Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik denk dat deze vraag vast wel eens gesteld is op de site maar ik heb het niet kunnen vinden
dus maak ik er maar een nieuwe topic voor aan.

Ik wil graag een nieuwe LCD TV gaan aanschaffen, maar ik wil dat deze zeer goed beeld geeft voor
mijn Xbox 360. Wat zijn nou de belangrijke punten waar ik op moet letten bij een LCD TV
die ik wil kopen voor een X-box 360? Ik weet gewoon niet waar ik naar moet kijken.
Wie kan me dit vertellen in een beetje begrijpelijke taal, want ik ben niet zo bekent in
dat LCD wereldtje :).
Mijn budget dat ik in gedacht had ligt tussen de 750 en 1500 euro.

Ik acht de kans groot dat dit allang een keer behandelt is op jullie forum.
Mocht dit zo zijn, mijn excuus dan voor het plaatsen van deze topic.

Mvg

Tom Bezemer

Verwijderd

een budget tussen 750 of 1500 is nogal een wezelijk verschil, ik zou je aanraden om eens in het lcd/plasma topic te kijken

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:46
alvast een tip, zal vast ook in elk tv topic staan.
ga eerst voordat je hem online koop of wat dan ook. ga even naar een winkel en kijk is op je gemak.
een plaatje en specs zeggen namelijk niet altijd alles. en als je in zown winkel ben krijg je een beetje de feeling van die tv. en als je het lief vraag mag je meestal ook nog wel even met de afstand bediening spele ;)

How are you doing?

Verwijderd

Topicstarter
Welke tv maak me nog niet uit. Het gaat mijn er om,

Welke specs en aansluiting zijn van belang voor een goed Xbox 360 beeld resultaat?

Ik heb wel gekeken naar die topic van de lcd tv, maar als ik niet weet welke specs belangrijk zijn
dan kom ik niet ver.

Is er iemand die hier antwoord op heeft?

mvg

tom bezemer

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
aansluiting is HDMI het beste.
En Full HD.
Verder moet je ook op het contrast letten. en je inkijkhoek

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 12:36
Laten we dat gewoon niet doen! Hier hebben we vraag en aanbod voor op de frontpage

[ Voor 81% gewijzigd door voodooless op 06-05-2008 21:20 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Ieder modern scherm is in staat om prima om te kunnen springen met de nieuwe consoles. Full HD is natuurlijk mooi, maar zeker geen must, al kom je daar tegenwoordig toch niet meer omheen.

Verder zeggen specs verder niet zoveel. Vergelijken kun je pas echt in de winkel.

Ik wil je daarom ook even aanraden om even Welke TV moet ik kopen? te lezen. Daar staan een heleboel tips in om je op weg te helpen naar de juiste TV.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Waar je rekening mee moet houden is de input lag.
Dus dat de tv iets later reageert op de bewegingen van de joystick.
De nieuwe reeks van Philips 9603 en 9703 heeft daar geen last meer van...

Zie Philips topic..

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:18:

Zie Philips topic..
Inputlag bij LCD tv`s? Zal vast ooit wel eens geweest zijn, maar dergelijke modellen zijn tegenwoordig op één hand te tellen... Hetzelfde geldt voor audio-lag icm een surroundset bij lcd-tv`s.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:18:

Zie Philips topic..
hmm nu pas bij philips :X . Mijn panasonic set uit de 6 serie van dik 2 jaar terug heeft hier ook geen last van hoor. Dus hier zou ik me nie zo druk om maken, plus ik je toch ook echt een ander merk tv aanbeveel maar daar gaat het niet om dus laten we die discussie niet beginnen.

Maar wat al gezegt wordt heb je een xbox met HDMI zorg dan voor meerdere hdmi poorten op je tv. Kun je in de toekomst nog is een blueray of een of andere decoder eraan hangen. Ik zou voor minimaal 3 van die poorten gaan.

Anders moet je hem component eraan hangen. Maar.....
Fullhd is niet nodig bij een 360 via component, de 360 geeft in principe 1080p via component. Echter bijna alle tv's ondersteunen component max 1080i. Wat er over HDMI wordt uitgespuugt weet ik eerlijk gezegt niet maar vast iemand die me hier kan aanvullen.

Moraal, je kan als je component aansluit ook een hdready kopen met betere specs. In plaats van een instapmodel met fullhd. Maar hierbij is het toch echt zelf kijken en vergelijken. Het blijft persoonlijke smaak.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
De 360 werkt intern met 720p en scaled dat naar 1080p sinds een bepaalde update. Full HD is dus niet een must maar vanaf 42" wel raadzaam om te nemen.

Als je niet zo groot wilt gaan zou ik gewoon een HD Ready toestel nemen. Zo heb ik vandaag nog een 32" LG gekocht (32lc41) bij de MediaMarkt in Den Haag voor €399,-. Dat is natuurlijk een koopje vandaar dat ik het niet heb laten liggen. Ga dus idd in de winkel kijken en bepalen wat jij per se wilt hebben in een toestel en wat je per se niet wilt hebben. Als ik je een Panasonic aanraad en jij blijkt dat oerlelijk te vinden schieten we nog niet op. Dus vandaar dat je altijd die comment zult krijgen.

Neem dus gewoon de nieuwste 360 versie en sluit deze aan met een hdmi kabel. Je moet wel even op internet kijken of je hdmi het beeld volledig weer kan geven en geen overscan vertoont. Hierbij is er verschil tussen 5% en 15% (hoe hoger dit getal hoe meer er dus beeld 'wegvalt').

Ga dus gewoon even grote zaken langs en kijk even wat je opvalt en wat je dwars zit. Als je dan vragen hebt kunnen we die tacklen, zo is het allemaal ervaringen van iedereen wat natuurlijk anders is en dan is er nog niet de garantie dat dat ook jouw voorkeur gaat worden.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ok

bedankt voor alle reacties. Ik zal nu zelf wat stappen gaan ondernemen om
een geschikt tvtje op de kop te tikken.
Nu heb ik alleen nog 1 klein vraagje,
Is het nou beter om een 720p te nemen of een 1080p als ik een 32" zou nemen.
Of zijn de verschillen nihiel?

nogmaals bedankt.

mvg

tom bezemer

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 12:32 ]

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-02 11:53
Het verschil tussen Full HD en HD-ready wordt pas goed zichtbaar bij grotere schermen (> 40 inch), dus als je geld kunt besparen op een 32 inch scherm zou ik dat zeker doen.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Pagina: 1