Multichannel versterker

Pagina: 1
Acties:

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:15
Eerst even de situatie uitleggen:
Ik wil een HTPC maken waarmee je DVD's en evt. Blu-Ray mee kan afspelen, verder komt er een capture kaart voor de tv signaal, zodat er timeshifting mogelijkheden bij komt. De HTPC zit rechtstreeks gekoppeld aan een TFT scherm.

Nu moet echter het geluid nog naar de boxen gaan.
Aangezien er geen beeld hoeft te worden doorgestuurd zijn de meeste surround versterkers veel te rijk uitgevoerd. Op zich geen probleem, ware het niet dat ik nog geen 1 standaard A/V installatie gevonden heb die simpel is te bedienen. Meestal is een beeldscherm noodzakelijk om vele dingen in te kunnen stellen.

Nu zoek ik:
*Een versterker (of voorversterker met eindversterker) die spekeruitgangen heeft voor een 5.1 installatie.(dus geen receiver!)
*Minimaal 1 set 5.1 lijn ingangen
*Minimaal 2 sets 2.0 lijn ingangen
*Minimaal 1 set 2.0 lijn ingangen met 2.0 lijn uitgang (meestal tape)
*Headphone uitgang
*Geen (ingewikkelde) configuratie, dus geen menu's
*Optie: een bijpassende CD-speler en Tuner
*Optie: digitale ingang en dolby processors etc
*Prijs voor de versterker: Max 1500 euro

Nu heb ik al iets gevonden namelijk de "Dussun D9", echter heeft deze geen Headphone uitgang.

Nu heb ik de volgende vragen:
*Weet iemand (nog) een versterker die wel aan deze eisen voldoen?
*Is er een methode zodat je een koptelefoonuitgang kan inbouwen?

[ Voor 0% gewijzigd door FireWood op 03-05-2008 21:54 . Reden: even iets duidelijker gemaakt. ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

max 1500 euro .....
ik heb een (goed maar oud) beestje staan die kostte indertijd 1400 guldentjes, niet te koop hoor

yamaha rxv 592 rds
dan wel zonder
*Optie: een bijpassende CD-speler en Tuner
*Optie: digitale ingang en dolby processors etc
ik geloof bijna niet dat je niet kan vinden, met al die versterkers 5.1 / 7.1 versterkers tegewoordig

Iperf

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

h.edink schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:54:
Nu heb ik de volgende vragen:
Ga eens naar de winkel of struin een paar webshops af. Jouw wensen zijn helemaal zo gek nog niet.
Ik heb hier een Sony receiver staan van een jaar of 10 oud en die heeft wat jij wilt + nog meer.
En voor €1500,- kan je er meer dan 2 van kopen.

Ik zie even niet wat er zo complex is aan je wensen.

Alles kan stuk.

• FireWood
Het probleem is juist dat de huidige 5.1/7.1 bedoelt zijn als multimedia center. Daar heb ik mijn HTPC al voor bedacht. De versterker moet versterken. Hierdoor wordt de apparatuur nodeloos ingewikkeld. Waarom geen aan/uit knop, volumeregellaar, kanaalkeuze schakelaar?

Waar denk je dat is bezuinigd op zo'n 5.1/7.1 installatie? Als je voor 300 euro een stereo amp koopt heb je niet iets heel speciaals. Als je 5.1 surround hebt zul je minimaal 3x de prijs van de stereo moeten betalen voor dezelfde kwaliteit. Bij 7.1 is het zelfs 4x. Maar bij die prijzen zit je al aardig bovenin de top. Ergens klopt er iets dus niet. 8)7

Nu heb je zoals bij de dussun d9 wel een vergelijkbare kwaliteit stereo beeld met surround als extra.
Alleen ik wil daar een koptelefoon aansluiting op hebben.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hier

yahama rxv861

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/lib_image/rxv861/panel.jpg

zo'n 500+ eurotjesn .. 15 minuutjes.

maar, uitgangen voor een 5.1 installatie? .. heb je een aperte brute 5.1 versterkerblok liggen
of bedoel je dat helemaal niet ?

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 03-05-2008 21:41 ]

Iperf

• FireWood
fish schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:39:
hier

yahama rxv861

[afbeelding]

zo'n 500+ eurotjesn .. 15 minuutjes.

maar, uitgangen voor een 5.1 installatie? .. heb je een aperte brute 5.1 versterkerblok liggen
of bedoel je dat helemaal niet ?
Ik bedoelde versterkte uitgangen. BTW Lang gedaan om dit uit te zoeken. Maar dit bedoelde ik dus niet. Pak de handleiding erbij en zie alle mogelijkheden. standaard zijn er 14 scene templates. Maar als dat niet goed is kun je er zelf ook nog wat maken. :z
Ik zoek een versterker!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je zit op GoT, maar je vind bovenstaande versterker/receiver al te moeilijk? Als je 5.1 uitgangen wil, zul je toch aan de menu's moeten, zo moeilijk zijn die nu ook weer niet.

Natuurlijk komen die dingen altijd met een heel handboek, maar je hoeft toch niet van alle mogelijkheden gebruik te maken?

• FireWood
Roamor schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:04:
Je zit op GoT, maar je vind bovenstaande versterker/receiver al te moeilijk? Als je 5.1 uitgangen wil, zul je toch aan de menu's moeten, zo moeilijk zijn die nu ook weer niet.

Natuurlijk komen die dingen altijd met een heel handboek, maar je hoeft toch niet van alle mogelijkheden gebruik te maken?
Er zijn meerdere redenen.
1. (zie boven)
Waar denk je dat is bezuinigd op zo'n 5.1/7.1 installatie? Als je voor 300 euro een stereo amp koopt heb je niet iets heel speciaals. Als je 5.1 surround hebt zul je minimaal 3x de prijs van de stereo moeten betalen voor dezelfde kwaliteit. Bij 7.1 is het zelfs 4x. Maar bij die prijzen zit je al aardig bovenin de top. Ergens klopt er iets dus niet. 8)7
2.
Toekomst: Ik hou van kwaliteits geluid, maar het is mijn hobby niet. Het is dus niet de bedoeling dat ik elk jaar een nieuwe set ga kopen. Als je een set met HDMI hebt weet je dat als je over 3 jaar een nieuwe TV scherm moet kopen je de set ook opeens moet veranderen wil je digitaal blijven. (display port of een andere opvolger).
3.
Verder hoe simpeler een apparaat is opgebouwd. Hoe langer het apparaat het uithoudt. Elk knopje kan kapot.
4.
En nee als je 5.1 wilt hoef je niet langs elk menu! Ik gaf je al een voorbeeld: de Dussun D9. Ik kan er nog twee opnoemen, maar die liggen qua prijs nog veel hoger.
5.
Heb je ooit GUI-design geleerd? Alle opties zijn keuzes die een ontwikkelaar niet kan maken.
Een simpele gebruiker weet niet hoe die de opties moet gebruiken. Een ervaren gebruiker weet het wel, maar doet het bijna nooit, omdat de optie meestal toch al goed staat en het te veel werk is om het in te stellen, zeker als de gebruiker verschillende doelen met het programma heeft of meerdere werkplekken heeft. Ik heb geen zin om mijn scene weer te veranderen als ik eerst muziek beluister en daarna een film ga kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door FireWood op 03-05-2008 22:27 ]

Verwijderd

verbeter mij als ik fout..

maar zijn die eerste suround procesors van rotel zoals de RSP-960AX niet recht toe recht aan
zoals hedink bedoelt of zit ik nu helemaal fout te denken..

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Heb je al aan zelfbouw gedacht?

Pentaxiaan

• FireWood
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:22:
verbeter mij als ik fout..

maar zijn die eerste suround procesors van rotel zoals de RSP-960AX niet recht toe recht aan
zoals hedink bedoelt of zit ik nu helemaal fout te denken..
Thx, die had ik nog niet, helaas ook geen koptelefoon aansluiting erop.
Misschien dat op de eindversterker een mogelijkheid kan zitten.
Ga ik zo verder mee
SirNobax schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:26:
Ja, maar ben bang dat het net iets teveel voor mij wordt. Als laatste noodoplossing hou ik deze wel open.

[ Voor 21% gewijzigd door FireWood op 03-05-2008 22:34 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Het lijkt me dat je het beste af bent met een simpele 5.1 receiver van 500,- euro ofzo en een goede 5 kanaals eindversterker van de overgebleven 1000,-.

[ Voor 9% gewijzigd door ShittyOldMan op 03-05-2008 23:06 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

De vraag is ff wat je met je HT PC doet en hoe je deze op je versterker wilt aansluiten ?
Als jeje PC als voor versterker wilt gaan gebruiken via analoge uitgangen op je soundcard, is een 7 kanaals eindversterker voldoende afhankelijk van het aangeboden signaal, en wel ff op de signaal/ruis verhouding letten. Een aparte kop telefoon versterker erbij en je hebt het beste van 2 werelden. Rotel en NAD HT versterkers zijn 2e hands zeer goed te vinden voor een betaalbare prijs. De NAD T973 kun je handmatig de gain controleren en Rotel heeft een aantal leuke meerkanaals optie's met digitale versterking. Wel ff uitproberen of dit voldoende gaat zonder adequate voorversterking, kheb het zelf niet uit geprobeerd
Kijk ook eens naar van Medevoort, staat me iets van bij dat zij een kale meerkanaals voorversterker hebben, of hadden in hun programma.
.

Wil je de versterker aansluiten via een digitale link ontkom je niet aan menu's

Maar een vraagje waarom een PC als je toch graag kwaliteits geluid wil, een gemiddelde reciever zal naar mijns inziens een betere geluids kwaliteit leveren dan een PC, en dan is een goede Reciever een must. De meeste nieuwe modellen draaien ook al met de nieuwste HD codec's

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

kijk eens naar de marantz mm 9000. dit is een 5 kanaals eindbak met 5 lijn ingangen. Er zitten wat enkel wat inregel potmeters op en meer niet. Hij hoort bij de av 9000 maar die heb je er niet per se bij nodig.

ik weet trouwens ook nog wel een simpele yamaha 5 kanaals voorversterker te staan uit het dolby prologic tijdperk. Voordeel van deze bak ik dat hij 5.1 kanaals in > volume regeling > 5.1 kanaals uit heeft. heb het type zo niet bij de hand. Hij staat momenteel bij een vriend van me. Heb er zelf jaren mee gedraaid op losse eindbakken,

[ Voor 44% gewijzigd door Ray op 04-05-2008 00:04 ]

• FireWood
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:33:
De vraag is ff wat je met je HT PC doet en hoe je deze op je versterker wilt aansluiten ?
Als jeje PC als voor versterker wilt gaan gebruiken via analoge uitgangen op je soundcard, is een 7 kanaals eindversterker voldoende afhankelijk van het aangeboden signaal, en wel ff op de signaal/ruis verhouding letten. Een aparte kop telefoon versterker erbij en je hebt het beste van 2 werelden. Rotel en NAD HT versterkers zijn 2e hands zeer goed te vinden voor een betaalbare prijs. De NAD T973 kun je handmatig de gain controleren en Rotel heeft een aantal leuke meerkanaals optie's met digitale versterking. Wel ff uitproberen of dit voldoende gaat zonder adequate voorversterking, kheb het zelf niet uit geprobeerd
Kijk ook eens naar van Medevoort, staat me iets van bij dat zij een kale meerkanaals voorversterker hebben, of hadden in hun programma.
.

Wil je de versterker aansluiten via een digitale link ontkom je niet aan menu's

Maar een vraagje waarom een PC als je toch graag kwaliteits geluid wil, een gemiddelde reciever zal naar mijns inziens een betere geluids kwaliteit leveren dan een PC, en dan is een goede Reciever een must. De meeste nieuwe modellen draaien ook al met de nieuwste HD codec's
Analoog aansturing is voor mij goed.
Het is ook de bedoeling dat ik een aparte CD-speler erbij zet, zodat ik dan eigenlijk gewoon een goed hifi systeem heb.

Die Medevoort heeft mooi spul :9~ :
http://www.audioart.nl/brochures/pro/CA640N.pdf
alleen de prijs is dan weer wat te hoog: 2890 euro voor alleen de voorversterker.
en nog steeds geen koptelefoon aansluiting.

Nu heb ik wel een ander idee gekregen.
Als ik een stereo voorversterker haal met een stereo eindversterker en 1 3 kanaals eindversterker.
Knoop ik de front uitgangen van de HTPC aan de voorversterker en lus ik de rest door rechtstreeks naar de 3 kanaals eindversterker. Met bypass op de voorversterker kan ik dan goed surround sound krijgen van mijn HTPC, terwijl de CD-speler/tuner etc via de stereo set kan. Zit ik alleen met de volumeregeling.

of, zoals ik al ergens anders heb gelezen:

Een Stereo set en een surround set er naast.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

wat jij dus nodig hebt is die yamaha die ik hierboven beschrijf. je kan die helemaal naast je basis systeem of samen met laten werken. De yamaha heeft zelf 3 eindversterkers aan boord voor de surround kanalen (maar kan ook met losse bakken werken)

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Ik weet dat je schrijft dat je geen receiver wilt, maar toch kan ik het niet nalaten er 1 te noemen. Hierbij kan ik je garanderen dat, ondanks dat het een receiver is, al het geld toch is gestopt in het versterker gedeelte en niet in het beeldgedeelte. Daarnaast is ie ongeloofelijk simpel te bedienen en geen moeilijke instellingen. Kijk eens naar Cambridge Audio 640R. Het voldoet volgens mij aan al je eisen... Als je tests leest van dit beestje zul je lezen dat dit voor het geluid echt een superding is!! en je hebt em al voor ong. 1400 euro.

Verwijderd

h.edink schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Er zijn meerdere redenen.
1. (zie boven)
dat was een aantal jaar geleden zo, nu kunnen receivers goede stereo kwaliteit leveren. Daarnaast komt het de geluidskwaliteit niet ten goede als je de HTPC het decodeer werk laat doen.
2.
Toekomst: Ik hou van kwaliteits geluid, maar het is mijn hobby niet. Het is dus niet de bedoeling dat ik elk jaar een nieuwe set ga kopen. Als je een set met HDMI hebt weet je dat als je over 3 jaar een nieuwe TV scherm moet kopen je de set ook opeens moet veranderen wil je digitaal blijven. (display port of een andere opvolger).
waar staat dat HDMI maar 3 jaar mee zal gaan?
3.
Verder hoe simpeler een apparaat is opgebouwd. Hoe langer het apparaat het uithoudt. Elk knopje kan kapot.
Het aantal knopjes is niet omgekeerd evenredig met de levensduur. De keuze van oa. bouwmaterialen wel.
4.
En nee als je 5.1 wilt hoef je niet langs elk menu! Ik gaf je al een voorbeeld: de Dussun D9. Ik kan er nog twee opnoemen, maar die liggen qua prijs nog veel hoger.
Als je niet in menus wil duiken schaad je je geluidskwaliteit heel erg. Je versterker weet zonder instellen niks over de accoustiek in jou kamer of je luisterpositie, wat alleen maar belangrijker gaat worden bij meer kanalen.
5.
Heb je ooit GUI-design geleerd? Alle opties zijn keuzes die een ontwikkelaar niet kan maken.
Een simpele gebruiker weet niet hoe die de opties moet gebruiken. Een ervaren gebruiker weet het wel, maar doet het bijna nooit, omdat de optie meestal toch al goed staat en het te veel werk is om het in te stellen,
zeker als de gebruiker verschillende doelen met het programma heeft of meerdere werkplekken heeft. Ik heb geen zin om mijn scene weer te veranderen als ik eerst muziek beluister en daarna een film ga kijken.
Hoe meer opties instelbaar zijn, hoe breder het apparaat juist ingezet kan worden en hoe meer mensen een resultaat naar tevredenheid kunnen bereiken. Een simpele user met weinig eisen weet er inderdaad niet zoveel van, maar daarvoor zijn er standaardwaarden. Ervaren gebruikers, in dit geval audiofielen, verdoen graag hun tijd met het pielen in allerhande menus en vinden dit ook niet teveel werk. Met Multimediaversterks heb je ook meerdere 'geluidsbeelden', mijn receiver bijvoorbeeld switched automatisch naar een sterobeeld als er een stereosignaal binnenkomt, en naar een surroundbeeld als er een meerkanaalssignaal binnenkomt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 21:18 . Reden: spelling ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Met een budget van 1500 euro zou ik voor een Denon AVR-3808 gaan. Die heeft wel menu's maar instellen hoeft niet via het scherm. De receiver heeft gewoon een ethernet en seriële aansluiting waarmee hij vanaf de PC te bedienen is.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

lier

MikroTik nerd

ari3 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:56:
Met een budget van 1500 euro zou ik voor een Denon AVR-3808 gaan. Die heeft wel menu's maar instellen hoeft niet via het scherm. De receiver heeft gewoon een ethernet en seriële aansluiting waarmee hij vanaf de PC te bedienen is.
En mocht het menu het enige zijn wat je tegen staat, dan koop je (bijvoorbeeld) bovenstaande bij een fatsoenlijke hifi winkel, deze kunnen vaak de set aansluiten en (met name) configureren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

h.edink schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:02:
[...]

Analoog aansturing is voor mij goed.
Het is ook de bedoeling dat ik een aparte CD-speler erbij zet, zodat ik dan eigenlijk gewoon een goed hifi systeem heb.

Die Medevoort heeft mooi spul :9~ :
http://www.audioart.nl/brochures/pro/CA640N.pdf
alleen de prijs is dan weer wat te hoog: 2890 euro voor alleen de voorversterker.
en nog steeds geen koptelefoon aansluiting.

Nu heb ik wel een ander idee gekregen.
Als ik een stereo voorversterker haal met een stereo eindversterker en 1 3 kanaals eindversterker.
Knoop ik de front uitgangen van de HTPC aan de voorversterker en lus ik de rest door rechtstreeks naar de 3 kanaals eindversterker. Met bypass op de voorversterker kan ik dan goed surround sound krijgen van mijn HTPC, terwijl de CD-speler/tuner etc via de stereo set kan. Zit ik alleen met de volumeregeling.

of, zoals ik al ergens anders heb gelezen:

Een Stereo set en een surround set er naast.
Ik zou in elk geval ook naar tweede hands spul kijken, wel iets ouder maar niet slechter.
Als ik je nieuwe idee lees ben je niet snel klaar voor 1500 euro, gaat je nog wel ff zoeken kosten, je kunt ook voor een geintergreerde stereo versterker gaan met een HT bypas, en dan voor en 5 kanaals einbak gaan. De Rotel RMB 1075 is een mooi ding. Kweet niet of Rotel geintergreerde versterkers heeft met een HT Bypass, Arcam en Music Fidellity wel. Als je een beetje rond shopt en een complete set wil afnemen is er ook wel over de prijs te onderhandelen.

Hoe ziet je HT PC er uit ?

Kheb zelf nog de wens om ooit een media center te bouwen ter vervanging van m'n DVD recorder en m'n tuner. Kan ik ook m'n video downloads afspelen op m'n HT set en over internet radio beschikken.

• FireWood
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:14:
[...]

dat was een aantal jaar geleden zo, nu kunnen receivers goede stereo kwaliteit leveren. Daarnaast komt het de geluidskwaliteit niet ten goede als je de HTPC het decodeer werk laat doen.
Ik wil niet zeggen dat het slecht is. Ik zeg dat het beter kan, zolang de gemmiddelde consument er geen geld voor over heeft, zal het er ook niet komen. Nu hebben de echte audio fanatici een hekel aan surround, zodat het boven segment gewoon mist.
[...]

waar staat dat HDMI maar 3 jaar mee zal gaan?
Nergens, maar ik bedoel te zeggen dat dergelijke technieken er eerder uit gaan dan de apparatuur kan overleven. HDMI heeft al diverse nadelen. Deze zullen misschien wel worden opgelost in 1.4, maar dat kan je versterker dan weer niet aan.

[...]

Het aantal knopjes is niet omgekeerd evenredig met de levensduur. De keuze van oa. bouwmaterialen wel.
2x zoveel knopjes heeft 2x zoveel kans op ellende. Tuurlijk kan als het goed geconstrueerd is de levensduur zo lang zijn dat het (gemiddeld) geen problemen oplevert. Maar degelijke constructies zijn duur. Denk ook aan de grote aantallen relais. Deze slijten gewoon hoor Flash/Potmeters/..
[...]

Hoe meer opties instelbaar zijn, hoe breder het apparaat juist ingezet kan worden en hoe meer mensen een resultaat naar tevredenheid kunnen bereiken. Een simpele user met weinig eisen weet er inderdaad niet zoveel van, maar daarvoor zijn er standaardwaarden. Ervaren gebruikers, in dit geval audiofielen, verdoen graag hun tijd met het pielen in allerhande menus en vinden dit ook niet teveel werk. Met Multimediaversterks heb je ook meerdere 'geluidsbeelden',
Hoe meer opties hoe breder ben ik het mee eens. Audiofielen houden van muziek niet pielen in menu's, dat het misschien een noodzaak is geworden wil niet zeggen dat het goed is.
[...]
mijn receiver bijvoorbeeld switched automatisch naar een sterobeeld als er een stereosignaal binnenkomt, en naar een surroundbeeld als er een meerkanaalssignaal binnenkomt.
Als je 2 kanalen binnen krijgt hoor je sowieso niks meer op de andere kanalen. (op evt. wat ruis enz. na dan). Fantastisch het werkt! O-)
Wat wil je anders hebben ingesteld op je front-speakers in stereo formaat t.o.v. surround? Balance heb je al ingesteld en geldt voor beide. Opeens volume versterking is ook niet handig.
Verder gaat het dus al automatisch: geen knop/simpel te bedienen.
lier schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:02:
[...]

En mocht het menu het enige zijn wat je tegen staat, dan koop je (bijvoorbeeld) bovenstaande bij een fatsoenlijke hifi winkel, deze kunnen vaak de set aansluiten en (met name) configureren.
Als dat het enige probleem is lees ik de handleiding wel door.
Verder gaarne eerst profiel bekijken van de desbetreffende persoon voordat je zoiets zegt. Komt nu een beetje stom over.
SirNobax schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:26:
Ik ben hier wat verder in het zoeken gegaan. Ik zie vele ontwerpen wat mij heel erg aanspreekt.De meeste mensen bouwen juist wat ik zoek. Denk dat ik hier voorlopig mee verder ga.

Verwijderd

h.edink schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:22:
[...]

Hoe meer opties hoe breder ben ik het mee eens. Audiofielen houden van muziek niet pielen in menu's, dat het misschien een noodzaak is geworden wil niet zeggen dat het goed is.
Wat ik ermee bedoelde is dat audiofielen graag een zo goed mogelijk geluid willen en dit wordt mede bereikt door het kunnen configureren van de apparatuur, om deze aan te passen aan de luisterruimte en -plek om een zo ongeschonden mogelijke weergave van het origineel te kunnen bereiken dan wel aan de persoonlijke voorkeur te voldoen.
Ten overvloede: als je de versterker niks laat aantrekken van de accoustiek van je kamer zal dat al snel de bottleneck worden bij geluidsverbetering.
[...]

Als je 2 kanalen binnen krijgt hoor je sowieso niks meer op de andere kanalen. (op evt. wat ruis enz. na dan). Fantastisch het werkt! O-)
Wat wil je anders hebben ingesteld op je front-speakers in stereo formaat t.o.v. surround? Balance heb je al ingesteld en geldt voor beide. Opeens volume versterking is ook niet handig.
Verder gaat het dus al automatisch: geen knop/simpel te bedienen.
Ik heb geen zin om mijn scene weer te veranderen als ik eerst muziek beluister en daarna een film ga kijken.
Ik wilde zeggen dat je dus niet je scene hoeft te veranderen als je eerst muziek luistert en daarna een film gaat kijken, met een receiver :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 00:49 . Reden: toevoeging ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

lier

MikroTik nerd

*Geen (ingewikkelde) configuratie, dus geen menu's
h.edink schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:22:
Als dat het enige probleem is lees ik de handleiding wel door.
Verder gaarne eerst profiel bekijken van de desbetreffende persoon voordat je zoiets zegt. Komt nu een beetje stom over.
Misschien eens zelf je profiel lezen...? Verder lijkt mij zo'n vijandige reactie niet echt nodig. Vergeet ajb niet dat ik je niet ken en je alleen kan beoordelen op je TS en replies...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat jij wil hebben bestaat simpelweg niet. Je wil eigenlijk een surround versterker zonder poespas ;) Helaas is de behoefte naar zoiets niet erg groot.

Mijn tip: neem al die poespas voor lief en koop gewoon (net als andere mensen je al aanraden) een mooie AV receiver. Je hoeft al die zooi niet te gebruiken als je niet wil ;) Natuurlijk betaal je daar wel voor, maar helaas is dat niet anders. Als je geen video zooi wil zoek dan een high-end 2e hands model uit. Aan de andere kant, wil je later ook dingen gaan doen met blu-ray, dan is HDMI misschien toch wel handig.

En als je een Dobly processor wil dan kom je sowiso niet om al die instellingenzooi heen. Voor goed surround geluid zul je nu eenmaal de afstanden moeten instellen van speakers tot luisterpositie en de volumes moeten matchen. Vaak kan dat ook prima zonder OSD menu's.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45

*Is er een methode zodat je een koptelefoonuitgang kan inbouwen?
Je zou een koptelefoonversterker (tevens uit China te halen) kunnen aansluiten op de pre-out.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

voodooless schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:00:
En als je een Dobly processor wil dan kom je sowiso niet om al die instellingenzooi heen. Voor goed surround geluid zul je nu eenmaal de afstanden moeten instellen van speakers tot luisterpositie en de volumes moeten matchen. Vaak kan dat ook prima zonder OSD menu's.
Helemaal mee eensch.
En dan nog iets: de Sony receiver waar ik naar verwijs heeft helemaal geen OSD menu's. :+
Allesgaat op het display op de receiver zelf... Of bedoel je dan met OSD menu's?
h.edink schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:36:
[...]
Het probleem is juist dat de huidige 5.1/7.1 bedoelt zijn als multimedia center. Daar heb ik mijn HTPC al voor bedacht. De versterker moet versterken. Hierdoor wordt de apparatuur nodeloos ingewikkeld. Waarom geen aan/uit knop, volumeregellaar, kanaalkeuze schakelaar?
Die zitten er ook op. Sterker nog, vrijwel dit alleen, samen met de setup en menu knopjes.
Toevallig zit er ook een tuner bij in, mooi meegenomen.

Met 'nog meer' bedoelde ik niet nog meer functies, maar nog meer ingangen en uitgangen.
Natuurlijk zit er ook overhead op/aan/in die jij en ik niet gebruiken, dat geld voor veel meer receivers.

En om dan de complexiteit van de receiver nog even te beschrijven:
Mijn dochter van 4 kan 'm aanzetten, op CD input drukken, haar CD in de speler doen en op 'Play' drukken en daarna de volume knop bedienen.
Mijn zoontje van 15 maanden snapt de volume knop ook al (harder = leuker), de rest komt nog wel. :+

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 06-05-2008 10:11 ]

Alles kan stuk.

• FireWood
Allemaal bedankt voor de input.
Ik ben er al achter dat wat ik zoek alleen te krijgen is bij een budget van 30.000,- euro.

Ik ga het een en ander op een rijtje zetten en ga daaruit bepalen wat ik precies ga doen.

Pagina: 1