Toon posts:

ps2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.919 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb een ps2 en ik zou hem willen aansluiten op pc
hij is al aangesloten hoor geluid dat hij opstart maar ik zie geen beeld :(
weet iemand hoe ik beeld kan krijgen

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ps2? PlayStation 2?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

scart -> svideo -> svideo-in?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
jep playstation 2

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met scart

Verwijderd

Topicstarter
ik denk svideo-in

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zit nu in een overclocking-topic, je kunt beter eens gaan kijken in Spielerij - Problemen & Vragen. Daar gaat het ook over consoles als de PS2. Begin eens met Spielerij - Eerste Hulp Bij Problemen.

Aangaande vragen over SCART e.d. kun je het beste met Wiki beginnen, zie bijvoorbeeld Wikipedia: SCART :)

offtopic:
Tip: als je informatie wilt toevoegen aan je laatste post kun je beter de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit-knop gebruiken :)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 10-05-2008 15:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een pc heeft meestal geen video in, weet je zeker dat je er een hebt?

Wat voor een pc/OS trouwens...

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 10-05-2008 15:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
ja staat bij die poort

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je zult toch iets meer info moeten geven.

Denk dat je het bij de driver/instellingen van de videokaart moet zoeken, als de video-in uberhaupt op de videokaart zit... Maar zonder info kunnen we niet helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 10-05-2008 15:57 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
NVIDIA GeForce 7650 GS
dat is mijn kaart

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:01:
NVIDIA GeForce 7650 GS
dat is mijn kaart
van welk merk en type? Een asus kaart kan hele andere aansluitingen hebben dan een msi kaart, en zelfs een luxe en budget versie van asus kunnen verschillen.
Geef nou eens wat meer info in één keer in plaats van halve antwoorden op mensen die je proberen te helpen. Begin eens te lezen in de FAQ's over wat er in een topic moet staan. Gambieter heeft je ook al een mooie link gegeven over topics in Spielerij. Google daarna wat, zoek op GoT en geef dan alle informatie die je kan, inclusief wat je al geprobeerd hebt en wat er niet werkt. Op deze manier kunnen we niet zoveel met je topic.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
>> ps2

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:33:
hallo
ik heb een ps2 en ik zou hem willen aansluiten op pc
hij is al aangesloten hoor geluid dat hij opstart maar ik zie geen beeld :(
weet iemand hoe ik beeld kan krijgen
Nee, kan niet! :w

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Please clarify?

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
kan volgens mij wel

Verwijderd

Topicstarter
en men pc is van medion

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik jou was zou ik de FAQ eens gaan lezen, dan kom je er achter wat wel een niet de bedoeling is op dit forum. Je toont compleet geen inzet en geeft vrijwel geen info. Tweakers.net is geen helpdesk waar je zomaar alle vragen neer gooit en zonder eigen inzet wacht op een antwoord.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er bestaat zoiets als een EDIT-knop, zoals al is gezegd.

En met alleen een merk kunnen we nog niet veel, typenummer/productcode? Van de pc.

@ Hieronder, sommige Medion pc's hebben dacht ik een scart-aansluiting. Zou die soms (deels) op de videokaart zijn aangesloten? Intern...

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 10-05-2008 16:31 ]

Oscar Wilde

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 19:29

momania

iPhone 30! Bam!

Ziet je kaart er zo uit van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.gpureview.com/database/images/cards/387/large/nvidia-geforce-7600-gs-4.jpg

Zo ja, dan kan het niet. Die s-video is een output. De kaart heeft verder geen inputs ;)

En gebruik volgende keer de 'edit' aub als je zelf de laatste post in het topic hebt. Nu 'kick' je het topic onnodig. ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 18:09
pff, oke 1 poging nog: Je wilt de video UITGANG van de Playstation2 aan sluiten op je video UITGANG van je videokaart (tenminste, dat is wat ik uit je 'zinnen' opmaak). Dat dit wel past met de stekkers klopt wel, maar er gebeurt zo niks. Deze aansluiting is bedoeld om je TV aan te sluiten aan je PC en niet een uitgangssignaal sturend apparaat. Dat kan nou één keer niet, er zijn maar heel weinig videokaarten met een s-video ingang. Als je dit wel wil kan dat met de meeste tv-kaarten of een speciale capture kaart in/aan je pc. In het laatste geval kan je met de software bij de kaart het ingang signaal zien, anders niet. Je kan hoogstens een component aansluiting met moeite 'ombouwen' naar VGA, mits de PS2 een component uitgang heeft (maar ik heb zelf alleen een PS3 met ps3 stekker->vga).

Tim

Edit: als je een speciale video ingang aan de voorkant/achterkant van je Medion pc hebt kan het dus wel (ingebouwde capture kaart) maar als het de aansluiting is als bij de afbeelding niet. Als het de video ingang van je pc is moet je zoeken naar je cd'tjes of je er software voor vind (of deze moet al op je pc staan). Het moet ook kunnen via Windows Movie Maker en dan klikken op 'opnemen' en kijken of je dan beeld krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door timleferink op 10-05-2008 16:36 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mocht je toevallig een DVI monitor hebben met extra VGA aansluiting kan je middels een Scart->VGA converter op de 2de aansluiting van je monitor alles aansluiten. (uitgaande dat je DVI voor je PC hebt).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• timleferink
SinergyX schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:40:
Mocht je toevallig een DVI monitor hebben met extra VGA aansluiting kan je middels een Scart->VGA converter op de 2de aansluiting van je monitor alles aansluiten. (uitgaande dat je DVI voor je PC hebt).
Heeft de PS2 ook RGB out op de SCART aansluiting? of bedoel je dus een echte omvormer (lees: duur kastje :+ )?

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik het type van mijn computer vinden

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Staat meestal wel met een stikkertje op de kast, kan aan de achterkant zitten.

En anders op de factuur...

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 10-05-2008 16:47 ]

Oscar Wilde

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:45:
waar kan ik het type van mijn computer vinden
Op het bonnetje/de doos enz. Is het makkelijkst in dit geval vrees ik. Maar zoals de rest al zei: wat je wilt gaat niet lukken op deze manier.

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:30:
Ziet je kaart er zo uit van de achterkant:
[afbeelding]

Zo ja, dan kan het niet. Die s-video is een output. De kaart heeft verder geen inputs ;)

En gebruik volgende keer de 'edit' aub als je zelf de laatste post in het topic hebt. Nu 'kick' je het topic onnodig. ;)
nee er zit een gele en een witte en roode nog bij , nog zo een poort voor dvd speler aan te sluiten

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 19:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:48:
[...]

nee er zit een gele en een witte en roode nog bij , nog zo een poort voor dvd speler aan te sluiten
Goeie kans dat die gele alleen video-out is.

_Als_ je al een kaart hebt met video-in heeft die meestal ook video-out en heb je dus 2 gele aansluitingen. ;)

Je zult het dus op een andere manier misschien direct op je monitor moeten aansluiten, maar je videokaart/pc gaat niet lukken.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

timleferink schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:44:
[...]

Heeft de PS2 ook RGB out op de SCART aansluiting? of bedoel je dus een echte omvormer (lees: duur kastje :+ )?
Of mijn monitor is speciaal, maar ik draai mijn PS2 dus op de VGA ingang van mijn Iiyama DVI/VGA monitor (scart->RGBvga kabel). Was 30 euro dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een medione md8822 Afbeeldingslocatie: http://www.medion.de/md8822/sued/_content/anschluesse/_img/_hinten.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.medion.de/md8822/sued/_content/anschluesse/_img/_front.jpg

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:47:
Staat meestal wel met een stikkertje op de kast, kan aan de achterkant zitten.

En anders op de factuur...
http://blog.chip.de/schna...007/03/aldi-pc_md8822.jpg

Verwijderd

Topicstarter
en hoe sluit ik mijn ps2 aan op men scherm ik heb een witte en een blauwe poort op men scherm

• timleferink
Hij zegt toch, een SCART naar VGA kabel :S , maar ik ga nu buiten zien en kom niet weer in dit topic want je kan nog geen hoofdletter, punt of ABN (en dat betekend algemeen beschaafd Nederlands..) typen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet ik probeer

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat je een handleiding of soortgelijk met je PC hebt gekregen.

Kijk of de vooringang een Svideo/tulp-ingang is, zo ja kan je met een simpele Scart->Svideo/audio blokje het simpel aansluiten op je PC.

Afbeeldingslocatie: http://www.itsacon.net/articles/vidcon/images/SCART.jpg
Dit ding dus.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 10-05-2008 17:12 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Lees nou eens dit door:
leonpwner1 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:08:
Begin eens met het volgende:

1) Schrijf een topicstart langer dan 3 zinnen.
2) Bedenk een topictitel die de inhoud van het topic dekt, ps2 zegt niks.
3) Gebruik eens hoofdletters en interpunctie, en doe eens niet op enter drukken na elk zinnetje.
4) Gebruik de editknop en maak niet telkens 2 of 3 posts achter elkaar. Schoppen binnen 24 uur is zeer ongewenst.
5) Vermeld eens hoe je alles aangesloten, welke hardware je hebt, etcetera.
6) Crossposten is ongewenst op GoT. Als je topic niet goed staat ga je niet zomaar een nieuwe maken in een ander subforum, daarvoor doe je een topicreport en vraag je een move aan ([afbeelding]).
7) Op GoT verwacht men dat je eerst de search gebruikt. Aangezien ik in jouw TS niet teruglees wat je zelf al hebt geprobeerd neem ik aan dat dat niets is. Typ voor de gein eens wat dingen in op google: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a.
Je zinnen (je reply's in het algemeen) lijken echt he-le-maal nergens op. Oneliners zonder informatie die ook nog eens in gebrekkig Nederlands zijn geschreven. Daarnaast blijf je gewoon 2~3 posts achter elkaar maken, gebruik nou eens de edit-knop :( Op deze manier gaat echt niemand je helpen hoor.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
leonpwner1 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:11:
Op deze manier gaat echt niemand je helpen hoor.
Waarom niet ik probeer :)

[ Voor 76% gewijzigd door Gomez12 op 10-05-2008 17:14 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Je moet die gele, witte, en rode op de voorkant hebben.

Die op de achterkant zijn output denk ik.

Daarna kun je met ChrisTV, of DSCaler o.i.d. de composite input gebruiken.

Hou er alleen wel rekening mee, dat er een kleine vertraging in het beeld en geluid zit.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:10:
Ik neem aan dat je een handleiding of soortgelijk met je PC hebt gekregen.

Kijk of de vooringang een Svideo/tulp-ingang is, zo ja kan je met een simpele Scart->Svideo/audio blokje het simpel aansluiten op je PC.

[afbeelding]
Dit ding dus.
Dan zou het nog moeten gaan maar da zit al aangesloten , ik krijg al signaal in mijn pc maar ik heb gewoon een programma nodig waar ik heb beeld te zien krijg

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
timleferink schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:04:
Hij zegt toch, een SCART naar VGA kabel :S , maar ik ga nu buiten zien en kom niet weer in dit topic want je kan nog geen hoofdletter, punt of ABN (en dat betekend algemeen beschaafd Nederlands..) typen.
als 't daarom gaat is je antwoord een xrgb

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:15:

Hou er alleen wel rekening mee, dat er een kleine vertraging in het beeld en geluid zit.
oke

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:15:
[...]

Dan zou het nog moeten gaan maar da zit al aangesloten , ik krijg al signaal in mijn pc maar ik heb gewoon een programma nodig waar ik heb beeld te zien krijg
1 post boven je ;)

Verwijderd

Topicstarter

Heb je nog programma's

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12

8)7

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 21:23
Optie 1)
==> http://www.google.nl ==> ChrisTV

Optie 2)
==> http://www.google.nl ==> DSCaler

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje hoe stel je christv in

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 18:52
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:24:
nog een vraagje hoe stel je christv in
Sorry als ik erg hard over kom, maar ben je achterlijk geboren ofzo?
http://www.google.nl/sear...christv&btnG=Zoeken&meta=

Korte onderbouwing: Ik zie dat je al het gehele topic zit soort vragen stelt; nu zal mijn opmerking misschien niet erg gewaarderd worden, ik vind wel dat je op de feiten gewezen moet worden in de hoop dat je er van leert!

[ Voor 26% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 10-05-2008 17:28 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat je het beste even kunt verdiepen in de mogelijkheden van je nieuw verworven PS2, want de vragen die je stelt kan ik zelf nog beantwoorden met wat google gebruik, en ik heb totaal geen verstand van die dingen, succes :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.