• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Hallo,

Ik heb deze videokaart nu bijna 2 jaar en tot nu toe heeft die het altijd perfect gedaan.
Kon de vetste en nieuwste games perfect spelen maar sinds een maand of 1/2 heb ik problemen.

Bij het spel Rainbow six las vegas en Crysis krijg ik allemaal vage kleuren als ik de spellen opstart. Dan krijg in het start scherm weer allemaal kleuren waardoor het spel nauwlijks te besturen is. Bij de ingame actie is echter het spel weer normaal maar als ik dan dood ben in een spel komen weer al die kleuren waardoor het spel nauwlijks te spelen is. Verder lijkt het of de spellen het slechter doen qua fps

Wat het rare is, ik heb het probleem alleen met spelen, tijdens ander gebruik heb ik nog nooit problemen gehad dus alles tijden de games.

Wat ik nu gedaan heb om het probleem op te lossen

1 Alle stof uit mijn computer gezogen met een stofzuiger, is het nog verstandig om dit met een compressor nog een keer te doen?
2 Verschillende drivers geinstalleerd, heb nu 7.15.11.6925
3 Vista 32 bits gisteren opnieuw geinstalleerd maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Ben benieuwd wat de oplossing zijn omdat er waarschijnlijk geen gerantie meer op zit.

Ik moet erbij vertellen dat ik sinds 2 maanden 2 schermen heb en die allebei op mijn videokaart zijn aangesloten.

Rob

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 13-05-2008 00:00 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat je videogeheugen stuk is, en dat je daardoor artefacts krijgt in een aantal gevallen. Dat je dat met desktop werk niet opvalt is omdat je nooit het volledige videogeheugen van zo'n kaart gebruikt (met een 22" breedbeeld heb je nog maar 8MB nodig namelijk), maar games vragen een stuk meer. Dus wat dat betreft kun je dat wel gaan merken.

Ik zou zeggen, test eens een andere kaart, of probeer deze eens in een ander systeem en kijk of het idd de videokaart is.

• Wackmack
Ik moet erbij vertellen dat ik sinds 2 maanden 2 schermen heb en die allebei op mijn videokaart zijn aangesloten.

Verwijderd

Zet de kast een keer open, haal even een ventilator van beneden en zet die recht in de kast.
Berg herrie maar koel de zaak eens goed. Vooral de laatste 2 weken is het bloedje heet en warmte kan ook artefacts veroorzaken.
Als je met flinke wind in de kast gewoon kan spelen weet je waar het aan ligt.

Verwijderd

Wij hebben een maand geleden ditzelfde probleem gehad, was zoals Terw_Dan al zij het geheugen. Ik weet niet of je daar wat aan kan doen. Maar ik heb maar een nieuwe 88GT gekocht..

• Wackmack
Heel apart, heb blijkbaar iets verandert want de spellen werken weer toppie!

Helemaal blij, ben gauw weer gamen en het heeft toch met het weer te maken denk ik. Heb de koeler de hele dag op de kamer gezet en het raam open het is hier dus lekker koel, denk dat dat de oplossing is!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Versteegrob schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:50:
Heel apart, heb blijkbaar iets verandert want de spellen werken weer toppie!

Helemaal blij, ben gauw weer gamen en het heeft toch met het weer te maken denk ik. Heb de koeler de hele dag op de kamer gezet en het raam open het is hier dus lekker koel, denk dat dat de oplossing is!
Je kan toch zien wat de temps doen zonder die maatregelen.
Ik heb die kaart vanaf dag1 gehad en pas sins kort een andere, die 7950GX2 werkt nog steeds prima hij word onder load alleen HeeT de onderste kaart 90+.

[CiP] Aqueum initium TJ09

• Wackmack
Ja maar heb de temp niet gecontroleerd vooraf maar ik kan weer lekker gamen!

• Wackmack
Ben ik weer, wil net weer gaan gamen heb ik weer hetzelfde probleem.

Dit zijn de temps nu in windows
core 1 73 graden
core 2 59 graden

Is het groter verschik te verklaren?

Verder staat mijn pc kast onder me bureau tegen de achterkant van een muur aan, kan dit een probleem zijn?

Ga nu gamen en even kijken wat de temps dan worden

Heb de fans van de videokaart nu op 100% gezet en de temps zijn nu

core 1 61
core 2 48 graden

Scheelt dus ruim 10 graden en ga nu kijken of de games weer normaal lopen

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 13-05-2008 09:56 ]

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Versteegrob schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:19:
Ben ik weer, wil net weer gaan gamen heb ik weer hetzelfde probleem.

Dit zijn de temps nu in windows
core 1 73 graden
core 2 59 graden

Is het groter verschik te verklaren?

Verder staat mijn pc kast onder me bureau tegen de achterkant van een muur aan, kan dit een probleem zijn?

Ga nu gamen en even kijken wat de temps dan worden

Heb de fans van de videokaart nu op 100% gezet en de temps zijn nu

core 1 61
core 2 48 graden

Scheelt dus ruim 10 graden en ga nu kijken of de games weer normaal lopen
Dit zijn toch echt nette temps hoor, niks mis mee.
Ik heb ook altijd een groot verschil in temperatuur tussen de onderste en bovenste kaart gehad.
Persoonlijk denk ik toch dat het aan je drivers ligt, probeer deze eens, werkte bij mij altijd prima.
Draai alvorens je deze installeert wel iets van een driver cleaner.

Als het zich voor blijft doen is het misschien idd een probleem in 1 van de componenten.
Je kunt dan overwegen, afhankelijk van je budget om z'n broer te kopen. Ik zou dan voor deze gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door UgotHeinzzd op 13-05-2008 13:01 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Pagina: 1