Hallo allemaal. Tot mijn verbazing kwam ik na het installeren van een extra GB RAM geheugen erachter dat de snelheid van alle modules omlaag is geschroefd. CPU-Z geeft met alleen 1GB aan dat de speed 200 is, maar na het installeren van de derde module (van 1GB) wordt de clockspeed 129,5. Hoe kan dit nou als alle modules gewoon DDR400 (PC3200) zijn?
Het systeem bestaat uit:
Asus K8V-SE Deluxe mobo
AMD64 3200+
2GB intern geheugen (2x512 Dane Elec & 1x1024 Nanya)
Windows Vista Ultimate (prestatie-index gaat van 4,2 naar 3,0 na het installeren van extra GB)
Dit moederbord ondersteund ook geen Dual Channel dus daar kan het ook niet aan liggen. Wie kan mij helpen met dit probleem en is dit ook op te lossen? Als dit niet is op te lossen dan zal deze snelheid toch niet echt veel impact hebben op het spelen van spellen? Ik zou namelijk eerder denken dat meer en langzamer geheugen beter is dan weinig en sneller geheugen (correct me if I'm wrong).
Het systeem bestaat uit:
Asus K8V-SE Deluxe mobo
AMD64 3200+
2GB intern geheugen (2x512 Dane Elec & 1x1024 Nanya)
Windows Vista Ultimate (prestatie-index gaat van 4,2 naar 3,0 na het installeren van extra GB)
Dit moederbord ondersteund ook geen Dual Channel dus daar kan het ook niet aan liggen. Wie kan mij helpen met dit probleem en is dit ook op te lossen? Als dit niet is op te lossen dan zal deze snelheid toch niet echt veel impact hebben op het spelen van spellen? Ik zou namelijk eerder denken dat meer en langzamer geheugen beter is dan weinig en sneller geheugen (correct me if I'm wrong).
Master_A