Of gewoon niet alle klanten op 1 ATM netwerk willen hebben, zie mijn reactie op roystas hieronder:Kabouterplop01 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:39:
psies gewoon zelf een ATM netwerk aanleggen! OF ethernet!
Bovendien een storing die harder aankomt dan nodig: bij een verhuizing of wijziging van de ADSL worden klanten met een BabyXL lijn, zonder pardon overgezet op een KPN lijn. Men creeert dus als het ware een single point of faillure door alle lijnen bij 1 provider onder te brengen.roystas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:35:
De voortgang van de storing die zich bij KPN voordeed moest gevolgd worden op bijvoorbeeld tweakers.net waar veel gebruikers reageerden op de voortgang van hun instabiele verbinding. De website van KPN was blanco, hier was niets te vinden over de storing. Op de site van Xs4all stond zeer sumiere informatie en werd de voortgang slechts mondjesmaat ge-updated.
Retentie, iets dat bij mobiele telefonieproviders inmiddels ook al ingeburgerd is: daar heeft men door dat klanten tegenwoordig toch sneller opstappen als ze elders goedkoper uit zijn of betere service krijgen (2 van de 3 XS4ALL abonnementen waar ik iets over te zeggen heb zijn er om een combinatie van deze redenen al uitgegaan). Opzich is een vrij waardeloos cadeau zoals XS4ALL uitdeelt aan bestaande klanten, niet eens een ramp, maar als nieuwe klanten zomaar een wii krijgen zijn de verhoudingen toch wel erg zoek.Maar nu de folder: De kortingsactie bestaat uit het kopen van een aantal producten tegen korting bij diverse merkleveranciers. Even shoppen op tweakers in de pricewatch levert vaak een vergelijkbare of zelfs lagere prijs op. Verder kan er gekozen worden voor een gratis T-shirt of VoIP telefoon. Naar mijn mening staat dit in schril contrast tot de Wii die nieuwe leden krijgen en is er maar een conclusie mogelijk uit dit verhaal. Het is voor Xs4all belangrijker om nieuwe leden te krijgen dan bestaande leden tevreden te houden. Nee klanttevredenheid bereik je naar mijn mening op een heel andere manier. (Een voorbeeld zou kunnen zijn om voor bestaande abonnees een contractverlenging tegen een Wii aan te bieden, per slot van rekening komt dit op hetzelfde neer als nieuw abonnee worden.)
[ Voor 6% gewijzigd door mae-t.net op 21-05-2008 02:37 ]