Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren, (of misschien ook Dames, maar ik denk het niet)

Ik heeft een probleem; Een machine (XP) stat zichtzelf vaak zomaar opnieuw op, zonder een blauw scherm weer te geven & zonder vermeldingen in de eventviewer. Ik heb een HD & memory test uitgevoerd maar alles lijkt stabiel te zijn?! Heeft iemand nog een tip of moet ik aan een voedingsprobleem gaan denken of iets? Dank!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39
Blauw scherm inschakelen: Windows Clients - FAQ
Of misschien geen servicepack, dus misschien RPC exploit ? Windows Clients - FAQ

[ Voor 57% gewijzigd door Eegee op 02-05-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?
Indien je computer op willekeurige momenten besluit opnieuw op te starten kun je het volgende uitzetten:
Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

Hierdoor start Windows niet opnieuw op indien er een fout gevonden wordt. Zie ook dit artikel in de Microsoft Knowledge Database: Windows XP Restarts Unexpectedly or Restarts When You Shut Down the Computer.

Om er vervolgens achter te komen wat het probleem zou kunnen zijn kun je kijken in je Eventviewer. Hier kun je lezen hoe de eventviewer te gebruiken: HOW TO: View and Manage Event Logs in Event Viewer in Windows XP. Aan de hand van de gevonden fouten kun je kijken in bijvoorbeeld de Windows XP en 2000 BSOD guide of in de search wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Op http://www.eventid.net/ kun je kijken wat de verschillende codes betekenen
Bedoel je deze? Dat gaat hier niet op want ikkrijg geen blauwe schermen en geen events?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:37:
[...]
Bedoel je deze? Dat gaat hier niet op want ikkrijg geen blauwe schermen en geen events?
Bedoel je dat de vinkjes al zo staan als in het screenshot...
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/systeemfout.jpg
...en je toch geen BSOD en geen events krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies, ik heb het wel uit staan. maar ik dacht dat deze oplossing alleen geldt voor blauwe schermen/minidumbs.. Ik vind het wel raar dat ik helemaal niks kan terug vinden in die eventvwr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je krijgt dus ook geen meldingen als 'the previous shutdown was unexpected' te zien?
Controleer je powersupply eens of die nog wel de juiste waarden doorgeeft?

Herstarts zonder OS meldingen (dus niet van software of drivers afkomstig) hebben meestal een externe oorzaak.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Zou idd heel goed een voedingsprobleem kunnen zijn. Toch heb ik gevonden dat uitlezen van de spanningslijnen niet altijd zeker bevestigd dat je voeding goed is.

Zou je wat specs kunnen posten? Hou in gedachten dat videokaarten van tegenwoordig gemakkelijk 170Watt stressed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
Gebeurt het opnieuw opstarten altijd na een bepaalde tijd (bijv. 3min. na opstarten/aanmelden), of na een handeling (opening windows verkenner etc).

(Bij het eerste zou misschien virus kunnen zijn, maar bij tweede meer een hardware probleem)

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HHet gebeurt niet na een bepaalde specifieke actie. Het is ook heel willekeurig maar wel een aantal keer per uur. Ik kreeg onlangs wel een keer een blauw scherm te zien. Ik zal spoedig de hardware etc posten. het is een standaard Medion machine van een jaar of 4 oud.
Pagina: 1