2x 12 volt rails op voeding van belang?

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb een antec eathwath 380
op het labeltjee aan de zijkant staat er 2x een regel

12 V 17 A (min 1A)
12 V 17 A (min 1A)
(plus wat regels over 5 volt & 3,3 vol tenzo.

op mijn Msi moederbord zit een 8(?) pins header waarop de 12 volt cpu voeding op kan worden aangesloten. Daarop heb ik dus de 4 pin 12 volt header van de voeding aangesloten.(zou moeten kunnen) De moederbord handleiding meld echter dat er 18 Ampere (dus 1 ampere meer als 1 rail) hierop moet worden aangesloten. Op zich niet zo'n probleem aangezien er een E8400 (TDP 65 watt) op zit.

Er zit een videokaart (3850) op die ook wat verstookt. (75 watt). Alles bij elkaar geeft een berekening dat mijn voeding genoeg power heeft. Echter als CPU + vidoekaart +nog wat meer op 1 rail komt dan komt die rail eigenlijk te hoog om aangenaam te draaien.

Ik kan een aantal molexen aan elkaar verbinden met de pci-6-pin header Of de 6pin pci power connectie van de voeding in de videokaart stoppen. Maar welke ik met elkaar zou verbinden is de vraag.

Het systeem boot, maar ik heb het door deze twijfels nog niet vol belast.

De vraag is, mag je die 2x17 ampère met elkaar optellen, of hoe bepaal ik wat op welke rail zit?

offtopic:
PS, de 6 pin pci-E header past dus de 8 pin 12 volt CPU aansluting, maar volgnes mij is de GND en +12 dan gewisseld... kun je denk ik grandioos verkeerd aansluiten. 8)7

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
volgens mij komen die kaart en cpu niet op dezelfde rail. Sowieso loopt dat wel los. Ik zou met niet druk maken, en even vol testen. Anders merk je het wel.

specs

Verwijderd

Je kunt gewoon de 4 pins CPU power connector aansluiten. De 8 pins is er voor gemaakt om een wat stabieler voltage af te geven bij meer verbruikt bijvoorbeeld door een zwaar over geklokte Quadcore. Maar het is niet verplicht om deze aan te sluiten.
De 6 pins PCI-e connector zou ik er niet op aansluiten, want deze heeft zoals je al zegt een ander pinout. Als je dit wel doet gaat het wat roken bij je mobo/voeding. ;)
En zoals erin de FAQ al staat: Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer :+
En als je wilt weten als je voeding jouw configuratie aankan kijk dan even in Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 of vraag het daar als je er niet uitkomt. :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:21:
En als je wilt weten als je voeding jouw configuratie aankan kijk dan even in Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 of vraag het daar als je er niet uitkomt. :)
ZOals ik in mijn startpost aangeef, de voeding is sterk genoeg. Geen twijfel daarover. Maar dan moet de belasting wel goed over V121 en V122 worden verdeeld. Juist daarover kan ik niks vinden. Of is vCombined belangrijker?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

leuk_he schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:40:
ZOals ik in mijn startpost aangeef, de voeding is sterk genoeg. Geen twijfel daarover. Maar dan moet de belasting wel goed over V121 en V122 worden verdeeld. Juist daarover kan ik niks vinden. Of is vCombined belangrijker?
Bij sommige voedingen krijg je een schema (eventueel in de handleiding of in een apart EL-schema) van welke spanningen op welke pinnen staan van alle kabels van de voeding, al dan niet met onderscheid tussen 12V1 en 12V2 (bij mijn voeding kwam alvast zulke schema op een apart A4-tje).

En verder niet druk om maken, normaal zitten de PCI-E connectoren op de andere rail als de CPU-power connectoren, dus beide rails gaan nog overschot hebben. Gewoon de zaak aansluiten met de connectoren van de voeding zoals ze zijn en eens goed stressen en testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 21:23 ]