Toon posts:

1 GB geheugen verdwijnt, Acer Aspire 5920?

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een nieuwe laptop de Acer Aspire 5920G-5A4G25BN.

Deze heeft 4 GB DDR2 intern geheugen. Ik heb hem voor het eerst aangezet en automatisch geinstalleerd. Nu geeft Windows aan dat de totale hoeveelheid beschikbare systeemgeheugen 3 GB is.

In de bios zie ik wel gewoon 4095MB staan.

Waar is nu die 1 GB intern geheugen gebleven?

Het is een 32-bits besturingssysteem. Ik meen dat dit gewoon 4 GB kan ondersteunen. En ik heb dus alleen de laptop aangezet, niet zelf mee lopen klooien.

Bij voorbaat dank!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
32 bit gaat tot 3,2GB je moet dus over op 64 bit voor de volle 4 GB of gewoon zo laten.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Een 32Bits OS ondersteunt tot ~3.2GB geheugen, dat is ook de reden waarom Windows niet de hele 4GB laat zien.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je in de FAQ had gekeken, dan had je deze pagina gezien: 4 Gb RAM en desktop PCs. Wat daar staat geld ook voor laptops.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:42
Als je eerst de FAQ had bekeken dan had je het antwoord gevonden: Abbadon in "RAM FAQ"

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Topicstarter
OK, helemaal duidelijk. Thanks voor de snelle antwoorden. Ben vrij nieuw hier, dus heb nooit gezien dat die sectie er was.

Excuses, zat wat in mijn ogen denk ik...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 20:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 22:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:27:
OK, helemaal duidelijk. Thanks voor de snelle antwoorden. Ben vrij nieuw hier, dus heb nooit gezien dat die sectie er was.
Dan heb je de registratievoorwaarden waar je je accoord EN bekend mee verklaard hebt ook over het hoofd gezien... misschien geen slecht idee om ze alsnog te lezen om dit soort situatie in de toekomst te vermijden :z

Verder hier 100% duidelijk- deze vraag staat niet voor niets in de FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.