Toon posts:

HDD gecrasht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week wilde de laptop niet meer opstarten (Dell Latitude D505). Deze gaf aan dat er een of meer ontbrekende dll bestanden waren. De boel weer opgelapt en het draaide weer.
Tot afgelopen week, het balkje met daarboven het Windows logo en daarna een blauw scherm. Pats en het feestje begint opnieuw. Ding weer opgelapt en ik zit weer in Windows. Snel bestanden ge backupt, want ik vermoed dat het snel weer fout gaat. Het ding is sinds kort ook ongelofelijk traag.

Nu ben ik begonnen met het opnieuw installeren van Windows XP Pro. Maar bij het formatteren gaat het al fout. Ik krijg een scherm dat ik het op een andere partitie moet proberen, aangezien de partitie beschadigd is. Heb al meerdere partities aangemaakt, maar steeds krijg ik hetzelfde scherm.

Is de HDD (60 GB, volgens mij Fujitsu) nu definitief overleden of valt er nog fatsoenlijk te werken met het ding. De laptop is niet van mezelf, dus ik wil er niet te vaak geklooi mee hebben. De mensen die er mee werken kunnen heel goed internetten, typen en mailen, maar daar is het ook wel mee gezegd. De laptop moet dus niet volgende week weer crashen.
Ik heb al flink rond gezocht hier op GoT, maar een precieze omschrijving van hetzelfde probleem ben ik vooralsnog niet tegen gekomen.

Zijn er mensen die eenzelfde probleem hebben gehad of weten wat ik met de harde schijf kan doen? (weggooien en een nieuwe halen of .... :+ ).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de OM FAQ, specifiek Harddisks. Daar staan een aantal tips in voor hoe je de harde schijf kan testen. Check ook de SMART status.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:01:
Zie de OM FAQ, specifiek Harddisks. Daar staan een aantal tips in voor hoe je de harde schijf kan testen. Check ook de SMART status.
SMART zit er niet op naar mijn weten. De FAQ heb ik al bekeken, maar de schijf is helemaal leeg, dus in Windows kan ik weinig doen. CHKDSK ziet wel fouten, maar geeft niks specifiek aan...