TV wordt omgeruild: hoe zit het met garantie?

Pagina: 1
Acties:

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:09

Nebula M31

prutser op microschaal

Topicstarter
Ik heb al twee jaar een Panasonic plasma, de 42PV60e. Sinds een tijdje heb ik last van een rode knipperend pixel die erg goed te zien is tijdens zwarte scenes. Hiervoor heb ik naar Panasonic gebeld en deze zijn zo vriendelijk om mijn TV om te ruilen voor een nieuwe _/-\o_ . Nu is ook mijn garantie precies verlopen maar ik ben benieuwd wat dat voor consequenties heeft.

Stel dat de nieuwe TV na een maand ofzo kapot gaat door een fabrieksfout, hoe zit het dan met de garantie. Deze is immers nu vervallen? Ik heb namelijk geen zin om mijn TV met een kapotte pixel in te ruilen voor een TV die straks een ergere fabriekfout bevat.

(Tussen haakjes, hulde voor Panasonic!)

Evolutionair Geneticus

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De originele garantieperiode blijft van kracht en wordt dus niet verlengd :) (maar meestal wordt op reparaties/ RMA's wel 3 maanden garantie erop wordt gegeven) :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:29
Nebula M31 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:31:
Ik heb al twee jaar een Panasonic plasma, de 42PV60e. Sinds een tijdje heb ik last van een rode knipperend pixel die erg goed te zien is tijdens zwarte scenes. Hiervoor heb ik naar Panasonic gebeld en deze zijn zo vriendelijk om mijn TV om te ruilen voor een nieuwe _/-\o_ . Nu is ook mijn garantie precies verlopen maar ik ben benieuwd wat dat voor consequenties heeft.

Stel dat de nieuwe TV na een maand ofzo kapot gaat door een fabrieksfout, hoe zit het dan met de garantie. Deze is immers nu vervallen? Ik heb namelijk geen zin om mijn TV met een kapotte pixel in te ruilen voor een TV die straks een ergere fabriekfout bevat.

(Tussen haakjes, hulde voor Panasonic!)
Alst goed is hij je je garantie van je oude scherm , tenzij anders vermeld als panasonic zegt je hebt bij dit toestel nieuwe garantie heb je het anders niet :)

( of vraag om zwart op wit je nieuwe hebt dus aan nieuwe voorwaarden moet voldoen )

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

2 jaar garantie is onzin. Je hebt (aflopende) garantie gedurende de te verwachten levensduur van een product.

Zat over te vinden, o.a. op consumentensites.

ARME AOW’er

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46
Dat is wel bekend, maar als de fabrikant zegt dat dat niet zo is kan je er weinig tegen doen behalve via de rechter alsnog je garantie af te dwingen, en die stap maken veel mensen niet. Misschien dat dreigen al genoeg is, maar het is een hoop moeite.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Maar mijn reactie maakt het verhaal wel compleet. :)

Met rechtsbijstand hoeft het e.e.a. niet al te veel te kosten. Verwant topic, Aanhoudende problemen met televisie

ARME AOW’er

• Nebula M31

Nebula M31

prutser op microschaal

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties allemaal!
Ik zit er nog een beetje over in tweestrijd. Ik heb in de eerste instantie Panasonic gebeld omdat ik de bekende purple snakes had (die zijn nu verholpen) en ik heb terloops ook het pixel probleem genoemd. Ik had alleen nooit verwacht dat ze ook echt de TV zouden omruilen :s

Ik denk dat ik even afwacht waar ze mee aan komen zetten :) Ook weet ik dat je meer dan twee jaar (aflopende) garantie hebt, maar het is een "pain in the ass" om dat recht ook echt te krijgen.

Evolutionair Geneticus

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:41:
Dat is wel bekend, maar als de fabrikant zegt dat dat niet zo is kan je er weinig tegen doen behalve via de rechter alsnog je garantie af te dwingen, en die stap maken veel mensen niet. Misschien dat dreigen al genoeg is, maar het is een hoop moeite.
Daar komt nog bij dat de fabrikant waarschijnlijk geen partij is in deze, voor garantie moet je bij de verkoper zijn, en dat is over het algemeen niet de fabrikant.

• Nebula M31

Nebula M31

prutser op microschaal

Topicstarter
Tja, de TV kwam bij de MediaMarkt vandaan en die zeiden dat de garantietermijn na een jaar al verlopen was. Toen heb ik Panasonic zelf maar gebeld en die leverden twee jaar garantie :)
Denk dat ik niet meer bij de MM hoef aan te kloppen hiervoor...

Evolutionair Geneticus

Pagina: 1