Toon posts:

BenQ G2400W, BenQ V2400W of de Samsung 2493HM ??

Pagina: 1
Acties:
  • 906 views

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nieuw scherm kopen en twijfel tussen deze 3 monitoren:

Benq G2400W de nieuwe BenQ v2400W en de samsung 2493HM. na het lezen van diverse reviews denk ik dat de BenQ g2400W voor mij de beste keus is, voornamelijk omdat hij 3 inputs heeft 2 x digitaal 1 keer analaag, verder 1:1 pixel mapping en een zeer voordelige prijs.

het rare is alleen dat de Benq niet echt populair is got, via de search krijg ik 4 hits, vrijwel iedereen kiest voor samsung. hoe komt dit?

ik kan helaas niet veel vinden over de v2400W, iemand hier ervaring mee?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?, dit is een keuze die je zelf moet maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik begrijp uit die FAQ is dat je niet zomaar een loze vraag mag stellen, het lijkt me dat je wel een discussie mag starten over een gedetailleerde vraag. anders kan die subforum net zo goed weg imho.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 00:52
Ik heb zelf 3 van die G2400W schermen. Ze zijn vrij goedkoop.
Verwacht niet echt state-of-the-art beeld, het is niet zo dat de kleuren echt van je scherm afknallen, maar slecht beeld is het absoluut niet.
Ook hebben ze alledrie geen enkele dode prixel.
Verder zit er VGA/DVI en HDMI op, en er zitten speakers in, echter doen deze het alleen icm HDMI.
Verder is het scherm helemaal zwart en simpel van opzet, weinig knopjes.
De bouwkwaliteit is redelijk. Er zit een vrij grote voet onder, het scherm gaat wel heen en neer als je tegen je bureau staat, maar dat heeft gewoon met prijs/kwaliteit te maken.
Die is goed, bouwkwaliteit is niet superieur, maar voldoende. :)
Verder is de resonsetijd goed, met weinig hosting. Backlight bleeding ben ik niet echt tegen gekomen, voor gamen is het scherm sowieso prima, resolutie is ook goed voor kantoorwerk.
Je kan er natuurlijk ook prima fotobewerking mee doen, alhoewel ze daar meestal een ander soort paneel voor gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 05-05-2008 13:52 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:50:
wat ik begrijp uit die FAQ is dat je niet zomaar een loze vraag mag stellen, het lijkt me dat je wel een discussie mag starten over een gedetailleerde vraag. anders kan die subforum net zo goed weg imho.
Zonder op de stoel van de crew te willen zitten, kan ik uit ervaring zeggen dat "welke moet ik kopen" topics GoT-breed niet de bedoeling zijn. Je zult gewoon de specs moeten vergelijken en reviews gaan zoeken, verder dan alleen GoT :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:52:
[...]

Zonder op de stoel van de crew te willen zitten, kan ik uit ervaring zeggen dat "welke moet ik kopen" topics GoT-breed niet de bedoeling zijn. Je zult gewoon de specs moeten vergelijken en reviews gaan zoeken, verder dan alleen GoT :) .
als ik nou een topic zou openen met, ik zoek een 24 inch tft scherm, welke moet ik kopen. dan geef ik je gelijk, ik vraag nu echter gebruikerservaringen en een keuzeadvies tussen 3 schermen. tja als dat al niet mag, wat mag je dan wel plaatsen in dit subforum.....

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:25
eX0duS schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:50:
Ik heb zelf 3 van die G2400W schermen. Ze zijn vrij goedkoop.
Verwacht niet echt state-of-the-art beeld, het is niet zo dat de kleuren echt van je scherm afknallen, maar slecht beeld is het absoluut niet.
Ook hebben ze alledrie geen enkele dode prixel.
Verder zit er VGA/DVI en HDMI op, en er zitten speakers in, echter doen deze het alleen icm HDMI.
Verder is het scherm helemaal zwart en simpel van opzet, weinig knopjes.
De bouwkwaliteit is redelijk. Er zit een vrij grote voet onder, het scherm gaat wel heen en neer als je tegen je bureau staat, maar dat heeft gewoon met prijs/kwaliteit te maken.
Die is goed, bouwkwaliteit is niet superieur, maar voldoende. :)
Verder is de resonsetijd goed, met weinig hosting. Backlight bleeding ben ik niet echt tegen gekomen, voor gamen is het scherm sowieso prima, resolutie is ook goed voor kantoorwerk.
Je kan er natuurlijk ook prima fotobewerking mee doen, alhoewel ze daar meestal een ander soort paneel voor gebruiken.
Heb je er al een console op aangesloten? hoe zit het met 1:1 pixel mapping?

Verwijderd

Topicstarter
GranCanaria schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:24:
[...]

Heb je er al een console op aangesloten? hoe zit het met 1:1 pixel mapping?
1:1 heeft ie, een console schijnt goed te werken. dus ik denk dat ik er wel uit ben, hij is vanaf 7/8 mei weer leverbaar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:59:
[...]

als ik nou een topic zou openen met, ik zoek een 24 inch tft scherm, welke moet ik kopen. dan geef ik je gelijk, ik vraag nu echter gebruikerservaringen en een keuzeadvies tussen 3 schermen. tja als dat al niet mag, wat mag je dan wel plaatsen in dit subforum.....
Wat dacht je van goed onderbouwde vragen waar een beetje abstractie uit blijkt...

Op GoT zoek je gebruikerservaringen met de search, niet met je eigen topics. Daarnaast meld je doodleuk "diverse reviews" te lezen, maar je citeert er niet uit en linkt er niet naar, evenmin geef je die vier hits op de GoT search niet.

Deze topicstart voldoet in ieder geval niet aan de eisen die we stellen (zowel het feit dat het een "Welke moet ik kopen?"-vraag is als het feit dat je je er wel heel gemakkelijk af maakt met de info die je (niet) geeft), dus gaat het dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.