Verwijderd

Topicstarter
Met het EK (weliswaar zonder }) , dus dan maar voor Oranje ;) ) in het vooruitzicht, ben ik op zoek naar een nieuwe TV, want de huidige CRT begint écht wel klein te worden: Hij is 20" groot en ik zit op 2,50 meter... (zou nog wel een half metertje achteruit kunnen)

Ik heb een budget voorzien van +/- 1300 Euro, heb al een boel sites bezocht, vergelijkingen gedaan en heb al volgende selectie gemaakt:

Philips_42PFL5603D
- Helderheid: 500 cd/m²
- Dynamisch contrast 30000 :1
- Reactiesnelheid: 5 ms
- Pixel Plus HD: verbetering HD signaal

Samsung LE40A656 (heb ik wel niet gevonden binnen mijn budget)
- Helderheid: 500 cd/m²
- Dynamisch contrast 50000 :1
- Reactiesnelheid: 4 ms
- Lcd 100 Hz

De enige "vrees" die ik nog heb zijn de "vegen" bij snelle (voetbal)bewegingen. Momenteel kijk ik wel Telenet Digitaal, maar niet in HD of zo.
Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?

Ik neem aan dat reactiesnelheid hier een invloed op heeft, maar is 5ms snel genoeg of zie je dan nog vegen?
Die Lcd 100Hz die sommige modellen hebben, heeft dat er een invloed op?
Iemand van jullie die toevallig de bovenstaande Philips heeft en mij kan laten weten of het bekijken van voetbal op dit toestal meevalt of niet?
Iemand die andere suggesties heeft (merken, modellen).

Wat is eigenlijk best qua bekijken van voetbal zonder bewegingsvegen LCD of Plasma? Ik heb mij in mijn zoektocht beperkt tot LCD omdat ik nogal een vrij heldere woonkamer heb (veel lichtinval) en ik dacht dat dit dan beter was?

Als Nederland Europees Kampioen wordt, wil ik daar wel mooie beelden van hé d:)b

Ik zou het nog vergeten... Alvast bedankt voor de reacties ;)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-02 23:11

Tjark

DON'T PANIC

Voor de samsung: er is nu een EK actie als je een samsung in de winkel (niet internet) koop: 100 euro korting op een 6 serie 40" (en 300 euro op een 46")
http://www.samsung.com/nl...romotion/vespa/vespa.html

[ Voor 6% gewijzigd door Tjark op 11-05-2008 17:33 ]

*insert signature here

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Onder de 10ms merk je bijna niets meer van snelheidswinst. Het verschil tussen 4ms en 5ms ga jij niet zien.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een bijkomend vraagje: 42" zou dat niet ineens té groot zijn? (Ik kom van 20").

Zeker omdat ik er maar 2,5 à 3 meter afzit....

Ik weet het er zijn wel van die berekeningen om de grootte te bepalen (diagonaal * 3 of zo), maar zijn die betrouwbaar (wat geeft dat in de praktijk?) en als ik zo dicht op zo'n groot scherm zit, wordt het beeld dan niet minder scherp?

Verwijderd

Ik ga even een heel vies woord in de discussie gooien, maar is de aanschaf van een plasma niet beter wanneer je naar beweging wilt gaan kijken?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:59:
Ik ga even een heel vies woord in de discussie gooien, maar is de aanschaf van een plasma niet beter wanneer je naar beweging wilt gaan kijken?
Waarom zou het een vies woord zijn?

Ik zou zelf naar een plasma neigen maar gezien de kijkafstand zal het een full hd moeten zijn ;(
Op 2m75 gaat HD ready nog, 2m50 begin je al beetje last van de pixels te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 17-05-2008 12:51 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48
Chevy454 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:50:
[...]

Waarom zou het een vies woord zijn?

Ik zou zelf naar een plasma neigen maar gezien de kijkafstand zal het een full hd moeten zijn ;(
Op 2m75 gaat HD ready nog, 2m50 begin je al beetje last van de pixels te krijgen.
Hoe ver zit jij van je TV af dan? Je had ook een 42PX80 gekocht toch?

Ik heb zelf ook sinds dinsdag een 42PX80 en ik zit er precies 3 meter vanaf. Vind 3 meter eigenlijk een ideale afstand voor 42", zeker icm Casema digitaal.

Join het GoT Pulse-Team!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Kort maar krachtig: Sony Bravia KDL-40D3500 (Full HD), Veel beter dan al die andere.

En je hebt hem al voor rond de € 1000,-

http://www.kieskeurig.nl/...47860C12573B0005467FB.htm

[ Voor 58% gewijzigd door crack_en_hack op 17-05-2008 14:03 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Ik zou hier ook eens naar kijken!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:39:
Nog een bijkomend vraagje: 42" zou dat niet ineens té groot zijn? (Ik kom van 20").

Zeker omdat ik er maar 2,5 à 3 meter afzit....

Ik weet het er zijn wel van die berekeningen om de grootte te bepalen (diagonaal * 3 of zo), maar zijn die betrouwbaar (wat geeft dat in de praktijk?) en als ik zo dicht op zo'n groot scherm zit, wordt het beeld dan niet minder scherp?
1. Uiteraard is het ineens heel groot. Maar dat is natuurlijk logisch want je bent het oude gewend, en je went erg snel aan de nieuwe grootte hoor. Misschien moet je 37 inch overwegen?

2. Die regels zijn natuurlijk vuistregels, gebasseerd op de gemiddelde mens. Ik ben van mening dat de kijkafstand erg persoonlijk is. Zelf heb ik liever een grote TV op mijn kamer staan, mijn ouders zijn al blijk met een 26" voor in de huiskamer.

Ik krijg vaak mails over dit onderwerp, en de tip die ik mensen vaak geef is: Maak van wat A4'tjes je nieuwe TV na. Dus knip en plak wat totdat je een vel van 42" hebt en hang dit neer. Zo krijg je een beetje de indruk van hoe alles eruit gaat zien. En laat je niet verleiden in de winkel. Je bent niet de eerste die de TV achteraf te groot vindt. :)

No Shame, only Fame!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:15
en als je het geld er voor hebt kijk ook eens naar een Pioneer Plasma....

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 14:01
Sony 40V3000 voor 1089,-. Een vriend van mij heeft er 1 en het ziet er heel erg goed uit, zeker voor die prijs. Je mist dan wel 100hz maar dat vind ik persoonlijk zowiezo niet zo belangrijk.

- 24P
- Full-HD 1080P

Instagram

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 23:08

SaN

Ik vind persoonlijk een TV nooit te groot. Misschien in het begin wennen omdat je die oude tv gewend bent, maar als er 70" tv's waren in de prijsklasse van 42" tv's had ik er zeker 1 gekocht. Heerlijk juist ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:59:
Ik vind dat ook helemaal geen vies woord hoor en inderdaad voor beweging is plasma misschien wel ideaal (ik twijfel eigenlijk nog altijd :? ).
Maar hoe zit dat met inbranden bij plasma, zijn daar geen problemen meer mee?
En wat mij eigenlijk doet overhellen naar LCD is de lichtinval. Mijn tv staat naast een schuifraam van 2m op 2,5m waarbij vanaf ongeveer 15 uur in de namiddag de zon pal op het scherm valt... Allez, ik heb wel van die zonnewerende gordijnen, maar het is toch nog altijd vrij helder...

Verwijderd

Waarom zou je een TV kopen voor het EK? Nederland zou geluk hebben als ze de eerste poule overleeft. Op een FullHD Plasma/LCD gaan die ballen er echt niet makkelijker in. >:) :'(

Even serieus, ik zou gaan voor Plasma: beter/groter voor hetzelfde geld. Reflectie is een groot minpunt maar LCD is ook niet geheel vrij van reflectie. En die Pana 42PZ80E is wel erg leuk.
De minpunten van LCD zijn nogsteeds niet weg, Plasma blijft een goede keus
Inbranden gebeurt eigelijk niet meer als je de eerste 200 uur met veilig contrast kijkt (50-60%).

Maar was hier nou een speciaal topic voor nodig.... :? Past dit niet binnen een bestaande?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 17:47 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DenMan schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:59:
Hoe ver zit jij van je TV af dan? Je had ook een 42PX80 gekocht toch?
2m75 ;) En idd een Panasonic 42PX80.
Ik heb zelf ook sinds dinsdag een 42PX80 en ik zit er precies 3 meter vanaf. Vind 3 meter eigenlijk een ideale afstand voor 42", zeker icm Casema digitaal.
Ja maar vanaf 2m50 vind ik dat je al wat pixels kunt zien maar dat is ook weer afhankelijk van je bron. Bij een DVD zie ik weinig (mss de ogen open trekken :+ ) maar bij een digitaal SD signaal vind ik het wat tegenvallen in de vorm van wat pixels (maar dat komt ook vanwege het feit dat ik geen upscalende decoder heb en dat er soms weinig bandbreedte voor sommige kanalen wordt gereserveerd)

Maar qua grootte hoor je me niet klagen, zeker omdat ik nog maar 20 uur naar de TV zelf heb gekeken (woon op kamers, enkel in het weekend TV kijken, studeren, motorrijden blablabla, weinig tijd dus.) en iedere keer is het genieten. Maar hij mag alweer een maatje groter volgens mijn oude heer, 50 lijkt wel leuk zegt hij :|

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 17-05-2008 18:26 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

heb je de keuze al kunnen maken? Ik ben ook op zoek naar een LCD/Plasma TV... binnenkort verhuizen, en wat staat er nu mooier in je nieuwe woonkamer als een gloedje nieuwe TV?!

Naast natuurlijk dat ik het EK goed wil zien, is dit DE periode om de beste aanbiedingen tegen te komen, maar waar? Welke electroboer heeft de meest lucuratieve aanbieding?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:19
Tjark Verhoeven schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:26:
Voor de samsung: er is nu een EK actie als je een samsung in de winkel (niet internet) koop: 100 euro korting op een 6 serie 40" (en 300 euro op een 46")
http://www.samsung.com/nl...romotion/vespa/vespa.html
Telt niet in belgië.

Dit is de goedkoopste prijs die ik gezien heb.
Samsung LE40A656

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-01 23:10
sander-sp schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:32:
Ik vind persoonlijk een TV nooit te groot. Misschien in het begin wennen omdat je die oude tv gewend bent, maar als er 70" tv's waren in de prijsklasse van 42" tv's had ik er zeker 1 gekocht. Heerlijk juist ;)
beamer.. ;)
Pagina: 1