8800GT vs 8800GT TOP

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 11:37
Hier mijn probleem:

ASUS 8800GT
pricewatch: Asus EN8800GT/G/HTDP/512M
€ ~160,-

ASUS 8800GT-TOP
pricewatch: Asus EN8800GT TOP/G/HTDP/512M
€ ~180,-

Als ik hier kijk: hier en hier Zie ik dat de 8800GT toch wel een heel 'groot' verschil (volgens de benchmarks) is voor ~€20 meer. Maar nu komt het, ik heb op dit moment een 2,5 jaar oud systeem maar wou toch alvast wat kopen voor m'n nieuwe systeem. Ben geen die hard gamer dus al dat X2 'nd dual quad micro ultra stuff hoeft van mij niet. Een potje CoD4 moet dan wel weer kunnen.

Mijn huidige ASUS A8N-E mobo ondersteund volgens verschillende bronnen dat hij de 8800GT ondersteund. Ook past hij nog in mijn kast Omdat mijn huidige systeem (met een reso van 1440x900) een beetje overkill is (so wie so) maar wil toch wel een goed kaartje hebben voor de prijs.

Nu mijn vraag, moet ik nou voor de 8800GT - zit er echt zo veel verschil in als de benchmarks aangeven? of is het meer een marketing truuk?

Dmn moet ik dit nou in nVidia Nieuws & Discussie Topic plaatsen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Roelezz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 22:34
Ik heb je al gemaild met een oplossing.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ik heb zo,n idee dat je daar met een beetje zoeken zelf ook wel achter had kunnen komen.
Denk dat jou ''probleem'' niet zo groot is, dat je hiervoor een topic had hoeven starten.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Roelezz
Ik kan je niet mailen..
Krijg een postmaster delivery status failure..
Maar mail mij anders even op roel_spierenburg@hotmail.com, dan zal ik je vraag beantwoorden.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:21

Beugelfles

I love rusty spoons

Roelezz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:04:
Ik kan je niet mailen..
Krijg een postmaster delivery status failure..
Maar mail mij anders even op roel_spierenburg@hotmail.com, dan zal ik je vraag beantwoorden.
offtopic:
Lijkt me handig als je het antwoord ook gewoon hier post. Anders is het idee van een topic een beetje weg... :>

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 11:37
Beugelfles schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:09:
[...]

offtopic:
Lijkt me handig als je het antwoord ook gewoon hier post. Anders is het idee van een topic een beetje weg... :>
Heej, voor 150 euro mag je die van mij kopen.
Asus en 8800gt 512mb met de betere nieuwe glaciator koeler.
Doet in rivatuner zonder enige voltmod of dus gevaar, 700 mhz op de core, dan gaan de shaders dus automatisch omhoog en het geheugen op 1950 mhz ( 2000mhz schijnt gevaarlijk te zijn met een 8800gt ) Dus blaas ik de top versie weg. Er zit nog meer dan anderhalf jaar garantie op en warmer dan 60 graden wordt hij niet.
Dat was volgens mij een slimme oplossing.
En anders gewoon de niet top versie kopen, die 660mhz haal je daar ook wel mee.

Ik hoop snel van je te horen.

mvg Roel
Misschien kan je hem hier op Tweakers zetten. Geen interesse in ieder geval, maar bedankt.
Moet ik trouwens nog rekening houden met mijn voeding heb een pricewatch: Huntkey LW-6500H V2.0 500W (ATX). Met al behoorlijk wat hardware

[ Voor 15% gewijzigd door xzaz op 05-05-2008 18:15 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Roelezz
500 watt is meer dan genoeg, je specs zijn nou niet zo denderend dat ze meer dan 500 watt zouden verstoken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De TOP versie is toch niets anders dan een versie die in de fabriek alvast overgeclocked is?
Dat kan je voor die 20 euro zelf ook wel ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Gonadan schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:52:
De TOP versie is toch niets anders dan een versie die in de fabriek alvast overgeclocked is?
Dat kan je voor die 20 euro zelf ook wel ;)
Daar heb je idd helemaal gelijk aan.
Ik heb hier zelf ook een 8800GT van Asus waarvan ik zelf de bios heb aangepast naar de Top waarden en deze op de kaart heb ge-flashed. Ik draai dus nu in princiepe met een Top versie :)
Als je wilt kan ik je er de uitleg wel voor geven 8) en uiteraard de bios ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verschil kun je in benchmarks zien. Verschil in prijs kun je in Pricewatch zien. Kiezen kun je zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.