• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik open deze topic omdat ik eigenlijk erg weinig vind omtrent het "probleem" wat ik heb.
ik weet niet of ik deze in de goede groep heb gepost, maar hij mag natuurlijk altijd verplaatst worden :)

het gaat om het volgende

ik heb een 42" full HD scherm en ik kijk tv via mediacenter
dit kijk ik via de analoge kabel van UPC, via een hauppage pvr-500 en dit geeft een heel erg lelijk beeld.

de kabel is vanaf het hoofdaansluitpunt in 1 keer naar de tv-kaart en zonder koppelingen (goede kabel coax12) het ligt dus niet aan het signaal.

ook kijk ik in mijn slaapkamer tv en dat via mijn 360.
(het lijkt overigens wel of dit beeld iets mooier is dan in de woonkamer, maar het scherm is ook kleiner, 32")

nu wil ik wat mooier beeld, en eventueel HD (discovery, NGC, EK) en ik wil via mediacenter blijven kijken (anders kan ik in mijn slaapkamer ook geen tv meer kijken...)

wat zijn mijn opties??
ik heb gedacht aan UPC digital met HD, maar dat is niet in mediacenter te bekijken, of zit ik hiernaast?

canal digital, ik heb ook nog een schotel in de berging staan die ik eventueel op kan hangen, maar ik heb het idee dat ik dan gaan HD in mediacenter kan kijken

is hier al eens iemand mee bezig geweest die misschien DE oplossing heeft?

alvast bedankt!

R

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 20:39
*de* oplossing bestaat niet, omdat de manier waarop MCE werkt, is dat het beeld gecodeerd en gedecodeerd wordt. Hierdoor ontstaat een behoorlijk kwaliteitsverlies.

Wel zijn er diverse kaarten voor digitale TV op de markt die ook met MCE schijnen te werken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• rutgerberge
ik geloof dat die kaarten geen HD kunnen weergeven in mediacenter
dat zou ik een beetje zinloze investering vinden, of zit ik er naast?

R

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een goede oplossing voor goede kwaliteit tv op een media center zijn de producten van Digital Everywhere ; De floppydtv en firedtv beiden ook in S2 uitvoering voor hdtv ontvangst. Het schijnt zeer goed samen te werken met vista media center.

Zelf ben ik van een media center pc afgestapt ivm al het onderhoud en gedoe, voor films e.d. gebruik ik een ps3 en voor sat-tv gewoon een sat-receiver van topfield en klaar.

Ieder zijn ding maar ik wil voor films en tv gewoon apperatuur waarbij ik niet continue aan het klooien ben.

• rutgerberge
ja ik ga me denk ik maar aan die floppykaart wagen
sat is geen optie ivm media extender
geloof alleen dat upc nogal moeilijk doet met de digitale kanalen

R

Pagina: 1