Toon posts:

gaming pc maken TIPS nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik wil deze zomer een gaming pc waarmee ik alle spellen op high wil spelen oa. COD 4, Crysis enzovoorts. Alleen ik heb een probleem. Ik heb een budget van rond de € 1500. Ik weet nog niet precies wat bij elkaar past enzo. Ik heb een lijstje gemaakt van componenten.

videokaart: Asus 8800 gtx ( € 263 )
processor: Intel Core 2 Quad, Q6600 ( € 164,24 )
moederbord: P5N32-E SLI ( € 155 )
harddisk: Western Digital Raptor ( € 155,50 )
geheugen: OCZ OCZ2N800SR4GK ( € 78,50 )
driver: Samusng SH-S202J ( € 28 )
voeding: Thermaltake Toughpower, 750 Watt ( € 115 )
kast: Cooler Master Centurion 532 ( € 61,34 )
software: Windows XP Pro 64 Bit ( € 134,50 )
monitor: Samsung 226BW 22inch ( € 247,04 )
kosten totaal ( € 1402,12 )

TIPS over verbeteringen/ veranderingen qua merk etc. Ze zijn altijd welkom!! (graag zelfs)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Crysis ga je niet op high draaien daarmee :+

Maar als je hem in de zomer wilt kopen, waarom niet gewoon dán je pc halen? ;) GT200, R700/RV770... Er staat iets heel belangrijks op het punt gereleased te worden.

Oh overigens, ik heb je dan wel tips gegeven, maar deze topics zijn eigenlijk ongewenst en deze zal wel op slot gaan (zie CSL Beleid).

Tot slot, er zijn ook 45nm versies van die quadcore, QX9650 enzo (zoiets, ben niet zo bekend met de naamgevingen van Intel).

[ Voor 44% gewijzigd door Avalaxy op 03-05-2008 21:51 ]

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 15:25
Jep, begrijp ook niet goed wat die 8800GTX daarbij doet? De 9800GTX is imho een veel betere keuze, die 8800GTX is al een maand of 3 End-of-Life.

Daarbij komt dat (zie post hierboven) zowel Ati als nVidia met totaal nieuwe videokaarten komen in de volgende twee maanden, dus ik zou die 8800GTX sowieso schrappen.

Ook je processor vind ik niet zo'n slimme keuze. Toegegeven, de Q6600 is een powerhorse, maar ook een heethoofdje. Als je van plan bent deze PC pas in juli te kopen, zullen de 45nm Intel Quadcores al heel wat beter leverbaar zijn. Ik zou dus eerder voor een Q9xxx kijken.

Die Raptor HDD zou ik ZEKER weglaten. De nieuwe Samsung F1 1Tb kost minder en is door de hogere datadichtheid sneller dan die Raptor, terwijl je dus 10x zoveel opslag krijgt. Wil je kost wat kost een Raptor, koop dan op z'n minst de allernieuwste VelociRaptor 300Gb, die half mei beschikbaar zal zijn.

Als je echt gaat gamen zou ik toch eerder kijken voor ofwel XP 32-bit, ofwel onmiddellijk een Vista-versie. XP 64-bit geeft nog vaak problemen met verschillende games en ook de hardware-support is nogal beperkt ten op zichte van 32-bit XP. Als je dus echt geen Vista wil omdat het minder presteert dan XP in games, dan zou ik zeker ook geen 64bit XP nemen. Trouwens, als je met dit systeem enkele jaartjes voort wil zou ik toch voor Vista gaan (en nee ik ben er absoluut geen fan van). Tegen 2009 zullen toch al enkele games verkrijgbaar zijn die expliciet voor Vista ontwikkeld zijn en die dus beter zullen draaien dan op XP, of zelfs helemaal niet op XP zullen werken. Daar sta je dan met je powerhorse :+

Maar goed, naast het feit dat ik zowat je hele config overhoop heb gegooid, het lijkt best een aardig systeempje. Nogmaals zeggen dat mijn tips ervan uitgaan dat je de PC nu nog niet aanschaft, maar pas in juli ofzo.

Hope it helps ;)

PS Dit soort topics worden inderdaad meestal gesloten, aangezien ze nogal ongewenst zijn. Ik ben er echter wel voorstander van dat er een aparte categorie op het forum komt die dit soort topics wel aanvaardt, al is het maar omdat ze dan hier niet meer verschijnen. Tweakers die dan mensen willen helpen gaan naar die aparte categorie. Tweakers die absoluut niks met noobs te maken willen hebben, hebben er dan ook geen last van.

[ Voor 10% gewijzigd door darkjeric op 03-05-2008 22:03 ]

Verwijderd

Ik zou als je geen SLI neemt een X38-DS4/5 nemen. Die clocken een stuk beter over met die quads. Ik zou kijken naar een 9800GX2, die presteerd een stuk meer en heeft geen SLI bord nodig. Verder heb je als je geen SLI draait helemaal niet zon dikke voeding nodig.

Van deze maand:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2008

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 22:00 ]

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:37
kijk ook eens naar de best buy guide http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/reviews

in de zomer zullen er al weer nieuwe spullen uitzijn... op dit moment zijn er ook al weer nieuwe procs 45 nm ipv 60nm. in mei komt de 4xxx serie van Ati en juni/juli de gt200 van NVidia

en zoals eerder aangegeven. dit soort topics zijn verboden ;)

-

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
ik weet niet of je al boxen en toetsenbord en muis enzo hebt?? anders komen die er ook nog bij

Verwijderd

je kan ook een amd phentom 9500 kopen (net zelf ook gedaan voor 110euro)
leuke bordje er bij (70euro gemiddelt)
geheugen 2g (30euro0
Videokaart (nvidia 9600gt 140euro)

De rest zelf even kijken
De cpu staat bij tweakers price lijst (net zelf vandaag ook bestelt)
De amd bug zit er wel in maar onder de 2,4ghz heb je er geen last van en hoef je ook geen path te installleren.
(snap niet waarom bij revieuws de amd 9500 en 9600 de path er op word gezet aangezien amd zelf zeg dat het niet nodig is waardoor hier dik 10% verliest onstaat)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie [BBG] High-end gamesysteem mei 2008 en Ik wil een nieuwe PC kopen, welke? in de CSL FAQ. Je zult gewoon zelf aan de slag moeten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit topic verschilt niet veel van 8800 gtx of 9800 gtx , omdat je in VB zit zul je hier antwoorden krijgen over je videokaart en ga je richting "wat moet ik kopen".
Zie ook bovenstaande post van Gambieter. Vragen over volledige systemen passen beter in CSL, maar let wel op dat een topic met een boodschappenlijstje daar net zo min is toegestaan als het hier is.

Dit zijn vragen waarvoor je nog prima zelf aan de slag kunt.
Welke videokaart in jouw geval vlotter gaat kun je terugvinden in reviews waarbij je vantevoren nadenkt over welke eisen je aan de videokaart stelt, dan weet je waar je voornamelijk op wilt gaan letten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.