Workstation??

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

• Grijsbeer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03-2024
Geachte Redactie,

Al zo'n halfjaar bezoek ik regelmatig de best buy guide site.

Ik wil graag naast mijn Imac een nieuw systeem met OS van Windows aanschaffen en het lijkt me ook interessant om de PC zelf in elkaar te zetten. Vandaar dus mijn bezoek aan de bbg-site.
Echter ik heb een probleem, ik weet namelijk niet welk systeem voor mij het meest functioneel is.
Een workstation, maar welke?

In hoofdzaak gebruik ik de PC voor twee zaken, tw:
1e Een applicatie van Alex; van internet wordt realtime koersinformatie gedownload en verwerkt in grafieken.
2e Ook staan ca 15-20 websites gelijktijdig open, waaronder audio-visuele presentaties.

In het windows taakbeheerscherm zie ik dat alleen de Alex-applicatie zo'n 2000-3000 user-objecten gebruikt.
Mijn huidige PC met AMD Athlon(tm) XP 2600+ Kloksnelheid 2,08Ghz, is volstrekt onvoldoende. Alleen de applicatie van Alex gebruikt al 100% van de CPU.

Graag verneem ik van u welk systeem van de best buy guide het geschiktst voor mij is.

Met vriendelijk groet,

grijsbeer

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
[b][message=30024124,noline]Graag verneem ik van u welk systeem van de best buy guide het geschiktst voor mij is.

Met vriendelijk groet,

grijsbeer
Je gebruikt niet echt het meest geschikte topic hiervoor, maar ok ik zal je vraag beantwoorden.

Je kunt er vanuit gaan dat elke pc die genoemd wordt in de BBG voldoet aan je eisen.

Tenslotte is 20-30 explorers niet zoveel. Let enkel op de hoeveelheid geheugen, 1024MB is een pre voor als je meer vestertjes tegelijk wilt bekijken ;)

Veel plezier met verder lezen :)

gr
DP

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi * Grijsbeer , welkom op Gathering of Tweakers!

Dit forum is bedoeld voor vragen, opmerkingen, klachten, suggesties en natuurlijk ook complimentjes over alles wat met de redactie van Tweakers.net te maken heeft: nieuws, meuktracker, reviews en redactieblogs, zoals dat omschreven staat in de Geachte Redactie FAQ. Niet voor vragen met betrekking tot welk systeem jij nu precies nodig hebt.

Voor vragen met betrekking tot computersystemen kan je terecht in Complete Systemen & Laptops, maar ook voor dat forum gelden bepaalde regels die in de CSL FAQ beschreven staan.

Ik stel dan ook voor dat je eerst de FAQ's daar doorleest, evenals de het algemeen beleid van GoT. Dat maakt het voor jou makkelijker om vragen te vinden en te stellen :). Met behulp van de zoekfunctie kan je ook al een heel eind komen.

• Grijsbeer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03-2024
Bedankt voor de reacties.

met groet

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Wat Robin zegt :) .

DM!