Toon posts:

Mediaserver software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Onlangs heb ik mezelf een mediaserver aangeschaft :

Dane elec so smart...
Zo eentje dus : http://www.geheugen.nl/prodmem.odb?artcod=22627

Op zich werkt dat wel goed, ook de wifi verbinding met m'n laptop.

Maar hetgeen ik wil is andere software (een andere player ?) om media op m'n TV weer te geven.
(Zonder tussenkomst van m'n laptop !)
Nu zit er standaard wel een player in zodat je via menu's muziek/films/foto's kan bekijken, maar dat werkt met een mappensysteem. En ik had dus graag, vooral bij muziek, ipv mappen miniatuurafbeeldingen van de covers gehad.
Is zoiets mogelijk of ben ik genoodzaakt om de bijgeleverde player te gebruiken ?

Ik veronderstel dat met een andere player erop er dan ook meer mogelijkheden zijn qua weergave enzo...

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01

jurma

simply connecting...

Voor software zou ik je doorverwijzen naar dit topic : Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks.

Maar mijn bedoeling is echt om die Harde schijf smaen met m'n TV apart te gebruiken zonder laptop ertussen !
Er zit een HDMI kabel tussen en dat werkt nu ook.

Ik wil gewoon eigenlijk weten of de standaard player die erop zit kan vervangen worden door een andere die visueel iets beter in elkaar steekt dan nu, gewoon een lijst met mappen en tekst...

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-02 14:37
wat jij bedoelt is de software vervangen die op het kastje draait, bij veel andere apparaten draait er een aangepaste versie van linux op.
misschien is het mogelijk om het kastje te "flashen" zodat er een nieuw OS op draait, je zult zelf even moeten zoeken op google of GoT

Verwijderd

Topicstarter
Is dat mogelijk zonder de data te wissen ?
Ik bedoel maar, er staat zo'n 400 GB op (van de 500 beschikbaar...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 03:21:
Is dat mogelijk zonder de data te wissen ?
Ik bedoel maar, er staat zo'n 400 GB op (van de 500 beschikbaar...)
Dat hangt helemaal af van de software (OS) en het filesystem die je nu draait, en die je straks wilt gaan gebruiken, maar ik vrees van niet. Maar je kunt denk ik beter eerst uitzoeken, of, en zo ja welke software er voor jouw apparaat beschikbaar is ;)
Pagina: 1