Toon posts:

videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als je een beetje wil gamen, met de huidige games. En een scherm van 22 inch hebt. Is een videokaart van 256mb dan groot genoeg? Krijg je dan genoeg frames per seconde?

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Het aantal van MB op een kaart maakt vrij weinig uit in de prestaties. Ik adviseer je om even de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen door te lezen alvolgens reviews door te lezen en kijken wat voor jouw de beste kaart is in verband met de rest van je computer.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:31

Just_I

What did you just say?

Zoek wat benchmarks en reviews op om de juiste kaart voor jezelf te vinden.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor videokaarten hebben we Videoplanken & Beeldkanonnen.

Echter, let op! Open svp geen nieuw topic, dit zijn dingen die je heel simpel kunt en moet uitzoeken. Op Tweakers moet je zelf aan de slag, niet allerlei kleine vraagjes stellen die met een beetje eigen inzet op te lossen zijn. Daar is beginnersweb.nl voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 10-05-2008 01:00 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:59:
Voor videokaarten hebben we Videoplanken & Beeldkanonnen.

Echter, let op! Open svp geen nieuw topic, dit zijn dingen die je heel simpel kunt en moet uitzoeken. Op Tweakers moet je zelf aan de slag, niet allerlei kleine vraagjes stellen die met een beetje eigen inzet op te lossen zijn. Daar is beginnersweb.nl voor :)
Oke, hoe kan ik dit topic verwijderen?

• Fox
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:17:
[...]

Door simpelweg op het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif icoon te drukken boven aan de pagina en een slotje aan te vragen.

Succes met de keuze en een misschien iewat late verwelkoming op GoT. :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:17:
Niet. De TR is voldoende, de crew zet er een slotje op met eventueel wat tips en links voor je, en dan zakt het vanzelf weg :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:54:
Hoi,

Als je een beetje wil gamen, met de huidige games. En een scherm van 22 inch hebt. Is een videokaart van 256mb dan groot genoeg? Krijg je dan genoeg frames per seconde?
Ja hoor, dan krijg je genoeg frames per seconde. In my little pony met alle settings op low.

Seriously, maak eens een TS langer dan 2 regels, vertel wat voor games je wilt spelen, op welke settings, hoeveel FPS je wilt, over welke videokaart je het hebt (een GeForce 7300GT met 256MB is even heel wat anders dan een 8800GT met 256MB) en wat je zelf al hebt gezocht.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik dacht aan deze kaart: 256 MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT grafische kaart.
In de pc wil ik 4 gb ddr2 doen.
De settings, het hoeft niet op high allemaal te staan, maar gewoon op medium.
De spellen zullen wat shooters, en fifa worden. Ik begrijp ook wel dat crysis niet op high te spelen is met deze kaart, maar op medium misschien? Maar de kaart zal wel goed overweg kunnen met een 22 inch scherm?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:42:
Oke, ik dacht aan deze kaart: 256 MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT grafische kaart.
Al naar reviews en benchmarks gekeken? De manual doorgekeken op het web? De FAQ doorgelezen? Kom op, beetje inzet tonen.

Anyway, elke moderne videokaart kan met gemak een 22" monitor aan.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
4GB ram is een beetje een overbodig om games te spelen. Als je een 32bit OS hebt, heb je er al helemaal niks aan. Er kan dan max 3,2GB worden benut.

Met een x2600xt kom je niet ver vrees ik. Vooral niet met de huidige games. CoD4, Crysis (wat met een x2600xt op low nog lastig spelen zal worden denk ik), Lost Planet etc...

Wat is je budget? Ook wel handig om te weten.
En je hebt een 22" monitor. Wil je native res. spelen? Dat gaat met 256 zeker niet lukken.

Ik zou lekker een 8800gt halen. Uitstekende kaart met een mooi prijskaartje.
Anyway, elke moderne videokaart kan met gemak een 22" monitor aan.
Opzich ook best onzin... Als je op 1680x1050 wilt spelen kom je met een bv. (huidige kaart) 8400GS niet echt op gang... 512MB is opzich wel lekker als je native op een 22" wil spelen met de huidige games. Natuurlijk moet de chip ook wel beetje van deze tijd zijn... :)

[ Voor 24% gewijzigd door Crijnn op 10-05-2008 01:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke. dus deze kaart zal ik net te kort komen, om games van tegenwoordig te kunnen spelen.

Zal deze al verder komen: 512MB ATI® Radeon® 3870 Graphics card
Mij lijkt van wel, maar kan die tippen aan een 8800Gt?

• Fox
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:54:
Oke. dus deze kaart zal ik net te kort komen, om games van tegenwoordig te kunnen spelen.

Zal deze al verder komen: 512MB ATI® Radeon® 3870 Graphics card
Mij lijkt van wel, maar kan die tippen aan een 8800Gt?
Wat ook belangrijk is om te weten, hoe zit het met de overige specificaties van de computer? Als je bijvoorbeeld een wat oudere processor heb zal deze alleen een bottleneck vormen met zo'n snelle videokaart. Ook is het belangrijk om te weten of de voeding het wel aankan. Kortom, ik kan je eerst aanraden om dit te weten te komen en vervolgens wat benchmarks op te zoeken.

Ook kan ik je aanraden om eisen te stellen, wil je bijvoorbeeld veel van de nieuwste spellen spelen? of speel je af en toe een spelletje? etc. Zonder volledige informatie kunnen wij helaas niet veel helpen. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Crijnn schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:49:
Opzich ook best onzin... Als je op 1680x1050 wilt spelen kom je met een bv. (huidige kaart) 8400GS niet echt op gang... 512MB is opzich wel lekker als je native op een 22" wil spelen met de huidige games. Natuurlijk moet de chip ook wel beetje van deze tijd zijn... :)
Dat vraagt de TS toch niet? Iedere moderne videokaart kan een 22"-scherm aansturen, punt.

Als hij games native op een standaard 22"-resolutie wil spelen, ja, dan moet hij aardig wat neerleggen voor een degelijke videokaart, en dan voldoet de 2600 niet. Dat had hij makkelijk zelf kunnen vinden door benchmarks van de kaart te bekijken, om er zo achter te komen dat de framerate van benchmarks wel erg laag ligt op resoluties rond de 1600x1200, en dat games dus vrijwel onspeelbaar worden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn processor zal een:
-Intel® Core™2 Duo Processor E8500 of
- Intel® Core™2 Quad Core Q9300 Processor
worden.
Het zal of en toe een Nieuw spel worden. Niet dat ik non stop zit te gamen ofzo. Maar af en toe een spel kan geen kwaad.
Voeding: Voeding van 300 watt gelijkstroomReservebatterij: 3-V CR2032 lithium knoopcelbatterij

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 02:05 ]

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ah, je was ook al verantwoordelijk voor 't andere weinig onderbouwde topic.

Ik zou zelf overigens een Geforce 9600GT aanraden, 100 euro, nieuwe generatie kaart en kan dus wel goed games afspelen. Maarja, je moet 't allemaal ook zelf uitzoeken, iniatief tonen. Lees de BBG eens.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 10:24
Tenzij het een A-merk voeding is zou ik meteen maar een wat krachtigere nemen met wat meer A op de 12 volt lijn ;) Zowel een 3870 als 8800GT zullen het misschien net of net niet doen op je voeding...

één is geen, twee is één

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Overige Hardware is geen dumpbak, maar waar dan ook op GoT verwachten we dat een Tweaker zelf eisen kan opstellen en dan reviews en ervaringen doorlezen in het licht daarvan en tenlostte zelf een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.