Toon posts:

probleem met digitenne en nieuwe digitale tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een LCD van Philips gekocht (PFL7962D) Ik heb mijn smartcard van digitenne in de cl-sleuf van de tv gedaan en de antenne van digitenne in de aansluiting van de antenne van de tv. Hierbij gaat het lampje, wat achterop de antenne zit, van de digitenne antenne niet branden en kan ik alleen Ned. 1, 2 en 3 ontvangen. Heeft iemand een idee hoe ik de overige zenders kan ontvangen en hoe het lampje van de digitenne antenne gaat branden?
Als ik de tuner van KPN aansluit op de tv, krijg ik superslecht beeld (heel blokkerig). Nu ontvang ik Ned 1,2 en 3 veel beter dan wanneer ik de tuner aansluit op de tv.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Volgens mij mis je nog een component. De smartcard van Digitenne gaat namelijk niet in een CI slot, maar in een zogenaamde Conditional Access Module (CAM) en die CAM gaat vervolgens in het CI slot. Voor Digitenne van KPN heb je een Conax CAM nodig waarbij de winkelier je waarschijnlijk wel kan adviseren met welk merk CAM de Philips TV het beste samenwerkt.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:43:
Heeft iemand een idee hoe ik de overige zenders kan ontvangen en hoe het lampje van de digitenne antenne gaat branden?
Het lampje moet gaan branden als er vanuit de TV 5V aangezet wordt, nu weet ik dat niet alle TV's dat hebben dan zou je er een power inserter voor kunnen gebruiken.
Wat dat voor een ding is kun je in de startpost lezen van het Digitenne topic.
Het grote Digitenne topic deel 6

Met voldoende signaal en een zenderscan zou hij de rest van de zenders moeten vinden.
Zo niet handmatig de kanalen scannen die je mist.
En op deze site kun je per zendertmast zien op welk kanaal de missende bouqetten zetten.

http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html