Toon posts:

welke chipset zit er in mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.126 views

Verwijderd

Topicstarter
De meegeleverde informatie laat een aantal combinaties zien die mogelijk in mijn laptop zitten.
De processor heb ik via de BIOS kunnen achterhalen maar welk MOBO met welke chipset erin zit blijft een groot vraagteken.
Bestaat er een tool die op vanaf CD/DVD gestart kan worden waarmee dergelijke geheimen onthuld worden?

Machine start niet door en ik vermoed (weet haast zeker) dat ik de verkeerde drivers voorgeschoteld krijg maar zonder de juiste info kom ik er niet uit welke ik dan wel moet hebben...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is dan wel handig even aan te geven welke info je wel hebt, want hiermee kunnen we natuurlijk niets. Het makkelijkste is gewoon de specs achterhalen van je notebook, die kun je vaak prima in de post zien voor een groot gedeelte (cpu, moederbord, soms chipset, geheugen etc).

Post dat eerst eens. Je kunt wel allerlei tooltjes gebruiken, maar de kans dat die iets fout uitlezen is altijd nog aanwezig.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

veilige modus opstarten werkt ook niet?
weet je welk type laptop je hebt, meestal staan de specs wel op internet

en anders een reïnstall zodat je wel windows in komt en dan kan je met [http://www.cpuid.com/cpuz.php]CPU-Z[/url] achter de benodigde gegevens komen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. En zoals Terw_Dan zegt, we kunnen als je werkelijk niets zegt over welk laptop je hebt kunnen wij ook werkelijk niets zeggen over welk chipset het is. We hebben geen glazen bol :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.