Oprit werkgever te steil voor mijn auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Ik zit een beetje met een vraag hier.

Op het moment heb ik een project bij een stichting in Gouda waar ik elke dag met mijn privé auto netjes op het terrein kan parkeren wat op zich heel fijn is. enkel is de oprit van dit terrein vrij stijl waardoor ik altijd met mijn voor demper de grond raak waardoor hier nu een lek in zit. nou hebben de meeste andere auto's hier geen last van omdat mijn auto verlaagd is. om precies te zijn 3 centimeter.

Ik heb mijn auto verlaagd gekocht zonder dat ik wist wat voor consequenties dit zou hebben in dit soort situaties (eerste auto, geen kennis) maar aangezien de auto niet extreem laag is en eigenlijk verder elke drempel met gemak kan nemen (op zeer extreme na) vraag ik me af of mijn werkgever hiervoor aansprakelijk is.

Vraag dit eerst even hier om ervaringen van mensen te horen en tips in te winnen zodat ik niet klakkeloos naar mijn werkgever toe ga stappen als later blijkt dat zij helemaal niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23
Ik gok dat het parkeren op eigen risico is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vreemde zaak dat jij je werkgever aansprakelijk wil stellen voor die schade omdat JIJ je auto hebt verlaagd :?

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 15-05-2008 10:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-05 16:05

Elwood Blues

87167191

Eehm het is jouw eigen keus om met een verlaagde auto herhaaldelijk tegen een rand op te rijden, lijkt me niet dat de werkgever daar aansprakelijk voor is. Als ik hem was zou ik jou aansprakelijk stellen voor schade aan mijn oprit :) Het klinkt mij een beetje gek in de oren, jij hebt er zelf voor gekozen om een verlaagde auto te gaan rijden, nogal wiedes dat je daar soms mee in de problemen komt bij stijle hellinkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:23
Da's het riscico van verlaagd rijden. Zelf rij ik ook met verlaagde auto's, en dan wel meer als 3 cm....

Ik zou niet zo maar naar je werkgever toe stappen hiermee, want zie het ook van de andere kant. Omdat jij iedere keer met je verlaagde auto / uitlaat tegen de grond aanzit, maak jij ook schade aan de oprit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Lijkt me hetzelfde idee om de gemeente aansprakelijk te stellen, als je tegen een paaltje rijdt. Beetje onzinnig.

In het vervolg maar achteruit de oprit op ;) Dat zag ik een tijdje terug een Sjonnie ook doen over een verkeersdrempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:43:
Vreemde zaak dat jij je werkgever aansprakelijk wil stellen (waarvoor eigenlijk?) omdat JIJ je auto hebt verlaagd :?
Lees nog eens goed :/

1) ik heb hem zelf niet verlaagd
2) hij valt binnen de normen, sterker nog het valt amper op.
3) Waarvoor? voor een defect aan de uitlaat die is ontstaan tijdens woon/werk rijden

Ik doe het liever ook niet, maar een reparatie is duur en als zij dit in de toekomst kunnen voorkomen zou dit alleen maar fijn zijn. er zijn namelijk andere mensen die hier ook last van hebben, deze auto's zijn verder verlaagd als die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

rustig de oprit op lukt niet? Heb zelf een tijdje met verlaagt autotje gereden (van me zwager) en dat ging niet goed als je te hard ging, maar rustig lukte best.

<offtopic>
LAIN
</offtopic>

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
En je rijdt er net zo schuin op als anderen doen met hun verlaagde auto's? Dus diagonaal over zo'n oprit? Zo niet, probeer dat dan eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

klaag ze direct aan! hoe durven ze een drempel te bouwen waar je met je sjonnie auto met 2cm speling niet overheen kan! dat is toch absurd

mischien gelijk maar even kamervragen stellen, want dit KAN natuurlijk niet! werkelijk te belachelijk voor woorden toch!

denk dat de PVV nog wel een paar kamervragen hierover voor je wil stellen en mischien dat Bos je wel die vergoeding wil geven!

Gewoon doen joh! want zelf nadenken is duidelijk uit de mode

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pt0x schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:49:
3) Waarvoor? voor een defect aan de uitlaat die is ontstaan tijdens woon/werk rijden
... waar je werkgever in mijn ogen niet schuldig aan is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
maargoed, ik maak weinig kans zoals ik uit jullie reacties kan lezen.

Deze vraag is in mij op gekomen omdat ik ooit heb gehoord dat je de gemeente aansprakelijk kan stellen voor schade door "te" hoge drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik kan maar 1 ding zeggen: HAHAHA!
Dat hele "verlagen van auto's" heb ik nooit begrepen, ik zie ze regelmatig staan, een lage voorkant, waarbij de bumper compleet aan gort gereden is op verkeersdrempels en stoepjes...
In de VS is het andersom, daar verhogen ze auto's liever! Hoe hoger de pickup op z'n wielen staat, hoe beter! Ik ben maar tot de conclusie gekomen dat het hier richting verlagen gegaan is omdat het allemaal van die kleine autootjes zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Misschien lukt het wel als je heeeeeeel langzaam rijdt, of is het echt zo erg. Mijn broertje had ook een verlaagde bmw, en moest elke drempen zig-zaggent over.

Ik denk dat je weinig kans heb, als je werkgever een zandpad naar de deur heeft dan weet je dat toch ook van te voren. Je gaat er dan ook niet met je auto doorheen crossen of met je dure schoenen in de blubber staan.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
pt0x schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:52:
Deze vraag is in mij op gekomen omdat ik ooit heb gehoord dat je de gemeente aansprakelijk kan stellen voor schade door "te" hoge drempels.
Ik heb in Leiden ooit geklaagd over een drempel bij m'n ouders in de straat: deze werd regelmatig geraakt en zat vol krassen van de onderkant van auto's.
Resultaat: de ambtenaartjes kwamen langs, en hebben de drempel hoger gemaakt :'( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

ook enkel als de gemeente "in gebreken" is. Dit wil zeggen, als de gemeentel (heerhaaldelijk) meldingen heeft gehad over dit probleem. Ook met kuilen in de weg etc is dit het geval.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
eendje schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:51:
klaag ze direct aan! hoe durven ze een drempel te bouwen waar je met je sjonnie auto met 2cm speling niet overheen kan! dat is toch absurd

mischien gelijk maar even kamervragen stellen, want dit KAN natuurlijk niet! werkelijk te belachelijk voor woorden toch!

denk dat de PVV nog wel een paar kamervragen hierover voor je wil stellen en mischien dat Bos je wel die vergoeding wil geven!

Gewoon doen joh! want zelf nadenken is duidelijk uit de mode
Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.20/66650001-66700000/66654301-66654400/66654391_6_HMvU.jpeg

Opbokken met je kinderachtige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Lage auto is lage weerstand (mits je geen plastic fantastic cheape bodykit hebt), maar dit geldt natuurlijk niet voor iedere auto. Ikzelf heb het voor de rest ook nooit begrepen hoor.

Die Clio zou door de korte wielbasis daar uberhaupt nooit last van moeten hebben.
Renaults (heb zelf een Megane uit 96) zijn over het algemeen juist hoger op de pootjes heb ik gemerkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 15-05-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 03-06 21:40

mjl

Ugh

Je zou eens kunnen nakijken wat de specificaties horen zijn voor drempels of opritten (er zijn vast ergens regels over). Valt de oprit daarbuiten is het nog de kwestie of deze ook voor prive terrein toepasbaar is, er staat vast een bordje bij de ingang dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade.

Ik heb geen verlaagde auto maar als ik > 15km/h over de drempels in de straat rij klapt m'n sleepoog voor op de straat, ook eigenrisico...

Verder vraag ik me af of je een verstoorde relatie hebt met je werkgever;

Ofwel je kunt er gewoon een gesprek over aangaan en vriendelijk vragen of de oprit aangepast kan worden en hij eventueel een extratje kan geven (kilometer vergoeding of woon-werk verkeer toeslag) om de kosten te delen, of je hebt een nare baas die niet voor rede vatbaar is, of je hebt zo'n hekel aan je baas dat je een excuus zoekt om 'm aan te klagen?

[ Voor 53% gewijzigd door mjl op 15-05-2008 11:10 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
RemcoDelft schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:54:
[...]

Ik heb in Leiden ooit geklaagd over een drempel bij m'n ouders in de straat: deze werd regelmatig geraakt en zat vol krassen van de onderkant van auto's.
Resultaat: de ambtenaartjes kwamen langs, en hebben de drempel hoger gemaakt :'( |:(
lekker dan :S
NeoMe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:53:
Misschien lukt het wel als je heeeeeeel langzaam rijdt, of is het echt zo erg. Mijn broertje had ook een verlaagde bmw, en moest elke drempen zig-zaggent over.

Ik denk dat je weinig kans heb, als je werkgever een zandpad naar de deur heeft dan weet je dat toch ook van te voren. Je gaat er dan ook niet met je auto doorheen crossen of met je dure schoenen in de blubber staan.
mjah, zoals je begrijpt was het gewoon een vraag, weinig kans dacht ik eerlijk gezegd ook wel maarja, wie niet waagt (of vraagt) wie niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En nogmaals de vraag, ga je schuin over de drempel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:54:
Lage auto is lage weerstand (mits je geen plastic fantastic cheape bodykit hebt), maar dit geldt natuurlijk niet voor iedere auto. Ikzelf heb het voor de rest ook nooit begrepen hoor.

Die Clio zou door de korte wielbasis daar uberhaupt nooit last van moeten hebben.
Renaults (heb zelf een Megane uit 96) zijn over het algemeen juist hoger op de pootjes heb ik gemerkt.
Ik heb er ook nergens anders last van, ja ok, als ik 4 man met bagage in mijn auto heb en door een verzakte woonwijk ga rijden, tja, daar ga ik zeker niet over zeuren. verder nooit een probleem! ik woon in Zoetermeer en daar zijn nogal wat vreemde/stijle drempels en heb er nooit een geraakt.

heel erg langzaam rijden werkt ook niet, ik moet net als ik over de helling ben geschuurd op de bel van de slagboom drukken dus ik sta elke keer praktisch stil als ik over de helling heen rij.
Arunia schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:01:
En nogmaals de vraag, ga je schuin over de drempel of niet?
Als de boom open staat (99% van de tijd niet) kan dat, maar anders niet. is verder ook nooit nodig bij drempels trouwens. of het helpt weet ik niet eigenlijk, zal het eens uitproberen.

[ Voor 15% gewijzigd door pt0x op 15-05-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

je wil je werkgever aansprakelijk stellen. 8)7

Dude verplicht je werkgever jou op het terrijn te parkeren?
Verplicht je werkgever het om met de auto te komen?
Verplicht je werkgever het dat de auto waarmee je naar je werk komt verlaagd is?

Als het antwoord op een van de bovenstaande vragen Nee is, heb je geen poot om op te staan! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Toen ik een verlaagde auto had ( en nog wel behoorlijk verlaagd, het zal zo'n 6cm zijn geweest ) pakte ik de drempels altijd ongeveer op deze manier :

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/15/1210840434-930.jpg

Op deze manier had ik zelden schade aan mijn bumper of iets anders, en als ik door had dat de auto gewoonweg te laag is voor de desbetreffende drempel dan parkeerde ik de auto gewoon ergens anders en ging ik er niet meer overheen.

Moet zeggen dat ze soms ook wel hele extreme drempels leggen.. ik heb nu een auto die niet verlaagd is en ik pakte pas een drempel met +- 25km/h ( je mocht er 30km/h ) en toen schrampte ik toch nog mijn voor bumper :X

[ Voor 17% gewijzigd door -Thunder- op 15-05-2008 11:18 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
911GT2 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:06:
je wil je werkgever aansprakelijk stellen. 8)7

Dude verplicht je werkgever jou op het terrijn te parkeren?
Verplicht je werkgever het om met de auto te komen?
Verplicht je werkgever het dat de auto waarmee je naar je werk komt verlaagd is?

Als het antwoord op een van de bovenstaande vragen Nee is, heb je geen poot om op te staan! :w
You got a point :)

begrijp ook wel dat deze punten meespelen maar vandaar juist de vraag, kan ik een kans in zijn geheel doorstrepen of is er nog een kleine mogelijkheid dat... nouja, die mogelijkheid is behoorlijk de grond in geboord in 10 minuten tijd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
mjl schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:58:
Je zou eens kunnen nakijken wat de specificaties horen zijn voor drempels of opritten (er zijn vast ergens regels over). Valt de oprit daarbuiten is het nog de kwestie of deze ook voor prive terrein toepasbaar is, er staat vast een bordje bij de ingang dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade.

Ik heb geen verlaagde auto maar als ik > 15km/h over de drempels in de straat rij klapt m'n sleepoog voor op de straat, ook eigenrisico...

Verder vraag ik me af of je een verstoorde relatie hebt met je werkgever;

Ofwel je kunt er gewoon een gesprek over aangaan en vriendelijk vragen of de oprit aangepast kan worden en hij eventueel een extratje kan geven (kilometer vergoeding of woon-werk verkeer toeslag) om de kosten te delen, of je hebt een nare baas die niet voor rede vatbaar is, of je hebt zo'n hekel aan je baas dat je een excuus zoekt om 'm aan te klagen?
haha nee hoor relatie met mijn projectgever is uitstekend, enkel zijn ze politiek nogal sterk en hebben ze veel te maken met bouw van onder andere wegen en drempels dus ik wil weten waar ik het over heb als ik überhaupt mijn mond zou opentrekken :)

Misschien kom ik hier dan onwetend en voor sommige misschien niet doordacht over. kan me aan mijn reet roesten want ik kom hier voor info zodat ik niet met een bek vol tanden voor mijn project gever sta te uhhhh'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ja denk , of weet eigenlijk wel zeker dat het je niet gaat lukken, mijn broer heeft ook zoon verlaagde auto, heeft al flink schade gehad, tuurlijk ziet er wel mooi uit, maar persoonlijk vind ik het zelf te lastig , mijn broer zij toen ook altijd, ik ga de gemeente aanspraakelijk stellen! :+ win je nooit natuurlijk, ook al zijn er hier mensen die met de tractor de drempel eruit halen om dat hij te hoog is 8) , wel mooi auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Afgezien van de vraag of het kan. Kun je je ook afvragen of het wenselijk is om je werkgever aansprakelijk te stellen. Je verdient er je brood toch? Heb je het er naar je zin? Sta je op goede voet met je werkgever? Wil je er nog een tijd blijven werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 17:42

Twhomp

Stayin' Alive

-Thunder- schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:07:

Moet zeggen dat ze soms ook wel hele extreme drempels leggen.. ik heb nu een auto die niet verlaagd is en ik pakte pas een drempel met +- 25km/h ( je mocht er 30km/h ) en toen schrampte ik toch nog mijn voor bumper :X
Dat is ook zo debiel inderdaad: je hoort een drempel te kunnen nemen met precies de toegestane snelheid en langzamer. Dat is al heel vaak niet meer zo.

Maar goed, de wildgroei aan "illegale" drempels is toch al lang en breed geaccepteerd in de praktijk :/

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 19:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

pt0x schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:54:
[...]

[afbeelding]

Opbokken met je kinderachtige reacties.
met domme vragen krijg je domme antwoorden. sim-pel

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 19:16

unclero

MB EQA ftw \o/

RemcoDelft schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:54:
[...]

Bij mijn pa in de straat zat ook zo'n irri drempel. Niet eens de ambtenaren gebelt. Gewoon als buren de koppen bij elkaar gestoken en midden in de nacht een keer de drempel 5cm lager gemaakt ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

Als je wilt dat we naar Amerikaanse claim-toestanden toegaan in dit land, dan zou ik vooral je werkgever aansprakelijk stellen ja.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Ik zal het wel gewoon aan de mensen melden, dat "ik" er niet prettig overheen kan en of ze misschien in de toekomst in overweging willen nemen deze drempel wat aan te passen. verder niks, gewoon een soort tip ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 22:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Klopt. Als een gemeente een drempel aanlegt waar je met een door de RDW goed gekeurde auto (dus geschikt voor gebruik op de Nederlandse wegen) niet normaal overheen kan, dan is de drempel verkeerd. Er zijn daar inmiddels al talloze voorbeelden van te vinden. Op het moment is mijn vader ook richting een dergelijke schadeclaim aan het kijken. Hij heeft een Ford Transit (helemaal standaard, dus lekker hoog boven de weg) waar regelmatig een caravan achter hangt. Deze caravan is inmiddels 15 jaar oud, en we hebben eigenlijk nog nooit problemen gehad met drempels, totdat ze bij m'n ouders in de wijk een verende drempel hebben geplaatst. Nu raakt het neuswiel precies die drempel, met als gevolg een scheur in de koppeling van de caravan. Het neuswiel kan niet hoger, de dissel hangt hoog genoeg, dus de conclussie is simpel, de drempel is te hoog. Nu is die drempel ook echt veelste hoog (volgens mij 12 cm, over een lengte van misschien 50cm). 12 cm komt akelig dicht in de buurt van de gemiddelde bodemspeling die een normale auto heeft, en door de kort lengte, staan de voor en achterwielen bij het passeren, naast de drempel. Niet heel verwonderlijk zit de drempel op het hoogste punt vol beschadigingen zit...

Wat betreft jouw punt, de oprit ligt sowieso op privé terrein en hoeft daardoor niet te voldoen aan de eisen zoals die door de regering zijn opgesteld. Daarnaast is je auto verlaagd, en daarna heel waarschijnlijk niet weer opnieuw gekeurd (wat formeel wel moet). Je auto is dus sowieso niet goedgekeurd voor de Nederlandse wegen in de huidige staat. Ik vrees dat je gewoon pech hebt en zelf op zult draaien voor de schade. Je kan echter altijd even praten met je opdracht mananger en hem de situatie uitleggen (niet gelijk gaan claimen), en zijn reactie afwachten, maar ik vrees dat je pech hebt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:23
Twhomp schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:24:
[...]

Dat is ook zo debiel inderdaad: je hoort een drempel te kunnen nemen met precies de toegestane snelheid en langzamer. Dat is al heel vaak niet meer zo.

Maar goed, de wildgroei aan "illegale" drempels is toch al lang en breed geaccepteerd in de praktijk :/
Dat is niet helemaal het geval, drempels moeten snelheidsminderend werken, ik heb in een 50 gebied wel eens drempels gezien, maar daar durf ik met mijn 'toch-niet-zo-heel-lage' e34 niet met 50 overheen.

Je moet in dit land je auto niet verlagen OF er rekening mee houden. Fact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

unclero schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Bij mijn pa in de straat zat ook zo'n irri drempel. Niet eens de ambtenaren gebelt. Gewoon als buren de koppen bij elkaar gestoken en midden in de nacht een keer de drempel 5cm lager gemaakt ;).
:+

Strakke actie, zoiets mag ik wel _/-\o_

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:16

Dat kan ook, hier in België althans. Ik heb het ooit gedaan.
Mijn wagen was verlaagd, maar had nog de wettelijke speling van 11 cm (nuja 11-2 = 9cm).
De vluchtheuvel was omhoog gekomen door de hitte en heb hierop mijn bumper kapot gereden tegen 5 km/h (wel niet schuin gereden ofzo).
Onmiddelijk foto's getrokken en klacht ingediend (wat de politie eerst niet wou doen), ook foto's getrokken dat ze de vluchtheuvel hebben afgesloten (paar uur later).
Daarna ging de verzekering van de gemeente moeilijk doen over het feit dat de auto verlaagd was en toen heb ik mijn rechtsbijstandverzekering erop gezet. Het heeft alles samen een 3tal maanden geduurd eer ik mijn geld had.

Dit is wel een ander verhaal omdat hij echt meer dan 10 cm omhoog was gekomen tov de dag ervoor (reed daar elke dag over).

In princiepe zou je het kunnen proberen als je wagen binnen de wettelijke grenzen ligt en de oprit niet. De vraag is of je dit wil doen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

418O2 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:33:
[...]
Je moet in dit land je auto niet verlagen OF er rekening mee houden. Fact.
Yup, helaas.

Dat is de reden dat ik mijn auto niet verlaagd heb maar 'gewoon' de sportveren origineel van het merk heb genomen. Daar verlaagde die 2cm door, maar is wel origineel (en dus RDW gekeurd 8)7 ).

Met sommige drempels die ik tegenkom, maar blij ook. Sowieso neem ik ze altijd relatief langzaam (zelfs omaatjes rijden van me weg op een drempel), ik moet geen schade aan mijn carter hebben. Al eens eerder meegemaakt namelijk (nasty!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je zou eens kunnen kijken of je aan de NEN 2443 kunt komen. Daarin staan de eisen waaraan een parkeerplaats moet voldoen. Ik geef je alleen weinig kans omdat jij blijkbaar de enige bent met problemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Kaasplank op 15-05-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Mijn auto is ook zo'n 6cm verlaagd en heb hier eigenlijk nooit last van. Ter bescherming heb ik een kunststof/rubberen onderlip onder de voorbumper zitten. Als je die raakt boeit dat verder niet.

Natuurlijk een kul argument om je werkgever aansprakelijk te stellen voor de schade aan jouw auto terwijl die auto met standaard onderstel wss zonder problemen daar in en uit had kunnen rijden.

Of jij de auto verlaagd of dat je hem zo kocht maakt natuurlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34

Mx. Alba

hen/die/zij

Kijk, als het nu de allereerste keer was dat je die helling op reed en daarbij is meteen je uitlaat aan gort rijdt, dan heb je misschien een punt. Maar zoals jij zegt ben je al meerdere keren die helling op en af gegaan, en bij elke keer moet je toch wel die schraap gehoord hebben. Dan kan je er toch ook wel van uit gaan dat als dat vaker gebeurd, je de boel stuk kan maken. En dan is het dus mijns inziens jouw volledige verantwoording.

Zo hebben we bij de ingang van onze woonwijk ook een vrij steile drempel waar je normaal met 30 overheen moet kunnen. Met een Golfje kan je daar ook inderdaad met 30 overheen. Maar met onze V40 niet want die is net wat langer en lager, daarmee moet je er met 15 overheen om het comfortabel te doen, en bij 25 klap je met de neus op de grond bij het erafrijden... Eén keertje gedaan dus en daarna nooit meer. (Mijn ouders komen er met hun V70 AWD trouwens ook niet met 30km/u overheen!) Stel dat je daar elke dag "te hard" overheen gaat en elke dag met je neus op de grond klapt, dan is de schade echt je eigen schuld.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Parkeergarage hier zorgt ook altijd voor problemen. Mijn auto welke niet verlaagd is raakt ook altijd met de voorbumper als ik binnen rijdt. En zo zijn er meer mensen. Dit is aangegeven bij de beheerder van het gebouw en men is bezig om het laatste gedeelte van de helling wat minder stijl te laten aflopen.

Minimaal zou je het eens kunnen aangeven dat je problemen hebt, misschien zijn ze wel schappelijker als dat je denkt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
-Thunder- schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:07:
Het doel van een drempel is dan ook dat voetgangers e.d. veilig over kunnen steken. 25 is dan ook veel te hard voor een drempel, ook al mag je er 30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
[...]

Wel netjes het zand teruggegeven op het stadhuis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Kijk, dat is nou stijl.

(En dus niet steil)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
hier de drempel overigens.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/15/1210844218-030.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/15/1210844235-390.jpg

Zoals je ziet blijf ik dus hangen zodra ik met mijn voorwielen naar beneden rij, het is een vreemde drempel gewoon. lijkt niet hoog maar loopt vrij stijl af :S

[ Voor 20% gewijzigd door pt0x op 15-05-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kaasplank schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:49:
je zou eens kunnen kijken of je aan de NEN 2443 kunt komen. Daarin staan de eisen waaraan een parkeerplaats moet voldoen. Ik geef je alleen weinig kans omdat jij blijkbaar de enige bent met problemen.
Die eisen gelden waarschijnlijk niet op het eigen terrein van die klant, en gezien het verhaal met de slagboom denk ik niet dat het hier over openbare weg gaat.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

@Pt0X:

Dat is echt een vreemde drempel inderdaad. Een drempel met een punt in het midden. Lijkt me ook niet heel lastig om op te lossen, stratenmaker fixt dat zo.

edit: Ik snap ook niet waarom dat een drempel moet zijn. Je gaat van straat naar stoep terug naar straat. Loopt die stoep schuin omhoog ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door Twhomp op 15-05-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Twhomp schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:15:
@Pt0X:

Dat is echt een vreemde drempel inderdaad. Een drempel met een punt in het midden. Lijkt me ook niet heel lastig om op te lossen, stratenmaker fixt dat zo.

edit: Ik snap ook niet waarom dat een drempel moet zijn. Je gaat van straat naar stoep terug naar straat. Loopt die stoep schuin omhoog ofzo?
jep, en schuin af als een soort van spine of piramide /\ (maar dan minder stijl hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Ach kom maar eens naar Veenendaal

http://www.hetnet.nl/web/...tid=49761/fromitem=160992
Veenendaal. Wijk Petenbos bezit 21 drempels op minder dan een kilometer.

en nee dit is geen grap, dat is echt erop en eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11

Speedmaster

Make my day...

Even nieuwsgierig wat de straatnaam is waar de stichting zit, kan ik wat makkelijker oordelen over de situatie. Ben bekend in deze plaats

edit: zie het al waar het is, wellicht wil je werkgever wateroverlast op zijn terrein voorkomen.
Zou eens rondvragen binnen de stichting of er meer mensen zijn met klachten.

[ Voor 39% gewijzigd door Speedmaster op 15-05-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Tuut-Tuut schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:29:
Even nieuwsgierig wat de straatnaam is waar de stichting zit, kan ik wat makkelijker oordelen over de situatie. Ben bekend in deze plaats
Groningenweg 10
(naast Bacardi, oude compaq gebouw.) is nu Curnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 03-06 21:51
Ik heb sinds kort een af-fabriek verlaagde auto met vrij stug sportonderstel. Is een cm of 3/4 lager als de comfort versie. Verwachtte met drempels ook gekke dingen, echter gaat het verbazingwekkend beter als met mn vorige auto (comfort versie). Wel rij ik er met beleid mee over drempels ;) Overigens heeft deze wel onafhankelijke wielophanging ipv een as.

Ken de situatie ter plaatse wel een beetje daar. Zou zeggen of parkeer verderop in de straat gewoon langs de weg en schuin oprijdend het terrein gaan moet zo te zien ook geen punt zijn?

Wil je een echte drempelkoning hebben, koop dan een Ford Fiesta MK3. Hoe harder je rijdt hoe beter het gaat en hoe minder je van een drempel merkt :D

Wordt dus even informeren van wie het parkeerterrein is. De stoep zal wel van de gemeente zijn. Parkeerplaats wellicht eigendom of huur bij pand. Bel de gemeentewerken eens op :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 18:22

paQ

Ik begrijp dan nog steeds niet dat je blijft proberen :? (@TS)
als je de eerste keer al geschuur en gekraak hoort, dan laat je het toch bij die keer?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:29

Wokschotel

Op 6 wielen

pt0x schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je ziet blijf ik dus hangen zodra ik met mijn voorwielen naar beneden rij, het is een vreemde drempel gewoon. lijkt niet hoog maar loopt vrij stijl af :S
Inderdaad een wat vreemde constructie, hij is wel erg steil. Maar het lijkt me dat je voldoende ruimte hebt om er schuin op en af te rijden.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11

Speedmaster

Make my day...

pt0x schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:32:
[...]

Groningenweg 10
Wat je dan kan doen is via de ander zijde het terrein op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:09
Begin eens met bij je werkgever te melden dat je last hebt van die drempel. Zeker als er meer mensen zijn die er last van hebben heb je best een kans dat ze de drempel aanpassen en evt. een gedeelte van je schade betalen. Ik zou dus geen claim oid indienen maar gewoon in een gesprekje melden wat er aan de hand is. Je weet nooit of ze nog met iets komen (ligt heel erg aan de werkgever dus dat kun je zelf misschien beter inschatten)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
paQ schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:33:
Ik begrijp dan nog steeds niet dat je blijft proberen :? (@TS)
als je de eerste keer al geschuur en gekraak hoort, dan laat je het toch bij die keer?
drempel is al meerdere malen aangepast en zojuist ook weer gesproken met iemand die er werk van gaat maken zodat het misschien beter kan, hij heeft het met eigen ogen gezien en kon niet geloven dat hij nu alweer zo raar verzakt was.

Ik parkeer soms ook wel eens langs de weg maar dat is niet altijd mogelijk als je later bent.
er gebeurt veel met de bestrating om het gebouw op het moment omdat we er pas sinds December zitten. daarvoor heeft het een groot aantal jaren leeggestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik verwachtte een of andere supersteile bergweg, maar het plaatje wat je post vind ik nogal meevallen :P Denk dat je gewoon pech hebt met je lage auto, want zo extreem is dit echt niet. Als ik jou was zou ik gewoon 2 planken meenemen of op je werk neerleggen waar je dan overheen kunt rijden. Dat zorgt voor meer bodemspeling. Ziet er misschien debiel uit voor omstanders, maar liever dan dat de uitlaat e.d. kapot gaan.

Overigens zou ik ook overwegen om de originele vering terug te laten zetten. Want je zult veel vaker tegen zulk soort drempels e.d. aanlopen. Vooral in het buitenland waar de wegen meestal veel slechter zijn dan in Nederland en ook nog vaak meer hoogteverschil/steile weggetjes etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:09
pt0x schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:38:
[...]

drempel is al meerdere malen aangepast en zojuist ook weer gesproken met iemand die er werk van gaat maken zodat het misschien beter kan, hij heeft het met eigen ogen gezien en kon niet geloven dat hij nu alweer zo raar verzakt was.
Als het echt om een verzakking gaat zou ik helemaal je schade even melden. Dan kun je nl. stellen dat je er eerst geen problemen had en nu met die verzakking wel en kun je dus aantonen dat het niet met je verlaagde auto te maken heeft. Gewoon eens overleggen en je merkt het vanzelf wel :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Tuut-Tuut schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:34:
[...]

Wat je dan kan doen is via de ander zijde het terrein op?
mag niet, is van bacardi :(
redwing schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:41:
[...]

Als het echt om een verzakking gaat zou ik helemaal je schade even melden. Dan kun je nl. stellen dat je er eerst geen problemen had en nu met die verzakking wel en kun je dus aantonen dat het niet met je verlaagde auto te maken heeft. Gewoon eens overleggen en je merkt het vanzelf wel :)
Zo heb ik het net ook aangepakt. ben ook over de drempel heen gereden en de "beheerder" (zo noem ik hem maar even) vertrok zijn gezicht al voor ik er overheen schuurde. zoals je het nu in het ge-quote stukje zegt heb ik het ook vermeld. thanks!

[ Voor 60% gewijzigd door pt0x op 15-05-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Palomar schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:38:

Overigens zou ik ook overwegen om de originele vering terug te laten zetten.
Dat zijn geen simpele klusjes. Dat kan je waarschijnlijk niet zelf (tenzij je veerspanners en skills hebt) en is een dure klus om te laten doen. Als hij alleen bij deze bizarre drempel last heeft, zou ik in zijn schoenen er niet eens over nadenken terug naar origineel te gaan.

Trouwens, die foto van zijn auto: zo verlaagd is het niet. Ken wel lagere, stock-auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Mektheb schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:28:
http://www.hetnet.nl/web/...tid=49761/fromitem=160992
Veenendaal. Wijk Petenbos bezit 21 drempels op minder dan een kilometer.
In de duinen tussen Scheveningen en Zandvoort liggen ze ook! Ze hebben er recentelijk weer een paar weggehaald, maar er liggen er helaas nog heel veel... van die op/af/op/af drempels... Het is een kaarsrecht fietspad, zonder snelheidsbeperkingen, waar nu iedereen telkens een stukje voetpad langs de drempels meepakt... Zinloze geldverspilling die drempels!
En voor auto's: je zou voor de gein eens de CO2-uitstoot van het remmen+optrekken door al die drempels moeten uitrekenen! Miljoenen auto's per dag die daar last van hebben... O wacht, dat levert accijns op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 03-06 22:21

iMars

Full time prutser

Ik denk:
* kosten uitlaat voor eigen rekening
* praat er over met je baas, of er een mogelijkheid is om de drempel aan te passen?

Valt er niet over te praten, of aan te passen? Kies dan eieren voor je geld en parkeer je auto ergens anders...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
je kunt ook je banden wat harder oppompen... :)

dit was niet bedoeld als HK opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Edwardvb schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:50:
je kunt ook je banden wat harder oppompen... :)

dit was niet bedoeld als HK opmerking
uhm, :? als wat voor opmerking dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nou, ik weet niet hoeveel het scheelt, maar als het echt millimeterwerk is, kan het wel helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 03-06 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

pt0x schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is geen stijl. Het is steil :X :X :X

Maar bij mijn vorige werkgever was er nog een veel steilere drempel. Daar kwam een van de werknemers ook niet tegenop met de oldtimer Ford met automaat (automaat slipte wat veel).
Maar in die situatie was de drempel van de gemeente en dat werd later opgelost door het fietspad wat nog tussen de inrit en de drempel lag te verhogen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, drempels :X

Niks tegen drempels die neembaar zijn met de op die plek geldende maximumsnelheid, maar soms...

In dit geval lijk je het in goed overleg goed aangepakt te hebben :)

Enige tip die ik zou geven is om eens achteruit erin te proberen te rijden. Als ik die pic van je auto zie zou dat wel eens kunnen lukken. En de bekijks die het trekt zou allicht het oplossen van onderliggend probleem kunnen versnellen :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
thanks voor het aanspassen van de domme spelfout Maasluip!

En achteruit inrijden zal ik in mijn hoofd houden als er niks aan wordt gedaan, ga ik het demonstratief doen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 22:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

RemcoDelft schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:45:
[...]

In de duinen tussen Scheveningen en Zandvoort liggen ze ook! Ze hebben er recentelijk weer een paar weggehaald, maar er liggen er helaas nog heel veel... van die op/af/op/af drempels... Het is een kaarsrecht fietspad, zonder snelheidsbeperkingen, waar nu iedereen telkens een stukje voetpad langs de drempels meepakt... Zinloze geldverspilling die drempels!
En voor auto's: je zou voor de gein eens de CO2-uitstoot van het remmen+optrekken door al die drempels moeten uitrekenen! Miljoenen auto's per dag die daar last van hebben... O wacht, dat levert accijns op :X
Die 2 "kuilen" als drempels heb je op de fiets meestal eigenlijk geen last van, tenzij je vering hebt. Die 2de helling valt dan samen met het inveren van de achterveren, en als je te hard rijdt, wordt de achterkant "gelanceerd". Dergelijke drempels zijn vooral bedoeld voor brommers die maar niet door hebben dat de maximum snelheid van 45 ook voor hen geldt, of dat ze er niet mogen rijden. Het lullige is alleen dat je met bijvoorbeeld een ligfiets met vering, er ook heel veel last van hebt (ik ben op zo'n constructie een keer bijna onderuit gegaan omdat het achterwiel van de ligfiets waar ik op reed een sprong maakte...)

Een maandje terug was er een onderzoek van ik geloof de Bovag dat aantoonde dat fijnstof en CO2 uitstoot drastisch verminderd kon worden als autoverkeer niet telkens zou hoeven af te remmen voor rotondes en drempels in met name 80km/u wegen. Ik kan daar heel goed inkomen. De provinciale weg waar ik vaak rij is het echt 80 - 50 - 80, waarbij je natuurlijk zo snel mogelijk weer op die 80km/u wil zitten. Als je dan elke paar kilometer moet afremmen, veroorzaakt dat natuurlijk nogal wat extra uitstoot...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Eigenlijk is het meest milieuvriendelijke nog een rij stoplichten met een groene golf op de gewenste snelheid. Je hebt dan niet het remmen en optrekken van drempels of rotondes, en je wordt verplicht op de door de wegbeheerder gewenste snelheid te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
deepbass909 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:16:
[...]
Die 2 "kuilen" als drempels heb je op de fiets meestal eigenlijk geen last van, tenzij je vering hebt. Die 2de helling valt dan samen met het inveren van de achterveren, en als je te hard rijdt, wordt de achterkant "gelanceerd". Dergelijke drempels zijn vooral bedoeld voor brommers die maar niet door hebben dat de maximum snelheid van 45 ook voor hen geldt, of dat ze er niet mogen rijden.
Zonder vering stuiter ik ook van m'n fiets als ik daar rond de 30 km/h overheen ga... En brommers mogen daar sowieso niet komen.

[quote]Een maandje terug was er een onderzoek van ik geloof de Bovag dat aantoonde dat fijnstof en CO2 uitstoot drastisch verminderd kon worden als autoverkeer niet telkens zou hoeven af te remmen voor rotondes en drempels in met name 80km/u wegen.[quote]
Waarom wil de politiek hier niks mee doen? "Het nieuwe rijden" en alle andere milieu-maatregelen gaan allemaal om procenten, dit zou een hele mooie aanvulling zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:37

Standeman

Prutser 1e klasse

pt0x schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:32:
[...]

Groningenweg 10
Hey, dat is vlak bij mij (Antwerpseweg!) :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Standeman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:40:
[...]

Hey, dat is vlak bij mij (Antwerpseweg!) :)
En vlak bij mij (rijsselseweg) ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Goudse poort: Het tweakersbolwerk van Nederland.. :D

Maar ik ga nu weer kappen met het offtopic-geleuter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:35
RemcoDelft schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:31:
[...]

Zonder vering stuiter ik ook van m'n fiets als ik daar rond de 30 km/h overheen ga... En brommers mogen daar sowieso niet komen.
[...]
Waarom wil de politiek hier niks mee doen? "Het nieuwe rijden" en alle andere milieu-maatregelen gaan allemaal om procenten, dit zou een hele mooie aanvulling zijn!
Maar die rotondes zijn er vaak i.p.v. stoplichten. Afremmen voor stoplichten en dan nog in de rij moeten wachten kan wel eens meer CO2-uitstoot opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Niet als je ze mooi afstelt in een groene golf. En meer en meer auto's hebben start-stop-systemen zodat je tijdens het wachten helemaal niets uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:35
Groene golf is een prachtige vinding, kom je veel te weinig tegen. Bij mij in de buurt ken ik geen plek waar ze dat hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb al wel een groene golf ontdekt in Zoetermeer. Wanneer 100 rijd waar je 70 mag, heb je alle groene lampen mee. Rij je netjes 70, mag je bij elk stoplicht stil gaan staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 10:36

Chakotay

Lick here to continue

Standeman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:17:
Ik heb al wel een groene golf ontdekt in Zoetermeer. Wanneer 100 rijd waar je 70 mag, heb je alle groene lampen mee. Rij je netjes 70, mag je bij elk stoplicht stil gaan staan 8)7
Zo werkt dat hier in Amersfoort op de stadsring (50) ook... Groene golf bij 20 en 80 :+

Aangezien ik alleen motor rij heb ik meestal niet zoveel last van drempels (gaan staan, gas erop en hoppa :P ), maar 1 ding is wel erg storend tot naar mijn mening zelfs gevaarlijk: Drempels in bochten, of meteen ervoor of erna. Word je complete balans mee om zeep geholpen :( De ergste zit op een kruispunt bij de garage waar ik mijn motor neerzet. Dat is een plateau-kruispunt, verhoogd met drempels aan de randen dus. Degene aan de kant waar mijn garage zit zit echter bijna meteen na de stoeprand, en gaat zowat 45° schuin. Die bocht moet ik dus altijd heel raar nemen, om te zorgen dat ik redelijk recht op die drempel af rij...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:22
Standeman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:17:
Zo werkt dat in Leeuwarden op de rondweg ook, maar om te voorkomen dat je harder dan 50 gaat rijden staat bij elk stoplicht een mooie paal met inhoud...
Ten eerste vraag ik mij af waarom de rondweg altijd vast moet staan, ten tweede vraag ik mij af waarom je op die rondweg om de 1000 meter 5 minuten voor een rood stoplicht staat te wachten... misschien (weet het wel zeker :P) is dat tweede een verklaring voor het eerste. De oplossing die ze in Leeuwarden hanteren: elke zoveel weken het eenrichtingsverkeer van de sluiproutes omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RemcoDelft schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:52:
Ik kan maar 1 ding zeggen: HAHAHA!
Dat hele "verlagen van auto's" heb ik nooit begrepen, ik zie ze regelmatig staan, een lage voorkant, waarbij de bumper compleet aan gort gereden is op verkeersdrempels en stoepjes...
In de VS is het andersom, daar verhogen ze auto's liever! Hoe hoger de pickup op z'n wielen staat, hoe beter! Ik ben maar tot de conclusie gekomen dat het hier richting verlagen gegaan is omdat het allemaal van die kleine autootjes zijn...
Mijn auto is ook verlaagd.. nou ja een verlaagd 'sport onderstel' af fabriek..
Ik heb hiervoor gekozen omdat de standaard vering nogal rolt en nu de wegligging beter is.

Eigenlijk nooit last met drempels etc.. maar ga er meestal ook gewoon rustig overheen, zeker omdat mijn auto ook vrij lang is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Kun je niet gewoon twee planken in je auto leggen zodat je die gebruikt als je de oprit op / af wilt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

_JGC_ schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:54:
[...]

Zo werkt dat in Leeuwarden op de rondweg ook, maar om te voorkomen dat je harder dan 50 gaat rijden staat bij elk stoplicht een mooie paal met inhoud...
Ten eerste vraag ik mij af waarom de rondweg altijd vast moet staan, ten tweede vraag ik mij af waarom je op die rondweg om de 1000 meter 5 minuten voor een rood stoplicht staat te wachten... misschien (weet het wel zeker :P) is dat tweede een verklaring voor het eerste. De oplossing die ze in Leeuwarden hanteren: elke zoveel weken het eenrichtingsverkeer van de sluiproutes omdraaien.
leeuwarden is wat dat betreft enorm k*t gewoon. Sinds ik in Groningen woon is het echt een verademing!!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:18
ToolkiT schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:29:
[...]

Mijn auto is ook verlaagd.. nou ja een verlaagd 'sport onderstel' af fabriek..
Ik heb hiervoor gekozen omdat de standaard vering nogal rolt en nu de wegligging beter is.

Eigenlijk nooit last met drempels etc.. maar ga er meestal ook gewoon rustig overheen, zeker omdat mijn auto ook vrij lang is..
Er zit natuurlijk een klein verschil tussen sportief verlagen en de ruimte tussen bodem <-> grond millimeteren... :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
kijk is ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/21/1211375885-190.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/21/1211375959-870.jpg

nu kan ik er wel overheen, praten helpt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zo, jij hebt ff wat voor elkaar gekregen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:28

GaMeOvEr

Is een hork.

lol, goed geregeld! :D

Krijg je nu ook je schade nog vergoed? :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
nee helaas de schade niet, maar boeie :) ik vindt dit al een enorm fijn gebaar! ga er na dit niet meer over klagen in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

misschien vonden ze het zelf stiekem ook te hoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Schadevergoeding had ik eerlijk gezegd ook redelijk onterecht gevonden. Als je weet dat je de grond raakt en je rijdt toch keer op keer door, vraag je om schade natuurlijk. Maar mooi dat het opgelost is d:)b

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bovenstaande doen ze alleen omdat de Mercedes van de baas er ook niet meer overheen kon. (grapje natuurlijk)
Maar, vind het super dat je zoveel voor elkaar hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:02

Phydomir

Dennis

_/-\o_

Mooi verhaal. Ook goed om te zien dat er na de posting van de foto's minder gebashed werd op de verlaging. Als je het goed doet is het zelfs zo dat je met goede sport veren een betere wegligging heb waardoor je ook beter over drempels kunt.

Ik rijd iedere dag een binnenweg tussen Barneveld en Amersfoort en daar liggen van die drempels die je met de maximum snelheid goed kunt nemen. Nu kon ik daar met m'n fabriek-af verlaagde Alfa 156 veel confortabeler over heen dan met m'n nieuwe, standaard geveerde Seat ibiza...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 12:41
Daarom is een terreinwagen in dit drempelgeile land ook zo handig, nooit last van drempels 8)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb ook last van drempels, oegstgeest 29 op 1,2 KM, 25 op de terugweg. en daar moet ik elke dag langs, zucht.....

[ Voor 15% gewijzigd door jeanj op 24-05-2008 22:08 ]

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1