Eerst even de situatie uitleggen:
Ik wil een HTPC maken waarmee je DVD's en evt. Blu-Ray mee kan afspelen, verder komt er een capture kaart voor de tv signaal, zodat er timeshifting mogelijkheden bij komt. De HTPC zit rechtstreeks gekoppeld aan een TFT scherm.
Nu moet echter het geluid nog naar de boxen gaan.
Aangezien er geen beeld hoeft te worden doorgestuurd zijn de meeste surround versterkers veel te rijk uitgevoerd. Op zich geen probleem, ware het niet dat ik nog geen 1 standaard A/V installatie gevonden heb die simpel is te bedienen. Meestal is een beeldscherm noodzakelijk om vele dingen in te kunnen stellen.
Nu zoek ik:
*Een versterker (of voorversterker met eindversterker) die spekeruitgangen heeft voor een 5.1 installatie.(dus geen receiver!)
*Minimaal 1 set 5.1 lijn ingangen
*Minimaal 2 sets 2.0 lijn ingangen
*Minimaal 1 set 2.0 lijn ingangen met 2.0 lijn uitgang (meestal tape)
*Headphone uitgang
*Geen (ingewikkelde) configuratie, dus geen menu's
*Optie: een bijpassende CD-speler en Tuner
*Optie: digitale ingang en dolby processors etc
*Prijs voor de versterker: Max 1500 euro
Nu heb ik al iets gevonden namelijk de "Dussun D9", echter heeft deze geen Headphone uitgang.
Nu heb ik de volgende vragen:
*Weet iemand (nog) een versterker die wel aan deze eisen voldoen?
*Is er een methode zodat je een koptelefoonuitgang kan inbouwen?
Ik wil een HTPC maken waarmee je DVD's en evt. Blu-Ray mee kan afspelen, verder komt er een capture kaart voor de tv signaal, zodat er timeshifting mogelijkheden bij komt. De HTPC zit rechtstreeks gekoppeld aan een TFT scherm.
Nu moet echter het geluid nog naar de boxen gaan.
Aangezien er geen beeld hoeft te worden doorgestuurd zijn de meeste surround versterkers veel te rijk uitgevoerd. Op zich geen probleem, ware het niet dat ik nog geen 1 standaard A/V installatie gevonden heb die simpel is te bedienen. Meestal is een beeldscherm noodzakelijk om vele dingen in te kunnen stellen.
Nu zoek ik:
*Een versterker (of voorversterker met eindversterker) die spekeruitgangen heeft voor een 5.1 installatie.(dus geen receiver!)
*Minimaal 1 set 5.1 lijn ingangen
*Minimaal 2 sets 2.0 lijn ingangen
*Minimaal 1 set 2.0 lijn ingangen met 2.0 lijn uitgang (meestal tape)
*Headphone uitgang
*Geen (ingewikkelde) configuratie, dus geen menu's
*Optie: een bijpassende CD-speler en Tuner
*Optie: digitale ingang en dolby processors etc
*Prijs voor de versterker: Max 1500 euro
Nu heb ik al iets gevonden namelijk de "Dussun D9", echter heeft deze geen Headphone uitgang.
Nu heb ik de volgende vragen:
*Weet iemand (nog) een versterker die wel aan deze eisen voldoen?
*Is er een methode zodat je een koptelefoonuitgang kan inbouwen?
[ Voor 0% gewijzigd door FireWood op 03-05-2008 21:54 . Reden: even iets duidelijker gemaakt. ]
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed