Toon posts:

Pasta voor Vapo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is eigenlijk simpel. Bijna elke PC-Compound (pasta) is gemaakt voor normaal gebruik. Bijv de Artic silver, de Zalman compound, en de standaard thermische prut van Intel of AMD. Mijn vraag is sinds ik dit meerdere malen ervaren heb ondertussen welke pasta er wel geschikt voor is om zonder af te brokkelen bijna minus temperaturen?

Ik dacht zelf aan een Thermal pad zie afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/8479/pict00076yb.jpg

Omdat volgens mij deze niet zo snel bezwijken aan temperaturen onder de -10. Heeft iemand ervaring hiermee? Zal een thermal pad voldoen? Of zal deze scheuren en / of ook afbreken?

Ik heb eventueel die zalman compound nog, die je samen mengt met lijm om zo bijv een heatsink mee vast te lijmen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 20:17 ]

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Volgensmij was artic ceramique het beste voor sub zero.

pricewatch: Arctic Céramique

Verwijderd

Topicstarter
Sorry. Je wilt niet weten hoe ik juist niet de FP bezoeken kan... :+

Heb je eventueel een webshop die deze op voorraad heeft?

Edit: la maar. heb al iets. Maar bestaat zoiets wel ? Iets wat niet invriest en daarmee z'n koelcapaciteit verliest?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 20:26 ]

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:19:
Edit: la maar. heb al iets. Maar bestaat zoiets wel ? Iets wat niet invriest en daarmee z'n koelcapaciteit verliest?
Ja, dat spul heet Artic Ceramique ;)

Ik heb laatst een paar tubes besteld op komplett.nl, was daar paar maanden terug op voorraad. Misschien nu nog wel :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cool. Ga ik dat deze week bestellen :>

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Goedkope witte pasta halen bij de lokale electroboer, is bijna het zelfde als die artic zooi en stukken goedkoper. Gebruikte ik altijd met m'n prom en di niet duur en werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus de ervaring ooit met een Swiftech MC-60TW TEC (Waterblock / TEC combo) dat de Artic silver ervanaf brokkelde al na 1 korte run. Puur omdat het bevriest en daarmee z'n werking eigenlijk al teniet doet. Het wordt zo hard als het maar kan en daarmee onbruikbaar, als je daarmee ook maar 1 verschuiving krijgt. Daarom m'n vraag over thermal pads, daarom het resultaat van Artic Ceramique ;)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Arctic ceramique is de enige manier, andere kan wel maar reageerd erg gek op -80 , niet zo lang geleden getest en actic silver 5 werkt nog het beste zolang je niet kouder gaat als +/- -80.

Ceramique is hier te krijgen
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=3948&c=0

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ervanuit dat met de contest die vap niet lager dan -40 graden komt. AS5 klopt niet helemaal, want met een Swiftech TEC bevroor het als de neten op nog niet eens -20 graden.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Gewoon voor witte pasta gaan, dat werkt goed genoeg en is goedkoop. Als je kop goed vlak is en je draait alles lekker strak aan (neem aan dat je dat wel doet :P ) vult de pasta alleen de super kleine gaatjes op en maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ja voor videokaart kan witte wel.....ik heb ook wel as5 gebruikt , gaat prima hoor...

maar ja heb toch altijd wel tubes ceramique liggen voor de tubes he, bij -130/-140 is die witte silliconenzooi echt bagger.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
Dus die bijgeleverde siliconenkit is juist daarvoor? kruipt weg in hoekje... :X dat zou wel eens de reden kunnen zijn van de dood van die 2600pro nadat ik d'r ingesmeerd had met siliconengel.. dacht dat isoleert wel.. stupid |:(

Ik had namelijk hier nog een tube liggen. Ik zal daarmee eens een proefrun doen op een testkaartje.
Pagina: 1