De grootste beperking van Windows Home Server in een bedrijfsomgeving lijkt me de beperking van 10 gebruikers. De functionaliteit voor deze 10 gebruikers beperkt zich tot backup en bestand & printer deling.
Let op: op dit moment zit er een bug in WHS met het volgende als gevolg. Zodra je een bestand opslaat vanuit een ander programma dan windows verkenner (zoals bijvoorbeeld Adobe Photoshop Elements of Microsoft Office Excel) is er een kans dat deze corrupt wordt opgeslagen op de server waardoor je het document kwijt bent.
Er is nog niets bekend over de oplossing voor deze bug. Zie ook
When certain programs are used to edit or transfer files that are stored on a Windows Home Server-based computer that has more than one hard drive, the files may become corrupted
Zolang deze fout er nog in zit raad ik het OS af voor welke serieuze toepassing dan ook.
Mocht je er thuis mee willen spelen dan is het geen probleem zolang je bedenkt dat elk bestand dat je er op zet potentieel corrupt is (eerst opslaan op je eigen pc, dan kopieren en kijken of ie goed is aangekomen.)
2003 Small Business Server lijkt me een beter idee.