't wordt weer eens tijd om wat te gaan oc-en..
[ Voor 32% gewijzigd door Viss op 09-05-2008 09:58 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
-heb een tube
-kan aan DICE komen
moet ik wel zelf een holddown maken... en met tweaks voor ati ben ik nog niet bekend
*twijfel*
*burp*
Verwijderd
Misschien handig om de inschrijving wat langer te laten duren? het einde was meen ik 11 mei...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 17:47 ]
De meeste van ons gaat toch wel voor vuurwerk zorgen, sommige misschien letterlijk
C'mon guy's, join!
Besides, 'mocht' het blijven leven, mooie upgrade voor mn HD3850 256mb
Ik hoop dat het door gaat!
teambitstorm.nl
Verwijderd
Maar helaas doe ik al mee met de T.net 8600GT Contest, heren
Suc6 iig. Wees er voorzichtig mee btw... 82 euro is zo in rook op
Suc6 aan de deelnemers
[ Voor 3% gewijzigd door Pinjataaa op 09-05-2008 22:57 ]
Verwijderd
Hmmm, dan word het alleen wel "ordinair" knallen op lucht...
Uiteraard niet de boxed koeler
Oowja, btw:
Ligt het aan mij of tel ik er 22 op de fotoEr zijn 20 ATI Powercolor beschikbaar tegen een zachte prijs, ideaal om een wedstrijdje mee te doen dacht ik zo.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 23:44 ]
teambitstorm.nl
Verwijderd
Bij ons is het iig een goed broei hok
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Krijg het met de airco hooguit naar 24, maar is nog best warm.
ow hehe ja, je hebt geen SS meer heExtera schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:29:
Hier is het 30 graden in het mijn kamer / benchhok
Krijg het met de airco hooguit naar 24, maar is nog best warm.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
good point, ik was namelijk van plan om die kaart onder een dikke pelt met ijswaterkoeling te hangenEl Snorro schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:19:
Al gecheckt of de kaart een coldbug heeft?
Jawel, -71*C zonder load....
@ AlexB, ik weet zeker dat je met een pelt niet koud genoeg komt om last te krijgen van coldbug,
Verwijderd
Zelfs met 120W tec had ik moeite met een dubbele radiator. Ijswater redt het niet zolang hoor
Verwijderd
Kan je beter 10kilo droogijs bestellen voor 60euro en dat gebruiken
Het was dat ik recent geen keus had, had 7.5 kilo voor 32E, vond dit al ontzettend duur, aangezien ik voorheen 32E betaalde voor 13 kilo
www.koopeendroom.nl
[edit:]
volgens bepaalde formules kom ik uit op bijna 14 minuten per kilo ijs per 400w. we gaan het ff nakijken in de binas
[ Voor 35% gewijzigd door AlexanderB op 11-05-2008 14:15 ]
Verwijderd
Ja de leverancier is "redelijk normaal geprijst", maar de verzendkosten helaas nietMaarten-NForce schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:36:
10 Kilo voor 60 Euro... lekkere leverancier heb jij.
Het was dat ik recent geen keus had, had 7.5 kilo voor 32E, vond dit al ontzettend duur, aangezien ik voorheen 32E betaalde voor 13 kilo
(lees: bedrijfsvervoer, en verpakking)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 16:15 ]
Ik weet dat er nog wat mensen twijfelen, en hoe meer zielen hoe meer vreugde?
Toch weer al met al bijna 100 euro's en dat is meer dan 200 gulden
Daarnaast heb ik ook al een Radeon 3850 dus als die het overleeft heb ik ook geen upgrade. En mijn mobo ondersteund geen Crossfire.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Heb ik eindelijk een reden om waterkoeling aan te schaffen. Heb al een geprobeerd om een 6800GT te koelen met een pelt en een opteron koeler, maar dat past nie

Nu nog mijn ouders overhalen
High Powered Madness
Ja lache.
Twee Vapo's erop.
Ik heb al een 3870X2 & 3870, twijfelt nog.
Je mag zeker geen crossfire of hybrid crossfire gebruiken ?
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 12-05-2008 14:49 ]

Verwijderd
Zal eerst een andere voeding moeten regelen
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 15:35 ]
Verwijderd
2 kaarten is geen 100% verbetering in FPS johAlexanderB schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:43:
dat lijkt me niet echt eerlijk nee.. of je deelt je resultaten maar door 2, met 2 kaarten.. of door 2.nogwat als je hybrid draait met een betere kaart![]()
(cf zal geen 100% winst opleveren, dus door 2 delen.. haha
)
Gewoon Single zonder hybrid en / of Crossfire.
High Powered Madness
Verwijderd
Want dan kan ik wel mee doen
Nee dat gaat denk ik serieus een probje worden

Ik gaat dus even een 2e voeding regelen om die los op de vid kaart aan te sluiten, of gewoon 1 goeie die alles aan kan
I'll let you know!!
En leuk hoor, contest in de zomervakantie

Ik heb er wel zin in...
Ik moet echt eens leren lezenAlexanderB schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:56:
dude.. de contest duurt nog 3 maanden.. waarvan 2 in jouw zomervakantie

High Powered Madness
wait.. hun website is down, ik hoop dat mn mail dan wel aankomt?
2e lading ijsblokken zit al in de vormpjes, de 1e lading zit in een plastic zak in de vriezer..
ik ga denk ik bij mn moeder verder met ijsblokken maken, die heeft een veel grotere vriezer..
(die hier bij mn pa is een sub-tafelmodel en zit stampvol)
nog ff een mooie plastic emmer halen bij de blokker om et ijs straks in te doen..
[ Voor 10% gewijzigd door AlexanderB op 13-05-2008 15:05 ]
Verwijderd
Hoe dacht jij al dat ijs mee te nemen naar het hoofdkantoor en dat allemaal zonder het te laten smelten??
Lijkt me nogal een kunst om dat voor elkaar te krijgen...
Oops
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 19:38 ]
Hoofdkantoor?? Ben je niet in de war met de tnet contest?Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:12:
Even een vraagje hea
Hoe dacht jij al dat ijs mee te nemen naar het hoofdkantoor en dat allemaal zonder het te laten smelten??
Lijkt me nogal een kunst om dat voor elkaar te krijgen...
=]
Verwijderd
HeheTwynn schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:05:
[...]
Hoofdkantoor?? Ben je niet in de war met de tnet contest?
Foutje

Was eventjes in de war ja...
Klopt, je kan de kaart bestellen......dan kan je alvast beginnen.Dafut schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:32:
Op Overklokken.info (die is nu down?) was er spraken dat de mensen die zich al ingeschreven hebben mogelijk al eerder hun kaart kunnen krijgen. Is dat zo of wat gaat er gebeuren?
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Graag, waar kan dat?Rol-Co schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:21:
[...]
Klopt, je kan de kaart bestellen......dan kan je alvast beginnen.
=]
Mails komen nu dus niet aan blijkbaar, ik ga de site per direct verhuizen van hosting, dit is echt niets zo.... (in de plaats van dit zinnetje mag je zelf scheldwoorden invullen - hosting)
Mailen kan voorlopig even naar mark (punt) hardcore (at) gmail (punt) com....
Extera, als jij DNS control hebt (zodat je Nameservers kan aanpassen) dan kan ik je wel voorzien van webruimte/dns/database etc op een dedicated server, geen probleem
[ Voor 41% gewijzigd door sky- op 13-05-2008 22:24 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
@ Sky bedankt, de problemen zijn inmiddels opgelost.
Verwijderd
Crap... je hebt de kaart nog niet ofwel

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 14:55 ]
[edit:] woei, we gaan zo beginnen.. maar... ik wacht nog ff op antwoord, anders kan ik niet betalen..
[ Voor 120% gewijzigd door AlexanderB op 16-05-2008 00:23 ]
teambitstorm.nl
High Powered Madness
Verwijderd
zo en nu onder mijn eigen naam diezel
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 16:50 ]
High Powered Madness
mount zal ik even opmeten, maar ik denk het zelfde als de 3870/6800gtx/7800gt(x)
dinsdag word een mooie dag
Mounting is als het goed is een vierkant met de gaten 53.5 mm van elkaar af. De gaten hebben een diameter van 3 mm.AlexanderB schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:36:
mounting holes zijn (opgezocht op internet) inderdaad gelijk aan de hd19xx serie en 3870/6800gtx/7800gt(x) dus ook...
dinsdag word een mooie dag
High Powered Madness
teambitstorm.nl
Deelnemers:
Rol-Co betaald
Diezel haalt
Symon betaald
Ultimation betaald
Raver
G_F
Dafut betaald
Extera betaald
Twynn betaald
Tmmbomb betaald
Collo betaald
AlexanderB betaald
Lypo betaald
Dalus betaald
petervandamned betaald
Stijnv betaald
sorry2 betaald
[ Voor 24% gewijzigd door Rol-Co op 25-05-2008 01:45 ]
High Powered Madness
vandaag een aantal boterhamzakjes met water in de vriezer gedaan, worden mooie ijsblokken. als die een beetje goed bevroren zijn, doe ik er nog een lading, etc. (niet zoveel tegelijk dat de hele vriezer ontdooit)
verder boodschappenlijstje:
400w voeding (voor pelt, en dan kan ie nog niet op 100% rated (16V 30A))
scope
probes
...
Verwijderd
en dan koop ik gelijk maar een mooi p35 bordje voor de QX de p5k pro daar zat ik aan te denken ?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 19:37 ]
Er zijn nog 6-7 plekjes over voor diegene die nog in willen stappen.
met wat meer tijd om dit te doen lukt me dat nu wel :0
Andere peter denk ikVerwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:18:
oke op de post ik wilde hem bij jou ophalen . dan kan ik gelijk afrekenen .
jep, schrijf je maar in als je wilt.
Mijne is zojuist binnen gekomen,, en werkt
[ Voor 39% gewijzigd door Extera op 20-05-2008 17:57 ]
ik ga em zo ff inbouwen
=]
ik ben trouwens bang dat mn voeding van het systeem waar ik nu achter zit et niet treken gaat, dan moet ik nu/zo naar mn pa..
[edit:] alsof ik er moeite voor zou doen om em hier in te bouwen... die kaart past niet eens in mn mobo hier, dat word dus naar mn vader toefietsen...
[ Voor 29% gewijzigd door AlexanderB op 20-05-2008 19:15 ]
daarna ff alle drivers erop, 3dmark erop, en ff de baseline score vaststellen...
Verwijderd
Ik denk er verder nog ff overna, ben bijna jarig dus wie weet

ja andere peter kerel, die van jou gaat helaas nog even duren gok ik , heb geen eens tijd om mijn eigen kaart uit de verpakking te trekken.......laat staan .....maar komt goed, hij ligt al in de buurt van de soldeerbout.Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:18:
oke op de post ik wilde hem bij jou ophalen . dan kan ik gelijk afrekenen .
Verwijderd
vrijdag middag heb ik vrij genomen om me 30 l dewar te laten vullen
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 06:07 ]
Ik hoop dat je daar genoeg aan hebt.

Autorijden brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe. :7
[edit2:] mja, wellicht was daar al het eea aan settings geoptimaliseerd... mijne was een kale verse install, met n beetje prutsen zit ik al op 438.9 ... maar 495
[ Voor 43% gewijzigd door AlexanderB op 22-05-2008 01:02 ]
Verwijderd
Eigenlijk geeft Mark in de TS(score topic) al bijna alle tweaks weer die enigsinds helpen.
3 letters:AlexanderB schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:14:
hm.. "maar" 401 fps @ stock/stock windows settings... volgens mij gaat dr wat verkeerd.. (ik hoorde al een 415 en een 425 voorbijkomen)[edit:] en een 495 met tweaks
[edit2:] mja, wellicht was daar al het eea aan settings geoptimaliseerd... mijne was een kale verse install, met n beetje prutsen zit ik al op 438.9 ... maar 495HOW?
LOD
we prutsen nog even verder, ik kwam ergens anders een lijst met (wellicht wel of niet werkende) tweaks tegen.. dus die gaan we nu ff af...
[edit] ik denk dat mijn resterende 20 fps minder komen door:
- beter geheugen
- beter moederbord, waardoor
- processor verder overgeclocked kan worden
- meer ervaring, ik moet van ieder knopje uitvissen wat het doet, en van iedere slider bepalen welke stand optimaal is, en de combo van het geheel is dus lastig
- harddisk (!!!) ik draai nu op een oude ide disk zodat ik mn "goede" install niet verkloot,
maar tijdens d3m zitten dr een paar momenten in met hddacces, waarbij ik dan ook een flike drop in fps zie..
heb ik 2 opties.. of mn raid0 setup er terug in doen, en daar alle instellingen nogmaals doen, of een ramdrive draaien van 100 mb en daar 3dm op installeren. (hoewel.. de overhead van een ramdrive kan je ook snelheid kosten... hm

[ Voor 62% gewijzigd door AlexanderB op 22-05-2008 13:09 ]
(of ik zie wat over het hoofd, of de rest van mn systeem is gewoon niet goed genoeg voor die laatste paar fps meer @stock.)
nouja, tenzei iemand me nog specifieke tips geven kan... moet ik maar wat meer mhz uit die kaart zien de persen dan de rest..
[edit:] hm, andere versie van catalyst, weer anderhalve fps erbij.
[ Voor 47% gewijzigd door AlexanderB op 22-05-2008 16:28 ]
Ben er tot nu toe wel achter dat het pin 5 zou moeten zijn op de nexsem chip. Staat op xtreme systems.
Eerst maar eens verder zoeken naar iets zekers.
ik voel me lekkaah !!!
overigens heb ik ergens nog een tip vandaan gehad om te tweaken, en dat resulteerde inderdaad in een paar extra fps
nu ff windows reinstallen, want de zooi is een beetje corrupt geworden, als ik "return to default" klik, of een willekeurige kloksnelheid wil invoeren, crasht de boel, want de default is (blijkbaar) 13.5/13.5 mhz, ipv 720/900...
Deelnemers:
Rol-Co betaald
Diezel haalt
Symon betaald
Raver / Ultimation betaald
G_F
Dafut betaald
Extera betaald
Twynn betaald
Tmmbomb betaald
Collo betaald
AlexanderB betaald
Lypo betaald
Dalus betaald
petervandamned betaald
Stijnv betaald
sorry2 betaald
waar de kaart is betaald zijn ook reeds verstuurd.
mis ik nog iemand?