Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Javascript vraagje *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een site en en ben inmiddels vastgelopen op een java probleem(pje). Zelf ben ik noob op dat gebied dus vandaar mijn vraag hier.

Ik heb een paar videotjes die ik wil laten zien maar de (media)player staat op een andere pagina dan de link van het filmpje. Ik neem aan dat dit goed op te lossen is met javascript. Ik heb een .js file gemaakt met de volgende code erin:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
function PlayMedia(url) 
{

var
player = document.getElementById('player1');
player.URL = url; 

}

Object id(mediaplayer)heet: "player1"(staat op andere pagina dan de link in de site)
Link in de site:
HTML:
1
<a href="#" onclick="PlayMedia('tvinterv.wmv'); ; return true;">TV intervieuw</a>

De code werkt opzich prima mar dan moet de link het de mediaplayer op de zelfde site staan.
Ik heb in de header(s) de verwijzing naar het .js filetje staan.

Die getElementbyid kijkt alleen op de pagina waar de link straat om het script te activeren dus het gevolg is dat player geen waarde heeft. Hoe kan ik er voor zorgen dat ie die informatie van een ander pagina haalt of de locatie meegeeft aan de player??

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 03-05-2008 21:39 . Reden: Code tags toegevoegd ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Java is heel iets anders dan javascript. Daarnaast kan je met Javascript gelukkig niet zomaar de content van een andere site of pagina zomaar benaderen.

Javascript topics horen trouwens thuis in Webdesign, Markup & Clientside Scripting zoals je in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen. In *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! *** staat netjes uitgelegd hoe we graag een topictitel willen zien. Je titel nu zegt helemaal niks over je probleem.

Ik heb je topic verplaats naar de juiste plek. Zou je via een topicreport een voorstel willen doen voor een andere titel?

[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 03-05-2008 17:54 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:52:
Java is heel iets anders dan javascript. Daarnaast kan je met Javascript gelukkig niet zomaar de content van een andere site of pagina zomaar benaderen.

Javascript topics horen trouwens thuis in Webdesign, Markup & Clientside Scripting zoals je in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen. In *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! *** staat netjes uitgelegd hoe we graag een topictitel willen zien. Je titel nu zegt helemaal niks over je probleem.

Ik heb je topic verplaats naar de juiste plek. Zou je via een topicreport een voorstel willen doen voor een andere titel?
Ik denk dat het de overgang dan zal zijn van javascript naar java. Zou jij (mod) mn tilel anders even willen aanpassen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gaat het over frames of effectief over een andere pagina die nog niet is ingeladen?

Voor optie 1 moet ge even uit u frame stappen, en het andere binnengaan.

Voor optie 2 moet ge toch gaan zoeken naar serverside.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Mod kan je dit topic weghalen dubbel aangemeld!!

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:03:
Gaat het over frames of effectief over een andere pagina die nog niet is ingeladen?

Voor optie 1 moet ge even uit u frame stappen, en het andere binnengaan.

Voor optie 2 moet ge toch gaan zoeken naar serverside.
Het gaat idd om een frame, maar hoe doe ik datr met code?:D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de URL die je meegeeft als argument nu eens de volledige URL meegeeft (dus niet tvinterv.wmv maar http://domain.tld/tvinterv.wmv). Dan zou het moeten werken, gezien hij dan de URL gewoon kan openen.

Verder, gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif om een topicreport te maken (voor andere titel of iets anders te melden over het topic).

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
Als het om een frame gaat kun je die wel gewoon benaderen door middel van parent:
JavaScript:
1
player = parent.framenaam.document.getElementById('player1');

(Bron)

Verwijderd

Topicstarter
geez schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:08:
Als het om een frame gaat kun je die wel gewoon benaderen door middel van parent:
JavaScript:
1
player = parent.framenaam.document.getElementById('player1');

(Bron)
Idd, Geweldig bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:59:
[...]

Ik denk dat het de overgang dan zal zijn van javascript naar java. Zou jij (mod) mn tilel anders even willen aanpassen?
Doe dan gerust even een voorstel; we zijn er niet om voor jou topictitels te verzinnen :X
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:03:
Mod kan je dit topic weghalen dubbel aangemeld!!
Zeg, we zijn niet doof!!! Stop eens met die uitroeptekens te pas en te onpas.

Daarbij kun je dan beter een TopicReport doen (klik op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) dan het in het topic te melden. En als je code post gebruik dan code tags, daarmee wordt je code een stuk leesbaarder. Lees je gerust even in in onze gebruikelijke gang van zaken in (o.a.) Registratievoorwaarden / korte FAQ
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:59:
[...]

Ik denk dat het de overgang dan zal zijn van javascript naar java.
Er is geen overgang van Java naar Javascript of vice versa. Dat de namen op elkaar lijken is puur toeval; ze hebben geen fluit met elkaar te maken en zijn totaal verschillende dingen.

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 03-05-2008 20:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1