Toon posts:

PS2/PS3 op men pc

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik graag voor elkaar zou krijgen is dat ik m'n PS2 (en binnenkort men PS3) kunnen aangesloten worden op men PC zodat ik kan gamen is ik dat wil op mijn monitor (van de pc).

Maar ik bedoel dus terwijl mijn pc ook opgestart is, dus dat ik bv tijdens het gamen het als een aplicatie kan minimaliseren, iets anders doen, en weer maximaliseren als ik verder wil gamen.

Dit zou ik doen op het High end gamingsysteem van mei.

Wat ik nu wil vragen, is dit mogelijk met VOLLEDIGE kwaliteit en VOLLEDIGE prestaties?
En moet ik daarvoor extra hardware kopen of niet ? (zoals een TV-tuner kaart)

Mvg,
Pieter

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 15:36 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Zoals jij het omschrijft zal het niet gaan werken. Bovendien, waarom zou je je pc aan willen hebben terwijl je een spelletje op de ps2/ps3 speelt? Dit is alleen maar extra stroomverbruik en het komt de beeldkwaliteit niet ten goede.

Hier kon uw advertentie staan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zoiets wilt gaan doen zul je je consoles aan een videoinput moeten gaan hangen. Deze applicatie kun je vervolgens weer minimaliseren of maximaliseren

en men?? bedoel je soms mijn of m'n?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hier zijn al veel topics over geweest..

Waar het op neer komt; via een tv-kaart is er altijd minimale vertraging, waardoor je bij sommige games altijd met een 'lag' zult spelen :)

Je kunt dan beter gaan voor een monitor met twee inputs, zodat je kunt switchen tussen je twee apparaten :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Voor zover ik weet veroorzaakt console gamen via een tv-kaart nagenoeg altijd een input lag, waardoor het gewoon niet lekker werkt.
Dit is alleen maar extra stroomverbruik en het komt de beeldkwaliteit niet ten goede.
Eens :)

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kunt het doen met een TV kaart maar die kwaliteit is echt niet zoals het hoort bij de meeste.
En ik ken nog geen kaarten met een HDMI of Component input die je kunt gebruiken als applicatie zijnde. Ik ga er wel vanuit dat het bestaat maar of het betaalbaar is.

Ik heb het opgelost met een AV-receiver met meerder inputs. dvi-->hdmi aansluiten op je scherm (let op dit moet je scherm wel ondersteunen i.v.m. hd formaat).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

Michael Knight schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:28:
Je kunt dan beter gaan voor een monitor met twee inputs, zodat je kunt switchen tussen je twee apparaten :)
Eens over gewoon een goede monitor kopen.

Een beetje monitor heeft tegenwoordig altijd wel een VGA en DVI uitgang.
Dus dan zou je je pc via VGA aan kunnen sluiten en de PS3 met een HDMI-DVI verloop op de DVI-ingang. Of als je een monitor hebt met HDMI zou je de PS3 rechtstreeks daarop aan kunnen sluiten en de pc op de DVI.

MAAR.... de PS2 word aangesloten via scart.
Hoe ga je dat dan doen? Want zijn naar mijn weten maar weinig schermen die die ingang hebben...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

of je koopt een monitor van asus, die kunnen pip aan, zodat je kan gamen en in het klein je pc kan zien

of je koopt een tvtje van een paar euries bij de buren,

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:34:
[...]

Eens over gewoon een goede monitor kopen.

Een beetje monitor heeft tegenwoordig altijd wel een VGA en DVI uitgang.
Dus dan zou je je pc via VGA aan kunnen sluiten en de PS3 met een HDMI-DVI verloop op de DVI-ingang. Of als je een monitor hebt met HDMI zou je de PS3 rechtstreeks daarop aan kunnen sluiten en de pc op de DVI.

MAAR.... de PS2 word aangesloten via scart.
Hoe ga je dat dan doen? Want zijn naar mijn weten maar weinig schermen die die ingang hebben...
Verbinding (Video) D-Sub, HDMI

Kan ik via deze 2 verbindingen dan zowel men PS3 als PC aansluiten op 1 monitor? =)

(En tijdens het gamen kan je dan ook gewoon switchen? ^^ - wat een evengoed alternatief is uiteraard)

Mvg,
Pieter

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:43:
[...](En tijdens het gamen kan je dan ook gewoon switchen? ^^ - wat een evengoed alternatief is uiteraard)
Je kan als de monitor aanstaat gewoon switchen tussen de verschillende ingangen. Dus als jouw pc en PS3 aan staan kan je gewoon een briefje in Word typen over je VGA ingang. En als je dan overschakelt op DVI kan je lekker verder gamen.

Bijna elk scherm heeft wel zo'n Source-button waarmee je dus de ingang die moet worden weergegeven kan wijzigen.

Nu alleen nog een scherm vinden die dus over al de uitgangen beschikt die je wilt hebben...

Voor je pc kan je gaan voor VGA of DVI
PlayStation 3 is HDMI of DVI
Playstation 2 is volgens jou dus HDMI

Dus een scherm met VGA, DVI en HDMI zou alles moeten kunnen draaien :)

Alleen dan niet vergeten om voor de PS3 een HDMI-DVI verloopje te halen

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:06:
[...]

Je kan als de monitor aanstaat gewoon switchen tussen de verschillende ingangen. Dus als jouw pc en PS3 aan staan kan je gewoon een briefje in Word typen over je VGA ingang. En als je dan overschakelt op DVI kan je lekker verder gamen.

Bijna elk scherm heeft wel zo'n Source-button waarmee je dus de ingang die moet worden weergegeven kan wijzigen.

Nu alleen nog een scherm vinden die dus over al de uitgangen beschikt die je wilt hebben...

Voor je pc kan je gaan voor VGA of DVI
PlayStation 3 is HDMI of DVI
Playstation 2 is volgens jou dus HDMI

Dus een scherm met VGA, DVI en HDMI zou alles moeten kunnen draaien :)

Alleen dan niet vergeten om voor de PS3 een HDMI-DVI verloopje te halen
PS2 hoeft niet persee dan, want ps2 games kan ik ook op men ps3 draaien = )
Maar, deze zal dus niet voldoen? ^^
pricewatch: HP Pavilion w2207h

HDMI heeft die, maar geen VGA of DVI - maar op die D-sub kan ik dan toch ook een stukje steken dat omzet naar VGA of DVI? (of heb ik het daar mis?)

Alleszins al bedankt voor de hulp

• WhosYaDaddy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10-2025
Ikzelf gebruik een Acer X222W, via een DVI-HDMi kabeltje.
De PS3 heeft kwa monitor niet veel eisen, behalve dattie HDCP (High definition copyright-ellende) moet ondersteunen. De Acer X- en P- reeks doen dit, hoewel de P223W (ook getest) niet beeldvullend werkt.
Mijn volgende zou een BenQ 24" worden, dan hoef je ook niet de hele tijd te switchen tussen DVI (PC) en DVI (PS3) (die zou ik dan op HDMI aansluiten).
Zijn grote voordeel is native support voor 1080p, wat het maximale uit je PS3 halen inhoudt ;-)

edit: Je PS2 kan idd alleen via TV-kaart, of via een monitor met RGB of composiet ingangen (en dan die weer uit je SCART signaal halen). En een TV-kaart heeft een ondraaglijke lag (van een halve seconde of meer, probeer daar maar eens mee te racen)

Als algemene tip (elke HDCP-ondersteunende 22"-er doet het wel) zou ik zeggen: gebruik altijd DVI om je pc aan te sluiten, dan heb je tenminste de beste beeldkwaliteit. Dus zoek een HDMI EN DVI monitor... (of er dan nog een VGA aansluiting bij hangt of niet maakt dan niet uit)

edit2: Oh, en de X222W had ook nog het probleem dat hij de native 420i/p resolutie van de PS3 niet ondersteunt, dus heb hem op een andere monitor moeten instellen om 720p te gebruiken. Wel vervelend, maar het moest ook maar één keertje. En FeaR1986 heeft echt gelijk wat betreft PS2 support - bottom line: ga er maar van uit dat je PS3 geen PS2 spellen ondersteunt (80GB versies ondersteunen er ook maar een paar via software emulatie)

[ Voor 51% gewijzigd door WhosYaDaddy op 05-05-2008 18:07 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:50:
[...]

PS2 hoeft niet persee dan, want ps2 games kan ik ook op men ps3 draaien = )
Maar, deze zal dus niet voldoen? ^^
pricewatch: HP Pavilion w2207h

HDMI heeft die, maar geen VGA of DVI - maar op die D-sub kan ik dan toch ook een stukje steken dat omzet naar VGA of DVI? (of heb ik het daar mis?)
Die monitor zou wel werken.
D-Sub is hetzelfde als VGA, dus daar sluit je je pc op aan.
En je PS3 kan dan rechtstreeks naar de HDMI-ingang.

Maar de meeste schermen hebben geen HDMI, maar wel DVI.
Vandaar dat ik die optie noemde, om je PS3 zo aan te sluiten.

MAAR houd er wel rekening mee dat je een 60GB PS3 moet hebben om PS2-spellen te draaien! Dus niet zo maar je PS2 weg doen en een 40GB PS3 kopen, want dan kan je niets meer met je PS2-spellen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OH Beleid

Dit is niet de juiste plek voor vragen over TV kaarten, monitoren of consoles. Los daarvan verwachten we waar dan ook op GoT dat je zelf de moeite doet voordat je een topic opent. Zoals je aan de reacties kunt zien is exact deze vraag meermaals voorbijgekomen. Het lijkt me een goed idee om die op te zoeken en door te lezen in plaats van zelf een topic te openen dat het wiel opnieuw probeert uit te vinden.

En tenslotte mag een beetje verzorging van je titel en posts ook wel. Zo is "men" een onpersoonlijk voornaamwoord, geen bezittelijke...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.