goeie win2000 netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
aangezien mn huidige netwerkkaart (reaktek) niet goed functioneert onder win2000 ga ik een andere kopen. Welke raden jullie aan? Het moet dus eentje zijn die het goed doet onder win2000, UTP en 10Mbit.
Ik kan wel meteen een 3com kopen, maar die vind ik nogal duur (ong. 100 piek dacht ik, kaartje dat ik nu heb 3 tientjes ofzo..). Zijn er nog andere goede alternatieven?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
je heb nu zeker zo'n 8139 10/100mbit realtek kaart. die werken inderdaad voor geen meter. zie ook deze draad: http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/007449.htm

ik heb nu een realtek 10mbit 8029 erin hangen, en die doet het altijd perfect.
als je persee een andere wilt, ik heb nog een 3com isa 10mbit liggen, weinig gebruikt. als je hem wil hebben, mail dan naar r.vloothuis@hccnet.nl

• Palomar
  • Niet online
ik koop liever een bij een winkel.. niet dat ik je niet vertrouw ofzo maar (stel..) als ie het ook niet doet dan is het zo'n gedoe met terugsturen enzo..

Ik heb nu trouwens een 8029 (AS) 10Mbit PCI.. die doet het onder elk ander OS wel maar dus niet goed onder win2K.. ik kan geen oplossing vinden en in een andere topic en ander forum hadden meer mensen problemen met realtek onder win2k..

Welke kaarten (chips) werken wel goed onder win2K? Welke kaart moet ik kopen? Moet het echt een 3com zijn of zijn er ook nog andere kwalitatief goede kaarten voor een lagere prijs?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik gebruik zelf 3Com 905TX kaarten (3C905TX) en die 3Com 905 serie heeft altijd perfect gewerkt onder NT4 en Win2K. Zijn wel duur(der) maar goed.. ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• sharkzor
je doet toch iets fout, want ik heb exact dezelfde kaart, en bij mij werkt hij wel goed in win2k. misschien kan je je probleem wat beter beschrijven?

• Palomar
  • Niet online
zie hier: http://gathering.tweakers.net/Forum8/HTML/002186.html

als jij de oplossing weet ben ik je eeuwig dankbaar Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif..

• sharkzor
mmmm, vaag probleem. zie je ook af en toe een icoontje in je systemtray dat zegt dat de netwerk verbinding vebroken is? ik zag dat laatst ook bij iemand die een 3com netwerk had.
ik zal staks ook ffe reboten naar win2k en een minuutje gaan pingen (heb ik daar nog een andere tool voor nodig, of kan dat gewoon met ping?) ik post straks wel m'n bevindingen...

• Palomar
  • Niet online
helaas.. die had ik ook al geprobeerd.. ik heb verder nog andere drivers geprobeerd die bij win2K zitten maar niks helpt...

pingen kan gewoon in de comandprompt en dan: ping [computernaam of ipadres]..

Ik merk het vooral omdat ik ook Internet via mn netwerkje..

• sharkzor
ik heb een tijdje staan pingen, maar het werkt perfect. misschien ligt het aan je kabel?

• Palomar
  • Niet online
nee.. het ligt niet aan mn kabel/kaart/server/hardware of wat dan ook.. onder elk ander OS (win98, linux, beos) doet ie het perfect.. het ligt aan win2000 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif hij lust mijn realtek kaart niet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/cry.gif

• sharkzor
wat dus heel vaag is, want ik heb precies dezelfde kaart....
probeer het eens met een crossover kabel direct aan een andere pc...

• Palomar
  • Niet online
ik heb geen crossoverkabel.. maar dan nog. waarom zou ie dan wel perfect werken onder win98, beos of linux?? Een probleem met de kabel oid. lijkt mij uitgesloten..

Verwijderd

Ik heb een realtek 8019 en 8029 en een 8129
ze werken alle 3 goed onder win98 / winnt / 2000 en linux

probeer anders een nieuwe driver te downloaden en controleer je ROM setting zodat je hem op een andere irq zet ofzo dat zal waarschijnlijk het probleem zijn heb ik ook gehad toen ik 3 van die kaarten in mijn win Nt server wilde zetten het is trouwens wel gelukt. laat staan 1 kaart in win2000.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

10 mbit: Digital 21040
100 mbt: Digital 21140

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Kaarten werken onder elk operating system.
Eigen ervaring.
Win2k Pro /Adv. Server
WinMe
Win98se
Win98

Dus je doet zelf iets fout en anders ruil je hem toch om( hehe)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:16

FFF

ik heb nog een goede liggen (merdere zelfs :-)

Verwijderd

waarom koop je niet gewoon een 3com tis ff een inverstering maar daarna ben je van al het gezeik af: goede support, goede drivers, goede naam etc etc

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

En 3Com overleeft vele Realtec en el cheapi kaarten op een LAN.

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Klikgeil Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
je heb nu zeker zo'n 8139 10/100mbit realtek kaart. die werken inderdaad voor geen meter.
Doet het hier anders goed, zowel onder win95 osr2 als win2000.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Tja ik heb mijn realtek die OOK problemen gaf in win2k (om de 60 sec kreeg je heel even "network cable unplugged"! bijzonder irri met games ed.) voor een 100mbit 3com 905c.
Ja duur zijn ze wel, maar ook errug goed. Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad, maar wel errug hoge doorvoersnelheden en heel lage pings.

Misschien is het toch verstandig om te investeren in een kwaliteits netwerkkaart, want verouderen doen ze niet zo snel...

• Palomar
  • Niet online
en zijn er ook nog (goedkopere) alternatieven voor een 3com? Of is 3com veruit de beste?

• sharkzor
zo'n digital kaart waar dirk-jan het over had zou iets zijn (ik heb er zelf ook een) anders een intel?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

De meest gebruikte NICs die ik tegen kwam tijdens diverse grote automatiseringsprojecten waren voor het grootste deel 3Com 3C905 kaarten, verder veel Compaq Netelligent kaartjes (zitten nu eenmaal in zo'n Compaq EP bak) en soms wat AMD kaartjes (HP Kayak series).

Tegenwoordig zitten in de Dell Optiplex workstations (welke steeds meer en meer gekocht worden en een serieuze bedreiging vormen voor de Compaq EPs) een onboard 3C905TXB kaartje.. Ook de Latitude C/Dock I&II dockingstations zijn uitgerust met een 3C905TXB kaartje.

Ik zou zeggen dat 3Com en metname de 3C905xx een aardig goed verkocht kaartje is Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1