Toon posts:

Groene Dots bij Hogere Resolutie LCD TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een LCD tv gekocht, een Philips 32PFL5322, met een resolutie van 1366 x 768 pixels
Wanneer ik hem echter aansluit op mijn Video kaart NVIDIA 6800 gs, via de HMDI naar DVI ingang krijg ik de Resolutie niet hoger dan 1024 x 768. Het lukt wel, maar wanneer ik de resolutie hoger zet komen er groene Dots door beeld heen. (heel veel). Ik heb ook de nieuwste NVIDIA drivers. Signaal stat op 720p.

Guido

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:45
Mogelijk een brakke kabel/connector, heb je die al eens vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelijk met de TV een nieuwe HDMI naar DVI kabel gekocht (40 euro voor 5 meter) moet tog voldoende zijn.
En hij geeft alleen groen bij resoluties hoger dan 1024 x 768 lager, dan is het beeld gewoon goed.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:46
Kan de connector nog wel bagger zijn natuurlijk. Probeer hem eens op je andere DVI aan te sluiten (mocht je er 2 hebben). Het lijkt wel alsof hij niet genoeg bandbreedte heeft om alle pixels door te voeren maar voor de rest kan ik je ook niet helpen. Ooit andere tv geprobeerd?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

Topicstarter
Heb maar 1 slot op mijn 6800 gs, kan het zijn dat via DVI maximaal een resolutie van 1024 x 768 ondersteund? of dat me 3d kaart gewoon geen 2 beeldschermen aankan?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28

BCC

DVI/HDMI kabels zijn meestal gegarandeerd tot een bepaalde bandbreedte/resolutie. Misschien dus een ander kabel?

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 07-05-2008 16:35 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

We hebben het hier over 720p, maximaal 1366x768... Niet over 2 x 2560x1600 ofzo.

Sluit de kabel absoluut niet uit, het kan een rot exemplaar zijn, maar bandbreedte problemen lijken me op deze resolutie niet aan de orde, dat zou een standaard dun VGA kabeltje nog gewoon aan moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
KneoK schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:50:
We hebben het hier over 720p, maximaal 1366x768... Niet over 2 x 2560x1600 ofzo.

Sluit de kabel absoluut niet uit, het kan een rot exemplaar zijn, maar bandbreedte problemen lijken me op deze resolutie niet aan de orde, dat zou een standaard dun VGA kabeltje nog gewoon aan moeten kunnen.
Dat wil dus zeggen dat....

Heb net trouwens de LCD tv (samsung van me huisgenoot aangesloten) en die gaat ook niet hoger dan 1024 x 768 (alles erboven is ook groen (daar ook met roze)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:22
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:20:
[...]

Dat wil dus zeggen dat....

Heb net trouwens de LCD tv (samsung van me huisgenoot aangesloten) en die gaat ook niet hoger dan 1024 x 768 (alles erboven is ook groen (daar ook met roze)
Dan ligt het dus aan je kaart of driver.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28

BCC

StevenK schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:22:
[...]

Dan ligt het dus aan je kaart of driver.
Of je TV of je Kabel. Proberen is weten.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Er zijn veel tv's die niet hoger willen dan 1024x768 met een DVI->HDMI kabel.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:35
Wat is een hogere resolutie? 1600 x 1200? Of zit je hem op de native resolutie van je tv "1366 x 768"?
Alles wat hoger dan de nativ resolutie is kan idd de simtonen veroorzaken die je omschrijft.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn TV kan tot 1360 x 768, en vanaf 1024 x 768 (dus alles hoger dan dat) wordt die groen.

1440 x 900 groene dots
1360 x 786 groene dots
1280 x 1024 groene dots

etc.

Rob, waarom zouden ze dat niet willen?? Er staat op de tv dat de resolutie hoger kan.

• kippy
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:03:
Mijn TV kan tot 1360 x 768, en vanaf 1024 x 768 (dus alles hoger dan dat) wordt die groen.

1440 x 900 groene dots
1360 x 786 groene dots
1280 x 1024 groene dots

etc.

Rob, waarom zouden ze dat niet willen?? Er staat op de tv dat de resolutie hoger kan.
De max resolutie van je TV is 1366 x 768. Alles hoger dan dat zal groene strepen geven.

1440 x 900 groene dots 1440 > 1366
1360 x 786 groene dots 786 > 768
1280 x 1024 groene dots 1024 > 768

Probeer dus eens een keer de exacte resolutie aan te bieden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb btw een VIVANCO HDDV/5-N DMI/DVI Connection lead

Verwijderd

Topicstarter
De max resolutie van je TV is 1366 x 768. Alles hoger dan dat zal groene strepen geven.

1440 x 900 groene dots 1440 > 1366
1360 x 786 groene dots 786 > 768
1280 x 1024 groene dots 1024 > 768

Probeer dus eens een keer de exacte resolutie aan te bieden.
Ik kan wel 1360 x 786 kiezen, geen 1366 x 786\
Is er een programma dat ik de resolutie op 1366 ipv 1360 kan zetten (maken die 6 pixels verschil zo veel uit btw?)

• kippy
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:51:
[...]

Ik kan wel 1360 x 786 kiezen, geen 1366 x 786\
Is er een programma dat ik de resolutie op 1366 ipv 1360 kan zetten (maken die 6 pixels verschil zo veel uit btw?)
De resolutie van je tv is "1366 x 768". Die 6 pixels zullen niet heel veel uitmaken. Een groter probleem is 768 != 786

Met ultramon kun je resoluties forcen en als je een Nvidia kaart hebt kun je ook custom resoluties toevoegen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:03:

1440 x 900 groene dots
1360 x 786 groene dots
1280 x 1024 groene dots

etc.

Waarom ze het willen weet ik niet. Hier heeft iemand een zelfde soort probleem: DVI-D naar HDMI, beperkte resolutie ondersteuning?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Ben zojuist langs een computer speciaalzaak geweest, in de buurt en het daar gevraagd. En daar zeiden ze dat de TV het gewoon niet aan kan.
Merk ik btw uit het andere topic op dat het met een VGA aansluiting wel leuk om hogere resolutie te krijgen?

Nog snel andere vraag (ben noobie op gebied van Dualscreening): mijn tweede scherm, in dit geval lcd tv. Die heeft tog alleen een bureaublad, zonder taakbalk. En het is logische dat een deel van met background daar weg valt, omdat me resolutie daar lager is?

Verwijderd

Topicstarter
zojuist een film gekeken en nu steeds na 20 minuten en daarna steeds sneller komen er weer groenen dots (vaak op de plek van zwarte vlakken). Dit terwijl de resolutie 1024 x 768 is....

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:46
Als ik jou was zou ik de tv maar eens terugbrengen. Want hier klopt niks van. Je TV is gewoon HD-ready en die moet die resolutie gewoon ondersteunen. punt.

Maareeh even een vraagje hoe heb je nou alles aangesloten, want je hebt dus je computer monitor gewoon op VGA en je tv op een DVI aansluiting als ik het goed begrijp?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

Topicstarter
yepz. Ik heb een Acer 19 inch widescreen, die alleen VGA ondersteund. Die kan ik dus simpel aansluiten op me DVI poort op me videokaart (met koppelstukje van 3 euro) en ik wil dus mijn tv aansluiten op VGA poort. Maar dat gaat niet zo heel makkelijk..... las ik ander topic. Want mijn TV heeft geen Analoge poort..... dus moet ik (vanaf de tv gezien), HDMI --> DVI --> VGA --> Videokaart. Dus moe tik daarvoor een omgekeerd kopelstukie hebben

Verwijderd

Ben zelf ook vaker met dit probleem bezig geweest, op lcd tv's van alle bekende merken, en 90% van de hd readys doen het niet via dvi-hdmi. tenminste, niet op de native resolutie.

Oplossing: gebruik de VGA (D-Sub) ingang van je tv, dat is me tot nu toe altijd met succes gelukt.

evt even een dvi-vga omvormertje er tussen als je videokaart geen vga meer heeft, en werken maar.

Maar zie net dat je geen VGA hebt op je tv? heb dat nog nooit gezien, maar mocht het zo zijn, die omgekeerde koppelstukjes bestaan wel. Werk zelf bij Compusupply, daar hebben we ze liggen. Even vragen aan je locale computerboer, en anders kunnen ze m wel bestellen voor je

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:19:
Ben zelf ook vaker met dit probleem bezig geweest, op lcd tv's van alle bekende merken, en 90% van de hd readys doen het niet via dvi-hdmi. tenminste, niet op de native resolutie.

Oplossing: gebruik de VGA (D-Sub) ingang van je tv, dat is me tot nu toe altijd met succes gelukt.

evt even een dvi-vga omvormertje er tussen als je videokaart geen vga meer heeft, en werken maar.

Maar zie net dat je geen VGA hebt op je tv? heb dat nog nooit gezien, maar mocht het zo zijn, die omgekeerde koppelstukjes bestaan wel. Werk zelf bij Compusupply, daar hebben we ze liggen. Even vragen aan je locale computerboer, en anders kunnen ze m wel bestellen voor je
Hij zit er 100% zeker niet op, hadden ze ook gezegd maar ik d8 dat dat geen probleem zou zijn omdat ik toch HMDI/DVI zou gebruiken. Blijkbaar doen ze niet meer aan VGA bij Philips. (Philips van me ouders heb ook geen VGA) Maar het zou dus moeten lukken met een VGA koppolstukje tussen de HDMI / DVI kabel....

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister een exact dezelfde dvi hdmi kabel gehaald en nu doet mijn lcd tv het perfect als extended screen. Was gewoon een kwestie van alles proberen. Toch allen nog bedankt voor de tips.

Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1