Upgrade naar 2GB intern geheugen geeft lagere memclock

Pagina: 1
Acties:
  • 1.059 views

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 16:00
Hallo allemaal. Tot mijn verbazing kwam ik na het installeren van een extra GB RAM geheugen erachter dat de snelheid van alle modules omlaag is geschroefd. CPU-Z geeft met alleen 1GB aan dat de speed 200 is, maar na het installeren van de derde module (van 1GB) wordt de clockspeed 129,5. Hoe kan dit nou als alle modules gewoon DDR400 (PC3200) zijn?

Het systeem bestaat uit:
Asus K8V-SE Deluxe mobo
AMD64 3200+
2GB intern geheugen (2x512 Dane Elec & 1x1024 Nanya)
Windows Vista Ultimate (prestatie-index gaat van 4,2 naar 3,0 na het installeren van extra GB)

Dit moederbord ondersteund ook geen Dual Channel dus daar kan het ook niet aan liggen. Wie kan mij helpen met dit probleem en is dit ook op te lossen? Als dit niet is op te lossen dan zal deze snelheid toch niet echt veel impact hebben op het spelen van spellen? Ik zou namelijk eerder denken dat meer en langzamer geheugen beter is dan weinig en sneller geheugen (correct me if I'm wrong).

Master_A

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Documentatie van je moederbord gecheckt? Dat kan je ongetwijfeld wél vertellen waarom ie zo nukkig doet...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek eens op of je mobo wel 3 modules op DDR400 kan aansturen. Als ik me vergis kon de K8V dat niet en klokte hij het geheel terug naar PC2700 of PC2100 snelheden bij 3 dimms.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 16:00
Nou ik denk dat ik het heb gefixed. Ik heb een instelling in de BIOS veranderd van Auto naar 2:1 DDR400. Nou zie ik in CPU-Z wel gewoon 200 als memspeed staan. Kan dit kwaad, lijkt het alleen maar of het nu 200 MHz is of klopt het gewoon?

Master_A

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Dit staat letterlijk in de PMG FAQ beschreven. Volgende keer eerst FAQ lezen voor je een topic opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.