Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vriendin heeft een Acer Aspire 5715Z gekocht met daarop op Vista Home Premium. Ik heb de computer opgestart en Vista was al geïnstalleerd inclusief een hoop andere rommel.

Ik wil nu dolgraag de volledige harddisk opnieuw installeren en nieuwe partities aanmaken (ik heb zo'n 5 partities nodig). Ik heb een recovery disc gemaakt zodat ik alles terug kan zetten maar hoe kan ik de schijf formatteren en de partities opnieuw indelen?

Als ik vanaf die recovery disc opstart wordt doodleuk alles vanaf het begin ingesteld maar ik kan geen partities aanmaken o.i.d.

Er is mij al aangeraden om een echte Vista cd op te zoeken en dan die te installeren met mijn eigen serial maar ik lees o.a. dat ook dat niet zal werken omdat er dan een melding komt dat de serial al in gebruik is.

Wat moet ik doen om Vista opnieuw erop te zetten en zelf partities e.d. in te delen?

Groetjes,
Konx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik had voor m'n desktop PC een originele CD van windows vista home premium OEM gekocht. Deze heb ik voor m'n laptop (ook een acer trouwens) gebruikt en kon ik met de serial vermeld op de sticker onder de laptop probleemloos installeren.

Het resultaat is heel goed te noemen. Al die acer rommel zorgt er echt voor dat alles een stuk trager gaat.

Dus, zorgen dat je een vista OEM cd te pakken krijgt...!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het helpen als ik een Vista cd download?
Ik heb nu trouwens gewoon alle partities met de hand in Vista zelf ingesteld. Dat ging erg goed. Ik ga nu wel handmatig wat van die software verwijderen. Ik heb zelf geen Vista en ken verder niemand die Vista draait (en zeker niet origineel) dus die OEM truc gaat niet op helaas. Toch bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:22
Een Vista DVD downloaden is geen probleem. De key bepaalt de licentievorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

downloaden is in dit geval idd geen probleem, je moet wel de oem versie hebben, want een retail versie installeren met een oem-key kan niet. (edit: zoals hierboven al gezegd wordt.. ;))

Ik vind het sowieso raar dat ze er niet gewoon een losse vista oem cd bij leveren, maar wél een recovery cd met al die voorgeinstalleerde rommel...

[ Voor 7% gewijzigd door Roland_EM25 op 06-05-2008 23:00 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Roland_EM25 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:59:
Ik vind het sowieso raar dat ze er niet gewoon een losse vista oem cd bij leveren, maar wél een recovery cd met al die voorgeinstalleerde rommel...
Ze leveren er geen losse DVD bij omdat in het verleden te vaak is voorgekomen dat dergelijke CD's in het circuit kwamen samen met keys die gewoon van de kasten in de winkels (bijvoorbeeld) werden afgelezen.

Het OEM contract verplicht een fabrikant niet meer tot het leveren van een volledige installatieDVD, enkel dat deze de installatiebestanden voor een recovery meelevert (en dat mag in een eigen image).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Roland_EM25 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:51:
Ik had voor m'n desktop PC een originele CD van windows vista home premium OEM gekocht. Deze heb ik voor m'n laptop (ook een acer trouwens) gebruikt en kon ik met de serial vermeld op de sticker onder de laptop probleemloos installeren.

Het resultaat is heel goed te noemen. Al die acer rommel zorgt er echt voor dat alles een stuk trager gaat.

Dus, zorgen dat je een vista OEM cd te pakken krijgt...!
Maar heb je voor de Wifikaart niet de orginele Acer Software nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:35
Thombias schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:53:
[...]

Nee joh,
Drivertje van de fabrikant zal voldoende zijn. Wel eerst even dat drivertje downloaden, als je alleen via die wifikaart het internet op kunt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:53:
[...]

Normaal, nee

Kunt gewoon de drivers van de Acer site downloaden of nog beter van de maker van je WiFi adapter.

Het Acer framework heb je helemaal nergens voor nodig. (uitzonderingen voor speciale hardware daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:00
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:33:
Ik wil nu dolgraag de volledige harddisk opnieuw installeren en nieuwe partities aanmaken (ik heb zo'n 5 partities nodig).
Nu heb ik al jaren geen extra partities aangemaakt op schijven (nouja 2 misschien), maar was het niet zo dat er maar 4 partities op 1 schijf kunnen of denk ik nu nog ouderwets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:59:
[...]

Normaal, nee

Kunt gewoon de drivers van de Acer site downloaden of nog beter van de maker van je WiFi adapter.

Het Acer framework heb je helemaal nergens voor nodig. (uitzonderingen voor speciale hardware daargelaten)
Vond het al vreemd. Dacht het ergens gelezen te hebben.
Wordt dus ff uitvissen wat voor merk/type kaart in die laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
The Realone schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:12:
Nu heb ik al jaren geen extra partities aangemaakt op schijven (nouja 2 misschien), maar was het niet zo dat er maar 4 partities op 1 schijf kunnen of denk ik nu nog ouderwets? :)
offtopic:
4 Primary partities.
Maar dat staat ook allemaal uitgelegd in de OM FAQ.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1