CPU: AMD s939 4200+ dualcore (oc'ed stabiel @ 2,6ghz)
MOBO: Asus/FujitsuSiemens A8NE-FM
RAM: 2x512 NANYA pc3200 DDR400, 2x256 Samsung pc3200 DDR400 (stock)
GRAKA: ATI Sapphire HD3850 512mb DDR3 aktief
Na letterlijk uren zoeken op GOT, Google, vage duitse fora en Tomshardware (je vraagt je af waar je in godsnaam mee bezig bent maar ik MOET het helder hebben... arghl) begrijp ik nog steeds niet hoe het kan dat mijn geheugen van pc3200 400mhz terugklokt naar 200mhz als ik alle banken vul in een dualchannel opstelling. Al mijn geheugen is 400mhz en zou, naar mijn eventueel-onwetend weten, toch dual channel dezelfde snelheid moeten kunnen behalen?
Zie voor meer info Asus A8NE-FM branded toch flashen
Alvast bedankt!
MOBO: Asus/FujitsuSiemens A8NE-FM
RAM: 2x512 NANYA pc3200 DDR400, 2x256 Samsung pc3200 DDR400 (stock)
GRAKA: ATI Sapphire HD3850 512mb DDR3 aktief
Na letterlijk uren zoeken op GOT, Google, vage duitse fora en Tomshardware (je vraagt je af waar je in godsnaam mee bezig bent maar ik MOET het helder hebben... arghl) begrijp ik nog steeds niet hoe het kan dat mijn geheugen van pc3200 400mhz terugklokt naar 200mhz als ik alle banken vul in een dualchannel opstelling. Al mijn geheugen is 400mhz en zou, naar mijn eventueel-onwetend weten, toch dual channel dezelfde snelheid moeten kunnen behalen?
Zie voor meer info Asus A8NE-FM branded toch flashen
Voor iedereen me doorverwijst naar de RAM FAQ, ik heb die faq van boven tot onder uitgeplozen en er wordt zeker gehint naar de oplossing voor mijn probleem maar een echt antwoord kan ik er niet in vinden. Kan het iets te maken hebben met een verkeerde divider (bijv. 2,5 ipv 3) die gelocked staat door het OEM-bordje? Of bestaat er gewoon geen oplossing voor dit probleem en moet ik uiteindelijk toch capituleren en aan de AM2?Dutch_Baseline schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:53:
[...]
- ASUS A8N-e FM is eigenlijk een Branded Fujitsu Siemens mobo
- X2 939 Dual Core proc wordt niet herkend door dit mobo
- Bij de ASUS site is geen bios update beschikbaar
- Via google + GOT achter gekomen dat er alleen op FujitsuSiemens site een bios beschikbaar is
- Na installatie van deze bios, blijkt het een OEM bios te zijn. Erg beknopte bios waarin timings, Cas latency, overclock opties uit zijn gesloopt. Mijn geheugen werd gedowngrade naar 200MHz (dus eigenlijk 100Mhz, maar dan wel in Dual Channel)
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door Negakinu op 10-05-2008 23:09 . Reden: bad syntax ]
too old, too cold