Met het EK (weliswaar zonder
, dus dan maar voor Oranje
) in het vooruitzicht, ben ik op zoek naar een nieuwe TV, want de huidige CRT begint écht wel klein te worden: Hij is 20" groot en ik zit op 2,50 meter... (zou nog wel een half metertje achteruit kunnen)
Ik heb een budget voorzien van +/- 1300 Euro, heb al een boel sites bezocht, vergelijkingen gedaan en heb al volgende selectie gemaakt:
Philips_42PFL5603D
- Helderheid: 500 cd/m²
- Dynamisch contrast 30000 :1
- Reactiesnelheid: 5 ms
- Pixel Plus HD: verbetering HD signaal
Samsung LE40A656 (heb ik wel niet gevonden binnen mijn budget)
- Dynamisch contrast 50000 :1
- Reactiesnelheid: 4 ms
- Lcd 100 Hz
De enige "vrees" die ik nog heb zijn de "vegen" bij snelle (voetbal)bewegingen. Momenteel kijk ik wel Telenet Digitaal, maar niet in HD of zo.
Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?
Ik neem aan dat reactiesnelheid hier een invloed op heeft, maar is 5ms snel genoeg of zie je dan nog vegen?
Die Lcd 100Hz die sommige modellen hebben, heeft dat er een invloed op?
Iemand van jullie die toevallig de bovenstaande Philips heeft en mij kan laten weten of het bekijken van voetbal op dit toestal meevalt of niet?
Iemand die andere suggesties heeft (merken, modellen).
Wat is eigenlijk best qua bekijken van voetbal zonder bewegingsvegen LCD of Plasma? Ik heb mij in mijn zoektocht beperkt tot LCD omdat ik nogal een vrij heldere woonkamer heb (veel lichtinval) en ik dacht dat dit dan beter was?
Als Nederland Europees Kampioen wordt, wil ik daar wel mooie beelden van hé
Ik zou het nog vergeten... Alvast bedankt voor de reacties
Ik heb een budget voorzien van +/- 1300 Euro, heb al een boel sites bezocht, vergelijkingen gedaan en heb al volgende selectie gemaakt:
Philips_42PFL5603D
- Dynamisch contrast 30000 :1
- Reactiesnelheid: 5 ms
- Pixel Plus HD: verbetering HD signaal
Samsung LE40A656 (heb ik wel niet gevonden binnen mijn budget)
- Dynamisch contrast 50000 :1
- Reactiesnelheid: 4 ms
- Lcd 100 Hz
De enige "vrees" die ik nog heb zijn de "vegen" bij snelle (voetbal)bewegingen. Momenteel kijk ik wel Telenet Digitaal, maar niet in HD of zo.
Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?
Ik neem aan dat reactiesnelheid hier een invloed op heeft, maar is 5ms snel genoeg of zie je dan nog vegen?
Die Lcd 100Hz die sommige modellen hebben, heeft dat er een invloed op?
Iemand van jullie die toevallig de bovenstaande Philips heeft en mij kan laten weten of het bekijken van voetbal op dit toestal meevalt of niet?
Iemand die andere suggesties heeft (merken, modellen).
Wat is eigenlijk best qua bekijken van voetbal zonder bewegingsvegen LCD of Plasma? Ik heb mij in mijn zoektocht beperkt tot LCD omdat ik nogal een vrij heldere woonkamer heb (veel lichtinval) en ik dacht dat dit dan beter was?
Als Nederland Europees Kampioen wordt, wil ik daar wel mooie beelden van hé
Ik zou het nog vergeten... Alvast bedankt voor de reacties