Te laat met opzegging bij Planet

Pagina: 1
Acties:

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 18:54
Hallo iedereen!

Ik heb op dit moment bij Planet Internet een Comfort abonnement. (6mbit down, 0,75mbit up)
Opzich prima, nooit problemen mee. Met uitzondering van de verouderde router, maar dat maakt niet uit.

Alleen vind ik Planet te duur in vergelijking tot bijvoorbeeld Telfort. Ik download vrij veel, dus van deze 700kb/s als maximum word ik niet blij.
Ik kijk net bij Mijn Account en zie dat het contract over 2 weken verloopt: nou, TOP. :*)

Nee dus, het abonnement moet min. 1 maand van tevoren worden opgezegd en het wordt stilzwijgend met 12 maanden verlengd. :| :?

Zit er voor mij nu niets anders op dan meer dan een JAAR (!) bij Planet te blijven? :/

Ik wil graag naar Telfort, hier wordt het na het eerste jaar met één maand verlengd. Dit bij Planet is toch niet normaal?

Ik hoop op een reactie. :9 Alvast érg bedankt!

Met vriendelijke groet,
JBX

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Planet staat er niet om bekend dat ze coulant zijn, je hebt dus pech. (Meer kan ik er ook niet van maken. :Y))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Is het niet zo dat je na je eerste jaar abonnement elke maand kan opzeggen? Je abonnement wordt dan wel weer met een jaar verlengd, alleen hoef je het dus niet tot het eind van dat jaar uit te wachten. Dat is zo bij de meeste providers, maar ik weet niet of dat ook zo is bij Planet. Miscshien moet je je algemene voorwaarden checken?

• pven
  • Niet online
Nee, als in het ondertekende contract staat dat ze per jaar verlengen dan doen ze dat ook. Daar ben je mee accoord gegaan, vandaar dat ze in hun recht staan.

• JBX
Érg jammer.... Achja, wat maakt die 3x snellere verbinding en 300 euro ook uit?

:| ;(

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JBX schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:00:

Misschien te makkelijk... maar bel ze (morgen of overmorgen, vandaag zullen ze wel dicht zijn). Wij kunnen hier wel gaan gokken, maar de beste bron zijn ze toch zelf.

• pven
  • Niet online
Ik gok niet, ik weet zeker dat ze niet coulant zijn. :Y)

(Been there, done that. :/)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pven schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:52:
Planet staat er niet om bekend dat ze coulant zijn, je hebt dus pech. (Meer kan ik er ook niet van maken. :Y))
Met genoeg praten kun je wel een aardig eind komen (ervaring) maar 't is wel lastig en je moet een vrij goede reden kunnen produceren en je hebt een redelijke dosis overtuigingskracht nodig.
JBX schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:00:

Mwah. Je hebt nu 6mbit, sneller dan dat is niet echt superboeiend meer IMO. Met deze snelheden vind ik stabiliteit veel belangrijker eigenlijk. En wat dat betreft kun je zeggen over KPN/Planet wat je wilt, maar stabiel zijn hun verbindingen wel.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 04-05-2008 18:06 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Planet heeft altijd al als regel gehad dat je een maand van tevoren op moet zeggen, staat ook duidelijk vermeld.

Maar Planet gaat je denk ik niet helpen, denk eerder dat ze je compleet negeren, KPN probeert je altijd te naaien om er wat meer geld uit te kloppen.

Maar het is volgens mij wel zo dat een andere provider je lijn af kan kopen... Zal alleen wel veel geld kosten gok ik.
[b]CyBeR schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:06:[/b

[...]

Mwah. Je hebt nu 6mbit, sneller dan dat is niet echt superboeiend meer IMO. Met deze snelheden vind ik stabiliteit veel belangrijker eigenlijk. En wat dat betreft kun je zeggen over KPN/Planet wat je wilt, maar stabiel zijn hun verbindingen wel.
Nou, nee... Soms ligt m'n internetverbinding er gewoon compleet uit, en dan zwijg ik nog maar over die DNS servers van KPN, want die presteren het de laatste tijd om er elke maand wel een dag compleet uit te liggen :X

[ Voor 43% gewijzigd door Avalaxy op 04-05-2008 18:07 ]

• pven
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:06:
[...]

Met genoeg praten kun je wel een aardig eind komen (ervaring) maar 't is wel lastig en je moet een vrij goede reden kunnen produceren en je hebt een redelijke dosis overtuigingskracht nodig.

[...]
Niet blij Planet. BIj ieder normaal bedrijf zou dat wel kunnen werken, maar niet bij KPN-achtigen. :Y)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:06:
[...]
Telfort is ook gewoon KPN.

En ja, Telfort blijkt ook stabiel te zijn inderdaad.

🌞🍃

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 17:05
ik heb internetplus bellen van planet gehad vanaf het begin mijn abonnement liet 27 april af ,heb 18 april gebeld naar planet voor opzegging ze zeiden dat ik volgend jaar 27 april 2009 pas kon opzeggen ik ging er niet mee akkoord ze ging het na vragen en zei dat het per maand kon .
ik ben er 18 mei 2008 vanaf ook om de zelfde reden bij planet 6mb lijn met bellen onbeperkt €74 en nu bij casema 12mb met onbeperkt bellen €57.
dus ik zou blijven aandringen want bij mijn gegeven van planet stond ook dat mijn abonnement in 2009 pas afliep >:)

• pven
  • Niet online
Heb je de eindafrekening van Planet al ontvangen?

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 15:52
Hallo, ik heb de voorwaarden opgevraagd bij Planet. Ik maak hieruit op dat je na 1 jaar per MAAND kunt opzeggen:

DUUR EN BEËINDIGING OVEREENKOMST
4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege
omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het
verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch
(bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na
omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens
gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch,
schriftelijk of elektronisch op te zeggen.

4.8 In geval van opzegging door de Klant zendt KPN uiterlijk binnen twee weken een
schriftelijke of elektronische bevestiging van de opzegging en van de datum waarop de
dienstverlening wordt beëindigd.

[ Voor 11% gewijzigd door Ed1969 op 04-05-2008 18:13 ]

Ed1969

• JBX
Net even gebeld. Ik citeer "Zoals het er nu naar uit ziet wordt het een jaar wachten"

Leuk... :(
Ik vind een jaar verlenging toch wel echt niet normaal.

Ja, stabiel is de verbinding van KPN wel. Maar Telfort en Planet zijn toch allebei op BBned, of heb ik dit verkeerd?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
Kan je het niet alvast opzeggen per 19 mei 2009 dan? Dan vergeet je het volgend jaar in ieder geval niet.

• keeskloon
  • Laatst online: 01-12 17:05
pven schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:11:
Heb je de eindafrekening van Planet al ontvangen?
nee die nog niet want die krijg je 2maanden erna,maar heb wel al schriftelijk bewijs dat het abonnement stopt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
Van de Planet site :
Voorwaarden
Onder welke voorwaarden u kunt opzeggen hangt af van de datum wanneer u uw abonnement heeft aangevraagd.

Als u voor 1 augustus 2007 uw abonnement aangevraagd heeft zal deze steeds met een jaar verlengd worden. Dit betekent dat als uw opzegging niet één maand voor het verstrijken van dit jaarcontract bij ons binnen is, u automatisch een nieuw jaarcontract krijgt.

Als u na 1 augustus een abonnement heeft afgesloten dan begint u met een jaarcontract. Na het eerste jaar wordt dit abonnement omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Dit contract is per maand opzegbaar.
Als je al lang klant bent heb je dus juist een extra nadeel.

• pven
  • Niet online
@ keeskloon

Dat had ik ook, maar toch kreeg ik geen gelijk van Planet. :Y)

Misschien dat ze het inmiddels wel op orde hebben, maar ik kwam er toen niet bij ze aan uit (uiteindelijk heeft mijn rechtsbijstand me schadeloos gesteld).

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 04-05-2008 18:16 ]

• JBX
Ten eerste: iedereen erg bedankt voor de moeite. :)

Maarja, er zit, denk ik, dus niet anders op. Ed, die voorwaarden gelden denk ik, na het bericht van Nielson gelezen te hebben, alleen voor de nieuwe klanten.

De situatie van KeesKloon vind ik alleen érg apart....

[ Voor 10% gewijzigd door JBX op 04-05-2008 18:19 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pven schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:08:
[...]

Niet blij Planet. BIj ieder normaal bedrijf zou dat wel kunnen werken, maar niet bij KPN-achtigen. :Y)
't is me toch echt gelukt om InternetPlusBellen af te weren en 't bij een normale Planet lijn te houden, al nadat de annuleertermijn verstreken was en 't installatiepakket al ontvangen ;)
JBX schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:12:

Ja, stabiel is de verbinding van KPN wel. Maar Telfort en Planet zijn toch allebei op BBned, of heb ik dit verkeerd?
Dat zou wat zijn, als KPN bij BBNed adsl lijntjes ging aanvragen voor hun eigen ISPs, en dan uiteindelijk over hun eigen koperlijnen ;) Nee dus.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 04-05-2008 18:19 ]

• JBX
Ok dan, Cyber. :P Maar in ieder geval: Telfort en Planet zijn allebei van KPN en toch op hetzelfde netwerk? (laat ik maar zwijgen over welke lijnen ik dacht dat dat waren :9)

• pven
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:19:
[...]

't is me toch echt gelukt om InternetPlusBellen af te weren en 't bij een normale Planet lijn te houden, al nadat de annuleertermijn verstreken was en 't installatiepakket al ontvangen ;)
Als ik je goed begrijp, had je geen IPB. Dat is dus niet echt te vergelijken. :Y)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pven schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:21:
[...]

Als ik je goed begrijp, had je geen IPB. Dat is dus niet echt te vergelijken. :Y)
Ik had planet, en toen is hier zeer tegen mijn wens IPB aangevraagd, dat is geleverd (installatiepakket + melding dat de planetverbinding binnen X dagen gekilled zou worden) en ik heb 't succesvol de deur uitgeschopt en gezorgd dat de planet verbinding niet afgesloten zou worden.

Maar dat ging niet zonder slag of stoot, en je moet er echt wel flink tegenaan praten eer je dat voor elkaar krijgt.

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 15:52
JBX schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:18:
Ten eerste: iedereen erg bedankt voor de moeite. :)

Maarja, er zit, denk ik, dus niet anders op. Ed, die voorwaarden gelden denk ik, na het bericht van Nielson gelezen te hebben, alleen voor de nieuwe klanten.

De situatie van KeesKloon vind ik alleen érg apart....
Sorry, ja, dat heb ik idd niet gelezen. Ik begrijp dus dat je als oude klant dus gen***t wordt :X

Is het geen idee om toch er onderuit proberen te komen door bv te zeggen dat je fictief gaat emigreren naar het buitenland, of verhuizen naar een postcode in NL waar geen ADSL mogelijk is, je kunt het niet meer betalen, rechtsbijstand, zoals ook al geschreven wordt, Tompoes, verzin een list 8)7

Wat kunnen ze je maken als je gewoon niet meer betaald? Er zijn leden waar ze dan het ADSL signaal afsluiten. Kijk wel uit met evt BKR registratie....Kijk hieronder eens:

http://forum.trosradar.nl...77d5044a2fc8bb6ac25b98800

Kl*te voor je!!

[ Voor 14% gewijzigd door Ed1969 op 04-05-2008 19:16 ]

Ed1969

• pven
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:25:
[...]

Ik had planet, en toen is hier zeer tegen mijn wens IPB aangevraagd, dat is geleverd (installatiepakket + melding dat de planetverbinding binnen X dagen gekilled zou worden) en ik heb 't succesvol de deur uitgeschopt en gezorgd dat de planet verbinding niet afgesloten zou worden.

Maar dat ging niet zonder slag of stoot, en je moet er echt wel flink tegenaan praten eer je dat voor elkaar krijgt.
Dan is het nog steeds niet te vergelijken: je blijft immers bij Planet. :P
Ed1969 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:26:
[...]

Sorry, ja, dat heb ik idd niet gelezen. Ik begrijp dus dat je als oude klant dus gen***t wordt :X

Is het geen idee om toch er onderuit proberen te komen door bv te zeggen dat je fictief gaat emigreren naar het buitenland, of verhuizen naar een postcode in NL waar geen ADSL mogelijk is, je kunt het niet meer betalen, rechtsbijstand, zoals ook al geschreven wordt, Tompoes, verzin een list 8)7

Kl*te voor je!!
Ze zijn niet gek bij Planet. Als je een kul-reden verzint, dan krijg je de rekening t/m het einde van je abonnement gepresenteerd. :Y)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pven schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:30:
[...]

Dan is het nog steeds niet te vergelijken: je blijft immers bij Planet. :P
In dit geval blijft'ie bij KPN, dus valt er vast wel wat te regelen :P

• pven
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:31:
[...]

In dit geval blijft'ie bij KPN, dus valt er vast wel wat te regelen :P
Ik hoop het voor TS, maar ben bang van niet. Als je de bekende nummers van Planet belt, dan kan je kiezen tussen IPB en Planet ; Telfort komt niet in het lijstje voor. Dit geeft mijn inziens aan dat ze het als een buitenbeentje beschouwen welke buiten de boot valt bij dit soort verzoeken.

• JBX
Jep, ik voel die paal wel in mn k*ntje zitten :X
pven schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:33:
[...]

Ik hoop het voor TS, maar ben bang van niet. Als je de bekende nummers van Planet belt, dan kan je kiezen tussen IPB en Planet ; Telfort komt niet in het lijstje voor. Dit geeft mijn inziens aan dat ze het als een buitenbeentje beschouwen welke buiten de boot valt bij dit soort verzoeken.
Ik denk t ook... ;(

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Telfort en Planet zitten niet op hetzelfde netwerk. Telfort zit op het oude Tiscali-netwerk, Planet zit op het oude MX-stream netwerk. KPN en Planet lopen qua organisatie nogal in elkaar door, maar Telfort is toch echt een los deel in de organisatie.

Ontopic: De AV waar je ooit mee akkoord bent gegaan blijven gewoon geldig. Dat Planet zich daar aan houdt is natuurlijk hun goed recht. Daar kan zelfs een advocaat weinig aan veranderen.
Als je wilt verhuizen naar het buitenland, dan zul je een bewijs van uitschrijving moeten opsturen. En ik denk niet dat je gemeente deze aan je zal geven als je niet uit Nederland weg gaat.

PSN: djmurcielago

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
JBX schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:34:
[...]

Jep, ik voel die paal wel in mn k*ntje zitten :X
[...]

Ik denk t ook... ;(
Het is heel erg vervelend (en duur voor jou) alleen hebben ze uiteindelijk alleen zichzelf ermee. Je kunt een klant voor een jaar bedonderen maar dan komt ie nooit meer terug. Eigenlijk moet men dan ook niet overstappen naar Telfort omdat deze ook van KPN is en je dus hetzelfde bedrijf eigenlijk beloont door het bedrijf weer als leverancier te nemen.
Het is vervelend als je te laat achter de werkelijke contractvoorwaarden komt dus: lees altijd de contractvoorwaarden door, wat krijg je, wat kost het en wanneer/hoe kun je er weer vanaf. Veel mensen doen dit niet of vergeten het en kunnen zo het slachtoffer worden van dit soort praktijken.
Let trouwens ook op dat je pas ongeveer 4 maanden voor het einde van het contract kunt opzeggen. Dit ivm de belachelijke smoes dat het systeem het niet aankan. Dit is echt grote onzin en wordt alleen maar gedaan om je het opzeggen zo moeilijk mogelijk te maken. Ik vraag me af of het wel wettelijk mag, dwz beperkingen in het moment van opzeggen. De helpdesk heeft slechts 1 doel voor ogen en dat is om iemand zolang mogelijk, met alle legale maar discutabele middelen, als klant vast te houden! Dus noteer de datum van opzegging alvast in de agenda >:)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Erwin1967 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:03:
[...]
Het is heel erg vervelend (en duur voor jou) alleen hebben ze uiteindelijk alleen zichzelf ermee. Je kunt een klant voor een jaar bedonderen maar dan komt ie nooit meer terug. Eigenlijk moet men dan ook niet overstappen naar Telfort omdat deze ook van KPN is en je dus hetzelfde bedrijf eigenlijk beloont door het bedrijf weer als leverancier te nemen.
Het is vervelend als je te laat achter de werkelijke contractvoorwaarden komt dus: lees altijd de contractvoorwaarden door, wat krijg je, wat kost het en wanneer/hoe kun je er weer vanaf. Veel mensen doen dit niet of vergeten het en kunnen zo het slachtoffer worden van dit soort praktijken.
Verklaar 'bedonderen'? Hoezo wordt de klant bedonderd?
Sowieso wil de TS weg, dus het is beter voor Planet dat ze de TS gewoon aan zijn contract houdt. Beter over een jaar pas weg (en een jaar meer inkomsten) dan over een maand weg.

Het is altijd makkelijk om een ander de schuld te geven terwijl mensen zelf dom bezig zijn (ik refereer niet naar de TS). Teken jij ook altijd contracten zonder te lezen wat erin staat?

[ Voor 18% gewijzigd door Jimster op 05-05-2008 00:44 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jimster schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:43:
Ik ben het een beetje eens met Erwin1967 dat het BS is dat je pas vanaf 4 maanden voor het aflopen van het contract mag opzeggen. Dat is inderdaad een truc bedoeld om mensen de deadline te laten missen, als het systeem het niet aankan dan moeten ze het systeem maar aanpassen. De mensen die de deadline missen zijn onhandig, maar de providers zijn ook niet netjes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
gambieter schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:46:
[...]
Ik ben het een beetje eens met Erwin1967 dat het BS is dat je pas vanaf 4 maanden voor het aflopen van het contract mag opzeggen. Dat is inderdaad een truc bedoeld om mensen de deadline te laten missen, als het systeem het niet aankan dan moeten ze het systeem maar aanpassen. De mensen die de deadline missen zijn onhandig, maar de providers zijn ook niet netjes.
Mocht die 'window' er echt zijn (ik ben daar niet van op de hoogte), dan vind ik dat ook niet zo netjes idd. Dat heeft imo inderdaad als doel om mensen de deadline te laten missen.

Verwijderd

Voorwaarden uit het jaar nul, net zoals de abonnementen van deze provider

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik me goed herinner is alles sinds vorig jaar per maand opzegbaar na contractsduur van een jaar, ook voor bestaande klanten..
Zie Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen pretje

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 05-05-2008 01:37 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:42
bijzonder onfris van planet om de algemene voorwaarden te verbeteren (opzeggen per maand na eerste jaar, niet meer dan normaal dus) en dan niet te laten gelden voor eerdere klanten. Ik zou na dat strafjaar ook niet meer overstappen naar Telfort. Alice kost tegenwoordig ook 20 euro per maand.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Het ISP-deel (Planet nota) is per 12 maanden en inderdaad 1 maand van te voren (minimaal) opzeggen.

Het KPN-deel (mxstream/ADSL gedeelte op je KPN nota) is per maand na het eerste jaar. Dus als je overstapt nu stopt die na een maand vanzelf (loopt eerst door, krijg je van zelf credit van) en het ISP-deel loopt tot einde contract Planet wel door.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Erwin1967
Jimster schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:43:
[...]

Sowieso wil de TS weg, dus het is beter voor Planet dat ze de TS gewoon aan zijn contract houdt. Beter over een jaar pas weg (en een jaar meer inkomsten) dan over een maand weg.

Het is altijd makkelijk om een ander de schuld te geven terwijl mensen zelf dom bezig zijn (ik refereer niet naar de TS). Teken jij ook altijd contracten zonder te lezen wat erin staat?
Het gehele gedoe met een jaarcontract is al erg (waar je overigens in een ver en grijs verleden voor getekend hebt, terwijl de wereld nu toch behoorlijk veranderd is). Zelfs dan nog proberen ze alle trucjes om de klanten te laat hun opzegging te doen. Ik vind dat niet netjes en je kunt dat ook gewoon bedonderen noemen omdat mensen in goed vertrouwen het advies van de helpdesk opvolgen (bv bel over 4 weken maar terug terwijl ze dan weten dat je dan te laat bent).
Ik lees altijd wat ik teken, zeker de stukken over wat het kost en hoe ik er weer vanaf kan komen.

• Erwin1967
bjck schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:49:
Het ISP-deel (Planet nota) is per 12 maanden en inderdaad 1 maand van te voren (minimaal) opzeggen.

Het KPN-deel (mxstream/ADSL gedeelte op je KPN nota) is per maand na het eerste jaar. Dus als je overstapt nu stopt die na een maand vanzelf (loopt eerst door, krijg je van zelf credit van) en het ISP-deel loopt tot einde contract Planet wel door.
Dit geldt uiteraard alleen voor het oude ADSL product en niet voor IPB omdat je dan alleen een contract met Planet hebt. Alle bestaande klanten van Planet met een contract voor augustus 2007 hebben elk jaar een verlenging van een jaar. Dit is overigens nog steeds het geval hoewel sommigen anders beweren is het oorspronkelijke contract met de daarbij behorende voorwaarden (dus ten tijde van ondertekening) van kracht. De nieuwe voorwaarden zijn alleen voor nieuwe klanten omdat de oude voorwaarden zelf niet verslechterd zijn. Hierover is er op Tweakers al een uitgebreide discussie geweest.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Mijn vriendin is het gelukt om van het contract af te komen. Wij wilden ook overstappen van Planet naar Casema en waren hier al een tijd mee bezig. In 2006 waren we net te laat met opzeggen. Echter, vlak daarna hebben we een brief verstuurd dat we het in 2007 wilde opzeggen. Uiteraard gebeurde er in 2007 niets.
Ze hadden de brief nooit ontvangen en ook de fax en e-mail niet. Er was in 2007 niets bekend van de opzegging die in 2006 is gebeurd.

Toen is mijn vriendin ontzettend boos geworden (nog net geen schelden) en is het haar uiteindelijk gelukt om het contract op te zeggen. Ik heb haar nog nooit zo giftig gezien 8)
Beter nog, de volgende dag werkte de verbinding niet meer.

Het was een gezeik en gedoe, maar gelukkig zijn we er nu vanaf. Ik zelf neem nooit meer een dienst af bij KPN of een dochter onderneming.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Standeman schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:27:

Ze hadden de brief nooit ontvangen en ook de fax en e-mail niet. Er was in 2007 niets bekend van de opzegging die in 2006 is gebeurd.
Van de fax en e-mail kun je natuurlijk wel bewijs leveren, dus dat scheelt :)

• mezstah
  • Laatst online: 27-11 20:51
Gewoon overstappen naar Telfort. Daar betaal je 19,95.
Planet betaal je een jaar door maar dan alleen het provider gedeelte.
Dat is 26,95 euro, het KPN gedeelte niet en dat is 27,95.
Samengevat als je dus overstapt betaal je 19,95 + 26,95= 46,90
Ben je dus 8 euro goedkoper uit, en je hebt een hogere downloadsnelheid :)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13

Standeman

Prutser 1e klasse

PcDealer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:32:
[...]

Van de fax en e-mail kun je natuurlijk wel bewijs leveren, dus dat scheelt :)
Die zijn op zich ook makkelijk te faken natuurlijk. In iedergeval maakte het volgens planet niet zo veel uit. Pas nadat mijn vriendin enorm pissig werd, kon het contract toch wel verbroken worden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• JBX
mezstah schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:46:
Gewoon overstappen naar Telfort. Daar betaal je 19,95.
Planet betaal je een jaar door maar dan alleen het provider gedeelte.
Dat is 26,95 euro, het KPN gedeelte niet en dat is 27,95.
Samengevat als je dus overstapt betaal je 19,95 + 26,95= 46,90
Ben je dus 8 euro goedkoper uit, en je hebt een hogere downloadsnelheid :)
Bij Planet zijn de kosten 27,00 + 27,95 van KPN = 54,95 euro BRON
Bij Telfort kost het 19,95, geen KPN kosten. BRON

Het KPN deel bij Planet is per maand opzegbaar en het Planet deel per jaar.
Als ik naar Telfort ga betaal ik ook Planet: 19,95 + 27,00 = 46,95
Als ik bij Planet blijf betaal ik dan (nog steeds): 54,95
maxtrash schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:14:
bijzonder onfris van planet om de algemene voorwaarden te verbeteren (opzeggen per maand na eerste jaar, niet meer dan normaal dus) en dan niet te laten gelden voor eerdere klanten. Ik zou na dat strafjaar ook niet meer overstappen naar Telfort. Alice kost tegenwoordig ook 20 euro per maand.
Na dat strafjaar niet overstappen op Telfort? Omdat...?
Alice is op mijn adres volgens hun website max. 4mbit down...
Abel en Orange (ongeveer) hetzelfde.

----
Ik twijfel nu tussen deze 2 mogelijkheden:
- "Ik heb al maanden geleden de afsluitingsbrief gestuurd!"
- Planet én Telfort abonnement tegelijk, geen KPN abo.

Wat ik alleen niet snap: hoe kan het dat Telfort niet aan KPN kosten doet?
Waar kan ik trouwens zien welke aanbieder op welk netwerk zit? O-)

[ Voor 10% gewijzigd door JBX op 07-05-2008 00:18 ]

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:42
Na dat strafjaar niet overstappen op Telfort? Omdat...?
Omdat Telfort ook van KPN is...
Oke, principieel zijn is maar leuk tot op zeker hoogte dan dus toch maar Telfort dan :-)
----
Ik twijfel nu tussen deze 2 mogelijkheden:
- "Ik heb al maanden geleden de afsluitingsbrief gestuurd!"
- Planet én Telfort abonnement tegelijk, geen KPN abo.

Wat ik alleen niet snap: hoe kan het dat Telfort niet aan KPN kosten doet?
Waar kan ik trouwens zien welke aanbieder op welk netwerk zit? O-)
Telfort betaalt die 10 euro. Dan heb je een nieuwe lijn nodig dus ik vraag me wel af of Telfort daar kosten voor in rekening brengt (kon het niet vinden)?
En naast je planet betaal je misschien ook nog voor de telefoon? De splitsing KPN-rekening / Planet-rekening is een beetje een merkwaardig verschijnsel uit het verleden en staat los van de kosten van de telefoonlijn (die 10 euro dus)

[ Voor 16% gewijzigd door maxtrash op 07-05-2008 00:45 ]

• JBX
maxtrash schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:39:
Telfort betaalt die 10 euro. Dan heb je een nieuwe lijn nodig dus ik vraag me wel af of Telfort daar kosten voor in rekening brengt (kon het niet vinden)?
En naast je planet betaal je misschien ook nog voor de telefoon? De splitsing KPN-rekening / Planet-rekening is een beetje een merkwaardig verschijnsel uit het verleden en staat los van de kosten van de telefoonlijn (die 10 euro dus)
Ik heb nu een ISDN verbinding. Ik heb dus internet van Planet en telefonie van KPN.
Met deze verbinding heb ik twee lijnen. Ik kan twee gesprekken tegelijk voeren. Bovendien heb ik twee telefoonnummers: een voor bellen en een voor fax.

KPN bellen is duur, absoluut, maar Voip is voor mij niet geschikt.
Ik wil bij telefonie een telefoonlijn hebben die op 4 telefoons in het huis afgaat én een faxlijn. Aparte telefoonnummers. Voicemail moet op de 'KPN manier' opgevraagd kunnen worden.

Maar ik betaal KPN toch aparte kosten voor internet? Dit staat toch helemaal los van telefonie? Of klopt dit niet?

Verwijderd

Hou je er rekening mee dat Orange hetzelfde geintje heeft als waar je nu mee zit, namelijk per jaar verlengen? :)

Zeelandnet ook overigens, maargoed mocht je toevallig een van de mensen zijn die in Zeelandnet gebied woont dan weet je vast en zeker ook wel al dat dat zo ongeveer de slechtste keuze is die je in nederland kan maken :)

• JBX
Dankje voor de tip. Heeft geen betrekking op mij, maar alsnog handig om te weten :)
(woon niet in Zeeland en Orange heeft geen 20mbit in mijn gebied)

• mdcsusa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-03 10:13
Laatst zat ik kassa toevallig te kijken.

Daar hadden ze het over de UPC abonnement dat iets in prijs omhoog ging.
Nu blijkt het volgens de nederlandse wet zo te zijn dat je bij een prijsverhoging kostenloos onder je contract uit kunt komen omdat (in dit geval) UPC de prijzen verhoogd dus zodoende het contract wijzigen.

Nu weet ik niet of dit ook geldt bij prijsverlaging en bij wijziging van de snelheden.

Misschien kun je daar wat mee.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mdcsusa schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:39:
Laatst zat ik kassa toevallig te kijken.
[...]
Het gaat erom of je als klant erop achteruit gaat of niet.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
PcDealer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:44:
[...]

Het gaat erom of je als klant erop achteruit gaat of niet.
Yep, dus bij een prijsverhoging mag je wel opzeggen, een prijsverlaging niet :)
Maar het blijft wel een 'vaag' iets. Want wie bepaalt of een klant erop achteruit gaat? Voorbeeld:

Stel, je hebt een internet abonnement die we maar even 'B' noemen van ISP 'X'. Dit 'B' abonnement heeft een max. downloadsnelheid van 4 mbit. Nu wordt deze zomaar verhoogd naar 12 mbit helemaal gratis en voor niets. Planet vind dat de klant er niet op achteruit gaat in dit geval.

Klant 'truus' heeft abonnement 'B' bij ISP 'X'. Ze haalde haar 4 mbit keurig. Nu wordt haar snelheid ongevraagd verhoogd naar 12 mbit. Helaas is haar koperlijn te lang/brak en wordt de verbinding door deze snelheid instabiel. Gevolg: Klant moet gaan bellen/geld spenderen om dit probleem opgelost te krijgen. De klant vind dit dat ze erop achteruit gegaan is.

Zo zie je dus dat het dus op meerdere manieren te interpreteren is.

• Erwin1967
JBX schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:08:
[...]

Die snelheid komt dus waarschijnlijk door de afstand tot de centrale. Bij Telfort zul je dan ook niet veel hoger halen, in iedergeval niet de 20 Mbit.

• JBX
Erwin1967 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:21:
[...]

Die snelheid komt dus waarschijnlijk door de afstand tot de centrale. Bij Telfort zul je dan ook niet veel hoger halen, in iedergeval niet de 20 Mbit.
Juist, BBNed en Tiscali over een kam scheren... Kan dat?

[ Voor 7% gewijzigd door JBX op 08-05-2008 00:53 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

trolleystad schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:18:
[...]

Klant 'truus' heeft abonnement 'B' bij ISP 'X'. Ze haalde haar 4 mbit keurig. Nu wordt haar snelheid ongevraagd verhoogd naar 12 mbit. Helaas is haar koperlijn te lang/brak en wordt de verbinding door deze snelheid instabiel. Gevolg: Klant moet gaan bellen/geld spenderen om dit probleem opgelost te krijgen. De klant vind dit dat ze erop achteruit gegaan is.
Dat heeft niets met de voorwaarden te maken van de dienst, maar een bijeffect (en via disclaimer afgedekt). Cappen op 8Mb lost het probleem wellicht op en blijft van kracht dat klant erop vooruit gaat. Voor het oplossen van het probleem lijkt mij een onderbouwde schadevergoedingsverzoek op zijn plaats :)

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 08-05-2008 08:58 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
PcDealer schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:52:
[...]

Dat heeft niets met de voorwaarden te maken van de dienst, maar een bijeffect (en via disclaimer afgedekt). Cappen op 8Mb lost het probleem wellicht op en blijft van kracht dat klant erop vooruit gaat. Voor het oplossen van het probleem lijkt mij een onderbouwde schadevergoedingsverzoek op zijn plaats :)
Uiteraard wel, alleen doen de meeste providers dat niet en hebben ze in de algemene voorwaarden zichzelf ingedekt voor dit soort dingen. En al zou de ISP een schadevergoeding uitkeren, de klant is er een hoop tijd, gezeur en moeite aan kwijt wat ook als achteruitgang geïnterpreteerd kan worden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

trolleystad schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:01:
[...] wat ook als achteruitgang geïnterpreteerd kan worden.
Dan verschillen wij hierover van mening :)

Pagina: 1