Goedenmiddag,
Ik ben van plan met wat spul uit inkoopacties een sterrenhemel in mijn nieuwe huis te maken. Deze moet ongeveer 4m2 worden. Ik ben van plan 4 diktes fiber te gebruiken (0.75, 1.0, 1.5, 2.0 mm) om verschillende lichtsterkstes na te bootsen. Voor de dichtheid dacht ik aan ongeveer 200 puntjes per m2. Ik heb een aantal vraagjes over de aansturing hiervan:
Alvast bedankt!
Ik ben van plan met wat spul uit inkoopacties een sterrenhemel in mijn nieuwe huis te maken. Deze moet ongeveer 4m2 worden. Ik ben van plan 4 diktes fiber te gebruiken (0.75, 1.0, 1.5, 2.0 mm) om verschillende lichtsterkstes na te bootsen. Voor de dichtheid dacht ik aan ongeveer 200 puntjes per m2. Ik heb een aantal vraagjes over de aansturing hiervan:
- Per hoeveel zou ik de fibers het beste kunnen bundelen in een wartel. Ik dacht zelf aan ongeveer 50 per wartel, wat dus neerkomt op 16 wartels en 16 RGB ledjes.
- Wat voor soort ledjes kan ik het beste gebruiken (flux, highpower, etc) (liefst uit deze inkoopactie, klik)
- Ik wil de kleur natuurlijk kunnen regelen met een mooi besturingspaneeltje, hiervoor wil ik deze gebruiken. Kan dit zonder meer met zoveel ledjes en in deze toepassing?
- Kan ik de ledjes het best parallel of in serie aansluiten?
- Ik wil ook graag de lichtsterkste kunnen regelen mbv een extra potmeter. Wat voor potmeter heb ik hier ongeveer voor nodig.