Toon posts:

Welke kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Walter, ouder dan 16 jaar (:P) en woon nabij Leiden. Ik gebruik vrij veel van mijn tijd de laatste tijd om te gamen (oblivion en gothic 3) en ben daar tussendoor ook bezig met website's (eigen, en die van andere) voor de lol en om wat centjes te verdienen.

----------

Mijn vraag: ik heb nu een videokaart die Oblivion niet echt aan kan, ik moet hem elke keer op 800x600 zettene en de detail op small (nou, dan kan je net zo goed een boek lezen, daar ziet het er nog mooier uit) kortom; ik ben dus nodig toe aan een nieuwe videokaart.

Wat ik nu heb is dit: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGX24 (alleen niet gekocht bij Alternate, maar bij Computerland) - ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ik weet iniedergeval dat deze kaart;

258MB aan geheugen heeft, enkel met een AGP kan samenwerken en GFORCE 6200 is.

En ik weet ook dat ik, binnenkort, geen flauw idee wanneer, misschien een nieuwe computer krijg (zelfgebouwde dus geen vaste) maar in die nieuwe computer kan niet deze videokaart (want die is AGP...)

Dus ik zoek een beetje een goedkope -hoeft niet super goed te zijn, maar gewoon mooi, niet alles schokkerig enzo- videokaart om lekker mee te gamen. Voor beide spellen, Gothic 3 en Obliion heb ik eigenlijk een GFORCE 6800 nodig, maar heb nu een 6200, begrijpelijk dat het niet naar wens werkt.

Heeft iemand een idee wat voor videokaart ik het best (voor waarschijnlijk korte tijd) zou kunnen aanschaffen om later nog geld genoeg over te hebben voor een kaart voor de nieuwe computer (waar een nieuw moederbord, processor etc in zit, en dus ook een nieuwe videokaart) het budget hiervoor is ongeveer €50. Ik hoop dat dit past.

Alvast bedankt!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik zal je een duwtje in de goede richting geven, ondanks dat je dit eigenlijk best zelf moet kunnen opzoeken. TomsHardware: Best gamingcards for the money is een handige site. Ik kan je alleen zeggen dat je met 50E voor Oblivion niet heel ver gaat komen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 06-05-2008 15:04 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou sowieso voor een 2e hands kaart gaan. Met een laag budget krijg je 2e hands veel betere kaarten dan nieuw.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 11:37
Obliv = 6800 =! AGP (http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0). Ik zeg of 2de hans, of wacht op je nieuwe pc (spaar dus nog even door) of koop een 2de hans AGP kaartje.

Groot gelijk dat je hier een topic voor aanmaakt, zulke situatie's zijn altijd lastig.
@hieronder
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:07:
Duidelijk te zien dat je hier nieuw bent en nog niet goed de regels hebt doorlopen. Ik ben bang dat je met deze post gegarandeerd een botte admin krijgt die de topic op slot moet doen. Ze verwachten hier dat voordat je een post doet eerst gedurende een maand verdiept in alle regeltjes.
Een maand? 't is nog groter dan Wiki EN. Hij krijgt toch wel antwoord, je moet gewoon geluk hebben voordat er een evil modje langskomt.

[ Voor 61% gewijzigd door xzaz op 06-05-2008 15:12 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Verwijderd

Duidelijk te zien dat je hier nieuw bent en nog niet goed de regels hebt doorlopen. Ik ben bang dat je met deze post gegarandeerd een botte mod krijgt die meent dat dit topic op slot moet. Ze verwachten hier dat voordat je een post doet eerst gedurende een maand verdiept in alle regeltjes.

Maar om je even op weg te helpen, ken je de site van tomshardware al? Hier kan je heel makkelijk de snelheid van alle kaarten (en ook cpu en hardeschrijven etc) met elkaar vergelijken.

edit: ik zie dat ik wat langzaam typ met 1 vinger dan de rest :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 15:09 ]

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

In de Pricewatch kan je zo op criterium selecteren, alles wat dan overblijft is reviews lezen. :p

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:01:
het budget hiervoor is ongeveer €50.
Stop dan maar met je zoektocht, want dan heb je geen reëel beeld van de hardware markt. Veel mensen zien 50 euro als een hoop geld, maar in de markt van videokaarten en processors begint het eigenlijk pas vanaf 50 euro, waarbij je voor die 50 euro wel zo'n beetje het minste van het minste krijgt (als het op gamen aankomt). Voor elke 50 euro die je daar bij doet gaat de snelheid een heel stuk omhoog.

Verder is het gewoon een voorbeeldje "zie **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?".

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik had hetzelfde ongeveer ook 50€ budget en voor 4maanden nodig heb toen een ati x1650pro gehaald voor 55€. Weet niet of hij oblivion kan draaien maar denk het wel.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:54
Laat ik jouw TS even inkorten to het volgende:

Ik zoek een AGP kaart voor 50 euro.

Nu hoeft dat natuurlijk niet per-se een 6800 te zijn. Ik zou bij vraag en aanbod eens zoeken naar een x-1950 pro of een nvidia 9700 serie. Zit je voor 60-70 euro op zeker een 2x zo snelle kaart als een 6800 ;)

Waarschijnlijk kom je met de x-1950 het mooiste uit kwa prijs-prestatie.

En voor nieuw kun je inderdaad zoals hier onder staat wel voor een x-1650 of de hd2600 gaan. Misschien draaid hij oblivion niet op max, maar wel 10x zo goed als je 6200.

[ Voor 36% gewijzigd door Dekaasboer op 06-05-2008 15:15 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Avalaxy
  • Laatst online: 12-03 15:40
crepsly schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:10:
Ik had hetzelfde ongeveer ook 50€ budget en voor 4maanden nodig heb toen een ati x1650pro gehaald voor 55€. Weet niet of hij oblivion kan draaien maar denk het wel.
Draaien, ja. Maar verwacht er niet meer van dan van een gemiddelde diavoorstelling.

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
als je een nieuwe pc gaat kopen is het niet verstandig om een agp kaart te halen lijkt me..
wacht gewoon op je nieuwe pc en zorg dat daar een aardige kaart in komt

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 17:13
Voor rond de 50 euro kun je het beste een van deze kiezen

ASUS 6800LE
http://www.yorcom.nl/wink...b_AGP_%2B_TV_out_%282.htm

Sapphire ATI HD2600PRO
http://www.electronicagigant.nl/nl/product/401771 of

Club3D 256Mb 7600GS
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=63038677

Op deze kaarten zal je de details wel een tandje hoger kunnen zetten.

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
gewoon een 2ehandse x1950pro of xt kopen

er staat in v&a nu een x1800xt videokaart te koop voor 45 euro , daarmee kan je oblivion echt wel lekker spelen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De rest van je PC is hier ook nogal belangrijk. Als jij een 1GHz P3 hebt schiet een X1950PRO of andere snelle kaart niet echt op. Ook is 1GB RAM wel aan te raden.

• Knaak
  • Laatst online: 24-04 19:50

Knaak

It's me, Mario!

leonpwner1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:12:
[...]

Draaien, ja. Maar verwacht er niet meer van dan van een gemiddelde diavoorstelling.
Ik heb die kaart nogsteeds in mijn "oude bak" en hij draait oblivion @ 1280x1024 @ med specs. Met een fps van 30 avg. Dus zo heel slecht is het niet, maar om het nu werelds te noemen, nee. :/

Het beste is doorsparen.. anders kom je nooit van die oude rommel af. Als je ouder dan 16 bent verwacht ik toch dat je wel een baantje kan vinden. :o

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Oblivion is een van de meest gebenchmarkte spellen. Voor nagenoeg iedere kaart icm ieder platform (CPU, chipset) is op ieder gewenste reso een benchmark te vinden.

Je weet je budget, zoek gewoon kaarten op binnen dat budget en kijk naar benchmarks ervan. Kijk of er überhaupt iets tussen zit wat een voor jou bevredigende verbetering geeft voor die korte tijd, en zo ja neem die dan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.