Laptop geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2025
Mijn vorige topic was gesloten om de een of andere reden dus hierbij opnieuw:

Mijn laptop geeft geen beeld meer, als ik 'm opstart blijft het beeld gewoon zwart terwijl hij gistern avond nog zonder problemen werkte, het is ineens van de ene op de andere dag...
Ook als ik de laptop aansluit op een losse monitor krijg ik geen beeld.
Ik heb ook al geprobeerd m'n BIOS te resetten, maar niets werkt, iemand een idee?

Ik heb

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en
CSL FAQ
Al doorgenomen, maar kon hier verder niets mee, dus aub niet opnieuw sluiten.

EDIT: Ik heb ook al getest met en zonder adapter, met ander geheugen en nog wat kleine dingetjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten Kroon op 16-05-2008 22:24 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
* GENETX pakt zijn glazen bol

...Verdorie. Die ligt nog bij de RMA afdeling van Sjaaks Toverspul˙om de hoek...

Wat jij hier neerzet, en waarschijnlijk ook bij je vorige post is te sumier. Je laptop doet het niet, geweldig. Wat zou de ANWB doen als je zegt dat je auto kaduk is? Komen met troep van Renault terwijl je een VW hebt? Nee.

Daarom, geef meer informatie:
1. Welke laptop + type
2. Specificaties van de laptop
3. Garantie ja/nee?
4. Verder nog vreemde dingen de laatste tijd?
5. Een duidelijke omschrijving van wat je al hebt gedaan (geheugen er uit? Andere HDD?)
6. Doet de laptop nog wat? Zie je HDD activiteit? Branden er lampjes (of anders als normaal) , Draaity de fan wel?

Helaas bestaan glazen bollen niet en kunnen we deze essentiele informatie niet weten tenzij je het ons vertelt.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 17-05-2008 11:45 ]

• Maarten Kroon
1. Welke laptop + type
Asus A6T-AP008-B
2. Specificaties van de laptop
Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz
2GB DDR II SDRAM - 667 MHz
NVIDIA GeForce Go 7600
3. Garantie ja/nee?
Ja
4. Verder nog vreemde dingen de laatste tijd?
Nee verder helemaal geen vreemde dingen, hij doet het gewoon niet meer van de ene op de andere dag.
5. Een duidelijke omschrijving van wat je al hebt gedaan (geheugen er uit? Andere HDD?)
Ik heb 2x 1GB ik heb met afzonderlijke geheugen modules getest, ik heb een los TFT scherm op me laptop geprobeerd aan te sluiten, me BIOS gereset, de laptop aangezet en heel lang gewacht op beeld, de laptop een nachtje laten staan en vanochtend weer geprobeerd.
Ook heb ik de laptop opengeschroeft en van binnen even alle stof weggeblazen, maar niets van bovengenoemde lijkt te helpen.
6. Doet de laptop nog wat? Zie je HDD activiteit? Branden er lampjes (of anders als normaal) , Draaity de fan wel?
De fan draait gewoon, alle lampjes die horen te branden doen dat ook het enigste wat dus niet werkt is het beeld.
Helaas bestaan glazen bollen niet en kunnen we deze essentiele informatie niet weten tenzij je het ons vertelt.
Die lag toch bij Sjaaks Toverspul om de hoek??

Hopelijk dat iemand me hiermee kan helpen, ik heb verder ook geen idee hoe ik 't kan oplossen en opsturen naar Asus duurt altijd zo verschrikkelijk lang.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Join the "Zwarte Ziekte"-Community *O*

Het lezen van Asus A6T was voor mij genoeg om de rest van je post per definitie over te slaan, zelf dezelfde laptop en problemen gehad. Je laptop leidt namelijk aan de "Zwarte Ziekte". En dat is opzich een vrij goed teken. Je laptop is namelijk nog compleet in tact en zal ook naar behoren kunnen werken.

Of je hem voor RMA wilt aangeven is je eigen keuze (vooral of je hem kan missen of niet)(wat overigens maximaal 4 weken duurt voor je een nieuwe laptop krijgt aangeboden), maar er is een trucje om deze fout in de Asus A6T/A6Tc/A7T laptops te omzeilen. Voor meer informatie verwijs ik je door naar het volgende topic met het verzoek om daar verder te praten.

Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic

* GENETX voegt slachtoffer #19 toe....

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 17-05-2008 20:54 ]

• Maarten Kroon
He tof, bedankt voor de info.
Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.