Toon posts:

Nieuwe PC op starten

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recent mijn PC opgehaald bij Azerty nadat hij voor garantie is gerepareerd(doordat hij kapot terug was gestuurd moest hij wéér naar de RMA), er waren enkele onderdelen vervangen zoals het moederbord (Gigabyte DS3R), hardeschijf en koeler (Scythe Infinity).
Nu wil ik hem net opstarten, zie ik even het Gigabyte scherm en dan komen we in het volgende scherm en geeft hij aan:

Boot from CD/DVD
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen en zit hier redelijk gefrustreerd achter m'n laptop dit verhaal te typen. Dit is de tweede keer ACHTER elkaar dat een RMA niet 100% gereed terug komt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en als dit topic in een ander subforum moet wil ik me verontschuldigen of als dit niet mag verwijs mij a.u.b. naar een link waar ik het wel op kan lossen.

Verwijderd

Het lijkt er op alsof er niet van de harde schijf gestart wordt of dat er geen besturingssysteem geinstalleerd is.

Controleer eerst eens:
* of de harde schijf wel in de BIOS herkend wordt
* of er van opgestart wordt
* of er een besturingssysteem op staat

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Moet je even in de bios kijken of de boot volgorde goed staat. Dus als eerste booten van de hdd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:08:
Boot from CD/DVD
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Dit heeft inderdaad niets met Complete Systemen & Laptops te maken; als een RMA niet goed wordt gedaan moet je beginnen bij de winkelier die zijn werk niet goed doet.

Verder is het wel de bedoeling zelf op zoek te gaan naar wat de foutmelding betekent, en pas een topic te openen als je zelf dingen geprobeerd hebt. Om je op weg te helpen vast een paar nuttige links:
OM FAQ / Beleid
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je foutmelding betekent dat er geen Windows op de harde schijf staat, of je bootsector/loader niet werkt. Je geeft ook geen enkele informatie over je systeem, of je RAID draait, wat er precies vervangen is, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso is Hangen en Opstartproblemen troubleshooter altijd handig, in jouw geval met name Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Je systeem lijkt in elk geval prima te posten, alleen gaat het fout bij het laden van je OS.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

zijn je kabels van je harde schijf wel aangesloten?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat Windows niet is geïnstalleerd, nu zit ik met een nieuw probleem want ik heb een nieuwe kast en op mijn oude kast zat de Vista code. Azerty leek me eerst een goed bedrijf maar nu al twee regelrechte blunders heeft dat hun imago bij mij flink geschaad.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:35:
Het lijkt er op dat Windows niet is geïnstalleerd, nu zit ik met een nieuw probleem want ik heb een nieuwe kast en op mijn oude kast zat de Vista code. Azerty leek me eerst een goed bedrijf maar nu al twee regelrechte blunders heeft dat hun imago bij mij flink geschaad.
Blijven klagen, en een shopsurvey invullen. Daarmee worden andere potentiele klanten gewaarschuwd en het bedrijf krijgt een stimulans om zich beter te gedragen. Azerty heeft echter al een slechte reputatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

Thandor

SilverStreak

Dit heeft niets met CSL te maken. Sterker nog, volgens het CSL Beleid horen PC probleemtopics hier eigenlijk niet thuis :o. Ik ga het topic echter niet verplaatsen omdat het probleem wel duidelijk is en het niet aan de hardware ligt.

Je kunt dit, zoals gambieter aangeeft, het beste gewoon met de winkel afhandelen. Wellicht kost het wat extra moeite maar uiteindelijk moet je er wel uit komen lijkt mij :). Wat betreft de shopreviews: deze kun je op de front-page vinden en daar kun je jouw ervaringen over de shop kwijt. Mocht je uiteindelijk toch nog problemen ondervinden met de webshop en kun je er niet meer uitkomen dan is Shopping Forum wellicht een betere plek voor een topic :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.