De afgelopen weken ben ik bezig geweest een UBB editor te maken, zoals degene die ik nu gebruik om deze TS te typen. Ik wilde deze alleen uitbreiden, o.a. met een aantal opties:
Nu zie ik de mods al voor me: "scriptrequest". Nou, natuurlijk zit er eigenbelang achter - ik wil deze editor uiteindelijk inbouwen in het CMS van mijn school. Maar er zijn hier ontzettend veel mensen die eigen CMS'en / fora / etc. klussen, en bij al deze projecten is een goede editor handig. Waarom allemaal een eigen editor bouwen? Er zijn voldoende open-source WYSIWYG's te vinden, maar eigenlijk geen open source, hardcore textarea editor
Als het goed is, dump ik hier mijn (gestructureerde, hoor!
) code, en kunnen we samen verder bouwen...
Graag verneem ik:
- wel of geen wordwrap*
- tabs afvangen en omzetten in 2 (of 4) spaties*
- tekstselectie vetmaken, of bold-tags verwijderen als deze al vet is*
- eenvoudig aansluiten om eigen image gallery
- teksarea dynamisch te vergroten / verkleinen
- meerdere instanties mogelijk op 1 pagina*
- volledig te stylen via CSS*
- wel / geen regelnummers (*bijna)
- etc.
Nu zie ik de mods al voor me: "scriptrequest". Nou, natuurlijk zit er eigenbelang achter - ik wil deze editor uiteindelijk inbouwen in het CMS van mijn school. Maar er zijn hier ontzettend veel mensen die eigen CMS'en / fora / etc. klussen, en bij al deze projecten is een goede editor handig. Waarom allemaal een eigen editor bouwen? Er zijn voldoende open-source WYSIWYG's te vinden, maar eigenlijk geen open source, hardcore textarea editor
Graag verneem ik:
- of hier animo voor is
- of de mods het hiermee eens zijn