Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardrijders en herrie in de straat

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 17:06
Hier op mn werk ligt een doodlopende straat voor de deur. Aan het eind van deze weg zijn ze aan het bouwen en staat een school. Nu is de school een beetje een probleem. De scholieren veroorzaken nogal wat herrie. Natuurlijk wordt het wat luidruchtiger met jongeren onder elkaar maar "stoer" overkomen voor elkaar mogen ze wmb laten. We zitten nu ivm de temperatuur met alle ramen open maar met enkel glas scheelt het niet zo veel, zitten in een oud pand.

Waar we hier zoal last van ondervinden:

- herrie ("sport" uitlaten en de toerenbegrenzer opzoeken)
- snelheden boven de 100 km worden met gemak gehaald (mooi stuk vlak asfalt)
- scooters/brommers (gas/gas los, gas/gas los etc)
- geschreeuw naar elkaar
- voetballen tegen geparkeerde autos

Wat kun je hier tegen doen?

Mooiste zou een 30 km zone zijn. Kom vervolgens maar leuk laseren en geluidsmetingen doen :+.

Hoe regel je zoiets? Zag bij de politie niet 123 de optie om dit soort overlast te melden. Gaat dat via de gemeente?

Whoop!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 16:47

Wish

ingwell

Je kunt het bijvoorbeeld melden bij je wijkbureau en/of gemeente. Anders heb je het 0800 nummer van de politie (wel politie, geen spoed). Je kunt ze ook de ingo vragen op 0900-8844. Anders vind je misschien iets in hun FAQ

Wat je kansen op succesvolle verdelging van je problemen is kan ik niet inschatten - overlast is en subjectief en lastig door de politie te bestrijden imho.

[ Voor 27% gewijzigd door Wish op 15-05-2008 14:04 ]

No drama

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 17:50
Met meerdere mensen uit de buurd naar de gemeente gaan....

of melden bij misdaad anoniem.. gaat het sneller dan dat je het bij de politie meldt

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BCC

Kraaiepoten :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

die jongens eens de huid volschelden :+

je kan natuurlijk naar de wijkagent gaan, merja veel zal het denk ik niet uithalen, naar de gemeente gaan klagen, veel meer kan je niet doen lijkt me

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

melding maken aan de politie is hier het enige wat je er aan kan doen (zonder voor jezelf problemen te veroorzaken ;) )

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Al eens met de directeur van de school gepraat?

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Mijn advies: koop een brommer en een traytje breezers en ga er zelf gezellig bij staan :D.

Zitten er leuke chicks bij? :+

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• marccom
danmaarniet schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:02:
Je kunt het bijvoorbeeld melden bij je wijkbureau en/of gemeente. Anders heb je het 0800 nummer van de politie (wel politie, geen spoed). Je kunt ze ook de ingo vragen op 0900-8844. Anders vind je misschien iets in hun FAQ

Wat je kansen op succesvolle verdelging van je problemen is kan ik niet inschatten - overlast is en subjectief en lastig door de politie te bestrijden imho.
Das een goeie, die link had ik nog niet. Ga die is doorzoeken. Politiebureau zit hier vlakbij dus misschien ook maar eens langs lopen en vragen.
Bikkel-Rulez schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:11:
Met meerdere mensen uit de buurd naar de gemeente gaan....

of melden bij misdaad anoniem.. gaat het sneller dan dat je het bij de politie meldt
Heb meerdere keren aangifte gedaan van prive vernielingen. Hoor je nooit meer wat van. Beetje jammer.
Das een goeie. Waar kun je die kopen :D. Kruiwagen over laten steken is wellicht ook een goeie optie :P
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:15:
die jongens eens de huid volschelden :+

je kan natuurlijk naar de wijkagent gaan, merja veel zal het denk ik niet uithalen, naar de gemeente gaan klagen, veel meer kan je niet doen lijkt me
Aanspreken. Hmmm... Nee, dat heeft geen nut bij deze figuren. Gezien hun gedrag redelijk ontoerekeningsvatbaar.

Gaat om de gemeente Rotterdam. Schijnt allemaal wat bureaucratisch te wezen... Mgoed, kunnen allicht een briefje sturen namens het bedrijvenpand. Gok dat de boven en onder buren de overlast ook wel zat zijn.
KatirZan schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:18:
melding maken aan de politie is hier het enige wat je er aan kan doen (zonder voor jezelf problemen te veroorzaken ;) )
Ben niet echt bang voor represailles. Zitten 2 hoog en mijn auto staat hier niet in de buurt. Ik ben hier 's morgens eerder en ga later weer weg als de school alweer uit is. Geen punt wat dat betreft :)
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:22:
Al eens met de directeur van de school gepraat?
Nope. Het is een ROC met meerdere vestigingen. Zou moeten zoeken hoe dat met deze vestiging zit. Ben alleen bang dat deze alleen invloed heeft binnen de school?
unclero schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:22:
Mijn advies: koop een brommer en een traytje breezers en ga er zelf gezellig bij staan :D.

Zitten er leuke chicks bij? :+
Af en toe zou dat wel goed zijn denk. Boomblaster erbij en dan ook de kansloze hangjongere uithangen, lucht vast op ;)

Chicks... Jazeker die passeren ook. Alleen die veroorzaken geen overlast. Die mogen blijven wmb :9
Jegapia schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:29:
Verkeersdrempels laten aanleggen :X .
Prima. Hoe hoog kun je die krijgen? Alleen krijg je dan wel dat die "getunede" auto's nog meer herrie gaan maken bij het passeren van die drempels...

[ Voor 17% gewijzigd door marccom op 15-05-2008 14:31 ]

Whoop!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Verkeersdrempels laten aanleggen :X .

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:11

steveman

Comfortabel ten onder

marccom schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:58:

- scooters/brommers (gas/gas los, gas/gas los etc)
Dat vind ik ook zo'n ontzettend k*tgeluid van die scooters... allemachtig! En hoe moeilijk is het om gelijkmatig gas te geven? Beetje souplesse in dat rechterhandje!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Komt denk ik omdat die knakkertjes denken dat die gare kuttweetaktjes van ze "stoer" klinken. (Ik vind het eerder een versterkte uitvoering van een koffiemolen die grind probeert te malen, maar schijnbaar denken zij daar anders over. ;) )

Idem dito die kansloze eikels met hun 1.2, 1.3 en 1.4tjes met een open DTM rioolpijp eronder, die denken ook dat hun auto "echt vet lauw" klinkt, zeker als ze dan ook nog een kijkshop subweffer erin hebben.

Aannames zijn fataal.

• marccom
steveman schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Dat vind ik ook zo'n ontzettend k*tgeluid van die scooters... allemachtig! En hoe moeilijk is het om gelijkmatig gas te geven? Beetje souplesse in dat rechterhandje!
Nooit zo'n ding gehad maar het schijnt dat het dan harder lijkt te gaan.
GaMeOvEr schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:03:
Komt denk ik omdat die knakkertjes denken dat die gare kuttweetaktjes van ze "stoer" klinken. (Ik vind het eerder een versterkte uitvoering van een koffiemolen die grind probeert te malen, maar schijnbaar denken zij daar anders over. ;) )

Idem dito die kansloze eikels met hun 1.2, 1.3 en 1.4tjes met een open DTM rioolpijp eronder, die denken ook dat hun auto "echt vet lauw" klinkt, zeker als ze dan ook nog een kijkshop subweffer erin hebben.
Check. Is zo'n fette stortkoker dan niet goed? Hoe meer herrie er uit komt en hoe schever het hangt hoe meer vermogen het voertuig heeft toch :P

Whoop!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je kan sowieso de school aanspreken op overlast door de leerlingen. Scholen zijn daar erg gevoelig voor, want voor alles wat ze willen veranderen/uitbreiden is een vergunning nodig, en er hoeft maar 1 iemand bezwaar aan te tekenen tegen een vergunning en alles ligt plat. Een school wil de buurt waarin deze staat graag te vriend houden.
Verder is de politie toch de aangewezen rechtsmacht. Geluidshinder mag dan wel subjectief zijn (tot op zekere hoogte), maar wel degelijk meetbaar. Als je het verschil hoort tussen een stock scooter en waar een gemiddelde scholier op rijdt, dan weet je dat die scooter echt niet meer origineel is (een stock scooter hoor je namelijk echt nauwelijks). Hetzelfde geldt voor auto's.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

marccom schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:27:
Af en toe zou dat wel goed zijn denk. Boomblaster erbij en dan ook de kansloze hangjongere uithangen, lucht vast op ;)
Mijn persoonlijke ervaring is dat ze vaak plotseling allemaal iets dringends te doen hebben als jij als oudere meneer er bij komt hangen met een coolere brommer ("check mijn neon" en "kijk, hij veert mee met de ingebouwde boemboksen").

Zeker als je ook nog actief gaat proberen 'hun' (al dan niet minderjarige) chickies aan te spreken.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Enige juiste actie in deze zaak : Politie lastig BLIJVEN vallen over deze zaak.

Alle meldingen worden geregistreerd dus grote aantallen over deze zaak gaan dus opvallen.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Bestla schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:43:
Enige juiste actie in deze zaak : Politie lastig BLIJVEN vallen over deze zaak.

Alle meldingen worden geregistreerd dus grote aantallen over deze zaak gaan dus opvallen.
En bij mij geldt meestal, driemaal is scheepsrecht. Dus als ze na het derde tefeloontje nog naks hebben gedaan, dan schrijf je gewoon een officiele klachtbrief. Dan _moeten_ ze wel hun doos donuts laten staan en hun vinger van de F5 af halen ;).

Verwijderd

Tja je woont in Nederland, dan heb je maar liefst twee keuzes

Of je informeert de overheid/justitie/whatever waarna er tijdens een gezellig kopje thee wordt gesproken over jouw probleem waarna zij weer lekker met opgeheven handje hun loon in ontvangst nemen.

Of

Je neemt het recht in eigen hand.

Verwijderd

Modbreak:Beetje serieuzer mag wel. Wat hier stond was geen nuttige bijdrage aan het topic.

[ Voor 101% gewijzigd door Steffie op 16-05-2008 20:46 ]

Verwijderd

Modbreak:Reageren met alleen een smiley is geen zinvolle bijdrage op een discussieforum.

[ Voor 97% gewijzigd door Steffie op 16-05-2008 20:46 ]

Verwijderd

Nope. Het is een ROC met meerdere vestigingen. Zou moeten zoeken hoe dat met deze vestiging zit. Ben alleen bang dat deze alleen invloed heeft binnen de school?
Bel dan gewoon de school eens op en vraag naar de plaatselijke directeur of conrector.. Er zal vast wel iemand aanwezig zijn op een gewone werkdag.

IMHO geef je eerst de school de kans om er wat aan te doen en de leerlingen er op aan te spreken, meteen de politie erbij halen zal niet goed vallen bij de school + bij de leerlingen

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:54:
[...] meteen de politie erbij halen zal niet goed vallen [...] bij de leerlingen
Alsof het die wat kan schelen dat de buurman van de school die zo gek was om daar te gaan wonen last van hun heeft :z

Verwijderd

Hij heeft het over de omgeving bij zijn kantoorpand, niet zijn woning ;)

Verwijderd

knokploeg? :X In Rotterdam vast wel te vinden :)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 07:45
Je moet de politie een leuke suggestie doen. Eentje die het budget misschien nog een beetje kan spekken.

Ze kunnen namelijk controles doen op opgevoerde scooters. Krijgen die jongeren boetes of worden ze zelfs in beslag genomen.

Zelfde kunnen ze doen met auto's aangezien je niet zomaar alles aan mag passen/ opvoeren van het rdw zonder een herkeuring. En reken maar dat 90% dat niet gedaan heeft. En dat ze er ook niet op gelet hebben of ze binnen de geluidsnorm zitten.

Wij hebben ook wel eens een controle gehad gewoon pal voor mijn oude school. Mensen probeerden nog met smoesjes weg te komen, maar ze gingen allemaal door de controle heen.

Daarnaast als je dat met en paar bedrijven in de buurt aanvraagd wil de gemeente best wel wat drempels leggen/ plantenbakken neerzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dekaasboer op 25-05-2008 20:17 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

marccom schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:27:
[...]
Prima. Hoe hoog kun je die krijgen? Alleen krijg je dan wel dat die "getunede" auto's nog meer herrie gaan maken bij het passeren van die drempels...
Ja, de éérste ker maken ze flink herrie op een hoge drempel, maar daarna komen die gasten op de fiets, in elk geval ot de reparatie klaar is en de verlaging ongedaan gemaakt is :+

Dit dus maar dan ernstig.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1292486

Verder zou ik eens proberen of je niet een goedkoop karretje kan kopen en dat in de straat ergens parkeren waar het grondig in de weg staat. Dat houdt de gang d'r aardig uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 21:46 ]

Pagina: 1