HTPC resolutie problemen bij LCD TV

Pagina: 1
Acties:

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 23:44
Ik krijg mijn resolutie niet goed ingesteld bij mijn TV: Samsung LE32S71

Videokaart is XFX 8800 GTS

Ik heb nieuwste drivers geinstalleerd maar het lukt met geen moeite om resolutie 1360 x 768 in te stellen.
Met nieuwste drivers heb kan ik die resolutie niet eens selecteren, daarom heb ik RivaTuner gebruikt om resolutie zichtbaar te maken.

Ik krijg wel beeld alleen mijn startbalk is dan niet zichtbaar. Dus tv rekt beeld als het ware een beetje uit aan alle kanten.

Ik gebruik kabel dvd --> hdmi

Hoe los ik dit probleem op zodat ik mijn LCD TV als monitor kan gebruiken en ook als media center.

Verwijderd

heej Lujo hier zijn 2 topics die deels mhet hetzelfde probleem zitten. Denk dat je hier wel wat aan hebt.

DVI-D naar HDMI, beperkte resolutie ondersteuning?
Groene Dots bij Hogere Resolutie LCD TV

succes

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:10
Een soortgelijk topic kwam niet lang geleden ook al eens langs. Ik meen dat ik toen had aangeraden om via PowerStrip een aparte resolutie aan te maken.

* Bitage gaat even zoeken

Edit:// Bitage in "beeldscherm"

[ Voor 17% gewijzigd door Bitage op 10-05-2008 11:37 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Het uitrekken is overscan, dat doen Samsungs bij een HDMI signaal. Sluit je htpc via een VGA kabel aan en het is in orde :) Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn htpc en tv, een Samsung LE32N71B. Via VGA heb ik nu top beeld op 1360x768.

• lujo
Dat van overscan was ik al bang voor, maar volgend topis "DVI-D naar HDMI, beperkte resolutie ondersteuning?" is dat om te zeilen door resolutie op 1280 x 720 te zetten. Echter dat geeft bij mij nog steeds balk niet goed weer. Eigenlijk precies hetzelfde beeld als dat ik resolutie op 1360 x 768 zet.

Wat ik me afvraag is hoe groot het verschil is tussen DVI --> HDMI signaal is en DVI --> VGA ?

Verwijderd

ze zeggen niet merkbaar

Verwijderd

wel bedenken dat je de audio apart moet aansluiten , hdmi, kan ook geluid transporteren vga niet , gewoon een tip

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
Ik heb hier een paar dagen geleden ook een topic over gemaakt. Echter maak ik gebruik van een Ati x1250 onboard videokaart en een Philips 32inch lcd tv.. Het probleem bij mij was dat Vista + drivers de juiste resolutie niet konden instellen. Ben maar weer overgegaan op Windows Xp en daar werkt het wel perfect op... :)

zie:

[Resolutie HTPC] M2A-VM HDMI probleem

[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 11-05-2008 19:21 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• lujo
Possible schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:18:
Ik heb hier een paar dagen geleden ook een topic over gemaakt. Echter maak ik gebruik van een Ati x1250 onboard videokaart en een Philips 32inch lcd tv.. Het probleem bij mij was dat Vista + drivers de juiste resolutie niet konden instellen. Ben maar weer overgegaan op Windows Xp en daar werkt het wel perfect op... :)

zie:

[Resolutie HTPC] M2A-VM HDMI probleem
Ik heb je topic doorgelezen, echter is het bij mij nog steeds niet mogelijk.
Met Riva Tuner software resolutie van 1360 x 768 aan mijn driver toegevoegd, zodat het nu wle mogelijk is om die resolutie te selecteren. Via DVI --> VGA wordt het beeld juist weergegeven.

Probeer ik het echter met DVI --> HDMI dat is er sprake van overscan, waarbij bijvoorbeeld starbalk niet zichtbaar is.

Wat ik overigens wel merk is dat de kleuren via HDMI veel feller en beeld lijkt veel scheper dan via VGA.

Vandaar nog meer mijn wens om het via HDMI werkend te krijgen.
Pagina: 1