Toon posts:

Led's aansluiten Highpoint Rocketraid 1740

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe de led's zijn aan te sluiten op een MOBO? (dus niet op een CI-design backplate)
Wie weet met 'losse' led's? Gok maar....................

Weet veul maar zo ver reikt m'n kennis niet, elektriciteit daar gaan m'n haren van overeind staan...

http://www.highpoint-tech.com/USA/rr1740.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 22:41 . Reden: link toegevoegd ]

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Ik heb echt geen idee wat je hier nu vraagt. Ben eens wat duidelijker in wat je wilt, en in hoe je het wilt.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat wil je nou precies weten? Hoe je LED's op je Rocketraid kaart aan moet sluiten, of hoe je leds op een moederbord aan moet sluiten?
Hoe dan ook, in beide gevallen zou ik je aanraden om even in de handleiding van het desbetreffende apparaat te kijken. Daar staat gewoon in aangegeven hoe je een LED aan moet sluiten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:42:
Wat wil je nou precies weten? Hoe je LED's op je Rocketraid kaart aan moet sluiten, of hoe je leds op een moederbord aan moet sluiten?
Hoe dan ook, in beide gevallen zou ik je aanraden om even in de handleiding van het desbetreffende apparaat te kijken. Daar staat gewoon in aangegeven hoe je een LED aan moet sluiten.
en waarom denk je dat ik het vraag slimpie, als het er in stond................................. jawel, dan vroeg ik het niet!

Verwijderd

Topicstarter
de_harde_kern schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:41:
Ik heb echt geen idee wat je hier nu vraagt. Ben eens wat duidelijker in wat je wilt, en in hoe je het wilt.
dacht dat ik duidelijk was, op een MOBO!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Met welk nut wil je de led uitgangen van je controller op je moederbord aansluiten ?

Waarschijnlijk wil je gewoon leds aansluiten op de controller, zodat je aan de buitenkant van je case kan zien wat de disk status is ? En dit niet via de Standaard backplate (Ci-Design), maar gewoon losse leds ? Ik zou zeggen neem toch goed de manual door, er staat namelijk precies vermeld wat welke pins zijn, er waarschijnlijk dien je zelf een nulpunt erbij te zoeken. OMdat je geen backplate gebruikt

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:43:
en waarom denk je dat ik het vraag slimpie, als het er in stond................................. jawel, dan vroeg ik het niet!
Waarom denk je dat ik het vraag slimpie. Omdat het totaat niet duidelijk is uit je vraag wat je wilt!
Heel leuk dat je dus een Rocketraid kaart hebt, maar dat heeft 0,0 te maken met het aansluiten van LED's op je moederbord. Dus misschien is het handig om te zeggen wat voor moederbord je hebt...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
hoor het al, je hebt er verstand van..................... ga alstebelieft een ander topic vervelen

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:48:
Met welk nut wil je de led uitgangen van je controller op je moederbord aansluiten ?

Waarschijnlijk wil je gewoon leds aansluiten op de controller, zodat je aan de buitenkant van je case kan zien wat de disk status is ? En dit niet via de Standaard backplate (Ci-Design), maar gewoon losse leds ? Ik zou zeggen neem toch goed de manual door, er staat namelijk precies vermeld wat welke pins zijn, er waarschijnlijk dien je zelf een nulpunt erbij te zoeken. OMdat je geen backplate gebruikt
ook hier, als het erin stond.........................., je bedoelt het goed maar het staat er niet in!

weet niet welke pin ik moet pakken en zoja of het wel kan daar er vier pinnen zijn voor een ci-backplate en niet 2 voor een mobo.

nulpunt zoeken, hmmmmmmmmmmm begrijpen doe ik de theorie maar op elektriciteits gebied ben IK een nul. 8)7

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:01:
[...]

ook hier, als het erin stond.........................., je bedoelt het goed maar het staat er niet in!

weet niet welke pin ik moet pakken en zoja of het wel kan daar er vier pinnen zijn voor een ci-backplate en niet 2 voor een mobo.

nulpunt zoeken, hmmmmmmmmmmm begrijpen doe ik de theorie maar op elektriciteits gebied ben IK een nul. 8)7
Als je zelf nou een eerst rustig gaat lezen, dan komen sommige antwoorden misschien beter over dan je in eerste instantie denkt dat er gezegd wordt. Immers jij stelt de vraag om een LED uitgang aan te sluiten op een systemboard.(Hier hoor ik je trouwens verder niet over ondanks mijn vraag).

Als je heel simpel de LED setup guide erbij pakt, die staat vermeld op de pagina die je zelf linkt. staat er in plaatje aan gegeven waar de beide pin sets voor zijn. Vervolgens staat op plaatje 4 de nummering aangegeven. En ik neem aan dat je zelf wel kan google/zoeken op GOT over het aansluiten van een ledje. (Geloof mij er zijn genoeg topics hierover, en het is echt geen hogere electronica niveau, om een ledje aan te sluiten. Plus komt waarschijnlijk uit je controller. Weerstandje eraan, ledje eraan(Denk aan de polariteit, Anode; Kathode). En dan naar een minpunt.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

HCBS jouw topic start raakt kant nog wal, in de topic titel geef je aan dat je LED's wilt aansluiten op een Highpoint controller. Vervolgens geef je weer aan dat het om een moederbord gaat, terwijl je direct daaronder weer een link geeft naar dezelfde Highpoint controller uit de topic titel. Vind je het dan vreemd dat dit enigszins verwarring brengt bij de personen die jou alleen maar willen helpen?

Vervolgens reageer je wel erg vreemd op de naar mijn idee logische vragen van een persoon die jou wel zou willen helpen, maar zoals menig ander niet voldoende informatie uit jouw topic start en reacties kan halen.

Wanneer je een topic aanmaakt zorg er dan voor dat je een duidelijk omschrijving van het probleem geeft. Daarnaast de specificaties van jouw systeem opgeeft of die van de componenten waar het omgaat. Laat ook weten wat je reeds zelf hebt (uit)gevonden met behulp van b.v. de GOT search, Google of eventuele fabriekinformatie (handleidingen).

Het enige wat jij geeft is een erg sumiere omschrijving van het probleem met wel de specificaties van de Highpoint controller, maar absoluut geen gegevens van het moederbord. Vervolgens ga je vreemd reageren op mede GoTers/Tweakers die jou alleen maar willen helpen. Ik raad je aan deze nogmaals door te nemen: OM FAQ / Beleid , verder sluit ik om bovenstaande redenen dit topic.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.