Toon posts:

[OC] Amd X2 5200+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag m'n processor overclocken maar dit lukt totaal niet. Heb volgende onderdelen:

- amd athlon x2 5200+ (idle +/- 40°C)
- ASRock ALiveNF5-eSATA2+ moederbord
- Voeding: Trust 520W Pro PSU Low Noise
- 2gb GEIL ddr2 800 mhz
- 400 GB samsung spinpoint.
- Radeon 2600xt.

Multiplier staat standaar al op het hoogste 13x en fsb staat op 200mhz.
Voltage staat ook al op het hoogste standaard 1.4 V. Met deze instellingen loopt hij dus gwn op 2.6 Ghz. Nu van als ik de fsb iets verhoog naar pakweg 206 start de pc op zonder dat ik beeld heb of zonder dat usb poorten werken. Na paar resets komt er dan op dat de pc niet kon opstarten met deze instellingen. Is dit omwille van het bootguard failure systeem van Asrock die ik altijd op enable laat staan voor de veiligheid of ligt het probleem elders ?

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:32
niet om je af te kraken, maar er zijn zat topic's over het overklokken van een amd x2 cpu.
mijn tip die ik je wil geven in kijk in het centrale overclock topic om hints en tips op te doen.

[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35
je zal hier en in de voorgaande delen veel dingen leren/lezen over het oc'en van een amd x2 cpu.

maar even terug na de orde van de dag.

Ik denk niet dat je echt een goeie overklock zal bereiken door het toe doen van een toch simpele voeiding omdat dit een B merk voeding is, en omdat asrock borden ( de meesten) bekend staan als slechte overklokkers. Ooh en vergeet niet je PCI-E te locken op 100 MHz, want anders sloop je straks je videokaart en dat zal je heel erg zonde vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door badboynova op 14-05-2008 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
k daar vreesde ik ergens al voor al hoopte ik toch dat de voeding voldoende was :p
Zal topic eens doorlezen maar toch best niet gaan overclocken dan. Eerste pc zelf samengesteld en dus maar lessen uit trekken voor de volgende keer.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:39
Heb je zelf dat voltage zo hoog ingesteld? Lijkt me dat je het gewoon te hoog hebt gezet eerlijk gezegd volgens mij is standaard 1,325V? Dat kan je B-voeding idd niet aan als je het zo hoog instelt maar ik denk dat een overclock van 6MHz er wel in moet zitten zelfs nog zonder voltage verhoging, lees idd eerst dat topic goed door.

M3P - M3LR - 6320Wp

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Ik denk dat het probleem is dat je de FSB hebt verhoogd, want jouw AMD systeem gebruikt geen FSB. Overigens lees ik niets over dat je je geheugen omlaag hebt gezet dmv een divider... Probeer het eens zou ik zeggen. Ik lees trouwens ook niet over een PCI en/of PCI-E lock, dus doe dat ook even. Toch wel de basics van het overclocken...

Ik zou gewoon stoppen met overclocken, je schijnt er niet veel vanaf te weten, en op deze manier ga je alleen maar dingen roosteren. Zeker als je ook nog eens een B-merk trust voeding gebruikt.