit zet, als hij aan staat hoor je hem niet,(hij draait wel...)

hoe kan ik dit oplossen?

• jdm8
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

HU? Hoe bedoel je uit zet? als hij uit staat kan de fan niet draaien wel? Doe je hem misschien op stand by? Loopt je pc misschien vast bij het afsluiten? (als driver om de cpu fan te regelen al uit staat oid.)

[ Voor 32% gewijzigd door jdm8 op 18-05-2008 19:14 ]

• surfin
@jdm8

neej ik sluit hem gewoon af volgens "vista startknop" afsluiten, dan sluit hij hem gewoon keurig af en dan gaat de fan op volle toeren draaien... t lijkt wel alsof hij opstijgt zo hard... dit duurt tussen de 15 minuten en 48+ uur...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
surfin schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:25:
@jdm8

neej ik sluit hem gewoon af volgens "vista startknop" afsluiten, dan sluit hij hem gewoon keurig af en dan gaat de fan op volle toeren draaien... t lijkt wel alsof hij opstijgt zo hard... dit duur tussen de 15 minuten en 48+ uur...
Als het goed is kan je dit gewoon simpel in de BIOS uit zetten. Hoe het precies heet weet ik niet maar als je zelf even de BIOS bekijkt zou je het tegen moeten komen.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Bij het afsluiten van Vista heb je standaard twee knoppen en een pijltje voor alle overige opties. De eerste twee zijn: Stand-By & Afmelden

Pas na het uitklap menu heb je ook Afsluiten erbij zitten. Dus heb je wel de goede "uit" gekozen?

@ Surfin hieronder:
Sorry :9 Mijn eerste keer in Vista had ik hem ook op StandBy gezet 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Shaggy_NL op 18-05-2008 19:37 ]

• surfin
@shaggy_nl

hh, jah dat weet ik zeker...

[ Voor 20% gewijzigd door surfin op 18-05-2008 19:30 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Heb je een pc of laptop?
Als je een pc hebt, haal de stekker even eruit en na 10 seconden weer er in. Gaat de ventilator ook weer hard draaien?

Als je een laptop hebt, moet je even de accu er uit halen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Ten eerste, wat zijn je specs? Zo krijgen we een beter beeld van je situatie en kunnen misschien is er iets bekends aan de hand omtrent je mobo.

Verder, duik je BIOS in en zoek naar allerlei fan gerelateerde opties. Er is er misschien eentje bij die de fan laat draaien om het systeem na een shitdown nog verder af te koelen.

• surfin
@ onbekend

ik zet hem nu inderdaad steets met een stekkerdoos knop uit...(stroom er dus af...)

(pas nadat ik de PC uit zet...:-p)

• surfin
@ PilatuS & bitage

ga ik nu doen!
maar moet ook nu weg dus morgen update... bdankt iig

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk is dit gewoon een stukje software van de BIOS die dit doet. De bedoeling hier van is dat de CPU fan nog 15 sec tot 2 minuten blijft draaien nadat de PC uit gezet is om de CPU goed af te laten koelen. In jouw geval lijkt dit alleen een beetje op hol geslagen te zijn aangezien ie het 15 min of zelfs uren doet. Echt belangrijk is dit niet voor je CPU dus het uitzetten is de BIOS is een prima oplossing.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

surfin schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:36:
@ onbekend

ik zet hem nu inderdaad steets met een stekkerdoos knop uit...(stroom er dus af...)

(pas nadat ik de PC uit zet...:-p)
Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg of hij meteen ging draaien zodra je de stekker weer in het stopcontact drukt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• surfin
@ onbekend

Jah, dan gaat hij meteen weer draaien...

• surfin
alle opties in bios mbt temps en fans uit gezet... Ook cool and stil... Tis een amd... Werkt nog niet... Als ik morgen thuis ben wet ik de specs wel online
Modbreak:Schoppen van je topic <24u is niet de bedoeling op GoT. Heb je iets toe te voegen voordat iemand op je laatste post gereplied heeft, gebruik gewoon de edit-knop :o

[ Voor 37% gewijzigd door dion_b op 19-05-2008 17:31 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

surfin, welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Helaas lijk je daar wel veel te snel doorheen geklikt te zijn, want dit topic voldoet er niet bepaald aan. Sowieso hoort een topicstart op GoT volledig te zijn, dus met exacte specs. Daarnaast hoor je in het juiste subforum te kijken. Overige Hardware is geen dumpbak, CPUs horen in PMG, maar fans in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen (TCA). Maar belangrijkst van allemaal is dat we op GoT verwachten dat je zelf informatie over je probleem opzoekt en zelf dingen probeert om het op te lossen voordat je überhaupt een topic opent - en dat exact wat je gezocht en gedaan hebt in je topicstart terug te lezen is.

Helaas vermeld jij geen van dit alles in je topicstart, waardoor het lijkt alsof je denkt dat GoT een of andere helpdesk is. Dat is nadrukkelijk niet het geval. Ik zou je dus aanraden om alsnog de registratievoorwaarden door te lezen om in de toekomst de plank niet zo mis te slaan. Dit topic gaat in ieder geval om bovengenoemde redenen dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.