Toon posts:

Piclens + Rss Feed = Heeel veeel hits

Pagina: 1
Acties:
  • 2.204 views

• tser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 10:14
Puur toevallig botste ik op wat vermoedelijk een bug in Piclens + een rss link op een page is.
Nadat ik een IPA blok had.. ben ik even aan het zoeken geweest wie er vanaf mijn pc nu zoveel request naar de RSS feed deed.. dat was mijn browser dus..

Op het moment dat het ik tweakers.net opende begon het feest. Ook als ik andere sites opende (zoals FOk, of wikimedia). Een onafgebroken stroom van request naar de RSS feeds.

Door de Piclens plugin in Internet Explorer (in mijn geval IE 8.0beta + vista SP1) uit te schakelen was het over.

Aangezien Piclens werd gepromoot in de laatste Nvidia mailing zou me het niet verbazen een flink aantal tweakers deze heeft geïnstalleerd...

Een echte oplossing behalve het deinstaleren is er niet...

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-01 14:51

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Daar zijn wij ook al enkele dagen mee bezig, Heb zelfs IE opgestart vandaag nav jouw mail en daar piclens op geinstalleerd om te zien of ik het kon reproduceren.

Als je kijkt op http://tweakers.net/stats...erver=&colServers=LoadAvg dan zie je inderdaad dat er sinds kort 'iets' fout gaat, of dat met PicLens is weet ik niet, maar het is wel erg irritant. Ik kon het iig not niet reproduceren.

[Voor 9% gewijzigd door Kees op 04-05-2008 17:36]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

IP geweigerd Deze persoon zal dan wel hetzelfde hebben gehad. Mischien even vragen of hij die plugin ook heeft gebruikt.

[Voor 25% gewijzigd door TrailBlazer op 04-05-2008 17:40]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik neem aan dat dit ook niet normaal is?

http://tweakers.net/ext/statschart.dsp?Action=Pageviews&Col=Rssfeeds&Time=&Dagen=&Server=&Mode=static%20width=

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

nee, normaliter zitten we een stukje lager kwa rss hits:
Meer hits zijn uiteraard altijd welkom, maar dan moeten het wel nuttige views zijn en niet vanwege zo'n stomme plugin :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• tser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 10:14
Ik heb inmiddels een mail terug van de makers.

Het probleem is in de volgende release opgelost.
Sorry you've been having this issue! We've isolated the problem and it will be fixed in our next release, coming out this week. Try downloading again in just a little while. Let me know if you're still having trouble after that!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Piclens kan natuurlijk ook gewoon gaan onthouden welke feeds uberhaupt de media ns niet gebruiken, en deze feeds tijdens dezelfde runtime verder negeren. Een doodeenvoudige aanname welke het merendeel van de nutteloze requests elimineert, zonder expliciete noodzaak voor opt-in/out constructies :z

edit:
Meteen ook maar gemeld bij hun

[Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 08-05-2008 08:02]

{signature}

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het lijkt inmiddels zijn opgelost, nu nog de gebruikers die de brakke versie ervan hebben geinstalleerd zover krijgen dat ze doorhebben dat ze een probleem hebben :P

In ieder geval bedankt voor het melden tser d:)b

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee