Beste 24" monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 15:01
Hey,

Ik ben op zoek naar een goede 24" monitor. Nu heb ik een beetje gesurfd op internet maar daar worden allemaal verschillende monitoren aangeraden.

Ik zou dus graag willen weten welke monitor de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft. Dus als een monitor wat duurder is maar aanzienlijk betere prestaties levert ben ik wel bereid dat te betalen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Groeten,
Rob

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

En welke monitoren ben je zoal tegen gekomen?

Money for nothin' and your chicks for free

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Kies in de pricewatch -> 24 inch tft en kijk dan bij populaire producten, en lees daarvan de product reviews...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 18:00
Is moeilijk te zeggen, wat wil je precies.. Is het voor te gamen, kantoorwerk, photoshop, ....
Wat is je prijsrange? Moeten er boxen aanhangen?

Enkele weken terug heb ik een Iiyama 24-inch gekocht en ben er supertevreden over. Ik gebruik het scherm voor World Of Warcraft (& verder gewoon wat internet / mailen / photoshop / webdesign). De verkoper wist me ook te vertellen dat dit 1 van de weinige schermen was die met eventuele pixelschade moest teruggenomen worden (itt. welgekende merken). Ik heb er (in België) iets minder dan 400€ voor betaald. http://data.icecat.biz/pdf/21398303-8749.pdf

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32
Hoe goed een scherm is hangt vooral samen met wat voor soort paneel er gebruikt word. De beste panelen zijn S-IPS/PVA panelen. Ze hebben een grote kijkhoek en de weergave is kleurgetrouwer. Echter zijn dit ook direct de duurde schermen. Ook hebben veel van die schermen met IPS/PVA panelen last van input lag wat je als hinderlijk kan ervaren als je veel spellen speelt. TN panelen hebben daar zo goed als geen last van en zijn beter als je gamed, helaas is de kijkhoek wel minder bij TN panelen en vooral met grote schermen kan dat lastig zijn / opvallen. Als ik jou was zou ik een keuze maken tussen TN (goedkoper) en IPS/PVA (duurder) en dan een scherm kiezen. Welk merk maakt niet zo heel veel uit het is vaak een kwestie van service/prijs/uiterlijk waar het verschil zit tussen de merken.

Owja, lees dit ook even http://www.tftcentral.co.uk. Daar staat genoeg informatie om een goed scherm te kunnen vinden die aan jouw wensen voldoet.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorick op 13-05-2008 16:13 ]

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 15:01
Ik gebruik het scherm met name voor gamen en films bekijken en gewone dingen zoals surfen en office.

Ik heb op internet over verschillende modellen gelezen:
-Dell, maar deze heeft nog redelijk last van ghosting
-Samsungs staan altijd in de Best Buy Guide en schijnt mooie kleuren te hebben, maar dan wel de 22" modellen
-HP staat nu in de best buy guide(22"), en over de Pavillion W2408 staan hier op tweakers goede reviews over.
-Iiyama heeft de beste responsetijd, maar die zou wat minder qua kleuren zijn.
-Eizo, hier heb ik ook goede dingen over gelezen, is wel wat duurder

Mijn budget is redelijk flexibel, richtlijn is tussen 400-800 euro.

Op het moment neig ik het meest naar de HP Pavilion W2408 (H) , maar wellicht hebben jullie nog goede alternatieven?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Lees daar waarom topics als deze geen nut hebben :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.