[Intel iMac 2G] Valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Mmm volgens mij heb ik een probleem met mijn iMac (20" 2,66GHz 750GB 2GB RAM). Ik heb al 2 keer gehad dat mijn iMac zomaar uitviel... :(

Dit was de allereerste keer toen ik mijn iMac net had aangezet (eergisteren) en zojuist weer.

Is dit een bekend probleem?

UPDATE: Net weer :(

[ Voor 4% gewijzigd door FerdiV op 11-05-2008 13:21 ]

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Wat draai je dan allemaal op het moment dat hij uitvalt? Misschien dat er een programma dwarsligt.

//Edit: Alhoewel, als hij uitvalt ligt dat denk ik niet bij een programma, maar meer bij de hardware. Of start hij opnieuw op?

[ Voor 39% gewijzigd door Mei op 11-05-2008 13:43 ]

• FerdiV
Mei schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:42:
Wat draai je dan allemaal op het moment dat hij uitvalt? Misschien dat er een programma dwarsligt.

//Edit: Alhoewel, als hij uitvalt ligt dat denk ik niet bij een programma, maar meer bij de hardware. Of start hij opnieuw op?
Ik had het de eerste keer toen mijn iMac aanging. Ik was nog in het beginproces waarbij je je muis moet koppelen enz. Het gebeurde bij het intro filmpje van Leopard (was afgelopen vrijdag).

De 2e en 3e keer waren zojuist. Bij de 2e keer stonden er wat Finder windows open (stuk of 2/3) en wat Safari websites (ook stuk of 3). Bij die 3e keer stond er bijna niks aan, hij was namelijk net 5 minuten geleden pas opgestart na die 2e keer.

Ik heb een SMC reset gedaan, geen idee of het gaat werken. Zit nu al wel weer een tijd te werken op mijn iMac zonder dat hij uitvalt maar tussen de 1e en 2e keer zat ook een dag...

Ik hoop dat ik het zo kan oplossen want heb geen zin om hem te laten fixen. Heb net de schijf van 750GB zitten volpompen (dat was gisteren, de dag dat hij juist niet uitviel).

Bij de 2e en 3e keer had ik trouwens net mijn iPod aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door FerdiV op 11-05-2008 13:54 ]

• FerdiV
En weer viel hij uit, help! Nu tijdens het bekijken van een video in Safari. Dinsdag dan maar Apple bellen en nu proberen alles te back-uppen.

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:23
FerdiV schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:53:
En weer viel hij uit, help! Nu tijdens het bekijken van een video in Safari. Dinsdag dan maar Apple bellen en nu proberen alles te back-uppen.
Heb je je geheugen geupdate ? Dat heb ik namelijk zelf ook wel eens gehad , met een witte iMac. Toen viel hij ook uit maar dit kwam door een slecht reepje geheugen.

• FerdiV
carfreak02 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:56:
[...]

Heb je je geheugen geupdate ? Dat heb ik namelijk zelf ook wel eens gehad , met een witte iMac. Toen viel hij ook uit maar dit kwam door een slecht reepje geheugen.
Nope niet gedaan. Maar misschien zit er al een verkeerde in? Hoe kan ik dat checken?

Wilde er al 4GB van gaan maken dus als dat het probleem is, dan zou het snel opgelost zijn.

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:34
Geheugenreepje zou ook scheef kunnen zitten door transport. Even goed aandrukken dus.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• FerdiV
Gluten Parody schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:17:
Geheugenreepje zou ook scheef kunnen zitten door transport. Even goed aandrukken dus.
Goed, zal er even naar kijken. En als dat het niet is dan haal ik er 1 uit en daarna alleen met die andere, want misschien is er 1 van de 2 kapot.

Maar kan hij dan zomaar uitvallen nadat hij een uur heeft aangestaan en bijna niks uithaalt?

Maar goed, zal het proberen :)

UPDATE: Heb het opgemaakt. Het zat er gewoon goed in. Ik probeerde ze er nog uit te halen om ze er opnieuw in te doen, maar ze zitten onwijs vast! Niet normaal :S En ik moet er nog een keer 4 GB van maken...

Maar goed, heb ze nog even goed aangedrukt en we zullen zien wat er gebeurt. Denk niet dat het verholpen is. Maar kan het trouwens zijn dat door de hitte mijn iMac uitvalt? Op mijn kamer op zolder is het nogal warm.

UPDATE2: Zojuist is hij 3 of 4 keer aan en uitgegaan in ongeveer 2 minuten. Heel vreemd, hij was opgestart en meteen kapte hij ermee. Het viel me vooral op dat toen ik bij de laatste keer mijn muis begon hij niet meer uitviel. Maar goed, ik heb even een stukje uit de system log gekopieerd. Misschien kan iemand er iets aan zien? Ik heb er geen verstand van. De 3 of 4 keer aan en uit gaan gebeurde in de uren van 23.17 tot en met 23.20.

Heb geen idee hoe ik dat lange stuk tekst hier handig kan plaatsen. Dus hier de link naar mijn Public folder waar de log file staat:

http://idisk.mac.com/ferdiverbeek-Public

[ Voor 233% gewijzigd door FerdiV op 11-05-2008 23:43 ]

• FerdiV
Is er iemand die naar mijn log file heeft gekeken of dat wil doen?

Anders morgen maar bellen...

• carfreak02
Ik zou sowieso bellen want dit is natuurlijk niet goed, je betaalt niet zo'n groot bedrag om vervolgens uitvallers te hebben.

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FerdiV schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:08:
Is er iemand die naar mijn log file heeft gekeken of dat wil doen?

Anders morgen maar bellen...
Previous Shutdown Cause: -128

Dit komt uit je log files en komt twee keer terug. Ben al wat aan het googelen om te kijken wat het precies is, maar dit kun je volgens mij ook wel gebruiken bij je gesprek met Apple.

Verwijderd

Kan me herinneren de code eerder gezien te hebben, dit maal in verband met mijn iMac G5 ALS 20". Dit model had iets buiten de garantie voedingsproblemen. Dit is overigens vanwege de frequentie later door Apple in een separaat programma opgenomen.

Als het inderdaad -128 was (als ik me goed herinner) wil dat het volgende zeggen: als je je computer goed uitzet, schrijft 'ie een getalletje. Als de computer om een of andere reden dat getal niet schrijft, staat er niks. Bij het opstarten wordt het getal nagekeken en als er niks staat komt er (naar ik meen dus) -128 in de log. Dit kan dus ook bijvoorbeeld gebeuren als je de stekker eruit trekt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande post zijn afgesplitst van [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2, omdat problemen in aparte topics horen zodat ze zo later ook weer makkelijk terug te vinden zijn :) Zie ook Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• FerdiV
Die -128 viel mij ook wel op. Maar blijkbaar heeft de iMac dus een hardware probleem. Hoop dat ik dan een nieuwe krijg want hoorde dat sommige een refurbished ontvangen :S

• carfreak02
FerdiV schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:17:
Die -128 viel mij ook wel op. Maar blijkbaar heeft de iMac dus een hardware probleem. Hoop dat ik dan een nieuwe krijg want hoorde dat sommige een refurbished ontvangen :S
Dat lijkt me sterk , anders kun je hem altijd nog binnen die aantal dagen terugsturen en je geld terugkrijgen. Met een refurbished model zou ik zeker niet akkoord gaan immers lever je ook een nieuwe iMac in.

• FerdiV
Heb gebeld. Ze wisten niet goed wat het probleem was. Ik krijg nu een nieuwe en mijn huidige wordt door de TNT opgehaald.
Pagina: 1