product eerst moeten slopen voor ik garantie krijg, mag dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.594 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 09:42
Ik heb een Logitech MOMO Racing Wheel stuur waarvan het gaspedaal niet meer werkt. Nu wil Logitech een foto van het stuur hebben in huidige staat en daarna 1 waar op te zien is dat het fisiek gesloopt is en dus niet meer te gebruiken is.
Logitech stelt dit als eis alvorens ze te garantie over willen gaan. Nu vraag ik me sterk af of ze dit wel als voorwaarde mogen stellen en ik niet sowieso recht heb op garantie, ook zonder eerst dat ding te gaan bewerken met een hamer...
Als dit getollereerd wordt, dan kunnen ze ook wel als eis gaan stellen dat ik het eerst rood met witte stippen moet verfen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ze hebben zich toch te houden aan de wet mbt de garantie bepalingen en mogen toch niet zomaar zelf allerlei randvoorwaarden gaan bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zo werkt Logitech gewoon?

Dat is hun klantenservice, ze geloven u, zonder dat ge het moet bewijzen, maar ge moet wel bewijzen dat gij niet u stuurtje houd, dat ge er iets aan hebt. Daarom moet ge het slopen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Je krijgt een splinternieuw stuurtje opgestuurd. maar ze willen zeker weten dat je dit niet doet om er gratis een 2e te krijgen dus ik vind het vrij logisch.

Zowieso is dingen slopen leuk dus ik zie het probleem niet :D

[ Voor 17% gewijzigd door m3gA op 15-05-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo werkt logitech, ze doen nooit moeilijk met garantie, je krijgt gewoon een nieuwe! supergoede service toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een andere optie is dat jij dat gigantische ding gaat opsturen, waarna je hem lange tijd kwijt bent en dan een nieuwe krijgt opgestuurd. Lijkt me voor jou gunstiger om het op deze manier te doen, zodat je gewoon binnen een week een nieuwe krijgt thuisbezorgd.

Overigens worden ze wel creatief bij Logitech ;) Eerder stuurden ze gewoon een nieuwe op en moest je later de afgeknipte kabels opsturen. Niemand deed dat natuurlijk, waardoor ze nog een extra stuurtje erbij hebben met misschien wel een zelf te repareren manko ;)

Enige (als de intentie van dit topic is dat je de huidige ook graag wilt houden) wat je misschien kunt doen is om hem zo creatief te slopen dat je hem later weer in elkaar kan zetten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 15-05-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Y0ur1 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:38:
Zo werkt logitech, ze doen nooit moeilijk met garantie, je krijgt gewoon een nieuwe! supergoede service toch?
Vind het een beetje onzin service. Ik stuur liever me G25 ( of in dit geval een momo ) op, dan hem te verminken. Wellicht kunnen ze hem met een nieuw binnenwerk weer fixen, hoef ik hem niet te slopen ook. Desnoods stuur ik hem achteraf terug. Hergebruik is nogal een moeilijk begrip geloof ik. Het is gewoon zonde om iets verder te slopen omdat er misschien een klein mankement is dat simpel kan worden gefixed.

Overigens kan je je apparatuur ook mooi met photoshop verminken hoor, zeker doorgeknipte draden moeten niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12
Tja, ik zelf vind het wel een ludieke actie van Logitech. Het kost hen echt meer om dat ding eerst bij hen te krijgen en dan nog na te lopen. Het is vele malen goedkoper om dat ding te laten slopen, foto's te ontvangen en dan nieuwe te sturen.

En ja, je krijgt gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Palomar schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:39:
Een andere optie is dat jij dat gigantische ding gaat opsturen, waarna je hem lange tijd kwijt bent en dan een nieuwe krijgt opgestuurd. Lijkt me voor jou gunstiger om het op deze manier te doen, zodat je gewoon binnen een week een nieuwe krijgt thuisbezorgd.
Heb je hem niet gewoon in een winkel gekocht? Dan kan je hem terugbrengen, en is het aan hen om hem te slopen.
Ik snap de logica van Logitech er achter, maar vind het nogal raar om het zo te doen! Ook niet echt milieubewust om herbruikbare onderdelen kapot te slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 22:14

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Ik zie het probleem niet.
Knip de kabels door. Maak er een foto van stuur die op en vervolgens kan je de kabels weer aan elkaar solderen/kroonstenen.
Probleem opgelost.....

Verder is het feit dat je een nieuwe opgestuurd krijgt een hele goede manier van garantie afhandelen lijkt mij. Dus doe niet zo moeilijk sloop dat ding en ontvang een gloedje nieuwe.

Mijn netwerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
Het gaat mij er niet zozeer om dat ik m'n huidige wil houden, maar gewoon om het feit dat ze zoiets mogen eisen, als dit mag, hoever mogen fabrikanten dan wel niet gaan met voorwaarden te stellen?

En mee naar de winkel gaan is geen optie, ik heb het bij http://www.pcprijstopper.nl gekocht en die is niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
ik vraag me dus af hoe de wet hierin is mbt eisen stellen voor ze tot garantie over gaan, weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat voor eisen stellen ze dan exact? Alleen dat ie onbruikbaar is? Of dat je hem echt met een hamer moet vernielen?? Als ze niet duidelijk zijn zou ik gewoon de usb-kabel eraf knippen en daar een foto van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
Palomar schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:11:
Wat voor eisen stellen ze dan exact? Alleen dat ie onbruikbaar is? Of dat je hem echt met een hamer moet vernielen?? Als ze niet duidelijk zijn zou ik gewoon de usb-kabel eraf knippen en daar een foto van maken...
dat vroeg ik aan ze en kreeg als antwoord: "sla er een paar keer met een hamer op ofzo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Sjongejonge... Als jij liever een dure verzending richting Logitech betaalt om vervolgens je product *tig* weken kwijt te zijn, dan zal dat van Logitech vast wel mogen. Zij willen echter coulance tonen en vragen gewoon dat je even aantoont dat je achteraf niet met *twee* bruikbare stuurtjes blijft zitten. De enige mogelijkheid is om je dat ene ding dus fysiek te laten slopen. Vervolgens sturen ze probleemloos een nieuw ding op.

Da's echt klasse service imo, en ik zie dan ook niet waarom je het over "rood met witte stippen schilderen" gaat hebben of over "rare dingen eisen voor ze tot garantie over gaan" :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 14:48

Koppensneller

winterrrrrr

GodLiker schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:00:
Het gaat mij er niet zozeer om dat ik m'n huidige wil houden, maar gewoon om het feit dat ze zoiets mogen eisen, als dit mag, hoever mogen fabrikanten dan wel niet gaan met voorwaarden te stellen?

En mee naar de winkel gaan is geen optie, ik heb het bij http://www.pcprijstopper.nl gekocht en die is niet meer...
Ze stellen geen eisen, maar voorwaarden. Je mag je stuur ook gewoon opsturen, waarna Logitech hem zal controlen, en jou een nieuwe zal opsturen. Nadelen: jij bent je stuur een tijd kwijt, en betaalt verzendkosten.

Dat Logitech jou een nieuwe stuurt als jij foto's van je verminkte stuurtje mailt, is niets meer dan een extra service. Geen zin om aan die voorwaarden te voldoen? Dan stuur je het zaakje toch lekker op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Wat is nu precies het probleem? Logitech gaat jou een nieuw stuurtje sturen, daar hoef je niet bang voor te zijn. Om zeker te weten dat jij niet je oude stuur nog kunt gebruiken moet dat kapot. Wat is het probleem?
Opsturen kost geld, en ze gaan het echt niet repareren. Het is voor hen goedkoper een nieuwe te sturen dan er een paar manuur aan te besteden. Zo gaat het nou eenmaal tegenwoordig :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 09:06

r0b

Yoeri schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:13:
Da's echt klasse service imo, en ik zie dan ook niet waarom je het over "rood met witte stippen schilderen" gaat hebben of over "rare dingen eisen voor ze tot garantie over gaan" :)
Iets fysiek moeten slopen voordat je een vervangend iets krijgt is niet "raar"?
Desalniettemin (ik was er nog niet mee bekend) wel een puik stukje service van Logitech dat ze dan direct een nieuwe opsturen. Maar Logitech stond al langer bekend om de goede service (gratis glidepads voor je muis e.d.)

Maar het blijft inderdaad raar dat je hem fysiek moet slopen om iets nieuws te krijgen
raar => vreemd

vreemd =

vreemd (bijvoeglijk naamwoord; vreemder, vreemdst; vreemdheid)
1 afwijkend van het normale, het verwachte
Waarbij hier inderdaad iets totaal afwijkend van het normale / verwachte gevraagd wordt. Wat niet wil betekenen dat het direct slecht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik t ook wat vreemd vind aandoen hoor, een fabrikant die je vraagt je stuur (wat nog redelijk functioneert afgezien gaspedaal) tot moes te meppen alvorens een nieuwe op te sturen. Ik snap het wel, maar een normale gang van zaken is het ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 22-07 08:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Persoonlijk vind ik het ook zonde om iets te slopen wat naar mijn idee eenvoudig te reparen is. Dit is echt een extreem voorbeeld van de wegwerpmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Tja, als het defect waardoor je recht hebt op garantie niet zichtbaar is op foto, dan wil Logitech wel even zeker weten dat er uberhaupt wel iets mis is he. Dus gaan ze ervanuit dat je dat ding niet fysiek gaat slopen als je probeert de boel te flessen: ergo: als jij bereid bent dat ding fysiek te slopen, dan gaan ze ervan uit dat je inderdaad recht hebt/had op garantie en doen ze niet moeilijk :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Ook) ik vind dit juist een goede service. Zo heb ik ook wel eens nieuwe software gekregen; CD doormidden breken, foto maken, nieuwe krijgen. Voor iedereen goedkoper & sneller dan opsturen, controleren, terugsturen, bikkelen over of het inderdaad kapot is, nieuwe sturen. Misschien minder milieuvriendelijk, wel goedkoper, sneller, meer service.
Maar het blijft inderdaad raar dat je hem fysiek moet slopen om iets nieuws te krijgen
Waarom is dat raar? Als ze dat niet vragen, zal je wegens hun service-beleid al snel krijgen dat mensen misbruik maken van het systeem om 2, 3, 4 stuurtjes te krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:11

MsG

Forumzwerver

Waarom vind iedereen het raar dat je hem moet slopen? Anders kan je gewoon zeggen bij elk Logitech product wat je koopt. Hij is kapot. Ok prima, morgen sturen we een nieuwe. En voila je hebt 2 werkende (in dit geval) stuurtjes. Ze moeten het toch een beetje kunnen controleren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
TrailBlazer schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:22:
Persoonlijk vind ik het ook zonde om iets te slopen wat naar mijn idee eenvoudig te reparen is. Dit is echt een extreem voorbeeld van de wegwerpmaatschappij.
het is 2008 moeten we nu toch wel weten he

Mijn 42" LCD tv toen er teveel kapotte pixels in zaten volgens de iso norm kwam een bedrijf hem ophalen ( voor Samsung ) hij werd letterlijk achter in de bus gelazerd en ik kreeg een nieuwe, ik schrok er nog wel van en vroeg gaat dat altijd zo ?, antwoord was ja word niet gerepareerd maar plat gewalst en hele riedeltje begint opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259271

De reden dat het raar is, is gewoon omdat er ook misbruik van wordt gemaakt. Normaal was het zo inderdaad. Toetsenbord stuk, sturen hun een nieuwe naar je toe. Moet je van de oude de stekker eraf knippen en dat retourneren. Maar als de klant belabberd is om dit te doen, dan moet je de voorwaardes bij Logitech aanpassen. Als iedereen zich aan de oude voorwaardes had gehouden, gewoon stekker doorknippen en opsturen, is er niks aan de hand.

En als je als bedrijf weet, dat als je hem opstuurt, dat het dan teveel kost om toch na te gaan kijken, waarom de klant extra geld uit laten geven door dat ding op te laten sturen. Dit is dan veel goedkoper. Ik noem dit gewoon extra service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Mektheb schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:28:
[...]
Mijn 42" LCD tv toen er teveel kapotte pixels in zaten volgens de iso norm kwam een bedrijf hem ophalen ( voor Samsung ) hij werd letterlijk achter in de bus gelazerd en ik kreeg een nieuwe, ik schrok er nog wel van en vroeg gaat dat altijd zo ?, antwoord was ja word niet gerepareerd maar plat gewalst en hele riedeltje begint opnieuw
Er valt weinig te repareren aan defecte pixels. Qua recycling is platwalsen ook niet echt netjes, oude TV's worden gedemonteerd, waarom nieuwe dan niet? Ze zouden hem met kapotte pixels natuurlijk ook nog prima kunnen verkopen tegen een lagere prijs, maar wellicht wil Samsung daar niet mee geassocieerd worden.

Ik heb ook wel verhalen gehoord van hele pallets laptops die door de shredder gingen, terwijl zulke laptops toen tweedehands nog honderden euro's opbrachten... Doodzonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zie vaker zulke topics over logitech langskomen. Dit doet logitech al jaren, grotendeels om zulke 'oplichtingspraktijken' te bestrijden.

Mijn speakers, mijn keyboard, mijn muis.. netjes opvolgen en Logitech doet zijn werk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:54
Je zou denken dat er wel wat handel gaat ontstaan dan in foto's van gesloopte Logitech producten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:11

MsG

Forumzwerver

TrailBlazer schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:22:
Het staat je vrij hem zelf te repareren als het defect gering is. Echter als je het via Logitech doet, leg je de afhandeling bij Logitech neer en niet bij jezelf. Blijkbaar vind Logitech het goedkoper/beter/whatever om meteen een nieuwe te sturen dan moeilijk te doen met opsturen, controle, repareren. Voorwaarde ter preventie van misbruik is dus dan wel dat je hem ook echt even molt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Bigfoot schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:10:
Je zou denken dat er wel wat handel gaat ontstaan dan in foto's van gesloopte Logitech producten ;)
Zou kunnen, maar ik zou het risico niet lopen dat Logitech de foto's ook bewaart, en als ze een dubbele krijgen je meteen op hun service-blacklist gooien (if any)

En terecht ook eigenlijk.. prima service van logitech als ik dat zo hoor, van mij mogen ze lekker dwars gaan liggen als blijkt dat je de boel loopt te flessen.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoe krijg je de kans om de boel op een Braniac achtige wijze legaal te mogen slopen? Ik zou een videocamera pakken en het stuurtje op een spectaculaire manier gaan vernietigen.

Vind het een gave actie van Logitech.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 21:14

Leedbek

Luuk Luchtloper

Guardian Angel schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:24:
Hoe krijg je de kans om de boel op een Braniac achtige wijze legaal te mogen slopen? Ik zou een videocamera pakken en het stuurtje op een spectaculaire manier gaan vernietigen.

Vind het een gave actie van Logitech.
Dat is eigenlijk wel een mooie actie: in plaats van een foto opsturen, een Youtube filmpje opsturen waarbij jij dat stuurtje van het dak lazert ofzo. Maak je er zelf ook een ludieke actie van :+

OT: meestal is repareren duurder dan simpelweg vervangen door een nieuwe. Kijk alleen al naar het uurloon van een gemiddelde reparateur. Vind het niet vreemd dat ze tegenwoordig steeds meer omruilen ipv repareren. Logitech houdt er misschien een aparte manier van controle op na, maar ik vind het wel puike service eerlijk gezegd.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De is een simpele reden dat ze dit willen.

Ze willen niet dat jij twee stuurtjes krijgt. Dus ze willen zeker weten dat het kapote stuurtje ook echt onbruikbaar is.

Ze hadden ook kunnen zeggen dat je het op moest sturen en dat je dan een nieuwe terug gestuurd krijgt. Wat veel langer kost dan je oude kapot maken, foto maken en foto mailen. :)

Ik vind er niks gek aan. Ze willen alleen zeker weten dat jij de boel niet oplicht.

Ik zou het zo kapot maken als ze dat vragen. Want het is al kapot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
Ik heb dit bij de consumentenbond dit ook voorgelegd, antwoord:

Wettelijk gezien doe je zaken met een winkel. Dat is je juridische tegenpartijj volgens het consumentenrecht. Die moet ervoor zorgen dat "de overeenkomst nagekomen wordt" (= je een functionerend artikel geleverd krijgt).
Omdat je niet direct zaken doet met de fabrikant, is deze juridisch niet aan jou verbonden. Dat houdt in dat de fabrikant helemaal niets voor je hoeft te doen. Als (zoals de meeste doen) een fabrikant zegt, je toch garantie te willen bieden (zo raar het klinkt, maar het IS vrijwillig), dan mag hij er voorwaarden aan koppelen.
Ik ben dus bang dat, nu de winkel er niet meer is, je je toch moet houden aan de voorwaarden van de fabrikant.

Ik moet het stuur dus gewoon gaan vernielen, dus laten we dit topic nu omdopen naar: "hoe maak ik m'n stuur onklaar" iemand een leuk/orgineel idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

[saaie modus] Gewoon netjes demonteren en dan een foto maken en dan kan je misschien later nog proberen om hem weer in elkaar te zetten.

[beter] Ergens een zware sloopmachine zoeken (bijv bij TU delft) en vragen of ze hem voor je slopen :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Wasbenzine dr over en filmen maar? (en hier posten offcourse)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

GodLiker schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:20:
Ik moet het stuur dus gewoon gaan vernielen, dus laten we dit topic nu omdopen naar: "hoe maak ik m'n stuur onklaar" iemand een leuk/orgineel idee?
2 opties:

1) kabels overknippen, foto maken en opsturen en kabels terug aan elkaar solderen, Zo behoud je alsnog het werkende stuur.

2) 10 kilo C4 gebruiken, filmen, op youtube zetten, doorsturen naar Logitech en ons de link geven.
(dan zou ik in het filmpje wel een papiertje voor de camera houden met je naam, datum en rma-nummer ofzo)

of andere iets realistische destructieve coole manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
We willen uiteraard wel de foto of het filmpje zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
GodLiker schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:20:
Simpelweg overheen rijden met een auto? Zorg wel dat er nog iets herkenbaar is als zijnde stuurtje, voor op de foto ;)
En dan maar hopen dat Logitech niet zegt dat je het product zelf kapot gemaakt hebt, iets met oneigenlijk gebruik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 20:55
Moker pakken en filmpje maken als je gt5 aan het spelen bent en het gaat niet naar je zin =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Gewoon doen! Logitech rulet met klantenservice. Heb ooit een dual action controller gehad waarvan het linkerpookje het niet deed. Uit baldadigheid stuurde ik een item in voor de logitech newsbrief, met als onderwerp, logitech levert dual action troep. Prompt kreeg ik een mailtje enkele dagen erna, of ik even telefonisch contact op wou nemen met ze. Gedaan, ze vroegen naar serienummer van de controller en stuurden mij daarna direct een nieuwe (waarschijnlijk foute batch?). Wel werd ik gevraagd om de usb-aansluiting van de oude controller af te knippen en op te sturen in een portvrije envelop. Heb ik gedaan. Heb nu al jaren plezier van mijn dual action controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
1 tip: Photoshop! ;)

Je kan natuurlijk van 1 zo'n gesloopt stuur meerdere maar vooral verschillende foto's maken, zo kan ook iedereen een tweede stuurtje bemachtigen.

Ik vraag me wel af wie er aansprakelijk is als jij met die hamer op je duim slaat en je duim breekt. Zij hebben immers gezegd dat jij met een hamer te werk moest gaan om garantie te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Jijzelf? Jij slaat met de hamer op je poten.

Als iemand anders de sloot in springt, jij springt er achteraan, en je breekt je been. Dan ben je toch ook zelf verantwoordelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mijn ploppende Z-5500 zijn ze nog gewoon op komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:55:
1 tip: Photoshop! ;)

Je kan natuurlijk van 1 zo'n gesloopt stuur meerdere maar vooral verschillende foto's maken, zo kan ook iedereen een tweede stuurtje bemachtigen.

Ik vraag me wel af wie er aansprakelijk is als jij met die hamer op je duim slaat en je duim breekt. Zij hebben immers gezegd dat jij met een hamer te werk moest gaan om garantie te kunnen krijgen.
Ik ga dr vanuit dat de mensen bij Logitech ook niet achterlijk zijn. Op een gegeven moment hebben ze dat door en vragen ze je om je defecte materiaal op te sturen, die bij hun gelijk de vuilnisbak in gaat. Jij krijgt dan alsnog je nieuwe product. Wie verliest hiermee?? De eerlijke klant, want die betaald de verzendkosten naar Logitech toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 29-06 12:08
Na het opsturen van onderstaande foto kreeg een vriend van me 2 dagen later een splinternieuw toetsenbord. Het is idd wel apart maar aan de andere kant toch een top service aangezien hij de aankoopbon kwijt was en het op een lanparty had gekocht en de shopnaam niet meer wist! En zo'n toetsenbord slopen is best wel leuk (stevige toetsenborden die logitech dingen :P )
Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/8670/toestenuw3.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door luckyjan op 05-06-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:04

Totaalgeflipt

De enige echte

zie ook die van mij :)
http://toetsenbord.totaalgeflipt.nl :)

Maar heb nu zo'n V2.

Is toch jammer :@

[ Voor 26% gewijzigd door Totaalgeflipt op 05-06-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Leuke domeinnaam + subdomeinnaam :D

Maar in jouw geval zou ik toch liever de garantie afhandeling hebben van Alternate : V2 als vervangend toetsenbord, maar omdat die minder geld kost krijg je ook nog geld terug !!

Vind het een rampzalige winkel, maar met een nieuwe muis + 10 € naar buiten lopen na een half uur wachten is toch niet zo heel gek :)

* nero355 hoopt dat zijn G25 heel blijft voor eens en altijd : Zou het niet over zijn hart kunnen krijgen om het beestje te slopen O+

Mijn headset aan de andere kant wil ik al te graag met een hamer bewerken of nog beter : BIJL >:)
Wil ik wel geld zien, zodat ik lekker een ander merk kan kopen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-04 20:11
Rij er een aantal keren met een auto over. Lijkt mij een gepaste techniek voor een stuur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In hoeverre gaat de service van Logitech. Want theoretisch gezien kan je een hoop doen;
als je huidige product niet meer wordt verkocht, claimen dat deze stuk is. Je krijgt automatisch een nieuwe???
Als je hem per ongeluk laat stuiteren en je toetsenbord breekt in 2en. Foto van maken en ook een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:00
Anoniem: 259271 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:14:
In hoeverre gaat de service van Logitech. Want theoretisch gezien kan je een hoop doen;
als je huidige product niet meer wordt verkocht, claimen dat deze stuk is. Je krijgt automatisch een nieuwe???
Die garantie van Logitech gaat wel redelijk ver ja. Mijn Dinovo set was defect, (met MX900 muis), en omdat ze die niet meer leverden kreeg ik een Dinovo Laser-set thuisgestuurd.
Hetzelfde met de z-5500d speakerset. Had 1 van de eerste modellen, maar heb later een nieuwe gekregen zonder pluggen aan de kabels, en nog later een nieuwe revisie waarbij het brommen waar de set zo om bekend stond verholpen is.

Had niet echt zin om zo'n speakerset op mijn kosten naar Zwitserland te sturen.
offtopic:
Nooit geweten trouwens waarom Logitech in Zwitserland zijn magazijn heeft staan, maar na een cursus douane-procedures blijkt dat dat een economisch voordeel heeft op andere landen.
Als je hem per ongeluk laat stuiteren en je toetsenbord breekt in 2en. Foto van maken en ook een nieuwe vragen.
Dit gaat dus niet op. Je moet namelijk een foto maken met hun referentienummer in de huidige staat, en daarna een foto met referentienummer in de gesloopte staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:11
Ze vragen meestal 2 foto's. 1 waarin hij nog in orde is en 1 waarin hij total loss is. Dus dat gaat je niet lukken, tenzij er van de buitenkant weinig te zien is.

Maar inderdaad, zo ver gaat de service van Logitech doorgaans. Daar betaal je ook voor. Logitech is een echt kwaliteitsmerk (al was dat niet echt te merken met het "plopjes" probleem een paar jaar terug).

Veel mensen hier roepen dat het zonde is van zo'n apparaat. Maar dat is gewoon een financiele en wellicht ook milieutechnische afweging. Zouden ze dat niet zo doen, dan zouden ze (zoals veel goeie merken) een koerier moeten langssturen om het product op te halen, laten verschepen / vliegen naar hun centrale reparatie fabriek/werkplaats alwaar er heel wat geld en energie verloren gaat in het aan het werk houden van machines en mensen. (Een gebouw kost ook geld). Vervolgens moeten de producten weer teruggestuurd worden of blijken ze niet te repareren en kunnen ze alsnog weg.

Logitech heeft gewoon afspraken met lokale distributeurs. Het pakketje zal uit Nederland komen, dus geen internationale verzending. (natuurlijk wel in een grote partij naar de distributeur, maar dat is stukken minder duur en milieubelastend). verder geen koeriers of werkplaatsen. Geen busjes die dagelijks pakketjes bij Logitech afleveren, geen medewerkers die alles moeten testen, dus ook geen gebouwen.

Ik vraag me af wat beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 05:38

Bergen

Spellingscontroleur

Zouden ze daar bij Logitech op de klantenservice een grote wand met op originele manier gesloopte apparatuur hebben? Het zou me niets verbazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:04

Totaalgeflipt

De enige echte

nero355 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:37:
[...]

Leuke domeinnaam + subdomeinnaam :D
Thnx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:25
jemig, ik begin hier zowaar te hopen dat m'n G15 G1 stukgaat :D

**heeft wat leuke dingetjes met explosieven brouwen te doen enzo ** :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Toen ik dit topic net aan m'n vriendin liet zien zij ze direct "Als je op het vervangende product weer nieuwe garantie krijgt, kun je je eerste gesloopte produkt bewaren en zo ieder jaar een nieuw produkt krijgen. Ieder jaar nieuwe foto's maken van het gesloopte produkt en eventueel nog wat verder verminken."

[ Voor 11% gewijzigd door KneppaH op 05-06-2008 22:55 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:52
luckyjan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:07:
Na het opsturen van onderstaande foto kreeg een vriend van me 2 dagen later een splinternieuw toetsenbord. Het is idd wel apart maar aan de andere kant toch een top service aangezien hij de aankoopbon kwijt was en het op een lanparty had gekocht en de shopnaam niet meer wist! En zo'n toetsenbord slopen is best wel leuk (stevige toetsenborden die logitech dingen :P )
[afbeelding]
Expres gesloopd? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 22-07 01:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmmm... Van mijn defecte logitech harmony heb ik enkel het baterijen klepje op moeten sturen...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Laatst online: 12:00
Wij moesten pas van een draadloze muis ook slechts het usb stekkertje van de ontvanger opsturen. Dus het zal waarschijnlijk verschillen per product of per medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Bij dit toetsenbord deden een paar toetsen het niet meer goed en na het heen en weer mailen van de klantenservice van logitech moest ie inderdaad expres gesloopt worden met foto's als bewijs om een nieuwe te krijgen. Aan de hand van het serienr konden ze zien dat er nog garantie op moest zitten ondanks dat er geen bon meer van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 23-07 15:41

superwashandje

grofheid alom

zouden er geen fotos van iemand anders met hetzelfde probleem op te sturen zijn? nieuw referentienummer is makkelijker te fotoshoppen dan een heel stuur.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KneppaH schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:54:
Toen ik dit topic net aan m'n vriendin liet zien zij ze direct "Als je op het vervangende product weer nieuwe garantie krijgt, kun je je eerste gesloopte produkt bewaren en zo ieder jaar een nieuw produkt krijgen. Ieder jaar nieuwe foto's maken van het gesloopte produkt en eventueel nog wat verder verminken."
Dan zou je de nummer bij moeten shoppen. Tenzij ze ook nog foto van serienummer ofzo willen hebben. Het komt weleens voor, dat je de stekker naar ze op moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
superwashandje schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 07:05:
zouden er geen fotos van iemand anders met hetzelfde probleem op te sturen zijn? nieuw referentienummer is makkelijker te fotoshoppen dan een heel stuur.
Je moet een foto van voor en na de sloopactie maken en ook van dat stickertje met serienr achterop.
Maarja als je goed kan fotoshoppen kan je alles wel faken (incl. het slopen haha) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ja, als je een aso bent die met kwaad opzet een bedrijf wilt besodemieteren lukt dat wel ja.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Maar kun je dan niet gewoon heel goed koop een defect logitech product op bijvoorbeeld marktplaats kopen. Vervolgens logitech bellen, huidige staat foto maken. Vervolgens gesloopte staat foto maken en hoppa een nieuw product voor bijna niets?

Lijkt me toch niet slim van logitech als dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 251512 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:12:
Maar kun je dan niet gewoon heel goed koop een defect logitech product op bijvoorbeeld marktplaats kopen. Vervolgens logitech bellen, huidige staat foto maken. Vervolgens gesloopte staat foto maken en hoppa een nieuw product voor bijna niets?

Lijkt me toch niet slim van logitech als dit mogelijk is.
De meeste mensen claimen alleen garantie wanneer dit nodig is, en proberen niet op allerlei manieren fraude te plegen. Als je meent dat je op deze manier de boel wilt bedonderen, dan is dat vast wel mogelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Inmiddels is dit topic verzand geraakt in een discussie over hoe dit beleid van Logitech misbruikt kan worden. Wat me niet echt de bedoeling lijkt. Daarom en omdat de TS z'n antwoord volgens mij inmiddels wel heeft, gaat dit topic dicht.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.