FP headlines

Pagina: 1
Acties:

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 16:05
Wat is er aan de hand met de headlines op de FP. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik mis vaak de reden van het nieuws of het klopt niet/half.
Zoals:
- Playlogic brengt Nederlandse game Stateshift deze zomer uit
Het spel was al uit op de psp en niet op de pc. Ze brengen hem nu voor de pc uit
- KPN: storing op backbone is verholpen
Er was geen storing op de backbone in mijn ogen. Het ATM netwerk werd oorspronkelijk over gesproken. Waarom geen storing op de backbone: alleen xs4all klanten en een aantal zakelijke klanten hadden hier last van en wat andere losse providers (ik las o.a. Solcon). De andere providers van KPN leken hier niets van gemerkt te hebben: Planet, Hetnet en Telfort. Met een backbone storing verwacht ik dat alles eruit lag. Of ik lees nergens waar het vandaan komt dat KPN dit een backbone noemt, wel lees ik op andere pagina's het 'atm transport netwerk'.
- Samsung werkt aan snelle en goedkope generatie lcd's
Elke ontwikkelaar/producent is hier toch mee bezig. Het nieuwtje is wat mij betreft toch dat ze de aansturingssnelheid verdubbelen, terwijl de prijs laag moet blijven. Het verdubbelen is wat mij betreft nieuw hieraan. De stappen zijn normaal veel lager.

Dit is een greep van gisteren, het komt vaker voor.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
In alle drie gevallen lijkt het mij wel degelijk nieuws. Ik ben het met je eens dat de kop de lading wel moet dekken. We zullen daar iets scherper op letten, al ben ik van mening dat die van Samsung daar prima aan voldoet ('snelle en goedkope').

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 16:05
Over het wel of geen nieuws is voor mij geen discussie, dat is het alle 3. Het gaat mij in het Samsung geval over de volgende quote:
Samsung stuurt zijn huidige, duurdere displays met 120Hz aan, maar de nieuwe lcd's zullen met dubbele snelheid, 240Hz
en
Naast een snellere responstijd, dankzij de twee maal zo snelle aansturing van de displays, zou de 'blue phase'-lijn ook goedkoper te produceren zijn.
Het gaat om een verdubbeling in combinatie met goedkoper produceren. Dat is het juist het nieuws. Zoals de kop nu was is daar elk bedrijf bezig met sneller tegen goedkope technieken, niets byzonders dus. En dat vind ik jammer.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een probleem is natuurlijk dat wanneer je probeert het nieuws exact in de kop te omschrijven, deze vaak nogal lang wordt. Daar hebben ook al mensen over geklaagd.