Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roystas
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 17:08
Wat een schandalige actie van Xs4all mbt tot de bestaande leden, een gratis t-shirt of VoIP telefoon

Ik heb ze zojuist onderstaande bericht gestuurd ter publicatie op hun opinie weblog te vinden op:

https://www.xs4all.nl/opinie/

------------------------------------

Dit artikel heeft klanttevredenheid als thema en betreft XS4all

De recente ontwikkelingen bij Xs4all zijn zorgwekkend te noemen. Overal waar je de naam Xs4all tegenkwam in het verleden kwam je de termen betrouwbaarheid en erg tevreden klanten tegen.

Deze twee zaken zijn danig tanende. De betrouwbaarheid is de laatste dagen aardig op de proef gesteld. Overal waar je de internetstoring van KPN tegenkwam werd een grote kritiek geuit op onder andere Xs4all als provider. Daar waar vroeger een goede servicedesk hoog stond aangeschreven wordt deze nu flink bekritiseerd op diverse opinie sites vanwege de slechte bereikbaarheid.

De voortgang van de storing die zich bij KPN voordeed moest gevolgd worden op bijvoorbeeld tweakers.net waar veel gebruikers reageerden op de voortgang van hun instabiele verbinding. De website van KPN was blanco, hier was niets te vinden over de storing. Op de site van Xs4all stond zeer sumiere informatie en werd de voortgang slechts mondjesmaat ge-updated.

Een tweede punt die de klanttevredenheid op de proef stelt is de 15 jaars viering zoals die ingeluidt is. Vroeger hoorde je nooit iets van Xs4all in de media als het op reclame aankwam, tegenwoordig vertonen ze Tele2 stuipen waarbij ze nu, als klap op de vuurpijl, adverteren met het gratis verstrekken van een Wii. Op de site zag ik dit nieuws verschijnen tot mijn grote verontwaardiging en afschuw. Ik zat toch bij een kwaliteitsprovider en geen hippe snelle club zoals Tele2 of Alice of noem maar een willekeurige andere op.

De bestaande abonnees moesten de brievenbus in de gaten houden. Vol spanning klopte mijn hart...
Vandaag viel er iets op de deurmat, een 15 jaarsviering folder en een brief waarin excuses wordt aangeboden voor de storing van de afgelopen dagen. Dat laatste vond ik een actie die ik als Xs4all waardig wil betitelen.

Maar nu de folder: De kortingsactie bestaat uit het kopen van een aantal producten tegen korting bij diverse merkleveranciers. Even shoppen op tweakers in de pricewatch levert vaak een vergelijkbare of zelfs lagere prijs op. Verder kan er gekozen worden voor een gratis T-shirt of VoIP telefoon. Naar mijn mening staat dit in schril contrast tot de Wii die nieuwe leden krijgen en is er maar een conclusie mogelijk uit dit verhaal. Het is voor Xs4all belangrijker om nieuwe leden te krijgen dan bestaande leden tevreden te houden. Nee klanttevredenheid bereik je naar mijn mening op een heel andere manier. (Een voorbeeld zou kunnen zijn om voor bestaande abonnees een contractverlenging tegen een Wii aan te bieden, per slot van rekening komt dit op hetzelfde neer als nieuw abonnee worden.)

Ik ben reeds vele jaren lid van Xs4all maar deze achteruitgang betwijfel ik of dat nog lang het geval zal zijn.

------------------------------------

Benieuwd of en hoe ze reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, XSaAll hoort nu een keer ook tot de KPN-kliek. Een gelijksoortig verhaal zou ik kunnen schrijven over Telfort, waar ik jarenlang een tevreden klant was. KPN gooide roet in het eten en in september en oktober worden mijn laatste twee Telfort-contracten overgezet naar T-Mobile. Ik voel met de ouwe-trouwe-XS4Allers mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21
Ik heb nog een provider die mij opbelt :), maar Xs4all staat bij mij voor duur en te veel service voor oude opa'tjes die er niet zoveel van kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

roystas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:35:
Ik ben reeds vele jaren lid van Xs4all maar deze achteruitgang betwijfel ik of dat nog lang het geval zal zijn.
Onder het motto, bij gebrek aan beter.

Een ISP-ISP migratie levert helaas, uit grote ervaring uit de praktijk, een bijzonder langlopende irriterende zaak met KPN op. Iedereen staat klaar, KPN lijkt het ergens weer flink te verknappen.. en weer een maandje extra zonder internet.

De kabel hier is van echt bizarre flut kwaliteit. De kabelboer in kwestie is gedateerd, slecht en totaal niet meer van deze dag.

Tja, ik lig er niet zo wakker van, die hele 15 jaar actie. Telefoonproviders doen dit al sinds jaar en dag, so be it. Daar het zover de enige provider is die zelfs schriftelijk hun excuus aanbieden.. hopelijk gaat er ergens daar boven in een lampje branden en moet KPN eens eindelijk een flinke rottrap onder hun luie kont krijgen en eens een kwaliteitnetwerk neer gaan zetten. Het zielige 'wij lopen voorop qua technologie' verhaaltje op papier klinkt leuk.. maar wie van onze 20mbit abbonnees haalt nu daadwerkelijk de 2mb/s? En providers maar de slechte flutkwaliteit van KPN proberen te verkopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Overal waar je de internetstoring van KPN tegenkwam werd een grote kritiek geuit op onder andere Xs4all als provider. Daar waar vroeger een goede servicedesk hoog stond aangeschreven wordt deze nu flink bekritiseerd op diverse opinie sites vanwege de slechte bereikbaarheid.
Maar is dit nu tijdelijk vanwege de grote storing? Of liet de bereikbaarheid daarvoor ook al te wensen over? Een bedrijf waar weinig problemen zijn, en waar alles duidelijk is naar de klant toe, heeft automatisch korte of geen wachtrijen. Aan de gemiddelde lengte van de wachtrij kun je aflezen hoe goed een bedrijf het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 12:10
Het mooiste is, de code die op mijn brief stond is al gebruikt!!!!
Direct mijn vader gebeld, die ook bij xs4all is.
Zelfde verhaal, de code is al gebruikt. Hebben jullie daar ook last van?

Telefonisch waren ze (wederom) niet bereikbaar, kreeg bandje dat ze wisten dat er een storing was, en daar bleef het bij...tuut tuut tuut. Frappant is dat buiten de HD alle andere afdelingen ook op dit nr te bellen zijn. (sales etc). Dus die zijn ook direct onbenaderbaar.

Ik vind het erg naief van xs4all dat ze zo;n code plaatsen bij de NAW gegevens, dat is vragen om dit soort effecten.
Al bijna 13 jaar ben ik abonnee, maar na een aantal akkefietjes de afgelopen maanden ben ik erg aan het twijfelen geslagen.

Ben het er ook mee eens dat ze voor bestaande klanten wel wat meer mogen doen, leuk zo'n t-shirt, maar kom op zeg. (Dan heb ik liever een WII met korting ofzo)

Groet,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn code is ook al in gebruik en in het XS4All ONLY topic waren er ook al een hoop klachten. I

k ben laatst overgestapt van xs4all naar multikabel voor triple play. Ik heb toen wel pack gehouden. Ik wilde Newszilla niet kwijt en mijn IPV6 tunnel. Nu werkt de IPV6 tunnel niet naar buiten xs4all ipspace. Waarom niet? Newszilla is nog steeds gecapped ook al log ik in. Ik betaal er 10 euro per maand voor waar ik dus eigenlijk alleen mijn e-mail adres en mijn voip nummers voor gebruik. Dat is eigenlijk een hele slechte prijs ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 15:31
Wat een verwend hollands gedrag zeg, getver. Ze bieden je een cadeautje aan, en als er dan niet iets goed mee gaat omdat je geen Wii krijgt, meteen klagen.

Getver.. Laat eerst eens duidelijk worden waar die storing eigenlijk over ging, en ga niet staan zieken over cadeautjes..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:43:
Wat een verwend hollands gedrag zeg, getver. Ze bieden je een cadeautje aan, en als er dan niet iets goed mee gaat omdat je geen Wii krijgt, meteen klagen.

Getver.. Laat eerst eens duidelijk worden waar die storing eigenlijk over ging, en ga niet staan zieken over cadeautjes..
Dat je de essentie van de klacht niet snapt, betekend niet dat ik (wij) een klein kind ben. :/

Ik hoef geen cadeau. Het gaat om de waardering van je vaste klanten, juist bij een bedrijf met de geschiedenis als xs4all. Xs4all krijgt de laatste paar jaren al wel meer klachten over hun ideologie en of ze die wel vast houden. Bij die ideologie horen de oude klanten. Deze actie is een mooi voorbeeld van het afdwalen van de ideologie en wordt daarom door velen gebruikt om de mopperen.

Als ik snel Internet wil kan ik voor de helft van de prijs bij een concurrent terecht. Ik ben ook met een idealistisch idee meer dan 11 jaar lid van xs4all.

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 17-05-2008 11:17 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:43:
De hele actie slaat nergens op. Je kunt kiezen tussen een viop telefoon en een t-shirt. Aangezien de t-shirt maar tot maat XL gaat valt er weinig te kiezen. Daarnaast bieden ze zogenaamde actiekortingen op diverse produkten die in de praktijk geen kortingen blijken te zijn. Vaak zijn deze zonder de korting via xs4all elders goedkoper te krijgen .

Sterker nog het is zelfs zo dat een aantal produkten voor niet xs4all klanten bij dezelfde aanbieder even duur of zelfs goedkoper is.

De actie lijkt naar mijn mening nu dus niets meer dan een ordinaire reclame campagne van een aantal producenten te zijn en helemaal niet bedoeld om bestaande klanten een voordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen waarvan de code al in gebruik was, volgens mij hebben ze dat weer gefixed. Gisteravond kreeg ik dezelfde error, vandaag deed de code het gewoon ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Tukk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:03:
[...]

Dat je de essentie van de klacht niet snapt, betekend niet dat ik (wij) een klein kind ben. :/

Ik hoef geen cadeau. Het gaat om de waardering van je vaste klanten, juist bij een bedrijf met de geschiedenis als xs4all. Xs4all krijgt de laatste paar jaren al wel meer klachten over hun ideologie en of ze die wel vast houden. Bij die ideologie horen de oude klanten. Deze actie is een mooi voorbeeld van het afdwalen van de ideologie en wordt daarom door velen gebruikt om de mopperen.

Als ik snel Internet wil kan ik voor de helft van de prijs bij een concurrent terecht. Ik ben ook met een idealistisch idee meer dan 11 jaar lid van xs4all.
ik zeg niet dat je een klein kind bent, maar ik zeg wel dat jullie klagen om iets wat je gratis krijgt...

je betaalt toch ook niet voor de cadeaus?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:29:
[...]

ik zeg niet dat je een klein kind bent, maar ik zeg wel dat jullie klagen om iets wat je gratis krijgt...

je betaalt toch ook niet voor de cadeaus?
Iemand die net lid wordt krijgt een gratis cadeau en betaald evenveel voor dezelfde service. Waarom zou je als bestaande klant niet iets krijgen?

Is het omdat het bedrijf nieuwe klanten wil krijgen en ze er maar achteloos vanuit gaan dat mensen die eenmaal bij ze aangesloten zijn blijven?

Zo zijn wij jarenlang lid geweest van de Veronica gids thuis. Nieuwe abonnees kregen van alles als ze nu lid werden. Klanten die al lid waren kregen niks-noppes-nadas. Uiteindelijk hebben we maar een andere gids genomen uit principe: bestaande klanten laten zich eigenlijk gewoon belazeren. Het beste dat je kunt doen is gewoon elk jaar een andere krant nemen en het welkomsgeschenk innen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Das toch logisch? Dat zijn lokkertjes om klanten te krijgen.. Het is geen verplichte service ofzo die cadeaus, het zijn niet voor niets cadeaus, je hebt ook nergens recht op, het is een gift, een kleine. Waarschijnlijk vooral een PR campagne. 't is jammer dat je geen Wii krijgt, maar goed, het is niet je recht.. Ik vind dat maar een rare houding, dat verwachten en claimen van presentjes..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

weebl

YARR!

Ze hadden ook gewoon iedereen een taart van een paar euro kunnen sturen. Niks geen keuze, gewoon iedereen een taart. Het gaat toch om het gebaar? Nu geven ze je wat keuze, is het nog niet goed.

Als ze de bestaande leden een Wii hadden gegeven, en de nieuwe leden een nieuwe auto, zijn er ook mensen die weer gaan zitten zeiken. Echt een typisch geval van een gegeven paard...

Dit is echt weer van dat typische zeikerige, krenterige, Nederlandse gedrag. Als je het er niet mee eens bent dan hoepel je toch lekker op? Veel succes met het zoeken van een provider die wel al z'n leden een Wii geven bij het zoveel-jarig jubileum. Wees eens tevreden met wat je hebt, wordt je leven een stuk prettiger door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:48:
Das toch logisch? Dat zijn lokkertjes om klanten te krijgen.. Het is geen verplichte service ofzo die cadeaus, het zijn niet voor niets cadeaus, je hebt ook nergens recht op, het is een gift, een kleine. Waarschijnlijk vooral een PR campagne. 't is jammer dat je geen Wii krijgt, maar goed, het is niet je recht.. Ik vind dat maar een rare houding, dat verwachten en claimen van presentjes..
Bedenk wel dat de huidige leden deze cadeau's indirect betalen en er niks extra's voor terug krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Tsja, de huidige leden betalen ook indirect de reclame kosten, kosten voor de kerstboom op 't kantoor, etc.. dat doet nog geen afbreuk aan wat ik vind. Dit ziet men gewoon als een koste, dan maar iets minder winst dit jaar, maar maybe daardoor halen ze meer klanten, en dus toch meer winst.. maar dat geeft je er nog geen recht op.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je moet het zien alsof je een feest geeft je goede vriende krijgen een koekje en met mensen die net komen kijken een 5 gangen diner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Maar xs4all is een bedrijf, en heeft klanten, geen vrienden. Je analogie moet wel kloppen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:57:
Tsja, de huidige leden betalen ook indirect de reclame kosten, kosten voor de kerstboom op 't kantoor, etc.. dat doet nog geen afbreuk aan wat ik vind. Dit ziet men gewoon als een koste, dan maar iets minder winst dit jaar, maar maybe daardoor halen ze meer klanten, en dus toch meer winst.. maar dat geeft je er nog geen recht op.
Uit principe vind ik het onzinnig om te betalen zodat nieuwe leden bij wijze van een computer krijgen, terwijl ze per maand verder evenveel betalen voor dezelfde service.

Waarom zou ik een trouwe klant blijven van een bedrijf als er genoeg alternatieven zijn? IMHO hoort loyaliteit beloond te worden.

Vergelijking:
jij werkt een aantal jaren bij een bedrijf en verdient € 2000,- per maand. Vervolgens komt Klaas (zelfde opleiding) ook bij jullie werken en die krijgt een gratis laptop van de baas + hetzelfde salaris als jij. Wil jij zeggen dat dat eerlijk is?

edit:
Die laptop is dus om Klaas bij het bedrijf te krijgen en te houden, blijkbaar ben jij voor de baas wel misbaar?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Wat een schandalige actie van Xs4all mbt tot de bestaande leden, een gratis t-shirt of VoIP telefoon

Ik heb ze zojuist onderstaande bericht gestuurd ter publicatie op hun opinie weblog te vinden op:

https://www.xs4all.nl/opinie/

De bestaande abonnees moesten de brievenbus in de gaten houden. Vol spanning klopte mijn hart...
Vandaag viel er iets op de deurmat, een 15 jaarsviering folder en een brief waarin excuses wordt aangeboden voor de storing van de afgelopen dagen. Dat laatste vond ik een actie die ik als Xs4all waardig wil betitelen.

Maar nu de folder: De kortingsactie bestaat uit het kopen van een aantal producten tegen korting bij diverse merkleveranciers. Even shoppen op tweakers in de pricewatch levert vaak een vergelijkbare of zelfs lagere prijs op. Verder kan er gekozen worden voor een gratis T-shirt of VoIP telefoon. Naar mijn mening staat dit in schril contrast tot de Wii die nieuwe leden krijgen en is er maar een conclusie mogelijk uit dit verhaal. Het is voor Xs4all belangrijker om nieuwe leden te krijgen dan bestaande leden tevreden te houden. Nee klanttevredenheid bereik je naar mijn mening op een heel andere manier. (Een voorbeeld zou kunnen zijn om voor bestaande abonnees een contractverlenging tegen een Wii aan te bieden, per slot van rekening komt dit op hetzelfde neer als nieuw abonnee worden.)
Hier ben ik het wel mee eens, ik wil niet zeuren of mieren neuken maar als XS4ALL klant, mag en kan je meer verwachten dan bij een andere ISP want daar betaal je gewoon weg voor (meer dan ergens anders). Nou is er uiteraard een klein verschil tussen hoge verwachtingen, en een gratis Nintendo Wii krijgen. Maar als bij ons in het datacenter er door een fout van ons een klant zonder internet komt te zitten dan versturen wij ook brieven met de oorzaak, oplossing e.d en een cadeautje (usb stick, portable dvd speler e.d). Nu denk ik dat de combinatie van 3 dingen er voor zorgt dat er mensen nog steeds ontevreden zijn.
1: slechte bereikbaarheid wat al enige maandan aan de gang is.
2: 3 dagen onbereikbaar zijn (waar je wel voor betaald uiteraard.)
3: 15 jarige bestaan
Als ik deze dingen bij elkaar optel dan is er meer nodig dan alleen een T-shirt om me tevreden te stellen.
Ik hoef geen Wii (ik snap dat het erg duur is e.d, en uit eindelijk wordt het toch betaald door je zelf).
Maar ik wil een brief waarin staat, onze klanten zijn de laatste tijd erg ontevreden. Dit en dit gaan we eraan doen. Vanmij part meer mensen op de helpdesk, en 7 dagen per week bereikbaar. En dan nog met zoiets als blijk van waardering dat u nog vertrouwen heeft in xs4all sturen wij bij een verlenging van het contract van een jaar een gratis Wii op.
Dat zou ik netjes vinden.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
weebl schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:48:
Ze hadden ook gewoon iedereen een taart van een paar euro kunnen sturen. Niks geen keuze, gewoon iedereen een taart. Het gaat toch om het gebaar? Nu geven ze je wat keuze, is het nog niet goed.
Dan had ik liever die taart van een paar euro gehad.

In de folder staat: Als klant van XS4ALL hebt u een ruime keuze in cadeaus.

Jij vindt dus de keuze tussen een voip telefoon en een t-shirt die slechts in enkele maten verkrijgbaar is en waarbij OP=OP geldt een ruime keuze in cadeaus? Bij een ruime keuze in cadeaus stel ik mij toch wel iets anders voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:01:
[...]
Waarom zou ik een trouwe klant blijven van een bedrijf als er genoeg alternatieven zijn? IMHO hoort loyaliteit beloond te worden.
Die alternatieven zijn trouwens meestal ook goedkoper, dus waar betalen we voor?
Betere service, betrouwbaarheid, extra online diensten, ideologie?

Juist omdat XS4ALL wat duurder is, verwachten de klanten ook meer. Het helpt dan niet als het internet uitvalt en mijn buurman met een goedkoper abbo nog wel kan internetten

[ Voor 18% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 17-05-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roystas
Tukk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:03:
[...]

Je slaat de spijker op z'n kop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:01:
[...]

Uit principe vind ik het onzinnig om te betalen zodat nieuwe leden bij wijze van een computer krijgen, terwijl ze per maand verder evenveel betalen voor dezelfde service.
Dan wordt het eens hoog tijd dat je de nodige clue moet gaan ontwikkelen aangezien je werkelijk geen flauw benul hebt hoe dingen werken. Jij neemt als klant een x aantal diensten af van een bedrijf. Die diensten kosten een x bedrag die jij netjes betaald. Punt.

Dat het bedrijf in dat bedrag dingen als kosten voor de service, de gemaakte onkosten (je moet de auto's, de monteurs, de werknemers en al die zaken meer kunnen betalen) en een x percentage voor winst. Ja, dat wist je nog niet he? Bedrijven willen ook nog winst maken. Dat alles tezamen levert een zekere geldpot op bij het bedrijf. Uit die geldpot worden allerlei zaken bekostigd die ik al eerder aanhaalde maar ook dingen als de items die ze bij acties zoals deze weggeven.

Ik hoor je namelijk niet zeiken over het feit dat ze relatiegeschenken weggeven die jij betaald hebt zogenaamd, of dat ze de posters in de bushokjes zomaar weggeven aan mensen en noem maar op.
Je bent geen trouwe klant, je bent gewoon een zeikerd die niet weet, begrijpt en wenst te begrijpen hoe bedrijven hun prijzen maken. Dan zijn er al snel geen enkele alternatieven meer aangezien ze dit bij alle bedrijven doen, overal ter wereld.
jij werkt een aantal jaren bij een bedrijf en verdient € 2000,- per maand. Vervolgens komt Klaas (zelfde opleiding) ook bij jullie werken en die krijgt een gratis laptop van de baas + hetzelfde salaris als jij. Wil jij zeggen dat dat eerlijk is?
Goh, Klaas (alleenstaand) komt bij de dokter met plasproblemen en heeft een simpele blaasontsteking. Piet (vader van een jong gezin) komt bij de dokter met dezelfde problemen, heeft prostaatkanker en overlijdt. Is dat eerlijk? Nee, zo is het leven: oneerlijk.

Buiten dat: als er een werknemer bij het bedrijf komt die zaken als een laptop van de zaak krijgt kan dat ook gewoon te maken hebben met het feit dat de werkzaamheden die de werknemer moet gaan doen dat vereisen. Ook diverse andere zaken spelen een rol, zeker bij het bepalen van het salaris. Kan ook gewoon zijn dat die persoon beter heeft onderhandeld dan jij. Een nogal uitermate slecht voorbeeld.

@ topic start: misschien dat enige verdieping in de dsl wereld je goed zou doen. In de brief staan een fiks aantal zaken die te maken hebben met het feit dat je er weinig vanaf weet. XS4ALL is net als diverse andere ISP's afnemer van het KPN netwerk. KPN is in deze de netwerkbeheerder (naast ISP) die als taak heeft het netwerk te beheren. Dat hebben ze ook gedaan en kennelijk is er toen iets gruwelijks misgegaan met als gevolg een landelijk storing van enkele dagen. Daarvoor mag je KPN boos aan gaan kijken en niet al die ISP's die hun uiterste best hebben gedaan.

Waar je KPN ook erg boos voor aan mag kijken is de informatieverstrekking. KPN is ontzettend slecht in het updaten van hun tickets en het verstrekken van ook maar enige informatie. Dat wat ze verstrekken is summier, zegt weinig en het is iets wat te laat is. Het is niet raar dat ze dagen later pas met informatie aankomen die al lang bekend is omdat je dit via een andere weg hebt gehoord. De ISP's krijgen de informatie m.b.t. de storing van KPN zelf en als die al niet zo goed is in informatievoorziening zitten zij daar ook mee opgescheept. Als KPN niks verteld kun je ook niet zo erg veel vertellen aan je klanten, iets wat veel ISP's wel naar hun klanten hebben uitgedragen. Geluk bij een ongeluk is de zaak op televisie geweest in ieder journaal. Dat heeft er voor gezorgd dat klanten al heel wat meer begrip voor de zaak hadden en ook beter weten dat de fout bij KPN ligt en nergens anders. Uit je bericht op te maken is dat echter niet bij jou bekend geweest.

Het nadeel was dat ten tijde van de storing men bij XS4ALL ook met een telefonie storing te kampen had aan hu eigen telefooncentrale. Buiten dat zijn er ook nog van die idioten die om de haverklap staan te bellen naar de helpdesk of hun verbinding al up is en dat het allemaal wel zo erg lang duurt. Dat geeft bij vrijwel ieder bedrijf een dermate grote overbelasting op de telefooncentrale dat het niet zo raar is dat men moeilijk of niet bereikbaar is. Mensen hebben zelf niet door dat zij de veroorzakers zijn van het feit dat het bedrijf moeilijk bereikbaar is. Zie het als bellen met oud en nieuw om mensen gelukkig nieuw jaar te wensen. Dat is ook een flinke klapper op de capaciteit van de diverse netwerken en dan is het ook moeilijk om er door te komen. Puur en alleen omdat we massaal gaan bellen en sms'en. Vervelend is het allemaal wel maar om daar nou XS4ALL boos voor aan te gaan kijken...

Men maakt weer eens een hetze van dingen terwijl dat echt nergens voor nodig is. Veel gedoe om niets, er is weinig aan de hand. Als het je om de storing gaat mail dan KPN plat want het is hun netwerk en zij beheren dat, niemand anders. Wat betreft de actie...zo werkt het bedrijfsleven wereldwijd, nogal raar om daar nu zo'n ophef over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het is terecht dat de TS XS4All boos aankijkt die levert namelijk een dienst en via welke partners ze dat doen interesseert me helemaal niks. Als de levering van mijn auto 3 maanden langer duurt omdat de fabrikant van de stoelen niet performed is dat erg jammer maar ik spreek er de fabrikant van de auto op aan. KPN zal nu ook eventueel schade gaan verhalen op de leverancier van de ATM switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt het eens hoog tijd dat je de nodige clue moet gaan ontwikkelen aangezien je werkelijk geen flauw benul hebt hoe dingen werken. Jij neemt als klant een x aantal diensten af van een bedrijf. Die diensten kosten een x bedrag die jij netjes betaald. Punt.

Dat het bedrijf in dat bedrag dingen als kosten voor de service, de gemaakte onkosten (je moet de auto's, de monteurs, de werknemers en al die zaken meer kunnen betalen) en een x percentage voor winst. Ja, dat wist je nog niet he? Bedrijven willen ook nog winst maken. Dat alles tezamen levert een zekere geldpot op bij het bedrijf. Uit die geldpot worden allerlei zaken bekostigd die ik al eerder aanhaalde maar ook dingen als de items die ze bij acties zoals deze weggeven.

Ik hoor je namelijk niet zeiken over het feit dat ze relatiegeschenken weggeven die jij betaald hebt zogenaamd, of dat ze de posters in de bushokjes zomaar weggeven aan mensen en noem maar op.
Ik heb geen diee waarom je ineens de hoogte van het bedrag erbij haalt: dat dingen geld kosten en dat een bedrijf winst wil maken is zulke basiskennis dat het hier niet eens gemeld hoeft te worden. Geen idee dus waarom je dat erbij haalt: het gaat mij meer om de extra's die mensen krijgen als ze lid worden ten opzichte van mensen die al jaren lang lid zijn en niks krijgen. Het gaat er dus om dat de 1 meer krijgt dan een ander, terwijl ze hetzelfde betalen

Relatiegeschenken? Prima, hoe meer bedrijven klant hoe beter aangezien meer klanten betere service/snelheid/stabiliteit/etc betekend en hoe meer geld er is hioe meer geld voor onderzoek en ontwikkeling.
Je bent geen trouwe klant, je bent gewoon een zeikerd die niet weet, begrijpt en wenst te begrijpen hoe bedrijven hun prijzen maken. Dan zijn er al snel geen enkele alternatieven meer aangezien ze dit bij alle bedrijven doen, overal ter wereld.
Nogmaals: waarom haal je nou ineens de prijs erbij? Heb jij mij iets over de prijs horen zeggen?
Goh, Klaas (alleenstaand) komt bij de dokter met plasproblemen en heeft een simpele blaasontsteking. Piet (vader van een jong gezin) komt bij de dokter met dezelfde problemen, heeft prostaatkanker en overlijdt. Is dat eerlijk? Nee, zo is het leven: oneerlijk.
Beetje rare en onredelijke vergelijking
Buiten dat: als er een werknemer bij het bedrijf komt die zaken als een laptop van de zaak krijgt kan dat ook gewoon te maken hebben met het feit dat de werkzaamheden die de werknemer moet gaan doen dat vereisen. Ook diverse andere zaken spelen een rol, zeker bij het bepalen van het salaris. Kan ook gewoon zijn dat die persoon beter heeft onderhandeld dan jij. Een nogal uitermate slecht voorbeeld.
De werkzaamheden in dit geval precies hetzelfde, de vooropleiding is precies hetzelfde, alles is dus eigenlijk hetzelfde. Alleen werk jij al een aantal jaar bij het bedrijf en komt Klaas net bij het bedrijf werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Dat ze nieuwe klanten willen lokken snap ik wel, maar het verschil is gewoon beetje groot..

Kosten t shirt = 2 euro
Kosten wii = 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 14:03
Ik kan me vinden in de TS.

Xs4all geeft aan hun 15 jarige bestaan te willen vieren en heeft daarbij de keus gemaakt ook de bestaande abonnees te willen betrekken. Dat is leuk, maar dat moet dan wel gebeuren op een manier die past bij de uitstraling die je als bedrijf de afgelopen jaren hebt opgebouwd, met andere woorden, een kwaliteitsprovider welke meer te bieden heeft dan andere providers.

De huidige cadeaus die worden aangeboden passen totaal niet bij de uistraling die xs4all de afgelopen jaren heeft laten zien. Je mag een gegeven paart niet in de bek kijken, maar dat wil niet zeggen dat het daarom geen flut cadeaus zijn, want dat zijn het. Je geeft aan iets te willen vieren met je klanten, maar dat doe je dus niet zo lijkt me.

Achteraf gezien denk ik dat xs4all zich ook wel zal realiseren dat de cadeaus voor bestaande klanten minder goed vallen. Maar als xs4all werkelijk dacht dat de 300.000 bestaande abonnees zouden gaan staan klappen en juichen om een xs4all T-shirtje van ze te krijgen tja…

Conclusie, ze hadden beter niks kunnen vieren met de bestaande klanten. Had een hoop negatieve uitlatingen voorkomen.

Edit:

Snap overigens niet waarom ze alle abonnees niet een brief hebben gestuurdmet daarin de vraag of ze nog 2 jaar lid willen blijven in ruil voor de Wii?
Wat maakt het uit of je nieuwe klanten werft die 2 jaar lid moeten blijven en een Wii krijgt of reeds bestaande klanten dezelfde aanbieding doet, 2 jaar nog lid blijven en een gratis Wii.
Dan bind je in iedergeval je bestaande klanten voor minimaal nog 2 jaar aan je vast.

[ Voor 15% gewijzigd door tm030614 op 17-05-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
tm030614 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:01:
300.000 bestaande abonnees ....

... Wat maakt het uit of je nieuwe klanten werft die 2 jaar lid moeten blijven en een Wii krijgt of reeds bestaande klanten dezelfde aanbieding doet...
Scheelt zo'n 300.000 Wii's :)
Bovendien is het overgrote deel van de huidige klanten over 2 jaar nog steeds lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Calvin&Hobbes schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:19:
[...]

Scheelt zo'n 300.000 Wii's :)
Bovendien is het overgrote deel van de huidige klanten over 2 jaar nog steeds lid.
Als ze doorgaan met dit soort fake kortingsacties zullen er wel een aantal afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:03:
[...]

Dan had ik liever die taart van een paar euro gehad.

In de folder staat: Als klant van XS4ALL hebt u een ruime keuze in cadeaus.

Jij vindt dus de keuze tussen een voip telefoon en een t-shirt die slechts in enkele maten verkrijgbaar is en waarbij OP=OP geldt een ruime keuze in cadeaus? Bij een ruime keuze in cadeaus stel ik mij toch wel iets anders voor.
Waar zeg ik iets over ruime keuze? Ik zeg alleen dat je keuze hebt, wat iemand daarvan vind moet ie zelf weten. Het enige wat me opvalt is dat als je überhaupt iets mag kiezen, het dan nog niet goed is...

Je betaald voor de dienst (internet) en niet voor leuke cadeaus die je krijgt als het bedrijf jarig is. Alles wat je dan krijgt is leuk meegenomen. Beetje kansloos om dan te gaan miepen dat als je wat krijgt, dat het dan niet goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Native
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 12:48
Ik zou liever een stabiele en werkende verbinding hebben. Sinds gisteravond, internet ik weer via de buren en tot op heden (15:27) nog steeds een zeer wisselende verbinding (10 seconden online en dan 10 minuten offline). :( :(

Xs4all Only Nieuwegein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:22:
[...]

Als ze doorgaan met dit soort fake kortingsacties zullen er wel een aantal afhaken.
Jups maar het grootste deel van de klanten is 'dom/natief' dus de winst zal groter zijn dan het verlies :X

Het wordt tijd dat mensen zich bewuster worden van dergelijke zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 26-09 22:25
tm030614 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:01:
De huidige cadeaus die worden aangeboden passen totaal niet bij de uistraling die xs4all de afgelopen jaren heeft laten zien. Je mag een gegeven paart niet in de bek kijken, maar dat wil niet zeggen dat het daarom geen flut cadeaus zijn, want dat zijn het. Je geeft aan iets te willen vieren met je klanten, maar dat doe je dus niet zo lijkt me.
Sorry, maar deze discussie gaat echt nergens over.. Wat ze ook weggegeven zouden hebben er zullen altijd wel mensen zijn die gaan lopen zeiken dat ze iets anders hadden willen hebben.. Het is nooit goed.. Alsof XS4ALL maar even 200.000+ Nintendo Wii's moet gaan weggeven aan al zijn bestaande ofzo..

En dat gelul over waardering van oude klanten, hou toch op, doe niet zo naief.. Welkom in de echte Westerse kapitalistische wereld waarin we leven.. XS4ALL is ook maar gewoon een commercieel bedrijf die wel mee moet doen met het hele circus van lokkertjes om nieuwe klanten aan te trekken, anders halen ze de volgende 15 jaar echt niet meer, hun aantal abonnees loopt al terug.. Dat zulke lokkertjes voor nieuwe klanten groter zijn dan de cadeau's die bestaande klanten krijgen is niet meer dan logisch.. Wees uberhaupt blij dat je iets krijgt als bestaande klant, ik heb zelf nog nooit bij een provider gezeten die me cadeau's gaf als bestaande klant..

Het is ook altijd hetzelfde bij dit soort akties, altijd mensen die zeuren waarom ze iets ook niet krijgen etc.. What else is new?? Ik denk dat ik ook maar ga zeuren bij ze waarom ze nu Fritzboxen weggeven terwijl ik een ST780 gekregen heb, niet eerlijk (huil huil huil)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Inflatable schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:30:
[...]
Sorry, maar deze discussie gaat echt nergens over.. Wat ze ook weggegeven zouden hebben er zullen altijd wel mensen zijn die gaan lopen zeiken dat ze iets anders hadden willen hebben.. Het is nooit goed.. Alsof XS4ALL maar even 200.000+ Nintendo Wii's moet gaan weggeven aan al zijn bestaande ofzo..
Ik hoef helemaal geen wii maar was al tevreden geweest met een t-shirt in mijn maat. Mijn grootste probleem zijn de feestaanbiedingen die geen feestaanbiedingen blijken te zijn.
weebl schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:22:
[...]

Je betaald voor de dienst (internet) en niet voor leuke cadeaus die je krijgt als het bedrijf jarig is. Alles wat je dan krijgt is leuk meegenomen. Beetje kansloos om dan te gaan miepen dat als je wat krijgt, dat het dan niet goed is...
Dus als het bedrijf jarig is en zogenaamd groots uitpakt en adverteert met 15 jaar internet = cadeaus voor iedereen en als klant van XS4ALL heeft u een ruime keuze in cadeaus dan mag je volgens jou geen commentaar leveren wanneer dit in feite niets voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Inflatable schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:30:
[...]
En dat gelul over waardering van oude klanten, hou toch op, doe niet zo naief.. Welkom in de echte Westerse kapitalistische wereld waarin we leven.. XS4ALL is ook maar gewoon een commercieel bedrijf die wel mee moet doen met het hele circus van lokkertjes om nieuwe klanten aan te trekken, anders halen ze de volgende 15 jaar echt niet meer, hun aantal abonnees loopt al terug.. Dat zulke lokkertjes voor nieuwe klanten groter zijn dan de cadeau's die bestaande klanten krijgen is niet meer dan logisch..
Je betaal bij xs4all meer dan bij een andere isp, daar verwachten mensen iets voor terug.
Als je niks extra's meer te bieden hebt is het logisch dat je klanten gaan lopen, immers waarom meer betalen voor hetzelfde? Je moet je onderscheiden van de markt, maar dat doe xs4all op het moment dus niet.
Ze hadden juist de klanten extra kunnen binden door een leuk cadeau te geven ook voor bestaande abonnees. Hadden ze zichzelf veilig kunnen stellen voor twee jaar.

Daarbij, denk je werkelijk dat xs4all verlies draait op de nieuwe abbonees die een Wii krijgen... ik denk het niet...

Als je ook maar even redelijk bent merk je dat de cadeau's niet echt cadeau's zijn. Dat heeft niks met naief te maken maar het is gewoon zo, het zijn flut cadeau's waarvan je bij voorbaad weet dat het gros van je klanten er niet op zit te wachten.
Wees uberhaupt blij dat je iets krijgt als bestaande klant, ik heb zelf nog nooit bij een provider gezeten die me cadeau's gaf als bestaande klant..
Nogmaals, als xs4all werkelijk dacht dat de 300.000 bestaande abonnees zouden gaan staan klappen en juichen omdat ze een xs4all T-shirtje van ze krijgen tja…

Daarbij ik schreef in mij conclusie niet voor niks dat ze beter niks hadden kunnen vieren met bestaande klanten. Een actie zoals deze is namelijk gedoemd om te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 17:44
Vrijdag een excuusbrief gekregen m.b.t. de ADSL storing. Mhmm toch netjes.

Tevens viel er een 15-jaars actie folder op de mat. Mhmm even kijken.. Code invullen. Welke? links of rechts? Beide een paar keer geprobeert: "De ingevoerde code is onjuist" :/

Zaterdag maar weer eens kijken. Mhmm de site is nu gewijzigd. Nu staat er duidelijk de linkercode, en als extra moet nu de postcode ingevoerd worden. Weer geprobeert: "De actiecode is al gebruikt" ;(

Later op de dag weer gekeken; Nu is de site down vanwege "onderhoud"
Yeh right. pffff Ik heb ff voorlopig mijn buik vol van XS4ALL :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:41:
[...]

Dus als het bedrijf jarig is en zogenaamd groots uitpakt en adverteert met 15 jaar internet = cadeaus voor iedereen en als klant van XS4ALL heeft u een ruime keuze in cadeaus dan mag je volgens jou geen commentaar leveren wanneer dit in feite niets voorstelt.
Nee, omdat ze je ook niks hadden kunnen geven. Wees blij dat je iets krijgt. Als je ervoor betaald mag je commentaar geven, maar het is gratis, dus moet je blij zijn met wat je krijgt. Dat je dat niet bent is jouw probleem, niet dat van xs4all.

Echt van dat typische ondankbare, zeikerige gedrag dit.

Dat het systeem met die codes niet werkt vind ik dan wel weer kwalijk. Als je zoiets doet als dit, moet je het imho ook gewoon goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
weebl schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:28:
[...]
Dat het systeem met die codes niet werkt vind ik dan wel weer kwalijk. Als je zoiets doet als dit, moet je het imho ook gewoon goed doen.
Waarom zou dat systeem met die codes moeten werken, je mag blij zijn als het systeem met die codes wel werkt aangezien het gratis hoef je namelijk niet te verwachten dat het wel werkt. Dat het niet werkt is jouw probleem niet die van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Laatst online: 08:12
ppl schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:19:
Misschien moet je zelf even een clue krijgen. Uit het feit dat Xs4all met zijn hoge prijzen een prima florerende isp is, kun je al afleiden dat het bovenstaande niet geldt.

Je betaalt bij Xs4all dus niet alleen voor die snelle internetverbinding, maar nog voor iets moeilijk definieerbaar extra's. Ze zijn tenminste af en toe bereid om flinke rechtzaken te voeren als iets ze principieel niet bevalt, waar andere providers voor de gemakkelijke weg hadden gekozen. Om maar eens iets te noemen. Dat ze na zo'n storing het lef hebben om toe te geven dat ze ondermaats gepresteerd hebben is een andere.

Dat doet Xs4all natuurlijk ook uit commerciele overwegingen, maar dat betekent wel dat ze dat beetje extra steeds waar moeten blijven maken. En ook ik vind dat dat dat de laatste tijd minder wordt.

Dat is niet omdat ik, als abonnee zijnde, ook een wii wil. Sterker nog, ik had een wii en ik heb hem weer verkocht. Dat is ook niet omdat ik een t-shirt of iets anders wil. Zoals ik hierboven aangaf, betaal ik ook voor iets dat niet in geld of materiele goederen is uit te drukken.

Als ze in plaats van die wii's en die nepaanbiedingen alle nieuwe en oude leden op aanvraag een appeltaart hadden gegeven, waren ze een stuk goedkoper uit geweest en hadden ze tien keer zoveel goodwill gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Je betaal bij xs4all meer dan bij een andere isp, daar verwachten mensen iets voor terug.
Als je niks extra's meer te bieden hebt is het logisch dat je klanten gaan lopen, immers waarom meer betalen voor hetzelfde? Je moet je onderscheiden van de markt, maar dat doe xs4all op het moment dus niet.
Ze hadden juist de klanten extra kunnen binden door een leuk cadeau te geven ook voor bestaande abonnees. Hadden ze zichzelf veilig kunnen stellen voor twee jaar.
Dat xs4all meer kost als de rest heb je zelf voor gekozen toen je het abbo afsloot. Er werd toen nooit gezegd als we 15 jaar bestaan zullen we iedereen een groot cadeau gaan geven. Nu bestaan ze 15 jaar en zeurt iedereen omdat ze meer betalen als bij andere providers moeten ze maar een Wii geven. Dat slaat toch nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32

Stewie!

Keen must die!

CyberHanz schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:26:

Telefonisch waren ze (wederom) niet bereikbaar,
XS4ALL helpdesk :')

Die helpdesk is de grootste chaos allertijde. Nooit bereikbaar. Op de website staat dat ze in het weekend open zijn. Je kan elke optie in het keuzenmenu langsgaan en dan krijg je altijd te horen dat de betreffende afdeling open is van maandag tot vrijdag :')

Opzeggen is makkelijker dan je wachtwoord van hun portl opvragen. Ik ben via Demon bij XS4all terecht gekomen, wat een slechte service daar :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:51:
[...]

Waarom zou dat systeem met die codes moeten werken, je mag blij zijn als het systeem met die codes wel werkt aangezien het gratis hoef je namelijk niet te verwachten dat het wel werkt. Dat het niet werkt is jouw probleem niet die van xs4all.

Je zit er echt mee he? Voel je je wel helemaal goed? Als je me niet begrijpt kan je dat ook gewoon aangeven hoor, in plaats van zo sarcastisch te gaan lopen doen.

En weet je wat jij eens zou moeten doen: gewoon lekker naar een andere provider zoeken. Eentje die je wel een Wii geeft als ze jarig zijn...
Want blijkbaar snap je niet dat dit slechts een gebaar is van xs4all. Dat jij dat meteen weer gaat meten aan wat nieuwe leden krijgen/wat je er eigenlijk van had verwacht, daar kan xs4all geen rekening mee houden.

Je komt nogal gefrustreerd over imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, alleen geeft xs4all geen paard, maar een boere knol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
weebl schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:01:
[...]

Je zit er echt mee he? Voel je je wel helemaal goed? Als je me niet begrijpt kan je dat ook gewoon aangeven hoor, in plaats van zo sarcastisch te gaan lopen doen.

En weet je wat jij eens zou moeten doen: gewoon lekker naar een andere provider zoeken. Eentje die je wel een Wii geeft als ze jarig zijn...
Want blijkbaar snap je niet dat dit slechts een gebaar is van xs4all. Dat jij dat meteen weer gaat meten aan wat nieuwe leden krijgen/wat je er eigenlijk van had verwacht, daar kan xs4all geen rekening mee houden.

Hoe kom je erbij dat ik een wii zou willen hebben of het gebaar van xs4all meet aan wat nieuwe leden krijgen. Dat zijn jouw eigen verzinsels.

Ik heb voornamelijk een probleeem met de in mijn ogen misleidende reclame die xs4all aan bestaande klanten verpreidt.

Zomaar een drietal voorbeelden:

Neem nou bijvoorbeeld deze geweldige aanbieding. Dan zie je dat het niets uitmaakt of je hem nu wel of niet als xs4all klant koopt.

Nog een voorbeeld een notebook die je als xs4all klant koopt is duurder dan dezelfde notebook die je als niet xs4all klant koopt.

Als derde kan je freecom producten met 15% korting kopen terwijl produkten bij normale (web)winkels zonder die 15% korting veelal goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:29:
[...]

Hoe kom je erbij dat ik een wii zou willen hebben of het gebaar van xs4all meet aan wat nieuwe leden krijgen. Dat zijn jouw eigen verzinsels.

Ik heb voornamelijk een probleeem met de in mijn ogen misleidende reclame die xs4all aan bestaande klanten verpreidt.

Zomaar een drietal voorbeelden:

Neem nou bijvoorbeeld deze geweldige aanbieding. Dan zie je dat het niets uitmaakt of je hem nu wel of niet als xs4all klant koopt.

Nog een voorbeeld een notebook die je als xs4all klant koopt is duurder dan dezelfde notebook die je als niet xs4all klant koopt.

Als derde kan je freecom producten met 15% korting kopen terwijl produkten bij normale (web)winkels zonder die 15% korting veelal goedkoper zijn.
Plus:

Je krijgt 2 maanden gratis bel abbo, als je je aanmeld als nieuwe bel klant. Maar die 2 maanden gratis kreeg je altijd al... dus ook beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

De reden om nieuwe klanten te werven ligt volgens mij genuanceerder. Er staat waarschijnlijk ook in het contract met KPN dat aanbieder X, per jaar Y nieuwe klanten moet opleveren om voor kosten Z gebruik te mogen maken van de ATM switches en infrastructuur om het internet naar klant Y(:) te verschepen.

Dat kan een hele goede reden zijn van sommige providers om de meest vreemde acties uit te halen, om dit target maar te halen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:04

OMX2000

By any means necessary...

kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:51:
[...]

Gratis bestaat niet. Dat moet je als XS4All abonnee.

Zeikerig of niet, maar het is vaak bij dit soort acties dat voor bestaande klanten er tegen een gereduceerde prijs hetzelfde aangeboden wordt. Het is nu eenmaal zo dat iedereen massaal op kan zeggen, en weer klant worden en dan opeens wel een Wii krijgen.

En ik denk niet dat XS4All klanten echt zeikerds zijn, alleen betalen ze structureel meer omdat zij zich loyaal opstellen naar XS4All. Er is altijd een spanningsveld tussen consument en leverancier, en die hebben nu eenmaal andere belangen. Dat je als klant begripvol moet zijn is wel zo netjes, maar je moet ook zeker kritisch mogen zijn. De leverancier verdient geld dankzij zijn klanten, en niet andersom. Dus dan verwacht je ook dat een high end leverancier zoals XS4All altijd probeert zijn klanten tevreden te houden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

weebl schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:01:
[...]

Je zit er echt mee he? Voel je je wel helemaal goed?
Lekker basis om een goede discussie te houden :/
Als je me niet begrijpt kan je dat ook gewoon aangeven hoor, in plaats van zo sarcastisch te gaan lopen doen.
Ketel <--> Pot

Xs4all is een bedrijf, klopt, en altijd al geweest. Maar wel 1 die pretendeert een ideologie te hebben. Mijn hoofdreden om xs4all-lid te zijn en aan de reacties hier te zien ben ik niet de enige.

Als jij mogelijk geen idealen of ideologie hebt betekend niet dat je andere die dat wel hebben als dom en gefrustreerd afspiegelen. Dan houdt een normale discussie op en begint het geflame.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
DJ Henk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:54:
[...]
Als ze in plaats van die wii's en die nepaanbiedingen alle nieuwe en oude leden op aanvraag een appeltaart hadden gegeven, waren ze een stuk goedkoper uit geweest en hadden ze tien keer zoveel goodwill gescoord.
Dat zeg jij.. Ik zeg dat anderen dan weer hadden gaan lopen zeiken dat ze liever een VOIP-telefoon of t-shirt hadden gehad dan een appeltaart die ze niet lusten, of dat ze liever iets hadden gehad wat niet in 5 minuten weg is.. Zie je nou hoe kansloos deze hele discussie is? Het is toch nooit goed bij sommige mensen..
tm030614 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:56:
[...]
Daarbij ik schreef in mij conclusie niet voor niks dat ze beter niks hadden kunnen vieren met bestaande klanten. Een actie zoals deze is namelijk gedoemd om te mislukken.
Zoals sommige mensen zijn is idd elke aktie gedoemd te mislukken (zie boven).. Ook niks doen/weggeven zal gezeik opleveren, idd waarschijnlijk wel een stuk minder omdat er niets is om over te zeuren behalve het feit dat er niets is, en dat feit is opzich ook al triest.. Maargoed, zo is de mens nou eenmaal, denkt vooral alleen aan zichzelf, wat hij of zij wil, en houdt er geen rekening meer dat een bedrijf als XS4ALL zich b.v. niet kan bezig houden met de individuele wensen van honderduizenden klanten.. Er zijn er zat die wel blij zijn met een t-shirtje of wat dan ook..

Ik begrijp werkelijk niet dat XS4ALL klanten lopen te zeuren om iets wat XS4ALL gratis weggeeft.. Er wordt hier gesproken over een zo genaamde ideologie van XS4ALL, dat deze aktie daar niet aan trouw is ofzo.. Maar die ideologie staat hier compleet los van, dat heeft niks te maken met welke cadeau's ze wel of niet zouden moeten weggeven bij een jubileum.. De ideologie van XS4ALL staat voor meer en verdergaande diensten leveren, je sterk maken voor de rechten en privacy van internetters, maar ook staan voor veiligheid door misbruik aan te pakken, en een eerlijke open communicatie naar abonnees toe.. En daar is *niks* in veranderd volgens mij, met of zonder deze aktie.. Dus waar hebben we het over??

[ Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 17-05-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Is het niet een goed idee om XS4ALL te confronteren met de enorme ontevredenheid? Of hebben jullie (net als ik) het idee dat daar niet naar geluisterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Inflatable schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:37:
[...]

De ideologie van XS4ALL staat voor meer en verdergaande diensten leveren, je sterk maken voor de rechten en privacy van internetters, maar ook staan voor veiligheid door misbruik aan te pakken, en een eerlijke open communicatie naar abonnees toe.. En daar is *niks* in veranderd volgens mij, met of zonder deze aktie..
Ik versta onder een eerlijke open communicatie toch iets anders dan adverteren met nepaanbiedingen maar blijkbaar zie jij dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

battler schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:51:
Is het niet een goed idee om XS4ALL te confronteren met de enorme ontevredenheid? Of hebben jullie (net als ik) het idee dat daar niet naar geluisterd wordt.
Confronteren is heel simpel: als je niet ontevreden bent over een bedrijf dan neem je de diensten af bij een ander bedrijf. In het geval van XS4All zijn jou al velen voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
battler schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:51:
Ze hebben toch excuses gemaakt op hun website en ook nog eens een brief gestuurd naar alle getroffen klanten?? Wat wil je dan? Dat ze je persoonlijk op gaan bellen en/of bij je thuis langskomen om naar je ontevredenheid te luisteren?? Denk nou eens na zeg..

De helpdesk had door de storing de afgelopen week enorme wachttijden, wat dus betekent de hele dag heel veel klagende mensen aan de lijn, dus ze zijn echt wel op de hoogte hoor.. Waarom denk je dat ze die brief verstuurd hebben en excuses maken op hun website? Omdat ze denken dat iedereen het wel best vindt??

|:(
kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:57:
[...]

Ik versta onder een eerlijke open communicatie toch iets anders dan adverteren met nepaanbiedingen maar blijkbaar zie jij dat anders.
Nepaanbiedingen?? Wat dan? Bieden ze iets aan wat nep is?? Ik snap het even niet meer hoor.. Maargoed, volgens mij snappen de zeikerds hier zichzelf niet eens..

Wat de Zeester al zei, bij grote bedrijven heeft maar 1 variatie van klagen echt zin, en dat is gewoon opstappen als klant.. Zat alternatieven qua internet zou ik zeggen (wel goedkoper, niet beter, maar dat terzijde).. Ga je toch lekker naar een ISP die je geen "nepaanbiedingen" doet, zoals b.v. UPC *kuch* *kuch*..

Het feit dat XS4ALL zoveel storingsmedlingen doet, de schuld niet automatisch op een ander afschuift, en een brief stuurt naar getroffen klanten is voor mij het bewijs dat ze wel degelijk aan open en eerlijke communicatie doen.. Noem mij anders 1 ISP die het dan zogenaamd beter doet, en hoe die dan zoveel beter communiceren op wat voor manier.. Ik denk niet dat iemand die kan noemen hier..

[ Voor 40% gewijzigd door Inflatable op 20-05-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 12:10
Ik heb 3 dagen zonder internet gezeten maar nog steeds geen excuus brief gehad. Komt die per post? Of bedoelen jullie de opmerking op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Inflatable schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:37:
Dat zeg jij.. Ik zeg dat anderen dan weer hadden gaan lopen zeiken dat ze liever een VOIP-telefoon of t-shirt hadden gehad dan een appeltaart die ze niet lusten, of dat ze liever iets hadden gehad wat niet in 5 minuten weg is.. Zie je nou hoe kansloos deze hele discussie is? Het is toch nooit goed bij sommige mensen..
Tsja, het blijft inderdaad koffiedik kijken en, daar heb je ook gelijk in, zeikerds zijn er altijd. Toch is er een verschil tussen die aanbiedingen en zo'n appeltaart. De appeltaart is een extraatje dat ik niet verwacht (het gaat hier immers over internet) en ik hoef er niet voor te betalen. Kortom, iets extra, een aardigheidje, een verrassing, precies wat een traktatie normaal ook is.

Of de aanbiedingen goed of slecht zijn heb ik niet bekeken en dat maakt me ook niet uit. Ik vind een aanbieding altijd een raar cadeau. Netto komt het er toch op neer dat ik aan de jarige moet gaan betalen. Meestal met een contract dat automatisch verlengd wordt. Misschien verdienen ze wel helemaal niets als ik op de aanbieding inga en kost het ze geld, maar ze hebben in zo'n geval de schijn flink tegen. Ben jij vroeger ooit wel eens op school gekomen bij een jarige klasgenoot en dat hij/zij voor de klas ging staan om iedereen uit te nodigen om 's avonds bij hem/haar thuis te komen eten tegen een sterk gereduceerd tarief?

Grof generaliserend zijn de mensen die uit ideologische overwegingen bij Xs4all zitten ook de mensen die wars zijn van goedkope marketing en winstbejag. Die vinden het dan raar dat hun provider opeens dezelfde taal uit gaat slaan als alle andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Inflatable schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:04:
[...]
Nepaanbiedingen?? Wat dan? Bieden ze iets aan wat nep is?? Ik snap het even niet meer hoor.. Maargoed, volgens mij snappen de zeikerds hier zichzelf niet eens..
Heb je het hele topic überhaupt wel van begin tot einde gevolgd?

Misschien dat je er dan zelf iets van snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ Henk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:30:
[...]
Tsja, het blijft inderdaad koffiedik kijken en, daar heb je ook gelijk in, zeikerds zijn er altijd. Toch is er een verschil tussen die aanbiedingen en zo'n appeltaart. De appeltaart is een extraatje dat ik niet verwacht (het gaat hier immers over internet) en ik hoef er niet voor te betalen. Kortom, iets extra, een aardigheidje, een verrassing, precies wat een traktatie normaal ook is.
Gratis bestaat niet; de klant betaald uiteindelijk alles. Acties (traktaties) zitten gewoon in jouw abonnementsprijs verdisconteerd. Dus ook een eventuele appeltaart, een Wii, een 'gratis' modem, een 'gratis' telefoon bij je GSM abonnement...enz, zijn gewoon sigaren uit eigen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:31:
[...]

Heb je het hele topic überhaupt wel van begin tot einde gevolgd?

Misschien dat je er dan zelf iets van snapt.
Ach kom. Jij vindt de aanbieding slap. Dat heeft echt werkelijk niets met ideologie of goede communicatie te maken. Jij legt hier linken die er echt niet zijn omdat je ontevreden bent.

Sterker nog: Ik denk dat je vooral kwaad bent vanwege de storing die er afgelopen week was. Ik denk dat als die storing er niet was, er veel minder gezeur was over de aanbieiding (wat wmb echt buite elke redelijkheid valt).

Niet dat ik fan ben van xs4all hoor. Ik ben van het dubbeltje op de eerste rang (telfort), maar dit gezeur hier is wmb echt beschamend.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Ik zie hier veel mensen klagen over xs4all, maar vergeet niet dat de storing in dit geval NIET bij hun lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
JvS schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:50:
[...]

Ach kom. Jij vindt de aanbieding slap. Dat heeft echt werkelijk niets met ideologie of goede communicatie te maken. Jij legt hier linken die er echt niet zijn omdat je ontevreden bent.

Sterker nog: Ik denk dat je vooral kwaad bent vanwege de storing die er afgelopen week was. Ik denk dat als die storing er niet was, er veel minder gezeur was over de aanbieiding (wat wmb echt buite elke redelijkheid valt).
Dus jij vind het volstrekt normaal dat je als xs4all klant evenveel of meer zou moeten betalen voor een product onder het mom van een jubileum aanbieding dan een niet xs4all klant?

Ik ben helemaal niet kwaad (misschien wel enigzins teleurgesteld) vanwege de storing die er afgelopen week was. Ik hou er alleen niet van dat onwetende consumenten in de maling genomen worden met fake aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die kwamen er later bij. Eerder in dit topic las ik al dat jij eigenlijk al tevreden was als de t-shirts in jouw maat kwamen. Volgens mij haal je er maar vanalles bij. Eerst de Wii, dan de T-shirts niet in jouw maat, dan de aanbiedingen.. Sjah, als je gaat zoeken dan kan je als azijnpisser altijd wel wat vinden.

Wat jij verwacht aan service, kan je gewoon shaken. Bij welke ISP dan ook. Wellicht moet je er zelf een oprichten om je op dit gat in de markt te storten. Kennelijk zijn er veel mensen die graag meer betalen om af en toe weer korting te krijgen. Bij XS4all betaal je met name meer vanwege de extra services (grote mailbox etc), maar ook (en ik denk vooral) vanwege de ideologie, de rechtzaken, etc.

Ik zou als ik jou was gewoon telfort nemen en dan 20 euro per maand sparen. Kan je jezelf elk jaar een jubileumcadeu van 250 euro geven. \o/ :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
JvS schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:29:
Die kwamen er later bij. Eerder in dit topic las ik al dat jij eigenlijk al tevreden was als de t-shirts in jouw maat kwamen. Volgens mij haal je er maar vanalles bij. Eerst de Wii, dan de T-shirts niet in jouw maat, dan de aanbiedingen.. Sjah, als je gaat zoeken dan kan je als azijnpisser altijd wel wat vinden.
Hoe kom je erbij dat ik de wii erbij heb gehaald? Ik ben nergens over de wii begonnen, maar heb alleen maar gereageerd op reacties van anderen. Ik heb het ook vanaf het begin al gehad over de aanbiedingen.
Wat jij verwacht aan service, kan je gewoon shaken. Bij welke ISP dan ook. Wellicht moet je er zelf een oprichten om je op dit gat in de markt te storten. Kennelijk zijn er veel mensen die graag meer betalen om af en toe weer korting te krijgen. Bij XS4all betaal je met name meer vanwege de extra services (grote mailbox etc), maar ook (en ik denk vooral) vanwege de ideologie, de rechtzaken, etc.
Welke service verwacht ik dan? Over welke korting heb je het?
Ik zou als ik jou was gewoon telfort nemen en dan 20 euro per maand sparen. Kan je jezelf elk jaar een jubileumcadeu van 250 euro geven. \o/ :P.
Hoe kom je erbij dat ik een jubileumcadeau van €250 zou willen hebben. Ik wil enkel dat er eerlijk geadverteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Inflatable schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:04:
[...]

Ze hebben toch excuses gemaakt op hun website en ook nog eens een brief gestuurd naar alle getroffen klanten?? Wat wil je dan? Dat ze je persoonlijk op gaan bellen en/of bij je thuis langskomen om naar je ontevredenheid te luisteren?? Denk nou eens na zeg..
Ik wil niet net zo als jij reageren maar je zegt zulke domme dingen dat ik goed me best moet doen.
het doel van het confronteren van xs4all met hun problemen is geen excuus, maar een verbetering van de service. Om jou worden te gebruiken "Denk nou eens na zeg".. ;)
De helpdesk had door de storing de afgelopen week enorme wachttijden, wat dus betekent de hele dag heel veel klagende mensen aan de lijn, dus ze zijn echt wel op de hoogte hoor.. Waarom denk je dat ze die brief verstuurd hebben en excuses maken op hun website? Omdat ze denken dat iedereen het wel best vindt??
In mijn eerdere post gaf ik al aan dat de bereikbaarheid van xs4all al tijden bagger is, en dat in mijn ogen de helpdesk er sterk op achteruit is gegaan. Dus dat ze deze week wat problemen hebben met bereikbaarheid vind ik niet erg, dat het al een paar maanden zo is vind ik verontrustender. En nogmaals een excuus zegt niets, ik wil verbetering van de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:43:
Gratis bestaat niet; de klant betaald uiteindelijk alles. Acties (traktaties) zitten gewoon in jouw abonnementsprijs verdisconteerd. Dus ook een eventuele appeltaart, een Wii, een 'gratis' modem, een 'gratis' telefoon bij je GSM abonnement...enz, zijn gewoon sigaren uit eigen doos.
Precies. En daarom is een aardigheidje als een appeltaart beter dan een wii.

Waar het bij de aanbiedingen om gaat is dat het groots aangekondigd wordt als enorme cadeaus, terwijl bij dat enorme blijkbaar flinke vraagtekens te zetten zijn en, vooral, dat je erin geluist wordt om een extra dienst af te nemen. (Even gechargeerd)

Dat is niet raar of verboden en andere bedrijven doen het ook aan de lopende band, maar het is niet des xs4all's. Dat is waar deze thread over gaat. Vergelijk zo'n folder eens met de experimentele diensten-pagina van xs4all en misschien zie je het verschil.

Waar ik bijvoorbeeld heel erg blij mee was destijds was de opzet van imap-accounts. Eerst experimenteel, deelname op eigen risico, en nu vast onderdeel van het dienstenpakket. Ja, ik weet dat ik gewoon keihard betaal voor die experimenten, dat doen ze echt niet alleen omdat ze mij zo aardig vinden. Maar zo samen met de "powerusers" prutsen en zoeken naar hoe de internettoegang nog beter kan, dat zie ik bij UPC niet zo snel gebeuren.

Dus ja: het is ook allemaal keihard commercieel en het gaat om de centen, maar dat betekent dus niet per se dat een internetabonnement afsluiten hetzelfde is als een krat bier kopen. (Xs4all is dan meer de professionele, ambachtelijke brouwer, waar je een dagje mag komen meebrouwen, als liefhebber. Of zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het helemaal met DJ Henk eens. Het z.g.n. extraatje voor vaste klanten werd groots aangekondigd en daardoor wekt men verwachtingen. Als dan blijkt dat je zelf in de beurs mag tasten om 'kortingen' te krijgen dan kun je het toch geen 'extraatje' meer noemen.

Het was naar mijn mening gewoon veel beter geweest als al die aanbiedingen achterwege waren gebleven en er wat meer keuze was geweest in kleine, gratis extraatjes met speciale '15 jaar opdruk' zoals een T-shirt, USB-stick, muismatje, muis of wat dan ook. Dan was er voor iedereen wel iets te kiezen geweest.

Ben overigens zelf gewoon voor het T-shirt gegaan en ben daar dik tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roystas
Ik heb dit topic gestart en ben blij met de vele reacties. Alleen merk ik wel dat er gereageerd wordt door een hoop mensen die geen Xs4all lid zijn en ons afschilderen als zeikerds.

Hier ben ik het niet mee eens.

Xs4all is een provider met een ideologie zoals terecht opgemerkt door Tukk. Deze ideologie is tanende.

Waar het om gaat zijn bijvoorbeeld dingen als de helpdesk. Vroeger stonden ze bekend als toegankelijk en erg bekwaam, nu steeds moeilijker bereikbaar.

Frankie02
Ik zie hier veel mensen klagen over xs4all, maar vergeet niet dat de storing in dit geval NIET bij hun lag.

De storing van de vorige week was niet de schuld van Xs4all maar van de KPN. Ik vond zelf de informatieverstrekking van Xs4all ietwat ondermaats. Ik had ook last van de storing maar had meer aan het volgen van de tweakers site dan aan die van Xs4all.

hader
Tevens viel er een 15-jaars actie folder op de mat. Mhmm even kijken.. Code invullen. Welke? links of rechts? Beide een paar keer geprobeert: "De ingevoerde code is onjuist"

Zaterdag maar weer eens kijken. Mhmm de site is nu gewijzigd. Nu staat er duidelijk de linkercode, en als extra moet nu de postcode ingevoerd worden. Weer geprobeert: "De actiecode is al gebruikt"

Later op de dag weer gekeken; Nu is de site down vanwege "onderhoud"
Yeh right. pffff Ik heb ff voorlopig mijn buik vol van XS4ALL

Een actie voor bestaande leden naar aanleiding van hun 15 jarig bestaan is prima. maar vroeger zou een code gewerkt hebben, nu geeft de site een foutmelding of is ie volledig onbereikbaar. Nogmaals, een aantal jaar geleden zou dit niet gebeurt zijn.

En wat betreft de Wii, er worden verwachtingen geschapen bij bestaande abonnees doordat 'ze hun brievenbus in de gaten moeten houden'. Als er een folder komt waarin een T-shirt of VoIP telefoon wordt aangeboden zolang de voorraad strekt wekt dat bij mij teleurstelling op.
Als nieuwe abonnees een Wii krijgen zal dat betaald moeten worden uit abonnee geld. ik vraag me af hoe ze dat doen? Het abonnee geld omhoog gooien kan absoluut niet omdat ze nu al (zo ongeveer) de duurste zijn. Het zal dus ten koste moeten gaan van andere zaken.

Battler

Zeker, het eerste bericht in dit topic heb ik rechtstreeks aan hun blog redactie gestuurd om te publiceren om hun opinie pagina. Echter heb ik tot op heden echter nog geen reactie gehad.

DJ Henk
Het is niet des xs4all's. Dat is waar deze thread over gaat. Vergelijk zo'n folder eens met de experimentele diensten-pagina van xs4all en misschien zie je het verschil.

Helemaal mee eens, laten we on-topic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen fout van XS4ALL maar gaat wel over hun actie aanbod.

Ivm de actie wilde ik Digitenne bestellen. Omdat het hier officieel nog niet leverbaar is (werkt wel!) ben ik op zoek gegaan naar een postcode die wel oke was, want daarna kun je pas bestellen.
Toen ik mocht bestellen heb ik dus gewoon weer mijn eigen adres opgegeven. Ook in het bevestigingsscherm stonden deze correct. Dus voordat ik definitief kon bestellen stonden de gegevens correct. Ik dus op bestellen klikken.
Krijg ik prompt een email terug van KPN met de verkeerde (onbekende) adres gegevens.
Digitenne gebeld....na 5 euro armer te zijn geworden is hun antwoord, u kunt het beste contact opnemen met de mensen op die postcode 8)7

Dus voor wie gebruik wil maken van de Digitenne actie van XS4ALL, als je niet in een officieel digitenne gebied woont maar wel in de praktijk ontvangst hebt, BESTEL DAN NIET!!!
Via je eigen postcode mag je niet eens bestellen omdat je zogenaamd geen ontvangst hebt, en bestel je via een andere postcode en pas je deze later aan, dan heb je een mega probleem.....
zucht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Laatst online: 27-09 12:43
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:01:
[...]

Confronteren is heel simpel: als je niet ontevreden bent over een bedrijf dan neem je de diensten af bij een ander bedrijf. In het geval van XS4All zijn jou al velen voor gegaan.
Volkomen mee eens. Gelukkig wonen we in een land met vrije keuze aan internetproviders. Niet tevreden dan dus overstappen :-) Is tegenwoordig ook de enige manier om met maximale korting diensten af te nemen.
Qua acties is Xs4All overigens echt niet slecht hoor. Ik kwam van Planet. Daar deden ze echt helemaal niks voor bestaande klanten. Het grootste kado heeft een Xs4all klant al vrij recent gekregen, nl de verdubbeling in snelheid. Ik denk alleen dat veel mensen vrij kort van geheugen zijn :) Mensen bij Planet zitten nog steeds op de pre Xs4All only snelheiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Jammer dat de mensen zo ontevreden zijn. Krijgen ze wat is het weer niet goed. Als XS4ALL helemaal niets had gegeven had je niemand gehoord. Ik vind het goed van XS4ALL dat ze dit soort acties doen. Als lid zijnde kan je gratis een modem aanvragen. Ik zie andere providers dit nog niet doen. Wat service betreft vind ik XS4ALL prima, bovendien hebben ze meer mogelijkheden zoals bijvoorbeeld een grote mailbox, webdisk, newszilla, IMAP en noem maar op. Logisch dat XS4ALL wat duurder is. Als je die dingen niet gebruikt of niet meer wil betalen voor extra dingen dan moet je gewoon overstappen. En niet lopen zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Xiquena schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:19:
Jammer dat de mensen zo ontevreden zijn. Krijgen ze wat is het weer niet goed. Als XS4ALL helemaal niets had gegeven had je niemand gehoord.
*zucht*

Lees de hele thread eens, niemand heeft dit beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
battler schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:47:
[...]

Ik wil niet net zo als jij reageren maar je zegt zulke domme dingen dat ik goed me best moet doen.
het doel van het confronteren van xs4all met hun problemen is geen excuus, maar een verbetering van de service. Om jou worden te gebruiken "Denk nou eens na zeg".. ;)
Ik wilde alleen maar even aangeven dat er achter de schermen echt wel verbeteringen worden doorgevoerd om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.. Daarvoor hoeft men bij XS4ALL echt niet nog eens extra geconfronteerd te worden door ontevreden klanten.. Zo zal er in het achterliggende netwerk het een en ander aangepast worden, en is er volgens betrouwbare bronnen deze week ook een nieuwe VOIP telefooncentrale in gebruik genomen bij XS4ALL die de problemen met de bereikbaarheid van o.a. de helpdesk moeten oplossen..

Het is dus echt niet zo dat ze bij XS4ALL excuses maken en voor de rest de boel de boel laten.. Het is alleen erg jammer dat meerdere problemen zich nu tegelijkertijd voordeden en doen.. Zo kon b.v. de grote storing bij KPN bij XS4ALL gemist worden als kiespijn, want die legde het probleem met hun oude brakke telefooncentrale alleen maar extra bloot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Xiquena schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:19:
Jammer dat de mensen zo ontevreden zijn. Krijgen ze wat is het weer niet goed. Als XS4ALL helemaal niets had gegeven had je niemand gehoord. Ik vind het goed van XS4ALL dat ze dit soort acties doen. Als lid zijnde kan je gratis een modem aanvragen. Ik zie andere providers dit nog niet doen.
Misschien is het aanvragen gratis, maar om dan vervolgens vast te zitten aan een contractverlenging van 12 maanden en een modem dat je enkel in bruikleen hebt is wat mij betreft niet gratis, maar blijkbaar denk jij daar anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Inflatable schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:34:
[...]

Het is dus echt niet zo dat ze bij XS4ALL excuses maken en voor de rest de boel de boel laten.. Het is alleen erg jammer dat meerdere problemen zich nu tegelijkertijd voordeden en doen.. Zo kon b.v. de grote storing bij KPN bij XS4ALL gemist worden als kiespijn, want die legde het probleem met hun oude brakke telefooncentrale alleen maar extra bloot..
Als dit inderdaad zo is, dan moet xs4all dit communiceren naar de klant. Wij zijn geen doorsnee klanten en ik (zoals vele mensen tegenwoordig) ben erg afhankelijk van mijn internet verbinding tegenwoordig. Als XS4ALL daadwerkelijk door heeft dat het op dit moment allemaal erg brak is, dan moeten ze dit 1 aan de klant laten weten en 2 verbeteringen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

psies gewoon zelf een ATM netwerk aanleggen! OF ethernet!

@Inflatible weet je het verschil tussen telefooncentrales en ATM?

Denk je dat het verschil uitmaakt zo'n nieuwe VOIP centrale? Wat denk je dat de carrier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha morgen de XS4ALL 8mbit abbo bestellen , je krijgt er een WII bij wat ik rechtstreeks de verkoop in ga doen :D

Alleen vraag ik me af of de eigen netwerk van XS4all wel betrouwbaar is

Wtf houdt de huisnummerextentie in trouwens?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
14b

bijvoorbeeld.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik alles gewoon netjes invoer dan krijg ik een error te zien met de tekst dat ik de helpdesk moet bellen erover :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

offtopic: Ohhh Simon jij hebt z'n code gebruikt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kabouterplop01 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:39:
psies gewoon zelf een ATM netwerk aanleggen! OF ethernet!
Of gewoon niet alle klanten op 1 ATM netwerk willen hebben, zie mijn reactie op roystas hieronder:
De voortgang van de storing die zich bij KPN voordeed moest gevolgd worden op bijvoorbeeld tweakers.net waar veel gebruikers reageerden op de voortgang van hun instabiele verbinding. De website van KPN was blanco, hier was niets te vinden over de storing. Op de site van Xs4all stond zeer sumiere informatie en werd de voortgang slechts mondjesmaat ge-updated.
Bovendien een storing die harder aankomt dan nodig: bij een verhuizing of wijziging van de ADSL worden klanten met een BabyXL lijn, zonder pardon overgezet op een KPN lijn. Men creeert dus als het ware een single point of faillure door alle lijnen bij 1 provider onder te brengen.
Retentie, iets dat bij mobiele telefonieproviders inmiddels ook al ingeburgerd is: daar heeft men door dat klanten tegenwoordig toch sneller opstappen als ze elders goedkoper uit zijn of betere service krijgen (2 van de 3 XS4ALL abonnementen waar ik iets over te zeggen heb zijn er om een combinatie van deze redenen al uitgegaan). Opzich is een vrij waardeloos cadeau zoals XS4ALL uitdeelt aan bestaande klanten, niet eens een ramp, maar als nieuwe klanten zomaar een wii krijgen zijn de verhoudingen toch wel erg zoek.

[ Voor 6% gewijzigd door mae-t.net op 21-05-2008 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:09:
[...]

De hele actie slaat nergens op. Je kunt kiezen tussen een viop telefoon en een t-shirt.
Ben het wel met je eens, uit principieel oogpunt. VoiP telefoons zijn niet aan de straatstenen kwijt te raken, sinds VoiP geintregeerd is op de kabel en een t-shirt, mjah, koop zelf wel liever mijn kleding :)

Het gaat om het gebaar, prima, maar schenk je klanten dan iets waar ze wat aan hebben of een leuke gadget. Het is zeker geen ondankbaar gedrag zoals eerder werd gezegd, maar het gaat om de proportie en tsjah, die is zeker ver te zoeken tegenwoordig.

Ik had van Samsung bij een actie ook een fiets en DVD speler moeten krijgen maar niets is minder waar, waarbij ik denk dat veel verkopers er mee aan de haal gaan. Bel je Samsung op dan willen ze je niet eens te woord staan erover.

Geld verkwisterij, doe dan een maandje abbo gratis, heb je gelijk een pleister voor de storing uitgedeeld :) Eerliojkheidshalve, ik heb geen xs4all maar ik word de actie's van de bedrijven een beetje zat, met name die pet pepergoed strooien die al ver over datum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ja alleen eindstand blijft, we klagen allemaal maar er veranderdt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
En ik ben al dagen lang een t Shirt voor mijn zoon aan het bestellen, zijn ze steeds uitverkocht.
En komt er een mededeling, probeer het morgen nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
foutje!

[ Voor 94% gewijzigd door battler op 23-05-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Tukk schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:28:
[...]

*zucht*

Lees de hele thread eens, niemand heeft dit beweerd.
Sorry!! De topic begint er zelfs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik snap op dit moment niet echt helemaal waar XS4all allemaal mee bezig is.

Flinke acties naar nieuwe klanten, 'zoethoudertjes' voor huidige klanten, nog steeds amper bereikbaar (bijna maand inmiddels), hoor diverse die nog steeds geen snelheidsverhoging hebben.

KPN storing was niet echt hun schuld, maar heb toch al geen hoge pet of van heel KPN.

Zelf ben ik al bijna 2 maanden bezig voor hostingpakket in orde te krijgen (ik heb hoogste abbo), waar ik het nu enorm 'fout' heb opgelost maar lijkt stomgenoeg allemaal te werken. (gewoon mijn domein naar hun DNS servers gezet en het werkt gewoon :/)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Xiquena schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:07:
[...]

Sorry!! De topic begint er zelfs mee.
Het commentaar waarmee begonnen wordt is
De recente ontwikkelingen bij Xs4all zijn zorgwekkend te noemen. Overal waar je de naam Xs4all tegenkwam in het verleden kwam je de termen betrouwbaarheid en erg tevreden klanten tegen
Hier is de discussie over, de laatste actie is 1 van de commentaren en dan vooral de waardering richting bestaande vaste klanten. Als er geen cadeaus waren uitgedeeld en een normale aanbieding was geweest voor nieuwe klanten had je niemand horen mopperen. Ergo, niemand moppert op de cadeaus zelf, maar de achter liggende gedachten achter het verhaal bij xs4all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het XS4ALL waardiger vinden als ze ieder lid een appeltaart-punt coupon opsturen.

Vroegah kreeg iemand die de site succesvol wist te hacken en daarna uitleg gaf, ook een complimentaire appeltaart. Zo'n brakke microfoon + luidsprekertje met een USB kabeltje eraan of een T-Shirt...

/me weet weer waarom hij die toko heeft verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Shirtje gisteren besteld *O*

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 19:56

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Heeft iemand al zijn Wii binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Splinter Cell schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:35:
Verwacht niet dat xs4all zoveel nieuwe abbonnees krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:08
Splinter Cell schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:35:
Actievoorwaarden van die actie:

Uw Nintendo Wii wordt uiterlijk 1 maand na betaling van uw eerste factuur onder Rembours verzonden naar het aansluitadres van uw ADSL lijn. U dient ter plaatse EUR 15,15 te betalen aan de postbode.

De actieperiode loopt van 6 mei t/m 30 juni 2008, of zolang de voorraad strekt. (op = op)

En volgens mij duurt het 3 a 4 weken voordat de verbinding wordt opgeleverd, dus 6 mei, plus 3 weken, zou iets van 27 mei wezen, maar aangezien er een freeze stond op alles wat op dat netwerk gebeurde wegens een grote storing vorige week, denk ik dat je daar misschien een week kan bij optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verleng uw ADSL-contract (Start, Lite, Basic, Fast) met 12 maanden en u krijgt van ons een nieuw wireless modem in bruikleen. Zie: http://www.xs4all.nl/alle...ng/adsl/actie_jan2008.php

Ineens is de modem in bruikleen als je het contract verlengt... Dit had ik niet van xs4all verwacht!

[ Voor 13% gewijzigd door Beun_de_Haas op 26-05-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Beun_de_Haas schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:52:
Verleng uw ADSL-contract (Start, Lite, Basic, Fast) met 12 maanden en u krijgt van ons een nieuw wireless modem in bruikleen. Zie: http://www.xs4all.nl/alle...ng/adsl/actie_jan2008.php

Ineens is de modem in bruikleen als je het contract verlengt... Dit had ik niet van xs4all verwacht!
Hele simpele uitleg, support. bij een modem wat je had aangeschaft kreeg je standaard fabrieksgarantie etc. Na die periode modem stuk? regel zelf maar wat anders. Nu neemt XS4ALL dat voor je over. Gedurende je contract bij XS4ALL krijg je altijd support op je modem of word hij gratis vervangen wanneer deze stuk is.

In het verleden kreeg je of kocht je een modem en moest je zelf een nieuwe aanschaffen wanneer deze stuk was. Veel klanten vonden dat niet normaal en eisten van XS4ALL een nieuw modem. Dus dan maar zo.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Ok, daar zit wat in, maar het betekend wel dat ik de modem moet terugsturen als ik na een jaar m'n abonnement zou opzeggen. Als dit werkelijk de gedachte is, hadden ze ook levenslange garantie erop kunnen aanbieden (zolang je bij xs4all blijft natuurlijk).

Ik ben er iig niet blij mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:08
Maar als je zoiets moet terug sturen, dan zal er vast wel een doos worden opgestuurd op moet jet opsturen naar een antwoordnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Ik zou niet weten hoe ze dat doen idd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13

scorpie

Supra Addict

Vorige week ergens T-shirt besteld, zou binnen 2 werkdagen verstuurd worden. Nog steeds niks binnen. Beetje jammer, in het verleden altijd goedgegaan. Iemand hem al wel binnengekregen?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:46:
Ik zou het XS4ALL waardiger vinden als ze ieder lid een appeltaart-punt coupon opsturen.

Vroegah kreeg iemand die de site succesvol wist te hacken en daarna uitleg gaf, ook een complimentaire appeltaart. Zo'n brakke microfoon + luidsprekertje met een USB kabeltje eraan of een T-Shirt...

/me weet weer waarom hij die toko heeft verlaten.
En, je krijgt geloof ik een half jaar kosteloos gebruik van alle diensten van xs4all dan.
Staat in de AV. Puntje 4.4, dus :P.

En ze moedigen de klanten het zelfs aan... :+
(nu eens kijken of de nieuwe shellserver een beetje veilig is :+)

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 27-05-2008 11:22 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1 2 Laatste