Hoi,
Ik heb een probleem met een pc, als eerst de specs:
- asus p5k pro
- intel Q9300 (niet overgeklokt)
- Zalman 600 watt
- 2x 320gb samsung in raid0
- Asus EN8800GTS (niet overgeklokt)
- 4gb (4x1 gb) kingston ddr2 pc6400
- Vista buisness 64bit
Hele systeem is net 3 dagen oud.
Het probleem is simpel; als ik een spel speel of zwaar programma draai dan valt de computer opeens uit en moet ik de voeding zo'n 5 minuten uit latenstaan, waarna de pc wel weer doet, ook lijkt de pc wel weer aan te gaan als ik de videokaart even heel hard laat blazen. (Wanneer de PC uit is gevallen gaat de powerled niet meer aan en blazen alle ventilatoren op volle snelheid).
Wel moet ik even vermelden dat de pc pas uit is gaan vallen nadat ik de nieuwste biosupdate heb gedaan. (Voor de biosupdate heb ik echter nog geen zware programma's gedraaid).
Wat ik al heb geprobeerd:
- PCIe voedingskabel op een andere rail gedaan
- Zoveel mogelijk hardware losgekoppeld
Ik heb geen pc speaker op mijn mobo geplakt, ik heb deze namelijk nu niet bij de hand.
Wat ik volgens mij nog kan proberen:
- Een memtest (die van vista zelf op de DVD), maar zal dit veel nut hebben?
- PC speaker aansluiten (want misschien piept het mobo wel).
- Kan het zijn dat de voeding te weinig vermogen krijgt en daarom uitvalt?
- Videokaart onderklokken?
- Bios downgraden (als dit mogelijk is)
- voeding vervangen (heb maar eens een voeding bij de hand voor een 8800GTS:( )
- Pc uit het raam gooien...
Ik hoop van jullie nog wat tips te krijgen...
Ik ben nu bezig met dat topic door te nemen, maar meestal worden daar klachten beschreven van; pc gaat helemaal niet meer aan e.d. Mijn probleem is; pc loopt ubergoed en opeens poefff, uit.
Alvast bedankt
Ik heb een probleem met een pc, als eerst de specs:
- asus p5k pro
- intel Q9300 (niet overgeklokt)
- Zalman 600 watt
- 2x 320gb samsung in raid0
- Asus EN8800GTS (niet overgeklokt)
- 4gb (4x1 gb) kingston ddr2 pc6400
- Vista buisness 64bit
Hele systeem is net 3 dagen oud.
Het probleem is simpel; als ik een spel speel of zwaar programma draai dan valt de computer opeens uit en moet ik de voeding zo'n 5 minuten uit latenstaan, waarna de pc wel weer doet, ook lijkt de pc wel weer aan te gaan als ik de videokaart even heel hard laat blazen. (Wanneer de PC uit is gevallen gaat de powerled niet meer aan en blazen alle ventilatoren op volle snelheid).
Wel moet ik even vermelden dat de pc pas uit is gaan vallen nadat ik de nieuwste biosupdate heb gedaan. (Voor de biosupdate heb ik echter nog geen zware programma's gedraaid).
Wat ik al heb geprobeerd:
- PCIe voedingskabel op een andere rail gedaan
- Zoveel mogelijk hardware losgekoppeld
Ik heb geen pc speaker op mijn mobo geplakt, ik heb deze namelijk nu niet bij de hand.
Wat ik volgens mij nog kan proberen:
- Een memtest (die van vista zelf op de DVD), maar zal dit veel nut hebben?
- PC speaker aansluiten (want misschien piept het mobo wel).
- Kan het zijn dat de voeding te weinig vermogen krijgt en daarom uitvalt?
- Videokaart onderklokken?
- Bios downgraden (als dit mogelijk is)
- voeding vervangen (heb maar eens een voeding bij de hand voor een 8800GTS:( )
- Pc uit het raam gooien...
Ik hoop van jullie nog wat tips te krijgen...
Ik ben nu bezig met dat topic door te nemen, maar meestal worden daar klachten beschreven van; pc gaat helemaal niet meer aan e.d. Mijn probleem is; pc loopt ubergoed en opeens poefff, uit.
Alvast bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door Meijuh op 11-05-2008 10:48 . Reden: optie toegevoegd, ik ga ze allemaal langs en streep ze door ]
Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500