Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Hoi,

Ik probeer windows vista te installeren op m'n harddisk. maar dit wil niet lukken ik krijg de error "kan de distributie-engine niet opnieuw initialiseren. Start de installatie opnieuw als u windows wilt installeren" dit krijg ik tijdens het kopieeren van windows bestanden (die op 0% blijft staan)

Ik heb dit al in een ander topic gevonden, maar daar stond voor mij niet echt een oplossing :(
\[vista/xp] installatie wil niet luk

Moederbord: Gigabyte GA-P35C-DS3R ref 2.0 (nieuwste bios)
cpu: Intel q6600 @ 2.4
geheugen: 2x 1GB pc2-6400 (geil)
Harddisk: 500gb samsung (sata) *nieuw*
dvd-rw (sata)
dvd-rom (ide)
gfx: 8800gt
voeding: targan 600w voeding

Ik heb mijn geheugen al getest blijkt allemaal goed te zijn, en voor de zekerheid alle geheugen eruit gehaald en een 512mb erin. maar dit maakt niks uit.

heb verschillende sata kabels geprobeerd ook geen verschil.

heb verschillende vista cdtjes geprobeerd ook geen verschil (orginele vista dvd, en een vista sp1 dvd ergens vandaan gehaald)

Vorige keer had ik dit probleem ook, maar vanuit windows xp upgraden werkte wel prima, maar lijkt me beetje overbodig om nu eerst xp te gaan installeren.

Heb microsoft support al gemailt, maar tot nu toe heb ik alleen maar een handleiding gekregen hoe ik vista moet installeren |:(

iemand hier nog tips waaraan het kan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Martink op 09-05-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Woei gelukt :D

toen ik de 512mb ram eruit haalde en m'n 2gb ram terug zette wilde windows plots wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:05:
Woei gelukt :D

toen ik de 512mb ram eruit haalde en m'n 2gb ram terug zette wilde windows plots wel installeren.
Had je tijdens installatie dan maar 1 geheugenbank er in zitten van 512 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:09:
[...]

Had je tijdens installatie dan maar 1 geheugenbank er in zitten van 512 ?
nee had er 2x 512 inzitten.